Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-12-2006, 22:16   #11
Jacekm_
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 15
Domyślnie

Sprawdzilem co jest napisane na tej listwie wtryskiwaczy i są tam następujące ciekawostki:
VALTEK RAIL TYPE 30 BFC
SEAT D 4,0mm
MAY 2006
LPG CNG CLASS #2
67 R 010104
110 R 000040
Jakaś diagnoza?
Czy to 4,0mm to ta średnica wtryskiwaczy?

[ Dodano: 2006-12-29, 23:21 ]
Lambda sprawna, przeplywomierz czysty, jak nowy.
Wynik analizy spalin:
CO/HC przy prędkości obrotowej biegu jalowego (%/ppm): 0,00/20
CO/HC przy podwyższonej predkosci obrotowej biegu jalowego (%/ppm): 0,00/11
Współczynnik nadmiaru powietrza [lambda] ospowiednio 1,00/1,00

__________________
FEFK #1625
Jacekm_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2006, 22:26   #12
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Na jałowym wyniki masz idealne. Ciekawe jak na wyższych obrotach, szczególnie pod obciążeniem (idealnie by było na hamowni zrobić).
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2006, 22:35   #13
Jacekm_
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 15
Domyślnie

Wiesz, to są wyniki z tego swiadectw homologacji, wiec nie wiem, czy rzeczywiscie takie sa, czy po prostu takie wpisali, chociaz gaziarz mowil po montazu, że wyjatkowo dobry wynik tej analizy wyszedl, wiec moze rzeczywiscie takie sa...
A co z tymi wtryskami, te dane coś wam mowią?
__________________
FEFK #1625
Jacekm_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-12-2006, 22:44   #14
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Wiesz - nie znam konstrukcji tej sekwencji. Zenit to mi się bardziej kojarzy z marką aparatów fotograficznych. Może i takie 4mm są potrzebne w niej. Patrząc po wynikach analizy spalin wydaje się, że wszystko idealnie jest. Więc jeśli w rzeczywistości wychodzi inaczej to może zainwestuj w badanie spalin na hamowni (najlepiej jakby zapłacił gazownik jeśli coś będzie nie tak i jego wina). A najlepiej niech gazownik sprawdzi przy tobie czy te wyniki dalej takie idealne są.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2006, 09:59   #15
zztop2
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-10-2006
Skąd: Chełm
Postów: 35
Domyślnie

ja tem mam u siebie listwe Valtek sa bardzo dobre, wykreś jeden wtryskiwacz i zmierz jaka ma średnice w środu, wystarczy zdjać weżyk i wykrecić dysze i bedziesz wszystko wiedział
__________________
Pozdrawiam Mariusz tel.503126647
JEST: 98, 2.3, 16V GHIA SEDAN +LPI
BYŁ 93, 2.0 DOHC EFI KOMBI+LPG
Moje Allegro-wszystko do SCORPIO i każdego FORDA
zztop2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2006, 14:57   #16
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Jacekm_, a ja jeszcze może takie głupie pytanie zadam - jak jest u ciebie z temperaturą silnika? Termostat masz sprawny? Bo może te 14 litrów to dlatego ci się spala, że większość idzie na podgrzewanie środowiska a tym samym walnie przyczyniasz się do efektu cieplarnianego. :-) A może jakoś w "lewy" sposób podłączyli ci podgrzewanie parownika i masz ciągle przez to silnik niedogrzany?
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2006, 15:59   #17
Jacekm_
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 15
Domyślnie

Termostat sprawny - sprawdzalem.
Czujnik temperatury wymienialem miesiac temu, silnik trzyma właściwą temperaturę.
A tak teoretcznie, jeśli te dysze sa za duze, to wymiana powinna pomoc?
__________________
FEFK #1625
Jacekm_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-12-2006, 16:07   #18
zztop2
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-10-2006
Skąd: Chełm
Postów: 35
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jacekm_
A tak teoretcznie, jeśli te dysze sa za duze, to wymiana powinna pomoc?
tak ale trzeba nową autokalibracje i mape robić
__________________
Pozdrawiam Mariusz tel.503126647
JEST: 98, 2.3, 16V GHIA SEDAN +LPI
BYŁ 93, 2.0 DOHC EFI KOMBI+LPG
Moje Allegro-wszystko do SCORPIO i każdego FORDA
zztop2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-02-2007, 16:09   #19
Jacekm_
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 15
Domyślnie

Odgrzewam kotleta, bo jestem juz po kilku regulacjach gazu łącznie z ustawianiem mapy wtrysków i jak na dzień dzisiejszy spalanie wynosi 11,5l w mieście (co przy stosunkowo niskich temperaturach jest wynikiem, dla mnie, zadowalającym). Ostatnio na trasie przy prędkości podróżnej rzędu 90-100km/h spalił 8l/100km. Chyba w miare :fcp9 .

Podejrzenie o niewłaściwe wtryskiwacze nie potwierdziło się, gazownik wykręcił mi jednądyszę i zmierzył - miała 1,8mm (w tabeli, którą miał od producenta wtryskiwaczy, był dokładnie ten wymiar przewidziany dla mojego silnika).

Problem jak zdążyłem się zorientować był największy z wolnymi obrotami (bo ich regulacji poświęcał najwięcej czasu).

Jest jeszcze problem z przełączaniem się z benzyny na gaz - czuć wyraźne szarpnięcie, przy minusowych temperaturach silnik potrafi nawet zgasnąć. Byłem z tym na regulacji, ale na ciepłym silniku i na luzie (czyli silniczek nie obciążony) przełączał się jak w masełku...

Czy to szarpanie ma związek z ciśnieniem gazu, czy może za szybko się przełącza (jest ustawione na 30stopni)??
Proszę o jakieś sugestie.
__________________
FEFK #1625
Jacekm_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-02-2007, 20:29   #20
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał Jacekm_
Odgrzewam kotleta, bo jestem juz po kilku regulacjach gazu łącznie z ustawianiem mapy wtrysków i jak na dzień dzisiejszy spalanie wynosi 11,5l w mieście (co przy stosunkowo niskich temperaturach jest wynikiem, dla mnie, zadowalającym). Ostatnio na trasie przy prędkości podróżnej rzędu 90-100km/h spalił 8l/100km. Chyba w miare :fcp9 .
wynik znakomity i tak zostaw.
Cytat:
Napisał Jacekm_
Jest jeszcze problem z przełączaniem się z benzyny na gaz - czuć wyraźne szarpnięcie, przy minusowych temperaturach silnik potrafi nawet zgasnąć.
W takim razie masz jeszcze cos nie tak z samą benzyną i przekłada sie to tez na LPG.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:49.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.