|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-01-2007, 20:02 | #31 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
|
Podłączam się do posta llechu
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-?? Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta |
07-01-2007, 20:09 | #32 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 21-04-2004
Skąd: Radom
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 32
|
trudno to opisać a nistety fotek nie robiłem. spróbuję z pamięci w punktach:
1. wymontowac pompe abs z auta /w moim przypadku robiłto warsztat bo auto służbowe/ 2. zdemontować czarną plastikową osłonę silnika modulatora/2 lub 3 śruby imbusowe/ 3. zdemontować obudowe silnika /z magnesami stojana/ /3 lub 4śruby imbusowe/ 4. w moim przypadku zatarta była tulejka wirnika i jej osadzenie w metalowej obudowie silnika 5. dobranie i dorobienie tulejki z tulejek dostępnych w swerwisach rozruszników w moim przypadkw były to dwie tulejki jedna wciśnięta w drugą a nastepnie obrobione w kształt "oliwki" 6. dorobienie oszadzenia tulejki w moim przypadku odpowiednio wygięta mosiężna blaszka 7. osadzenie tulejki w obudowie silnika 8. montaż-złożenie pompy abs. 9. zamontowanie pompy w samochodzie odpowietrzenie hamulców. pompa po regeneracji działa bez zarzutów. uważam że gra warta świeczki bo te pompy to ze wzgledu na swą awaryjność chodliwy i drogi towar: używana nie jest rozwiązaniem bo możeteż być zatarta, regenerowana 800-1200zł, nowa ok6000zł. operacja nieskomplikowana a ryzyko niewielkie. |
07-01-2007, 20:28 | #33 | |
ford::professional
Imię: Adam
Zarejestrowany: 31-03-2006
Skąd: M22/BSI
Model: Ford Mondeo Titanium X Pac
Silnik: Petrol 240HP
Rocznik: 2014
Postów: 1,499
|
Cytat:
... a widac po pojezdzie to sniegu jeszcze dluuugo nie bedzie... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
14-01-2007, 21:31 | #34 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-12-2006
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK2 Ghia kombi
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 1999
Postów: 38
|
Witam ponownie!
Byłem kilka dni temu w ASO ze swoim autem i diagnoza była taka jak przypuszczaliście - pompa do wymiany. Zaciera się silnik. Zaproponowali mi sprowadzenie nowej za jedyne 6.900 zł :-) Udało mi się na Allegro kupić kolejną pompę za 50 zł :-) Jutro wieczorem ją założę, może ta będzie lepsza. Dzięki za informacje odnośnie naprawy takiej pompy. Teraz mam je dwie, więc jedną sobie rozbiorę i będę naprawiał. Jak zwykle dam znać o efektach. Niezłe oczy zrobili w ASO jak zacząłem im mówić co podejrzewam, oczywiście zapytali skąd tyle wiem :-)))
__________________
Pozdrawiam Bozoluk |
15-01-2007, 08:41 | #35 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
|
Cytat:
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-?? Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta |
|
15-01-2007, 23:17 | #36 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-12-2006
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK2 Ghia kombi
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 1999
Postów: 38
|
Dzięki pejko za poradę. A już straciłem nadzieję na rozwiązanie tego problemu.
Rozebrałem swoją pompę i to co zobaczyłem to pełno rdzy. Tulejka prowadzenia wirnika jest zapieczona, to po prostu nie mogło chodzić. Wszystko przedstawiam na zdjęciach. Powodem tego zapiekania się tulejki jest woda, która gromadzi się w plastikowej obudowie jeżeli są zatkane odpływy. Wtedy wszystko rdzewieje. Sprawdziłem też tą pompę, którą kupiłem na Allegro za 50 zł i ta jest już w stanie idealnym :-) Pewnie w środę będę ją montował to dam znać czy wszystko OK. Narazie dzięki stokrotne za pomoc. Dorzucam jeszcze kilka fotek pompy, jak ją rozkręcałem. Pamiętć trzeba, żeby otworki znajdujące się w tej plastikowej obudowie były drożne. Rozmawiałem ze specjalistami od tych spraw i radzili zabezpieczyć całość np. poprzez złożenie tej plastikowej obudowy na silikonie bądż zatkaniu otworu w obudowie silnika. Ja to zatkałem dużą ilością smaru.
__________________
Pozdrawiam Bozoluk |
17-01-2007, 20:12 | #37 |
ford::beginner
Imię: Przemek
Zarejestrowany: 21-04-2004
Skąd: Radom
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0TDCI
Rocznik: 2012
Postów: 32
|
problem który rozwiazałem był identyczny. moim zdaniem to nie do końca sprawa hermetycznosci bo wilgoć zawsze się znajdzie . moim zdaniem to kwestia materiałów które są podatne na korozje. musisz zatartą tulejke wyrzucić na jej miejsce dorobić tulejke taką jak stosuje się do łożyskowania wirników rozruszników /specjalny porowaty materiał na tuleje nasycony specjalnym smarowidłem/ następnie osadzic ja odpowiednio w obudowie silnika i.....cieszyć się abs-em.
powodzenia |
17-01-2007, 21:01 | #38 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-12-2006
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo MK2 Ghia kombi
Silnik: 2.5 V6
Rocznik: 1999
Postów: 38
|
:fcp1 :fcp1 :fcp1 MAM ABS :fcp1 :fcp1 :fcp1
Problem roziwązany. Tak więc podsumowując wszystkiemu była winna pompa, zatarł się silnik na tulejce. Na szczęście 2-ga pompa jaką kupiłem na Allegro była w idealnym stanie, tulejeczka jak nowa. Starą pompę już powoli regeneruję. Rzeczywiście pejko jest to specjalna tulejka wykonana z porowatego spieku, który w porach zawiera środek smarny. Tulejki w starej pompie nie będę zmieniał, wystarczy ją na noc zanurzyć w oleju. Natomiast co do przyczyny awarii pompy będę się upierał przy mojej teorii. To właśnie wilgoć i woda to powodują. Silnik po prostu jest nie zabezpieczony. U mnie jak widać zardzewiała prawie cała obudowa. Możliwe, że i materiały są źle dobrane. Chcę podziękować wszystkim, którzy mi pomogli w rozwikłaniu zagadki. W razie pytań służę pomocą i zdjęciami. Teraz czekam na śnieg. Problem rozwiązany :fcp2 :fcp2 :fcp2
__________________
Pozdrawiam Bozoluk |
29-01-2007, 09:25 | #39 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 28-01-2007
Skąd: Legnica/Wrocław
Postów: 8
|
Mam podobny problem ale w MK1 z 1996r. To kombi 1.8 td.
Kontrolka ABS gasnie (nic innego nie gasnie w tym samym czasie) ale ABS nie działaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Auto stało nie jezdzone ponad 4 miesiące. Czy pompy ABS w mk1 i mk2 sa takie same? pzdr dol |
29-01-2007, 10:17 | #40 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-09-2005
Skąd: Bielsko - Biała
Postów: 473
|
Cytat:
Wobec tego na 100% masz pompe Bendixa, a wiec taka sama, jaka tu jest opisywana. |
|