|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
06-12-2006, 11:26 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2006
Skąd: Elbląg
Postów: 21
|
MK1, temperatura silnika
Witam, szukam pomocy w sprawie jak w temacie posta.
Problem objawia się tak, że wskażnik temperatury zazwyczaj leży w wychyleniu max. w lewo (jazda po mieście) z rzadka podniesie się. Częściej ma okazję wejść na napis NORMAL w okolice liter N, no może O, no już R to bardzo rzadko w trakcie jazd poza miastem (w tzw. trasie). Moje pytanie i prośba o pomoc: czym to może być spowodowane? Słyszałem już głosy że: walnięty termostat, walnięty czujnik temeratury, walnięty wskaźnik. Potwierdzacie którąś z powyższych przyczyn a może znacie inne powody? |
06-12-2006, 11:55 | #2 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Na pierwszym miejscu sprawdziłbym kable do czujnika temperatury (czy nie mają przerwy) potem wymieniłbym czujnik temperatury (tylko uważaj bo są 2 - do wskazań jest akurat ten pod spodem termostatu). Obstawiam to dlatego, że sam tak miałem, że czasem w ogóle leżał na ograniczniku, czasem załapywał. Po wymianie czujnika jest ok. Dopiero na końcu zająłbym się ewentualnie termostatem. Walnięty wskaźnik jest raczej mało prawdopodobny.
|
06-12-2006, 14:14 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 07-04-2006
Skąd: Tarnowskie Góry
Model: Mondeo MKI, Golf II
Silnik: 1.8, 1.3
Rocznik: 1993, 1989
Postów: 92
|
A ja mam pytanie!
Jak ci grzeje nadmuch? Masz gorące powietrzze czy zimne, jak szybko ci sie nagrzewa i masz gorąco to poszedł ci czujnik a jak masz chłodno to na bank termostat. |
06-12-2006, 21:38 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-09-2006
Skąd: Lubartów/Lublin
Model: MONDEO MKI KOMBI
Silnik: 1.8 zetec 16V 115 KM+LPG sekwencja
Rocznik: 1995
Postów: 28
|
Woyti.Popieram wczesniejsza odpowiedz, jak grzje nadmuch a na wskazniku "zimno" to na bank wina czujnika.
__________________
Ford Mondeo MKI kombi 1.8 16v '95 |
07-12-2006, 07:37 | #5 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-11-2004
Skąd: Londyn
Model: MKIV
Silnik: 2,5T
Rocznik: 2007
Postów: 1,037
|
Cytat:
__________________
Pozdrawiam Kefir |
|
07-12-2006, 08:31 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 21-11-2006
Skąd: Elbląg
Postów: 21
|
majotom - ciepłe powietrze zaczyna dmuchać po 2-3 no 4 minutach od odpalenia
kefir - tak zgadza się :fcp15 Czyli krótko mówiąc koledzy wskazują na czujnik/kable czujnika. W związku z Waszą powyższą diagnozą mam kolejne pytanie. Posiadacie może jakąś fotkę pokazującą gdzie ten czujnik dokładnie się znajduje (jestem lamer w tych sprawach) + ewentualnie ile on kosztuje? Z góry dzięki za wszelkie info [ Dodano: 2006-12-07, 09:44 ] czy może chodzi o takie cudo? [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] a może nie daj Bóg o takie/ [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] |
07-12-2006, 09:06 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 08-11-2004
Skąd: Londyn
Model: MKIV
Silnik: 2,5T
Rocznik: 2007
Postów: 1,037
|
Jeżeli ciepłe powietrze dmucha po 2-3 min. to ok., ale z tą temperaturą w czasie miejskiej jazdy i na trasie, to wydaje mi się, że powinno być odwrotnie, zazwyczaj w mieście silnik się bardziej grzeje. Ten pierwszy czujnik jest od wskazań na desce.
__________________
Pozdrawiam Kefir |
07-12-2006, 09:38 | #8 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Tak, ten pierwszy jest od wskazań. I daje właśnie takie objawy jak się zwali. Pokazuje generalnie jak chce, a jak nie chce to nie pokazuje :-)
|
11-12-2006, 18:17 | #9 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-05-2006
Skąd: Ślask
Model: Dacia
Silnik: 1,6
Rocznik: 2017
Postów: 59
|
mam takie pytanko kiedy powinien wlaczyc sie wentylator bo u mnie jak narazie wcale sie nie włanczał a temperatura na wskazniku nigdy nie była wieksza niz na połowie wskaznika
|
11-12-2006, 19:00 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 07-10-2006
Postów: 16
|
ja bym na poczatek sprawdzil ilosc plynu i ew. jesli jest go ponad min. to czy uklad nie jest zapowietrzony, ja mialem tak, ze jak stawalem na skrzyzowaniu to lecialo zimne powietrze gdy galka z nagrzewnicy byla na max, a jak jechalem to ladnie grzalo... mialem tez problemy z gazem przez to, dolalem plynu i chodzi ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
pozdro
__________________
Coś musi umrzeć aby narodzić mogło się coś... |