|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-10-2006, 21:34 | #11 | |
ford::average
Zarejestrowany: 20-09-2005
Skąd: Sandomierz / Kraków
Model: Mondeo MK4
Silnik: 1,8 tdci 125KM
Rocznik: 2006
Postów: 166
|
Cytat:
a poza wszyskim to nie Twój temat tylko arekczs, :fcp4 i jeszcze jedno, coś co może niektórych zakłuje bądź rosierdzi, rozwala mnie tekst: "..mam auto z 1996r z Niemiec z przebiegiem 150 tys km ..." ciekawe jest to ze prawie wszystkie auta na rynku w wieku ok 5 - 10 lat mają przebieg ok 150 tys. km :fcp3
__________________
Teraz Mondeo, kiedyś Galaxy, wcześniej Escort, a oprócz tego kilka innych marek http://dorabiamykase.blogspot.com/ |
|
14-11-2006, 19:46 | #12 | ||
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-10-2006
Skąd: Oświęcim
Model: Ford Ka
Silnik: 1.2
Rocznik: 2012
Postów: 127
|
Cytat:
Mądrala.... :fcp3 :fcp3 :fcp29
__________________
Nie jeżdżę już Fordem... i rzadko tu zaglądam |
||
14-11-2006, 23:35 | #13 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-10-2006
Skąd: ok. Rzeszowa
Model: Mondeo MKIII kombi
Silnik: 2.0 TDCI 130 KM
Rocznik: 2002
Postów: 13
|
|
22-11-2006, 20:26 | #14 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-07-2006
Skąd: Łask
Postów: 31
|
Witam
hmm auto ma juz 180tys km i jeszcze nie wymieniałem rozrządu i się zastanawiam czy to jest faktycznie on.. byłem u mechanika raczej mu ufam i jest dobry...powiedział że rozrząd w tym silniku wymienia się co remont czyli jakieś 400tys KM. Powiedział również że dzwonią szklanki popychaczy a nie łancuszek...! a to jest rozbieranie połowy silnika i koszt co najmniej 1000zł. Może ma ktoś jakąs książkę napraw... bo nie chce wymieniać czegoś bezsesnu .. I nie chce mi się być wróżką co w nim dzwoni. Pozdrawiam arekczs AREK |
22-11-2006, 20:31 | #15 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-10-2006
Skąd: Oświęcim
Model: Ford Ka
Silnik: 1.2
Rocznik: 2012
Postów: 127
|
jedyna nadzieja w Sławko - on jest jak wyrocznia :fcp4 ma wszystko
__________________
Nie jeżdżę już Fordem... i rzadko tu zaglądam |
25-11-2006, 16:55 | #16 |
ford::average
Zarejestrowany: 27-08-2006
Model: Ford Galaxy mk4
Silnik: 2,0 TDCI 240 km
Rocznik: 2019 poprzednio GALAXY 1,8 2007 , GALAXY 2,3 1999
Postów: 69
|
Witam wszystkich właścicieli Fordów Galaxy.
Napisałem że w silniku 2l wymienia się rozrząd co 150000 km , a w silniku 2,3 l przy remoncie kapitalnym silnika. Tak piszą w procedurach serwisowych. Zdecydowałem się dowiedzieć dlaczego . Mianowicie silnik 2,3l jest całkowicie inną konstrukcją od silnika 2,0l. Posiada dwa wałki stabilizujące pracę silnika umieszczone w misce olejowej, ulepszony układ smarowania,głowicę 16v,cewki zapłonowe dwubiegunowe zamontowane w głowicy,kolektor ssący wykonany z tworzywa sztucznego,zmieniony sterownik silnika,zdecydowanie podniesiono czystość spalin.Posiadała ona moc 145 KM i moment obrotowy 203Nm przy 2500 obr/min. Spalała ona mniej paliwa od silnika 2,0l i jest zdecydowanie trwalsza. W momencie powstania była to najnowocześniejsza jednostka napędowa na świecie.Montowano ten silnik w Fordzie Scorpio i Galaxym Jej poprzednikiem jest silnik 2,0l 16v Coswort. Był on stosowany w sporcie i z doładowaniem osiągał moc 240 KM.Zamontowano go w Fordzie Escorcie Cosworcie.Był on najlepszym wozem rajdowym na świecie. Z przerażeniem przeczytałem farmazony w stylu : wymiana rozrządu dopiero wtedy gdy go słychać. Jeśli go słychać to znaczy że łańcuch obciera o korpus silnika i do zerwania lub przeskoczenia jest blisko. Gdy to nastąpi to trzeba się rozglądać za nowym silnikiem bo koszta naprawy ogromne. Przesyłam pozdrowieniadla wszystkich właścicieli Galaksiaków. MAREK SQ1FTM |
25-11-2006, 20:20 | #17 |
ford::average
Imię: Mariusz
Zarejestrowany: 04-10-2006
Skąd: Oświęcim
Model: Ford Ka
Silnik: 1.2
Rocznik: 2012
Postów: 127
|
Marku - na pewno masz rację i nie kłócę się z Tobą ani nie obalam tych faktów jeśli tak mówią procedury servisowe :fcp4
lecz chciałbym pocieszyć posiadaczy 2.0 DOHC 8V czy wymieniamy np tak jak mówi serwis w niektórych samochodach: NA PRZYKŁAD: płyn chłodzący co 2 lata i hamulcowy co 3 - a czy obsługa codzienna :fcp9 :fcp3 także wchodzi w grę no i wymiana piór wycieraczek co 10 tysięcy oraz paska klinowego a także katalizatora co 7 lat :fcp9 - i długo by tu jeszcze dyskutować - ale nie kłócmy się :fcp2 prawda jest też taka, że 1- motor 2,3 "Posiada dwa wałki stabilizujące pracę silnika umieszczone w misce olejowej" ok - tu się troszkę zgodzę...pomaga to przedłużyć żywotność rozrządu- ale głównie podnosi kulturę pracy silnika i wydłuża trwałość układu tłokowo-korbowego (panewki także mają wówczas się lepiej :fcp1 ) 2 - motor 2,3 ma "ulepszony układ smarowania"- hmm- najczęstszą usterką łańcucha jest jego naciąg spowodowany zmęczeniem materiału - dzwoni wówczas bo jest luźny lub pociera wtedy o obudowę (jużź gorzej, ale do uratowania) i smarowanie oczywiście odgrywa tu dużą rolę - ale to smarowanie z 2.0 DOHC 8V jak najbardziej wystarczy :fcp4 a łańcuchy rzadko tu pękają - a raczej nigdy nie przeskakują :fcp4 3 -motor 2,3 ma "głowicę 16v" - no tu akurat to rozrząd jest bardziej dociążony niż w 8V więc... :fcp4 :fcp2 spoko :fcp7 2.0 ma lepiej 4 - motor 2,3 ma "cewki zapłonowe dwubiegunowe zamontowane w głowicy" - nijak to nie ma się do rozrządu :fcp4 po prostu tam są i wytwarzają sobiue prąd - bo tam je ktoś przykręcił :fcp4 5 - motor 2,3 ma "kolektor ssący wykonany z tworzywa sztucznego" - hmm - chyba trudniej wtedy włożyć instalację gazową - a podyktowane jest to oszczędnościami których szukała każda firma na etapie projektowania silnika - a jest on nowszej generacji niż 2.0 :fcp4 więc czemu nie zastosować super mocnego i tasniego tworzywa :fcp18 . Jak projektowali 2.0 - aluminium i stal były tańsze :fcp23 6 - motor 2,3 ma "zmieniony sterownik silnika" - inne fazy otwarcia zaworów bo jest ich 16 - więc wiadomo że musieli to zmienić - i temperament tego silnika i jego osiągi oraz troszkę zmieniona konstrukcja muszą być na innym sterowniku---rozrząd jednak ten sam... 7 - w motorze 2,3 "zdecydowanie podniesiono czystość spalin" .Posiadała ona moc 145 KM i moment obrotowy 203Nm przy 2500 obr/min. Spalał ona mniej paliwa od silnika 2,0l i jest zdecydowanie trwalszy. hmm- więc musieli podnieść czytość, gdyż normy EURO były coraz bardziej surowe, a wiązało się to z dobrym spalaniem mieszanki w komorze spalania- a jeśli chcioeli podniść moc - to zwiększyli pojemność, no a żeby dobrze spalić mieszankę w takiej pojemności trzeba ją szybciej dostarczyć i lepiej przygotować miejsce na nową dawkę - więc zastosowali po 2 ssące i 2 wydechowe na każdy gar...bo taka była moda w tych latach... :fcp4 reasumując - rozrząd do 2.0 i 2.3 jest taki sam....a kiedy go wymienać - niech każdy sobie odpowie :fcp4 nie chce mi się już pisać...ale o to chodzi na forum - im więcej opini - tym więcej pożytku z tej strony www :fcp23 Pozdrawiam Wszystkich i Marka w szczególności- fajnie że jest z kim poklikać na tym forum - Marku - tak trzymać-może rozkręcimy towarzystwo Galaxiaków mimo iż nie jest tak liczne jak Mondeo czy Eskortów :fcp2
__________________
Nie jeżdżę już Fordem... i rzadko tu zaglądam |
25-11-2006, 21:57 | #18 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-07-2006
Skąd: Łask
Postów: 31
|
Witam
mam pytanie do Marka....bo może wiesz..skoro wiesz co ile się powinno wymieniać rozrząd. Co ile sie wymienia popychacze zaworów?..tak książkowo Muszę ustalić co w tym moim klekocie hałas robi. Ale z tego co widze to najlepiej byłoby wywalić 2,0 i wstawić 2,3 :fcp2 2,0 trochę żylasty jest :fcp5 Pozdrawiam Arek |
02-01-2007, 13:07 | #19 | |
ford::average
Zarejestrowany: 01-01-2007
Skąd: Wrocław
Postów: 194
|
Cytat:
|
|
03-01-2007, 07:19 | #20 |
ford::average
Imię: Robert
Zarejestrowany: 09-08-2006
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: FORD FOCUS MK!
Silnik: 1,6i
Rocznik: 2000
Postów: 157
|
witka
z tego co sie orientowalem to niby do 300000 powinno byc ok przy regularnych serwisach niestety w naszych warunkach dystans sie skraca jesli lancuchy sa ok to slizgi podaja ze wzgledu na ustawienie silnika
__________________
VR6 RWIE DO PRZODU |