|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-12-2006, 22:16 | #11 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 15
|
Sprawdzilem co jest napisane na tej listwie wtryskiwaczy i są tam następujące ciekawostki:
VALTEK RAIL TYPE 30 BFC SEAT D 4,0mm MAY 2006 LPG CNG CLASS #2 67 R 010104 110 R 000040 Jakaś diagnoza? Czy to 4,0mm to ta średnica wtryskiwaczy? [ Dodano: 2006-12-29, 23:21 ] Lambda sprawna, przeplywomierz czysty, jak nowy. Wynik analizy spalin: CO/HC przy prędkości obrotowej biegu jalowego (%/ppm): 0,00/20 CO/HC przy podwyższonej predkosci obrotowej biegu jalowego (%/ppm): 0,00/11 Współczynnik nadmiaru powietrza [lambda] ospowiednio 1,00/1,00
__________________
FEFK #1625 |
29-12-2006, 22:26 | #12 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Na jałowym wyniki masz idealne. Ciekawe jak na wyższych obrotach, szczególnie pod obciążeniem (idealnie by było na hamowni zrobić).
|
29-12-2006, 22:35 | #13 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 15
|
Wiesz, to są wyniki z tego swiadectw homologacji, wiec nie wiem, czy rzeczywiscie takie sa, czy po prostu takie wpisali, chociaz gaziarz mowil po montazu, że wyjatkowo dobry wynik tej analizy wyszedl, wiec moze rzeczywiscie takie sa...
A co z tymi wtryskami, te dane coś wam mowią?
__________________
FEFK #1625 |
29-12-2006, 22:44 | #14 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Wiesz - nie znam konstrukcji tej sekwencji. Zenit to mi się bardziej kojarzy z marką aparatów fotograficznych. Może i takie 4mm są potrzebne w niej. Patrząc po wynikach analizy spalin wydaje się, że wszystko idealnie jest. Więc jeśli w rzeczywistości wychodzi inaczej to może zainwestuj w badanie spalin na hamowni (najlepiej jakby zapłacił gazownik jeśli coś będzie nie tak i jego wina). A najlepiej niech gazownik sprawdzi przy tobie czy te wyniki dalej takie idealne są.
|
30-12-2006, 09:59 | #15 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-10-2006
Skąd: Chełm
Postów: 35
|
ja tem mam u siebie listwe Valtek sa bardzo dobre, wykreś jeden wtryskiwacz i zmierz jaka ma średnice w środu, wystarczy zdjać weżyk i wykrecić dysze i bedziesz wszystko wiedział
__________________
Pozdrawiam Mariusz tel.503126647 JEST: 98, 2.3, 16V GHIA SEDAN +LPI BYŁ 93, 2.0 DOHC EFI KOMBI+LPG Moje Allegro-wszystko do SCORPIO i każdego FORDA |
30-12-2006, 14:57 | #16 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Jacekm_, a ja jeszcze może takie głupie pytanie zadam - jak jest u ciebie z temperaturą silnika? Termostat masz sprawny? Bo może te 14 litrów to dlatego ci się spala, że większość idzie na podgrzewanie środowiska a tym samym walnie przyczyniasz się do efektu cieplarnianego. :-) A może jakoś w "lewy" sposób podłączyli ci podgrzewanie parownika i masz ciągle przez to silnik niedogrzany?
|
30-12-2006, 15:59 | #17 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 15
|
Termostat sprawny - sprawdzalem.
Czujnik temperatury wymienialem miesiac temu, silnik trzyma właściwą temperaturę. A tak teoretcznie, jeśli te dysze sa za duze, to wymiana powinna pomoc?
__________________
FEFK #1625 |
30-12-2006, 16:07 | #18 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 01-10-2006
Skąd: Chełm
Postów: 35
|
Cytat:
__________________
Pozdrawiam Mariusz tel.503126647 JEST: 98, 2.3, 16V GHIA SEDAN +LPI BYŁ 93, 2.0 DOHC EFI KOMBI+LPG Moje Allegro-wszystko do SCORPIO i każdego FORDA |
|
16-02-2007, 16:09 | #19 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 15
|
Odgrzewam kotleta, bo jestem juz po kilku regulacjach gazu łącznie z ustawianiem mapy wtrysków i jak na dzień dzisiejszy spalanie wynosi 11,5l w mieście (co przy stosunkowo niskich temperaturach jest wynikiem, dla mnie, zadowalającym). Ostatnio na trasie przy prędkości podróżnej rzędu 90-100km/h spalił 8l/100km. Chyba w miare :fcp9 .
Podejrzenie o niewłaściwe wtryskiwacze nie potwierdziło się, gazownik wykręcił mi jednądyszę i zmierzył - miała 1,8mm (w tabeli, którą miał od producenta wtryskiwaczy, był dokładnie ten wymiar przewidziany dla mojego silnika). Problem jak zdążyłem się zorientować był największy z wolnymi obrotami (bo ich regulacji poświęcał najwięcej czasu). Jest jeszcze problem z przełączaniem się z benzyny na gaz - czuć wyraźne szarpnięcie, przy minusowych temperaturach silnik potrafi nawet zgasnąć. Byłem z tym na regulacji, ale na ciepłym silniku i na luzie (czyli silniczek nie obciążony) przełączał się jak w masełku... Czy to szarpanie ma związek z ciśnieniem gazu, czy może za szybko się przełącza (jest ustawione na 30stopni)?? Proszę o jakieś sugestie.
__________________
FEFK #1625 |
16-02-2007, 20:29 | #20 | ||
Postów: n/a
|
Cytat:
Cytat:
|
||