Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-01-2007, 20:02   #31
waldek11
ford::specialist
 
Avatar waldek11
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
Domyślnie

Podłączam się do posta llechu

__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-??
Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h
był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta
waldek11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2007, 20:09   #32
pejko
ford::beginner
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 21-04-2004
Skąd: Radom
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 32
Domyślnie

trudno to opisać a nistety fotek nie robiłem. spróbuję z pamięci w punktach:
1. wymontowac pompe abs z auta /w moim przypadku robiłto warsztat bo auto służbowe/
2. zdemontować czarną plastikową osłonę silnika modulatora/2 lub 3 śruby imbusowe/
3. zdemontować obudowe silnika /z magnesami stojana/ /3 lub 4śruby imbusowe/
4. w moim przypadku zatarta była tulejka wirnika i jej osadzenie w metalowej obudowie silnika
5. dobranie i dorobienie tulejki z tulejek dostępnych w swerwisach rozruszników w moim przypadkw były to dwie tulejki jedna wciśnięta w drugą a nastepnie obrobione w kształt "oliwki"
6. dorobienie oszadzenia tulejki w moim przypadku odpowiednio wygięta mosiężna blaszka
7. osadzenie tulejki w obudowie silnika
8. montaż-złożenie pompy abs.
9. zamontowanie pompy w samochodzie odpowietrzenie hamulców.
pompa po regeneracji działa bez zarzutów.
uważam że gra warta świeczki bo te pompy to ze wzgledu na swą awaryjność chodliwy i drogi towar: używana nie jest rozwiązaniem bo możeteż być zatarta, regenerowana 800-1200zł, nowa ok6000zł.
operacja nieskomplikowana a ryzyko niewielkie.
pejko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-01-2007, 20:28   #33
frompoland
ford::professional
 
Imię: Adam
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: M22/BSI
Model: Ford Mondeo Titanium X Pac
Silnik: Petrol 240HP
Rocznik: 2014
Postów: 1,499
Domyślnie

Cytat:
Napisał llechu
pejko, to opisz co i jak robić bo mam dokładnie to samo. A może jednak jeszcze będzie w tym roku zima. Chociaż jeśli nie umyję samochodu to wątpię. Bo jak umyję to następnego dnia będzie śnieg - sprawdzone Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
juz to gdzies slyszalem :fcp12

... a widac po pojezdzie to sniegu jeszcze dluuugo nie bedzie... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
frompoland jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-01-2007, 21:31   #34
bozoluk
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-12-2006
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK2 Ghia kombi
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 1999
Postów: 38
Domyślnie

Witam ponownie!
Byłem kilka dni temu w ASO ze swoim autem i diagnoza była taka jak przypuszczaliście - pompa do wymiany. Zaciera się silnik. Zaproponowali mi sprowadzenie nowej za jedyne 6.900 zł :-) Udało mi się na Allegro kupić kolejną pompę za 50 zł :-) Jutro wieczorem ją założę, może ta będzie lepsza.
Dzięki za informacje odnośnie naprawy takiej pompy. Teraz mam je dwie, więc jedną sobie rozbiorę i będę naprawiał. Jak zwykle dam znać o efektach.
Niezłe oczy zrobili w ASO jak zacząłem im mówić co podejrzewam, oczywiście zapytali skąd tyle wiem :-)))
__________________
Pozdrawiam
Bozoluk
bozoluk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2007, 08:41   #35
waldek11
ford::specialist
 
Avatar waldek11
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
Domyślnie

Cytat:
Napisał bozoluk
Niezłe oczy zrobili w ASO jak zacząłem im mówić co podejrzewam, oczywiście zapytali skąd tyle wiem
Miałem to samo. Jak się zorientowali, że znam się troszeczkę na temat Mondeo to już nie dyskutowali ze mną. Zdarzało się , że sam ich naprowadzałem co i gdzie mają robić.
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-??
Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h
był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta
waldek11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2007, 23:17   #36
bozoluk
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-12-2006
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK2 Ghia kombi
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 1999
Postów: 38
Domyślnie

Dzięki pejko za poradę. A już straciłem nadzieję na rozwiązanie tego problemu.
Rozebrałem swoją pompę i to co zobaczyłem to pełno rdzy. Tulejka prowadzenia wirnika jest zapieczona, to po prostu nie mogło chodzić. Wszystko przedstawiam na zdjęciach.
Powodem tego zapiekania się tulejki jest woda, która gromadzi się w plastikowej obudowie jeżeli są zatkane odpływy. Wtedy wszystko rdzewieje.
Sprawdziłem też tą pompę, którą kupiłem na Allegro za 50 zł i ta jest już w stanie idealnym :-) Pewnie w środę będę ją montował to dam znać czy wszystko OK.
Narazie dzięki stokrotne za pomoc.

Dorzucam jeszcze kilka fotek pompy, jak ją rozkręcałem. Pamiętć trzeba, żeby otworki znajdujące się w tej plastikowej obudowie były drożne. Rozmawiałem ze specjalistami od tych spraw i radzili zabezpieczyć całość np. poprzez złożenie tej plastikowej obudowy na silikonie bądż zatkaniu otworu w obudowie silnika. Ja to zatkałem dużą ilością smaru.
__________________
Pozdrawiam
Bozoluk
bozoluk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2007, 20:12   #37
pejko
ford::beginner
 
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 21-04-2004
Skąd: Radom
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 32
Domyślnie

problem który rozwiazałem był identyczny. moim zdaniem to nie do końca sprawa hermetycznosci bo wilgoć zawsze się znajdzie . moim zdaniem to kwestia materiałów które są podatne na korozje. musisz zatartą tulejke wyrzucić na jej miejsce dorobić tulejke taką jak stosuje się do łożyskowania wirników rozruszników /specjalny porowaty materiał na tuleje nasycony specjalnym smarowidłem/ następnie osadzic ja odpowiednio w obudowie silnika i.....cieszyć się abs-em.

powodzenia
pejko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2007, 21:01   #38
bozoluk
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-12-2006
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK2 Ghia kombi
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 1999
Postów: 38
Domyślnie

:fcp1 :fcp1 :fcp1 MAM ABS :fcp1 :fcp1 :fcp1
Problem roziwązany. Tak więc podsumowując wszystkiemu była winna pompa, zatarł się silnik na tulejce. Na szczęście 2-ga pompa jaką kupiłem na Allegro była w idealnym stanie, tulejeczka jak nowa. Starą pompę już powoli regeneruję. Rzeczywiście pejko jest to specjalna tulejka wykonana z porowatego spieku, który w porach zawiera środek smarny. Tulejki w starej pompie nie będę zmieniał, wystarczy ją na noc zanurzyć w oleju. Natomiast co do przyczyny awarii pompy będę się upierał przy mojej teorii. To właśnie wilgoć i woda to powodują. Silnik po prostu jest nie zabezpieczony. U mnie jak widać zardzewiała prawie cała obudowa. Możliwe, że i materiały są źle dobrane.
Chcę podziękować wszystkim, którzy mi pomogli w rozwikłaniu zagadki. W razie pytań służę pomocą i zdjęciami.
Teraz czekam na śnieg.
Problem rozwiązany :fcp2 :fcp2 :fcp2
__________________
Pozdrawiam
Bozoluk
bozoluk jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2007, 09:25   #39
dol
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 28-01-2007
Skąd: Legnica/Wrocław
Postów: 8
Domyślnie

Mam podobny problem ale w MK1 z 1996r. To kombi 1.8 td.
Kontrolka ABS gasnie (nic innego nie gasnie w tym samym czasie) ale ABS nie działaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Auto stało nie jezdzone ponad 4 miesiące.
Czy pompy ABS w mk1 i mk2 sa takie same?
pzdr
dol
dol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-01-2007, 10:17   #40
Marek_Bog
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 24-09-2005
Skąd: Bielsko - Biała
Postów: 473
Domyślnie

Cytat:
Napisał dol
Mam podobny problem ale w MK1 z 1996r. To kombi 1.8 td.
Kontrolka ABS gasnie (nic innego nie gasnie w tym samym czasie) ale ABS nie działaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Auto stało nie jezdzone ponad 4 miesiące.
Czy pompy ABS w mk1 i mk2 sa takie same?
pzdr
dol
pompa ABS lub ABS/TCS w MK1 byla wylacznie firmy Bendix Mecatronic. Identyczne pompy byly stosowane w MK2 ale bodajrze do polowy maja 1998r. Pozniej to juz szly pompy Boscha (z EBD).

Wobec tego na 100% masz pompe Bendixa, a wiec taka sama, jaka tu jest opisywana.
Marek_Bog jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:28.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.