|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-12-2002, 17:35 | #1 |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Warszawa
Model: Ford S-Max
Silnik: 1.8 125KM TDCi Titanium
Rocznik: 2006
Postów: 3,315
|
Rok doświadczeń i kłopotów z Fordem Mondeo i firmą Auto Plaz
(Post wysłany przez zgroszek)
Kończy się rok przykrych doświadczeń z firmą Auto Plaza, w której kupiłem w październiku 2001 roku nowego, jak mnie zapewniano, Forda Mondeo. Już w pierwszym tygodniu eksploatacji tego samochodu był on trzykrotnie naprawiany - rozsypał się cały układ wydechowy z katalizatorem i cewką zapłonową włącznie; miał uszkodzone opony (nie dały się wyważyć - po półrocznej przepychance z dealerem zostały wymienione na nowe); stuki i dudnienia w zawieszeniu (efekt wozu drabiniastego na nierównych nawierzchniach), których nie usunięto do dzisiaj. Kolejne miesiące eksploatacji tego samochodu to kolejne naprawy i problemy z Auto Plazą. Po 5 miesiącach eksploatacji odmówił posłuszeństwa akumulator, powstały luzy w układzie kierowniczym (wymieniono kolumnę kierowniczą), rozszczelniło się nadwozie - świst powietrza przy dużych prędkościach w przednich drzwiach (nie usunięte do dzisiaj); błędne wskazania czujnika poziomu paliwa; głośna praca skrzyni biegów przy dużych prędkościach na V biegu; kłopoty z porannym uruchomieniem silnika. Usterki i kłopoty można by mnożyć, ale co najistotniejsze, to brak profesjonalizmu (przygotowania) pracowników serwisu do obsługi i napraw samochodów Forda, a także lekceważący i arogancki stosunek dealera i pracowników jego serwisu (Auto Plazy) do klienta. Uszkodzenia opon musieli dwukrotnie potwierdzić powołani w tym celu eksperci PZMot., bo zdaniem pracowników serwisu były one dobre. Dudnienia i stuki w zawieszeniu, nieszczelność nadwozia istnieją do dzisiaj, bo w ocenie serwisu Auto Plazy wszystko jest OK. Podczas ostatniej naprawy tego samochodu w listopadzie tego roku poprosiłem o wydruk historii jego napraw gwarancyjnych i tu okazało się, że ten samochód przeszedł dwie naprawy gwarancyjne, w tym jedną blacharską, zanim został mi sprzedany. Reasumując, sprzedano mi samochód niepełnowartościowy, z ewidentnymi wadami i usterkami, jako samochód nowy i za cenę samochodu nowego. W związku z taką sytuacją zwróciłem się do przedstawiciela Forda na Polskę ? firmy Ford Distribution Polska sp. z o.o. (od niedawna Ford Polska) ze skargą na działania firmy Auto Plaza. Z odpowiedzi firmy Ford Distribution Polska wynika, że popiera ona praktyki stosowane przez firmę Auto Plaza ? sprzedaży samochodów po naprawach blacharskich i z usterkami, jako nowych i pełnowartościowych, a w pracy pracowników serwisu i dyrekcji tej firmy nie widzi żadnych uchybień i niestosowności. Piszę ten list ku przestrodze ewentualnych nabywców, ale także i posiadaczy samochodów Ford. To tylko skrótowe przedstawienie całej sytuacji. Jeżeli wzbudzi ona szersze zainteresowanie, udostepnię całą dokumentacje (ekspertyzy i korespondencję) |
17-04-2003, 12:49 | #2 |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Warszawa
Model: Ford S-Max
Silnik: 1.8 125KM TDCi Titanium
Rocznik: 2006
Postów: 3,315
|
(Post wysłany przez gh0strulz)
Mowa o pewnym dealerze z woj. śląskiego (ze względu na starą znajomośc z niektórymi pracownikami nie podam nazwy) Do pewnego czasu byłem przeciwnikiem serisowania dobrego auta w prywatnych warsztatach i tym samym z każdym problem zwracałem się do dealera. Teraz życie mnie nauczyło, że popełniałem duży błąd!!! Dealer Forda, nie dość, że ceni się powyżej przyzwoitej normy, to jeszcze odstawiaja dziadostwo! Nie mam żadnych uprzedziem, piszę to bo śmiech mnie ogrania jak sobie przypomnę na przykład jak oni przyspawali mi wydech... \"Dogóry nogami\"... Takich wpadek było kilka... Teraz korzystam z usług mechanika omennomen z mojej ulicy i jestem z niego BARDZO zadowolony! Podam tylko 2 przykłady: 1. stukanie zawieszenia Ford wycenił na 2500 zł - wymiana czegoś tam... Mechanik zrobił to za 180 zł - wymienił zużytą, prawą poduszę McPersona na oryginalną Ford Motorcraft - pomogło w 100% 2. niegaśnie kontrolka poduszek Ford - diagnoza komp. 180 zł, robocizna + części x zł Mechanik za darmo (podłączył odłączony kabelek) |
04-06-2003, 23:08 | #3 |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Warszawa
Model: Ford S-Max
Silnik: 1.8 125KM TDCi Titanium
Rocznik: 2006
Postów: 3,315
|
(Post wysłany przez Andrzej_H)
Mam podobne wrażenia z korespondencji z \"FORD Distribution Sp. z o.o.\" - Warszawa. Odpowiedzi na pisma wysyłane są zawsze z ponad miesięcznym opóźnieniem, kopia pisma kierowana jest natychmiast do lokalnego serwisu (no bo któż jak nie jakiś usmarowany mechanik (zresztą nie znający szczegółów budowy samochodu) ma się martwić problemami, merytorycznie problem nie jest nigdy załatwiony a w odpowiedzi z Warszawy, nie dłuższej niż kilka linijek tekstu, rozczulić sie można nad sformułowaniem \"mamy nadzieję że sytuacją się nie powtórzy...\", chociaż zgłaszany problem dotyczy bezpieczeństwa podróżujących. Lokalny serwis oceniam jednak znacznie lepiej - widać tu przynajmniej chęć pomożenia właścicielowi samochodu, pomimo oczywistego braku, czemu zresztą trudno się dziwić, dogłębnej wiedzy nt. budowy nowego samochodu. |
06-07-2003, 13:51 | #4 |
ford::expert
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: Warszawa
Model: Ford S-Max
Silnik: 1.8 125KM TDCi Titanium
Rocznik: 2006
Postów: 3,315
|
(Post wysłany przez pasztet)
A mój kumpel w autoryzowanym centrum Obsługi Forda - celowo podam jego nazwę: ResMotors w Rzeszowie, widział, jak mechanik ściagał łozysko naparzając w nie młotem. No comments. Powypadkowa naprawa blacharska w tym zakładzie zaczeła rdzewiec po 2 miesiącach. Uwzglednili, poprawili. I.... znów zardzewiało, tyle że po roku :-) Nigdy wiecej serwisów Ford'a. Zreszta problem jest natury bardziej ogólnej i dotyczy większości marek. (Znam podobne problemy kolegów z serwisem VW). Korzystając z autoryzowanych serwisów tak naprawde nic nie zyskujemy (poza utrzymaniem gwarancji), płacimy tylko wiecej... Szkoda mi posiadaczy nowych aut na gwarancji... :-( Ja sie serwisuje w prywatnym zakładzie, płacę 25% tego co u Forda i jestem zadowolony! Marcin |
14-02-2007, 11:47 | #5 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 05-02-2007
Postów: 4
|
Musze sie przyznac ze nigdy nie kozystalem z serwisuw autoryzoowanych drogo i 100 osub jest z kturymi trza sie szarpac dlatego najlepszym sposobem jak do tej pory mnie nie zawiudl bylo porozumiewanie sie ze znajomymi kto gdzie robil co robil jak go tam obsluzyli za ile wiadomo 1 warsztat robi lepiej 2 gozej w 1 olej wymieniam w 2 naprawiam i zawsze sobie patrze co tam dlubia w aucie pogadam z mechanikiem popytam i jak dotad nie mialem zadnej kiepskiej roboty
pozdrawiam |
14-02-2007, 11:57 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-12-2005
Postów: 775
|
No cóż tu dodać :fcp13 ,sprawa wydechu mnie dobiła :fcp5
__________________
OBECNIE PASSAT B6 2.0 TDI 140 KM VARIANT,HIGHLINE,NAVI,SKóRA BEż I WIELE INNYCH BMW R1200 GS ADVENTURE |
14-02-2007, 20:00 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 18-03-2006
Skąd: Front Wschodni
Postów: 270
|
jackof, Kolego, weź się za ortografię :fcp27 , bo jak widzę po ilości postów mało jej ćwiczysz. Aż w oczy kłuje.
P.S. Nawiązałeś do tematu z 2002 roku :fcp9 :fcp9
__________________
-------------------------------------- Pozdrawiam Krzysztof -------------------------------------- 330 Nm to jest to !!! Mój apetyt rośnie w miarę jeżdżenia !!! |
15-02-2007, 14:54 | #8 |
ford::average
Zarejestrowany: 19-02-2006
Skąd: Warszawa
Model: Ka
Silnik: 1.25
Rocznik: 2009
Postów: 50
|
Auto Plaza na Popularnej to najgorszy serwis Forda z jakim miałem doczynienia. Nawet konkurencyjni dilerzy z wawy wytykają go palcami...
Ja osobiście miałem z nimi kilka przygód i więcej moja noga tam nie stanie :fcp16 . |
25-02-2007, 15:52 | #9 |
ford::expert
Zarejestrowany: 02-08-2006
Skąd: Camp Eagle
Model: MONDEO
Silnik: 1,8 PB
Rocznik: 2001
Postów: 2,734
|
:fcp5 hmm. czegoś nie łapię: nowe auto, kupione w serwisie ma problemy i.... nic? a gdzie droga prawna? można skierować sprawę do sądu - trudna to droga ale zawsze i wszędzie w takich przypadkach WARTO :fcp7
__________________
MJJ HUMAN NATURE NTM - NARODOWY TEST MIECIA czyli ile dodatków uda się upchać do jednego złomka! |
02-03-2007, 19:09 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-02-2004
Postów: 22
|
Przyznam się, że kupując w 2004 roku mondka ufałem , że kupuje dobry pojazd ale po 3 letniej eksploatacji nie mam dobrej opinii o tej marce i modelu - ogólnie mówiąc porażka. :fcp1
|