|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
02-09-2006, 11:46 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-03-2006
Postów: 17
|
instrukcja wymiany żarówki w przednich światłach
Powinienem wymienić żarówkę w przednim reflektorze.Nie chciałbym z taką bzdurą jeździć do ASO i proszę o pomoc jak to zrobić.
|
03-09-2006, 08:18 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-02-2006
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4
Rocznik: 2004
Postów: 26
|
Sprawa jest prosta, a jeżeli jest to lewy reflektor to nie powinno Ci to zająć więcej niż kilknście minut.
Krok po kroku: 1. Przede wszystkim musi być to żarówka typu H4 taka sama ja w drugim reflektorze, gdybyś chciał zastosować żarówke o poniesionych właściwościach oświetleniowych (typu +30% lb +60%) to należy dokonać wymiany całego kompletu dwóch żarówek. 2. W przypadku reflektora lewego nie ma potrzeby demontowania lampy zespolonej więc należy tylko zdjąc w pierwszym kroku gumopodobną okrągłą pokrywkę. 3. Kolejny krok to delikatne wyciągnięcie złącza elektrycznego. Złącze to ma postać typowej tzw. kostki stosowanej przy połączeniach elektrycznych. 4. Naciskając na druciany zatrzask ( druciana obejma) delikatnie wyciągasz żarówkę. Tutaj ważna informacja - nie wolno dotykać szkła żarówki gołymi palcami. 5. Nową żąrówkę instalujesz postępując w sposób odwrotny. Żarówka posiada trzy klucze (takie wypustki), które uniemożliwiają niepoprawny montaż. Z prawy reflektorem jest niestety większy problem ponieważ należy wyjąć lampę zespoloną (jest mało miejsca aby zdemontoważ żarówkę). Kluczem typu TORX odkręcasz trzy śruby i delikatnie wyciągsz całą lampę oczywiście wcześniej odłączasz złącze elektryczne - należy uważać na zaczep nad błotnikiem. Jak już będziesz ponownie instalował lampę zespoloną to w pierwszym kroku zakładasz lampę na kołeczek nad błotnikiem i niestety nie jest to proste ponieważ kołeczek jest dość elastyczny. Minusem demontażu lampy jest konieczność ponownego prawidłowego ustawienia reflektora aby nie świecić innym kierowcom po oczach. Powodzenia. |
03-09-2006, 17:09 | #3 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Karczew
Model: SEAT Toledo III
Silnik: 1.9 TDi
Rocznik: 2008
Postów: 222
|
Czołem,
ja już opanowałem wymianę żarówek bez wyjmowania lampy. Impulsem było ułamanie w czasie mrozu zaczepu do błotnika :fcp11 . W reflektorze prawym da się to zrobić przy odrobinie treningu na lewym i niestety lepiej mieć szczupłą rękę (przedramię) :fcp2 . Najlepiej robić to mając podwinięty rękaw i trochę wyobraźni, bo trzeba to robić na czuja :fcp17
__________________
jokrzycho, FFu"100" 1.4 TDCi |
04-09-2006, 16:13 | #4 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-04-2006
Skąd: śląskie
Postów: 361
|
Cytat:
Twój prawy refl. to dla mnie lewy patrząc o przodu auta. Aby dostać się do niego trzeba tylko wysunąć ( do góry) zbiorniczek płynu do wspomagania kierownicy, nie jest on przykręcony tylko wsunięty na gumowych prowadniczkach i mamy dużo miejsca.Ważne aby nie dotykać szklanych baniek żarówek palcami. Ja tak wymieniłem żarówki na "ksenony" :fcp2 Ciekawy efekt przy granatowym lakierze.
__________________
benzyna po 1.5zl ! miałem taki sen. |
|
05-09-2006, 20:31 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-02-2006
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4
Rocznik: 2004
Postów: 26
|
|
25-09-2006, 18:08 | #6 | |
ford::average
Zarejestrowany: 21-12-2004
Skąd: Kartuzy
Postów: 90
|
Nawet mi do głowy nie przyszło żeby wymontowywać reflektor przy wymianie żarówki. PARANOJA
Cytat:
A jakie żarówki wstawiłeś --jakiej firmy --no i napisz od razu jak się spisują w nocy
__________________
Uważajcie na drogach bo: Jeden koleś kiedyś mieszkał na przeciwko cmentarza-----Teraz mieszka na przeciwko swojego domu Pozdro wszystkim FORDomaniakom -BeMoL- |
|
26-09-2006, 07:28 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 18-01-2006
Skąd: Tarnów
Postów: 14
|
Przy zmianie żarówek głównych i postojowych też nie miałem potrzeby wmontowywania czegokolwiek, ale po pierwsze mam w miarę szczupłą rękę i długie palce, a po drugie to nie pierwsza wymiana żarówek w różnych autach, stąd w ciemno mogę trafić oprawką tam gdzie trzeba, oczywiście bez dotykania palcami i oprawą lampy o bańki szklane żarówki.
W dwa tyg. po zakupie założyłem Philipsy "night guide" 3-in-1 i do tej pory nie żałuję, trójkolorowe swiatło na pierwszy rzut oka nie wygląda na "ksenon", ale nie o to przecież chodzi ( żółtawy odcień by nie oślepiać, super mocny biały na wprost, niebieskawy na prawą stronę ) Podczas mocnej mgły jak od siekery idealnie wyrąbane 2 białe prostokąty z super widocznością, wg mnie najlepsze żarówki jakie do tej pory zakładałem, choć z drugiej strony to przecież technika produkcji reflektorów też idzie do przodu ( gładka szyba, idealne wyprofilowanie czaszy odblasku, itp ) Ciekawe czy ktoś testował w jednym samochodzie te żarówki z Philipsami GT 150, które też mają niezłe oceny Pozycyjne zmieniłem na mocne wyprofilowane LEDy w białym odcieniu, choć w realnie patrząc to świecą jak by były niebieskie. Pozdro ... |
26-09-2006, 19:46 | #8 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 27-04-2006
Skąd: śląskie
Postów: 361
|
Cytat:
Jak skończyłeś robić środek BeMol44 to pokaż.
__________________
benzyna po 1.5zl ! miałem taki sen. |
|