|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
19-08-2006, 11:18 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 44
|
Telepanie i dławienie silnika po porannym rozruchu
Witam. Mam pewien ciekawy objaw w moim mondeo. Po odpaleniu rano samochód najpierw pracuje normalnie, a później nagle zaczyna się telepanie silnika i auto sprawia wrażenie jakby chciało zgasnąć ale tego nie robi. Jak go przegazuję to się uspokaja. Czasem robi mi to jak już jadę i wtedy ja mu na gaz, a on coś nie bardzo ma ochotę jechać (jakby się dławił). Jak silnik nabierze odpowiedniej temperatury to już jest OK.
Mam u siebie wymieniony potencjometr położenia przepustnicy, krokowca, świece i kable (motorcraft). Byłem w fordzie na komputerze ale Panowie stwierdzili, że nie ma żadnego błędu. Zrobili mi test wodny bo była opcja, że reaguje na wilgoć. Zalali newralgiczne punkty wodą z węża ale silnik zupełnie na to nie reagował. Czy ktoś wie w czym jest problem po tych porannych rozruchach? |
19-08-2006, 12:16 | #2 |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
19-08-2006, 12:20 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 44
|
przepływka już była czyszczona także można odrzucić tą opcję.
|
19-08-2006, 14:07 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
|
Do sprawdzenia zostało jeszcze według mnie to:
- układ dolotowy paliwa - filtr ???, może woda w benzynce? :fcp25 - aparat zapłonowy :fcp25 - może cosik z masą? gdzieś słaby styk :fcp25
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-?? Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta |
19-08-2006, 15:07 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 44
|
Założyłem na moment nową cewkę zapłonową ale nic to nie dało. Jeśli chodzi o wodę w benzynie to tankuję paliwo na renomowanych stacjach ale też nigdy nic nie wiadomo.
Jak to ugryźć skoro komputer w serwisie nie wywala żadnych błędów. Jedyne co kiedyś pokazał to błąd zaworu recyrkulacji spalin ale go zaślepiliśmy i szarpanie w czasie jazdy ustąpiło. To telepanie mam zawsze po uruchomieniu auta po nocy. Co istotne nie miałem tego objawu od około 3 miesięcy i znowu powróciło Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
19-08-2006, 17:14 | #6 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
|
Cytat:
Podmień je na inne lub też na początek przeprowadź test: - stań samochodem w ciemnym miejscu (garaż lub też późna pora dnia) - zroś delikatnie wodą kable WN - odpal auto - w momencie dodawania gazu jeśli na kablach WN (wszystkich lub też na jednym z nich ) pojawi sie tzw. choinka/będą przeskakiwać iskry/będą świecić to znaczy, że jest przebicie. Świecenie to musi być intensywne ponieważ trakcie pracy zapłonu na kablach WN pojawia się delikatne iskrzenie i jest to objaw prawidłowy.
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-?? Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta |
|
19-08-2006, 20:30 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 14-04-2006
Skąd: Łódź
Postów: 44
|
ogólnie zapłon, kable i świece też mi sprawdzali w fordzie pod komputerem i nawet po tym jak cała komora silnika została zalana wodą nic nie wyskakiwało i stwierdzili, że jest OK.
Te objawy pojawiły mi się po wymianie sprzęgła i wysprzęglnika. Żeby to wymienić mechanicy wyciągneli cały silnik więc może czegoś tam nie podłączyli tak jak się należy. Temat jest dziwny bo tak jak pisałem to raz jest a raz tego nie ma. A jeśli chodzi o temperaturę i wilgotność to po raz pierwszy od dłuższego czasu pojawiło mi się to w momencie gdy noce były upalne bez żadnego deszczu, a w ciągu dnia był totalny upał. Mam jeszcze jedno pytanie - czy to jest normalne, że w czasie jazdy gdy silnik jest jeszcze zimny obroty bardzo wolno spadają? Póżniej już jest OK. |
19-08-2006, 20:35 | #8 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 18-06-2005
Skąd: Koszalin
Model: Honda Civic
Silnik: 1.8 i-VTEC
Rocznik: 2007
Postów: 889
|
__________________
Honda Civic 1.8 i-VTEC 140KM.................V-?? Mazda 6 2,3L 170KM .............V-max-230km/h był: Ford Mondeo HB 1997r i Ford Fiesta |
20-09-2006, 09:57 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-11-2004
Skąd: Rawicz
Postów: 17
|
miałem to samo.....
na zimno silnik falował między 500 a 1500 obrotów, jechać za bardo nie chciał i czasami potrafił zgasnąć na na skrzyżowaniu - po rozgrzaniu było OK
MAF wyczyściłem - nic! Na diagnostyce sprawdziłem czujniki jakieśtam - nic!! już zacząem szukać innego auta, bo jeszcze bendix się skończył Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale postanowiłem wymienić bendix na nowy, przy okazji okazało się, że szczotki w rozruszniku też prawie nie istnieją, więc zostały założone nowe. I Mondi przestał falować!!!! fachowcy z warsztatu nie wiedzą dlaczego, a auto śmiga jak nowe i niech tak pozostanie!! Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mondeo 1,6 '95 |
20-09-2006, 19:43 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 05-02-2005
Postów: 41
|
Kurcze, od pół roku mam dokładnie ten sam problem. Jota w jotę. I nie wiem, co poradzic...
__________________
_________________ Mondeo MkII 1997 GHIA 2.0 16V 130KM automat hatchback LPG |