|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-12-2006, 12:20 | #11 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Myślę, że jeśli bicie jest widoczne "na oko" to rzeczywiście piasta jest krzywa. Może to być spowodowane tym, że zostało wszystko źle zamontowane (zarówno łożysko jak i tarcza) i miało z początku jakieś drobne bicie, a podczas długiej jazdy się bicie powiększyło, elementy się odkształciły. Nie chcę straszyć, ale w tym momencie nie jest wykluczone, że również cała zwrotnica się już nie nadaje do dalszego użytku. Oby tak nie było.
PS. No i please - na forum nie zwracjamy się per Pan/Pani. Tak będzie łatwiej. |
09-12-2006, 14:56 | #12 |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 08-12-2005
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 TDI
Rocznik: 2006
Postów: 27
|
no problem :fcp4 w sprawie Pan/Pani :fcp3 , jeden drobny szcegol - moze nie istotny:
- 1 najpierw wymienilem tarcze z klockami i to mialo miejcse w Polsce pod koniec czerwca i od tamtej pory zrobilem 4.5 tys km jesli to ma jakies znaczenie, - 2 ok 3 tyg temu wymienilem lozyska i kpl sprzeglo w Irlandii i przejechalem w sumie 360 km przy czym owe bicie zauwazylem ok 2tyg temu, bardziej sie koncentrowalem wtedy na dziwnych zgrzytach ktore sie pokazaly po ok przebiegu 60 km w/w wymianie sprzegla. :549: Jezeli sie okaze ze bedzie cos nie tak ze zwrotnica to naprawa jest oplacalna czy lepiej spzrdac samochod komus na czesci ... Przy mocnym skrecie slysze takie charakterystyczne stuk - licze ze to ten przegub... Serdecznie dziekuje za chec pomocy :fcp4 Jeszcze jedno, chodzi mi po glowie pomysl udania sie do innego mechanika, najlepiej rodaka ktory solidnie wykona naprawe, czy ktos moze kogos polecic w Dublinie? |
09-12-2006, 15:08 | #13 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Bez przesady - zwrotnica to tylko kawał żelastwa. Nowa pewnie by kosztowała majątek, ale spokojnie można poszukać używanej. No ale przede wszystkim trzeba sprawdzić czy jest faktycznie zepsuta, bo ja tylko taką hipotezę wysunąłem. Może się okazać mylna.
|
09-12-2006, 15:10 | #14 |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 08-12-2005
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 TDI
Rocznik: 2006
Postów: 27
|
wlasnie szybciutko przesledzilem temat zwrotnic i znalazlem podobny problem , czekam na odpisanie jak ta historia sie skonczyla
|
10-12-2006, 04:09 | #15 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 105
|
tomaszz, jak mechanik używał młotka do wybicia przegubu z piasty, to pewnie też używał go do rozłożenia i złożenia łożyska z piastą i zwrotnicą. W ten sposób łatwo uszkodzić i łożysko i piastę. Do wymiany łożyska musiał też demontować tarczę i zacisk więc jest sporo możliwości, że przy składani popełnił gdzieś błąd i krzywo złożył lub nie dokręcił odpowiednio a nakrętkę skręcającą przegób z piastą trzeba dokręcić potężnie, niedokręcenie tej nakrętki skutkuje szybkim zniszczeniem łożyska i właśnie może wystąpić bicie. Jak bicie jest widoczne gołym okiem to konieczne jest sprawdzenie tarczy, piasty ewentualnie zwrotnicy (ale wykrzywienie zwrotnicy nie powinno powodować bicia a problemy przy ustawieniu kontów koła bo zwrotnica nie jest elementem obracającym się tylko stałym - obraca sie tylko na prawo i lewo przy zmianie kierunku ruchu pojazdu). Nie ograniczaj się do sprawdzenia np. samej tarczy i po stwierdzeniu, że jest krzywa, pozostawieniu piasty bez sprawdzenia, krzywe mogą być oba elementy choć nie koniecznie. Łożysko raczej do wymiany jeżeli znów je słyszysz.
|
10-12-2006, 11:23 | #16 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
ja jak wymienialem lozysko to po rezebraniu okazalo sie ze pisata jest zniszczona, tzn miala rozwalcowany walek, zrobily sie na nim 2 srednice. Mechanik od razu pokazal mi to i powiedzial ze trzeba zaltwic inna piste bo zalozenie tej spowodoje zniszczenie lozyska w blyskawicznym tepie. Mozliwe ze u Ciebie nabili lozysko na zniszczona piaste co spowodowalo ponowne rozwalenie lozyska i bicie kola.
[ Dodano: 2006-12-10, 12:25 ] Cytat:
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
|
10-12-2006, 16:19 | #17 |
ford::beginner
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 08-12-2005
Skąd: Bydgoszcz
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 TDI
Rocznik: 2006
Postów: 27
|
dzieki - w porownaniu z tym co wlozylem w mondka to bedzie male piwo :fcp14 , na swieta jade do Polski i mam w planie zakupic nowa piaste i szybko rozejzec sie za zwrotnica / nie za bardzo orientuje sie czy to duzy i ciezki element (zmiesci sie do bagazu :fcp15 ) po oczywiscie wczesniejszym dokladnym sprawdzeniu przez mechanika tych wszystkich aspektow, na ktore kazecie zwrocic mi uwage :fcp1
Jeszcze raz Wielkie dzieki za wszystkie sugestie - jutro zobacze co powie mi mechanik :fcp9 |
10-12-2006, 16:31 | #18 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 29-11-2005
Skąd: Dublin
Model: MKII Ghia / MKIII ZETEC
Silnik: 2.5 V6 / 1.8
Rocznik: 1997 / 2002
Postów: 6,370
|
Cytat:
__________________
Pomoc tylko na forum ! Nie pros o pomoc przez PW ! |
|
12-12-2006, 20:22 | #19 |
ford::average
Zarejestrowany: 06-06-2006
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk2, teraz MK4 i MK5(FUSION)
Silnik: 1.8 LPG i 2.0 LPG, teraz 2.3 LPG i 2.0 EB
Rocznik: 2000 i 1998, teraz 2007 i 2018
Postów: 105
|
Jak będziesz w Polsce to proponuję rozejżeć się za szrotem (dobrym szrotem), gdzie rozbierają angliki na części. Mnie jak poszła sprężyna i w następstwie amortyzator, to na takim szrocie kupiłem całą kolumnę ze zwrotnicą i piastą (w cełości więc i oczywiście z łożyskiem) bo nie było warto bawić się w rozbieranie starej. Dałem za ten zestaw 100zł (mam co prawda drobny upust ale bez upustu to jakieś 130zł - 150zł). Wszystko śmiga jak należy. Tylko tarczę i zacisk założyłem swoje stare, tarczę żeby nie dekompletować pary a zacisk żeby nie odpowietrzać.
|