|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-12-2006, 19:11 | #21 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-12-2005
Postów: 775
|
Cytat:
Im opona szersza tym jest większy problem z odprowadzeniem wody i stąd łatwiej zaliczyć aquaplaning.Aquaplaning to cos takiego że pod opona zbiera sie klin wodny i wtedy traci ona kontakt z asfaltem,czy po czym tam jedziesz.Efekt jest taki jakbyś jechal na lodzie :fcp15 Czy teraz rozumiesz to zdanie :fcp13 Na suchym taka opona zachowuje sie super,lepiej trzyma na zakrętach,lepiej hamuje. Dodam jeszcze że sam jeżdże na odpowiednich oponkach 225/40/18 i jest calkiem fajnie :fcp2 latem,zimą potulnie zakładam 205/55/16 jak fabryka dała :fcp2
__________________
OBECNIE PASSAT B6 2.0 TDI 140 KM VARIANT,HIGHLINE,NAVI,SKóRA BEż I WIELE INNYCH BMW R1200 GS ADVENTURE |
|
05-12-2006, 20:31 | #22 |
ford::average
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 15-11-2004
Skąd: Lubuskie
Model: Ford Fiesta MK3,MK4 Ford Mondeo MKI
Silnik: 1,3 1,6
Rocznik: 1992/1996/1996
Postów: 91
|
|
05-12-2006, 20:47 | #23 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-07-2006
Postów: 185
|
ja dodam tylko, że mniejsza średnica koła to zawyżanie predkosci ale także wiekszy moment obrotowy na kołach, co w pewnym stopniu może zniwelować straty mocy powodowane większą szerokoscią opony.
__________________
Sprzedam zderzak tył kombi ST220 i przedni RS - pytania na PW . Dla forumowiczów taniej |
05-12-2006, 21:08 | #24 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Nie większy moment obrotowy, tylko mniejszy promień, a ponieważ rachunek Nm ma się zgadzać, to im mniej metrów, tym więcej Niutonów, więc większa siła napędowa. :fcp3
|
05-12-2006, 21:52 | #25 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-07-2006
Postów: 185
|
rzeczywiscie, moment ten sam, ale siła wieksza
__________________
Sprzedam zderzak tył kombi ST220 i przedni RS - pytania na PW . Dla forumowiczów taniej |
06-12-2006, 06:43 | #26 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 24-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 402
|
Śmigam na 205 i większy w różnych autach 5 sezon i powiem tak, jeśli chodzi o prowadzenie super na wodzie nie widzę różnicy. Za to miałem w fordzie 185 i dwa razy musiałem ostro hamować i już myślałem, że przywalę. Bardzo łatwo zrywa się na nich przyczepność, mimo że miałem nowe pirelki. Teraz mam good year i czasami jeżdżę dość szybko i nigdy nie straciłem przyczepności. Pamiętajcie im większa powierzchnia styku opony powierzchnią tym leprze trzymanie się drogi. Jeśli są dobre nowe opony to Aquaplaning występuje dopiero grubo ponad setkę. Przy takiej prędkości czy będziesz miał 185 czy 205 to i tak popłyniesz. Jedną wadą są polskie drogi na koleinach trzeba mocniej trzymać kierownicę. Ale tak ja dla mnie to mi nie przeszkadza. Na zimę chyba też wsadzę butki o numerze 205.
|
06-12-2006, 11:02 | #27 |
ford::average
Zarejestrowany: 02-09-2006
Skąd: Warszawka
Postów: 157
|
Widzę ze spodobało Ci się moje Mondeo? :fcp1
__________________
V6 - to co lubię słyszeć! Marcin |
06-12-2006, 11:31 | #28 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 13-10-2006
Skąd: front wschodni
Model: sprzedany
Silnik: sprzedany
Rocznik: sprzedany
Postów: 389
|
Widzę ze spodobało Ci się moje Mondeo?
a kolega jakie ma oponki? 195, 205? Bo fele mamy takie same |
06-12-2006, 15:45 | #29 | |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-08-2004
Skąd: Podlaskie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 899
|
Cytat:
Super wygląda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Drugi Ford tym razem z przymusu Klasa sama w sobie ---> oooo |
|
06-12-2006, 18:36 | #30 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-06-2005
Skąd: Łomża
Postów: 41
|
W samochodzie służbowym jezdze na oponach 215/55/16 i jestem z nich zadowolony.
Samochód prowadzi sie jak po szynach, owiele mniej reaguje na łapanie pobocza przy duzej predkosci ( co nieraz uratowało mi tyłek). Co do mniejszej amortyzacji to mozna sie przyzwyczaić. bezpieczeństwo wazniejsze.
__________________
Pozdrawiam Marko |