Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Diesel
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 11-08-2006, 07:23   #1
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie zawór upustowy turbiny

kiepsko działa turbo, oleju nie bierze i stad rodzi sie pytanie: czy escort combi 97r. 1.8TD endura posiada zawór upustowy turbiny? a jesli posiada to czy ma ktoś może fotke jak to wyglada?
slychać dziwny szum przy 2-2.8tys.obr./min, szczególnie przy znacznym obciążeniu silnika i gwałtownym przyspieszaniu w tym właśnie zakresie obrotów i brak odczuwalnego wzrostu mocy w momencie włączania sie turba, oraz brak harakterystycznego gwizdu turbiny.
jedno z wielu moich podejrzeń pada właśnie na zawór upustowy.
czy to może być dobry trop?
z góry dziekuje za pomoc.

marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2006, 00:42   #2
mdcs
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
Domyślnie

To może być dobry trop, ale zajmij się najpierw zaworem EGR... choć brak świstu może wskazywać, że upustowy jest otwarty. Znajduje się w korpusie turbosprężarki, a sterowany jest dźwignią, która z kolei popychana jest cięgnem z "puszki" przymocowanej do turbiny. Puszka zawiera membranę, na którą działa ciśnienie doładowania. Całość powinna chodzić płynnie i bez zacięć, po pokonaniu ręką bardzo wyraźnego oporu sprężyny (u mnie trzeba użyć dużo siły).
Proponuję zdjąć wąż dolotu powietrza z turbiny i obadać jak obraca się wirnik (czy leciutko i jakie ma luzy).
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe

SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s
mdcs jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2006, 12:54   #3
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie

do turbiny sie nie dostane bez demontazu bo nie mam elastycznego przewodu. ale raczej turbina jest zdrowa bo oleju nie bierze. co do zaworu to musze go sprawdzić....
marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-08-2006, 21:10   #4
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

Cytat:
Napisał marcin0906
jedno z wielu moich podejrzeń pada właśnie na zawór upustowy
....zdejmij wężyk, którym doprowadzone jest powietrze z turbo do membrany sterującej pracą zaworu i podłącz poprzez plastikową lub metalową rurką z wężem zwykłej pompki samochodowej - następnie dmuchnij wolno pomką a wtedy zawór upustowy powinien zacząć się otwierać a jego dźwignia przesuwać - dzisiaj w ten sposób sprawdziłem u siebie, chodzi płynnie i bez zacięć...
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2006, 12:43   #5
mismis
ford::average
 
Zarejestrowany: 10-10-2005
Skąd: łódzkie
Postów: 57
Domyślnie

podłapałem twój pomysł z pompką @wujek75 i sprawdziłem u mnie czy zwór upustowy działa. Chciałem sprawdzić dlatego, że ręką przy użyciu dość znacznej siły nie mogłem go poruszyć i myślałem że jest zapieczony. Ku wielkiemu mojemu zdziwieniu zwykła pompeczka dała mu radę - przy naciskaniu zawór płynnie otwierał się i zamykał :fcp2
mismis jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2006, 17:51   #6
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

Cytat:
Napisał mismis
zwykła pompeczka dała mu radę - przy naciskaniu zawór płynnie otwierał się i zamykał
...a dodatkowo mając zamontowany precyzyjny manometr można zmierzyć przy jakim ciśnieniu wytwarzanym przez turbo zawór upustowy zaczyna się otwierać - na pewno mismis, zauważyłeś pry tym, że na nagwintowanym pręcie przy siłowniku jest nakrętka, którą można dokonać regulacji tego parametru...
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-08-2006, 15:00   #7
peterpz
ford::professional
 
Avatar peterpz
 
Zarejestrowany: 31-07-2006
Skąd: Warszawa
Model: [MK4] Mondeo
Silnik: 2.0 TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM)
Rocznik: 2012
Postów: 1,056
Domyślnie

Czy awaria tego zaworu albo jego sterowania (te membrany) mozę przyczynić się do spadania wolnych obrotów do jakichś 700 i silnik gaśnie przy próbie ruszenia bez gazu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ?
__________________
Aktualnie: Mondeo MK4 Liftback, 2012, 2.0TDCi (140KM -> 163KM -> 188KM / 402 NM) oraz Fiesta MK7 5D, 2015, 1.0 80KM
W rodzinie również: Mondeo MK3 HB, 2004r, 2.0TDCi; Mondeo MK2 HB, 1999r, 1.8TD
peterpz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-08-2006, 16:13   #8
wujek75
ford::specialist
 
Avatar wujek75
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 13-12-2005
Skąd: Gorzów Wlkp.
Model: Audi A4 Avant
Silnik: 1,9TDI (AWX) 131 PS
Rocznik: 2003
Postów: 687
Domyślnie

Cytat:
Napisał peterpz
Czy awaria tego zaworu albo jego sterowania (te membrany) mozę przyczynić się do spadania wolnych obrotów do jakichś 700 i silnik gaśnie przy próbie ruszenia bez gazu
....sterowanie zaworu upustowego następuje poprzez metalową dźwignię (pręt) poprzez niezależny siłownik z membraną - jeżeli więc siłownik ulegnie uszkodzeniu to po przekroczeniu odpowiedniego ciśnienia doładowania poprostu zawór się nie otworzy i turbina będzie pracowała w niekorzystnych warunkach (przeciążenie)...

...jeżeli chodzi o spadanie obrotów to przyczyny szukałbym gdzie indziej ponieważ turbo zaczyna działać efektywnie powyżej 1800obr/min więc jak to się ma do wolnych obrotów??? :fcp3
__________________
obecnie:
Mondeo 1,8TD Ghia Kombi z 2000r
Sierra 1,8TD - fajna sierrunia z 1990
Transit 2,5D - tranzuś z 1991

...kiedyś były Escort 1,3 CVH 1983 i Escort 1,6 16V zetec 1997, Kadett 1,6D 1984 i Vectra B 1,7TD 1997, Vectra A 1.6i 1993, VW Scirocco 1,6 GTX 1989 i Golf 1,6TD 1989r...
wujek75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-08-2006, 08:13   #9
marcin0906
ford::average
 
Zarejestrowany: 09-06-2006
Postów: 106
Domyślnie

Cytat:
Napisał peterpz
Czy awaria tego zaworu albo jego sterowania (te membrany) mozę przyczynić się do spadania wolnych obrotów do jakichś 700 i silnik gaśnie przy próbie ruszenia bez gazu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ?
raczej przyczyny musisz poszukac w regulacji badz regulatorze obrotow w pompie wtryskowej.
marcin0906 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.