Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 16-02-2007, 10:16   #11
Sierra83
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 09-02-2007
Skąd: Lodz
Postów: 13
Domyślnie

Witam to ja mam ten sam problem co kolega tu opisuje z LPG ale zrobilem tak zaslonilem sobie kolanko folia i scislem opaska nastepnie zrobilem dziure po srodku cygarem i chula mi jest jeden fakt ze moze jest mulowaty ale na niecalym 16 litrach gazu zrobilem na tym sposobie 150km wiiec gazu duzo nie zabral jak dlamnie polecam te metode iz jest chyba ostateczna cza kupic sobie te rure co idzie orginalnie i bedziemy miec po problemie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) Pozdrawiam wszystkich

__________________
jestem uzytkownikiem tej pieknej marki FORD SIERRA mam nadzieje ze bede zadowolony zniego dlugo....Pozdrawiam fanow tego samochodu
Sierra83 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-02-2007, 23:07   #12
1Bodzio
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-09-2006
Skąd: Sobótka
Model: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.3 16V + LPG
Rocznik: 1997
Postów: 300
Domyślnie

Cytat:
Napisał Errante
Każdy gazownik ci to powie
Tak. Każdy co nie ma pojęcia jak wyregulować parownik. A zaraz jeszcze doda: wymień se Pan świece, przewody, cewki WN i inne jeszcze, w zależności od pomysłowości. Czego to ludzie nie wymyślą aby ukryć swój brak podstawowej wiedzy.
__________________
Pozdrawiam. 1Bodzio.
1Bodzio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2007, 08:49   #13
sedek
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 26-07-2004
Skąd: Kraków
Model: mondeo mk3
Silnik: benzyna 2,0 16V z gazem
Rocznik: 2001
Postów: 771
Domyślnie

Cytat:
Napisał 1Bodzio
Errante napisał/a:
Każdy gazownik ci to powie

Tak. Każdy co nie ma pojęcia jak wyregulować parownik. A zaraz jeszcze doda: wymień se Pan świece, przewody, cewki WN i inne jeszcze, w zależności od pomysłowości. Czego to ludzie nie wymyślą aby ukryć swój brak podstawowej wiedzy.
Akurat tutaj nie masz racji. Wpychanie powietrza do filtra podczas jazdy, a tym samym zubożenie gazu jest zjawiskiem normalnym i odwrócenie kolanka w stronę kabiny jak najbardzoiej stosuje się. Ten sam efekt możesz zaobserwować naocznie (jeśli nie wierzysz) na analizatorze , gdy podczas postoju regulujesz gaz i w tym samym czasie włączy ci się wentylator chłodnicy tłocząc powietrze. Od razu widać skok wartości lambda w stronę zubożonej mieszanki.
Dlatego też doświadczony gazownik bęzdie regulował gaz gdy silnik jest gorący w tych momentach , gdzie wentylator nie będzie na chodzie, albo po prostu bierze poprawkę na wentylator.
__________________
zagazowany II generacja (Lovato, Tomasetto)
sedek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-02-2007, 20:36   #14
1Bodzio
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-09-2006
Skąd: Sobótka
Model: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.3 16V + LPG
Rocznik: 1997
Postów: 300
Domyślnie

Cytat:
Napisał sedek
Akurat tutaj nie masz racji. Wpychanie powietrza do filtra podczas jazdy, a tym samym zubożenie gazu jest zjawiskiem normalnym i odwrócenie kolanka w stronę kabiny jak najbardzoiej stosuje się.
Odwrócenie kolanka tak, ale zatykanie wlotu folią lub jakimiś innymi wynalazkami?
auto, oprócz tego że jeździ na gazie, ma także jeździć na benzynie - dobrze jeździć!
__________________
Pozdrawiam. 1Bodzio.
1Bodzio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2007, 11:25   #15
raferi
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-01-2007
Skąd: Poznań
Postów: 55
Domyślnie

1Bodzio, :fcp4 Odwrócenie wlotu powietrza nie ma żadnego wpływu na pracę silnika na benzynie. Przecież wlot"prosty" nie jest jakąś wersją uproszczonego doładowania? Poza tym - bardziej jeździsz na gazie, czy na benzynie?
__________________
Gadek
raferi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2007, 11:50   #16
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Ja nie wiem, wg mnie to jakieś przesądy. Miałem i II generację i teraz mam blosa i nie musiałem nigdy żadnych kolanek wyginać w drugą stronę.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-02-2007, 19:54   #17
1Bodzio
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 11-09-2006
Skąd: Sobótka
Model: Ford Scorpio kombi
Silnik: 2.3 16V + LPG
Rocznik: 1997
Postów: 300
Domyślnie

Cytat:
Napisał llechu
Miałem i II generację i teraz mam blosa i nie musiałem nigdy żadnych kolanek wyginać w drugą stronę.
Ja mialem także i I generację. Również nie trzeba było niczego odwracać.
Teraz jeżdżę na sekwencji. Gdy parownik osiągnie temp. 28 stopni, to samoczynnie przełącza mi na gaz. :fcp1
Odwracanie wlotu powietrza nie ma wpływu na pracę na benzynie, ale zawiązywanie wlotu folią i wypalanie dziury cygarem, lub wstawianie jakichś dodatkowych przesłon to już ma wpływ zdecydowany. :fcp1
__________________
Pozdrawiam. 1Bodzio.
1Bodzio jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2007, 19:42   #18
darnel
ford::expert
 
Avatar darnel
 
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
Domyślnie

Pali mi duzo, szarpie jak za szybko dodam gazu na obrotach ponizej 1800 i wtedy strzela.Gazownik ostatnio stwierdzil, ze mam zle kable i on jakims smarem swiece posmarowal, zeby strzelanie zniknelo. Odkrylem dzis ze na dolocie powietrza zalozyli waskie gardlo (czy to normalne?). Tak czy inaczej, problem ustal. Do dzis. W trakcie przyspieszania autem szarpnelo i znowu zaczelo sie dlawic na wolnych obrotach. Czy to rzeczywiscie wina kabli? Wizualnie w ciemnosci nic nie widac, ale oni twierdza ze przebicie idzie po kapturku na swiece. Mam nowe JAN MOR. Swiece nieco starsze (ok 1 miesiac maja) NGK. Wlasciwie to ja juz chyba nie chce gazu. Mam go dosc. Przez pierwszy miesiac sie nim cieszylem. Palil niecale 11 litrow a w dynamice nie czulem roznicy. wymienili mi wadliwy parownik i zaczely sie schody. Od tej pory (ok 6-7 mies. regulowali mi go chyba z 30 razy. Wymienialem swiece kable, filtry, bylem w fordzie na diagnostyce (stwierdzili uszkodzenie plastikowego zaworu w ukladzie odpowietrzania skrzyni korbowej-wymienilem). Co robic?
__________________
zostań bliźniakiem genetycznym -> Zachęcam.
Jest mondeo i kilka innych fordów
darnel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2007, 20:40   #19
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Przede wszystkim zmienić gazowników. Po drugie zmienić coś w instalce bo masz najprawdopodobniej źle dobrany mikser i za ubogo ustawioną mieszankę. Możesz założyć sekwencję lub blosa. Jeśli ci to jeździło przez miesiąc w porządku to czego oni chcieli od parownika?
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-03-2007, 21:00   #20
darnel
ford::expert
 
Avatar darnel
 
Zarejestrowany: 05-03-2007
Skąd: Zabrze
Model: mondeo mk3
Silnik: 2,2 Tdci 185 KM 440 Nm
Rocznik: XXI
Postów: 3,197
Domyślnie

Instalacja jest na gwarancji, wiec trudno ich zmienic, bo musialbym im podarowac te 2 tysiace za instalacje. Mieszanke ustawiali wielokrotnie. W miedzyczasie padla (wg nich) sonda lambda i kupilem na allegro za 75 zeta nowa. Moze ona zle dziala? Pierwszy parownik po miesiacu zaczal huczec przy wyzszych obrotach. Z tego powodu wymienili mi go. Zwracalem im uwage na to ze tak duze spalanie (z tym byl wtedy problem, tylko z tym-po wymianie tego pierwszego parownika) zaczelo sie po wymianie tego parownika. Oni mi na to, ze parownik nie ma nic do wysokosci zuzycia gazu. Zasugerowali wymiane miksera na oryginalny wloski( poprzedni byl wewnatrz ruru plastikowe z powietrza, a ten jest za nia, jest jakby jej przedluzeniem) i doplacilem im do niego 60 zl. Zrobilem to liczac na to ze i oni w razie potrzeby po ludzku mnie potraktuja, dalej sugerowali wymiane swiec- wymieniklem, dale kabli- wymienilem sam na JAN MOR. Stwierdzili ze sa do niczego i trzeba je wymienic. Zaprotestowalem i ponoc juz musieli wymienic jedna swiece bo z powodu zlych kabli zostala uszkodzona i nasmarowali swiece jakims smarem. Do dzis byl spokoj, choc w calym zaklresie obrotow silnik byl slabszy. Jak mi dzis strzelilo i wrocilo dlawienie miedzy 1000 a 1800 obr ale powyzrej idzie jak dawniej. Ale zagmatwane. Watpie, zeby mi ktos cods pomogl, ale moze... Aha. Dowalili mi jakas zwezkena dolocie powietrza do filtra :fcp27
__________________
zostań bliźniakiem genetycznym -> Zachęcam.
Jest mondeo i kilka innych fordów
darnel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:00.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.