Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-08-2006, 11:18   #1
Kobalt
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 44
Domyślnie Telepanie i dławienie silnika po porannym rozruchu

Witam. Mam pewien ciekawy objaw w moim mondeo. Po odpaleniu rano samochód najpierw pracuje normalnie, a później nagle zaczyna się telepanie silnika i auto sprawia wrażenie jakby chciało zgasnąć ale tego nie robi. Jak go przegazuję to się uspokaja. Czasem robi mi to jak już jadę i wtedy ja mu na gaz, a on coś nie bardzo ma ochotę jechać (jakby się dławił). Jak silnik nabierze odpowiedniej temperatury to już jest OK.
Mam u siebie wymieniony potencjometr położenia przepustnicy, krokowca, świece i kable (motorcraft). Byłem w fordzie na komputerze ale Panowie stwierdzili, że nie ma żadnego błędu. Zrobili mi test wodny bo była opcja, że reaguje na wilgoć. Zalali newralgiczne punkty wodą z węża ale silnik zupełnie na to nie reagował. Czy ktoś wie w czym jest problem po tych porannych rozruchach?

Kobalt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2006, 12:16   #2
jagrall
ford::expert
 
Avatar jagrall
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
Domyślnie

możesz jeszcze wyczyścić MAF, tu masz opis [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein
Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci
jagrall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2006, 12:20   #3
Kobalt
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 44
Domyślnie

przepływka już była czyszczona także można odrzucić tą opcję.
Kobalt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2006, 14:07   #4
waldek11
ford::specialist
 
Avatar waldek11
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
Domyślnie

Do sprawdzenia zostało jeszcze według mnie to:
- układ dolotowy paliwa - filtr ???, może woda w benzynce? :fcp25
- aparat zapłonowy :fcp25
- może cosik z masą? gdzieś słaby styk :fcp25
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-??
Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h
był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta
waldek11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2006, 15:07   #5
Kobalt
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 44
Domyślnie

Założyłem na moment nową cewkę zapłonową ale nic to nie dało. Jeśli chodzi o wodę w benzynie to tankuję paliwo na renomowanych stacjach ale też nigdy nic nie wiadomo.
Jak to ugryźć skoro komputer w serwisie nie wywala żadnych błędów. Jedyne co kiedyś pokazał to błąd zaworu recyrkulacji spalin ale go zaślepiliśmy i szarpanie w czasie jazdy ustąpiło. To telepanie mam zawsze po uruchomieniu auta po nocy. Co istotne nie miałem tego objawu od około 3 miesięcy i znowu powróciło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kobalt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2006, 17:14   #6
waldek11
ford::specialist
 
Avatar waldek11
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kobalt
Co istotne nie miałem tego objawu od około 3 miesięcy i znowu powróciło
A czy nie ma to związku z tym, że lato było ciepłe i suche ( noce ) a około 3 miesiące wstecz jak i teraz jest wilgotno, często pada deszcz. Może w tym kierunku szukać uszkodzenia - wilgoć w powietrzu. Mi od razu przychodzą do głowy kable WN. Wiem, że je wymieniłeś, ale ????
Podmień je na inne lub też na początek przeprowadź test:
- stań samochodem w ciemnym miejscu (garaż lub też późna pora dnia)
- zroś delikatnie wodą kable WN
- odpal auto
- w momencie dodawania gazu jeśli na kablach WN (wszystkich lub też na jednym z nich ) pojawi sie tzw. choinka/będą przeskakiwać iskry/będą świecić to znaczy, że jest przebicie.
Świecenie to musi być intensywne ponieważ trakcie pracy zapłonu na kablach WN pojawia się delikatne iskrzenie i jest to objaw prawidłowy.
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-??
Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h
był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta
waldek11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2006, 20:30   #7
Kobalt
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 14-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 44
Domyślnie

ogólnie zapłon, kable i świece też mi sprawdzali w fordzie pod komputerem i nawet po tym jak cała komora silnika została zalana wodą nic nie wyskakiwało i stwierdzili, że jest OK.
Te objawy pojawiły mi się po wymianie sprzęgła i wysprzęglnika. Żeby to wymienić mechanicy wyciągneli cały silnik więc może czegoś tam nie podłączyli tak jak się należy. Temat jest dziwny bo tak jak pisałem to raz jest a raz tego nie ma. A jeśli chodzi o temperaturę i wilgotność to po raz pierwszy od dłuższego czasu pojawiło mi się to w momencie gdy noce były upalne bez żadnego deszczu, a w ciągu dnia był totalny upał.
Mam jeszcze jedno pytanie - czy to jest normalne, że w czasie jazdy gdy silnik jest jeszcze zimny obroty bardzo wolno spadają? Póżniej już jest OK.
Kobalt jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-08-2006, 20:35   #8
waldek11
ford::specialist
 
Avatar waldek11
 
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
Domyślnie

Może [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] poczytaj
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-??
Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h
był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta
waldek11 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2006, 09:57   #9
obywatel_
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-11-2004
Skąd: Rawicz
Postów: 17
Domyślnie miałem to samo.....

na zimno silnik falował między 500 a 1500 obrotów, jechać za bardo nie chciał i czasami potrafił zgasnąć na na skrzyżowaniu - po rozgrzaniu było OK
MAF wyczyściłem - nic!
Na diagnostyce sprawdziłem czujniki jakieśtam - nic!!
już zacząem szukać innego auta, bo jeszcze bendix się skończył Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Ale postanowiłem wymienić bendix na nowy, przy okazji okazało się, że szczotki w rozruszniku też prawie nie istnieją, więc zostały założone nowe.

I Mondi przestał falować!!!!
fachowcy z warsztatu nie wiedzą dlaczego, a auto śmiga jak nowe
i niech tak pozostanie!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mondeo 1,6 '95
obywatel_ jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2006, 19:43   #10
Kiedis
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 05-02-2005
Postów: 41
Domyślnie

Kurcze, od pół roku mam dokładnie ten sam problem. Jota w jotę. I nie wiem, co poradzic...
__________________
_________________
Mondeo MkII 1997 GHIA 2.0 16V 130KM automat hatchback LPG
Kiedis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:12.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.