Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fusion
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-07-2006, 10:03   #1
newoytek
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-07-2006
Model: fusion
Silnik: 1.4
Rocznik: 2004
Postów: 11
Domyślnie Zrób to sam(wymiana oleju)

Nigdy nie wymieniałem sam oleju w samochodzie, i myślę że przyszedł na to czas.Prosiłbym o podanie paru podstawowych spraw związanych z tym tematem(może jakieś własne spostrzeżenia)Z góry dzięki.(Fuzja 1.4 2004)

newoytek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2006, 10:52   #2
w115
ford::average
 
Avatar w115
 
Zarejestrowany: 18-12-2005
Skąd: DW
Model: Fusion
Silnik: 1.4 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 132
Domyślnie

A tak z ciekawosci zapytam, co zrobisz ze zużytym olejem?
Nie bardziej opłacalne będzie pojechanie do punktu wymiany oleju ? Zapłacisz może z 20-30 zł ( a pewnie jak kupisz u nich olej to wymiana w cenie oleju)
__________________



w115 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2006, 12:05   #3
Skolmi
ford::expert
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: Focus
Silnik: PNDD + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 3,510
Domyślnie

newoytek

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

To powinno rozwiązać wszystkie kwestie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


Cytat:
Napisał w115
Nie bardziej opłacalne będzie pojechanie do punktu wymiany oleju ?
30>0 Nie wiem, gdzie doszukałeś się opłacalności. Co prawda może się przydać klucz łańcuchowy lub pazurkowy do filtra oleju (nie jest konieczny absolutnie) za +- 10PLN,
ale ta inwestycja zwraca się od razu.

Do tego masz niewymierne korzyści z:

- zrobienia czegoś samemu przy samochodzie,
- pewności zalania właściwego oleju,
- pewności zalania właściwej ilości oleju (napełnianie grubo ponad MAX jest powszechną praktyką warsztatów),
- pewności spuszczenia oleju (sporo stacji stosuje wysysarki)

Nieukrywam, że są też wady:

- ryzyko ubrudzenia się,
- dłuższy czas operacji, niż w warsztacie.

Zużyty olej przyjmie każdy punkt wymiany oleju (jak nie przyjmą to buraki).
Oni ten olej sprzedają, albo wykorzystują do ogrzewania (znajomy, co ma warsztat, ma piec CO na zużyty olej samochodowy).
__________________
Tylko floty!
Skolmi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2006, 12:24   #4
w115
ford::average
 
Avatar w115
 
Zarejestrowany: 18-12-2005
Skąd: DW
Model: Fusion
Silnik: 1.4 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 132
Domyślnie

Dobra juz spokojnie, Skolmi nie spianaj się :fcp4 . Tak tylko zapytałem. Wychodzę z założenia że jak stac Cię na samochód to nie rób problemu z kilkudziesięciu złotych za usługę wymiany oleju. I czytaj uważnie - jak kupujesz olej w warsztacie to zazwyczaj wymiane masz w cenie.
Dla mnie to bez sensu, wole pojechac na warsztat - akurat mam ten luksus, mam znajomy warsztat i "swojego" mechanika.

W mojej okolicy był kiedyś "publiczny" najazd i nie wiem czy ktoś z Was kiedyś widział co się w takim miejscu dzieje jak kolesie tak po prostu w glebę olej spuszczają. Dlatego uwazam że wymianę oleju powinno się robić w warsztacie bo nie wszyscy mają mózgi-niestety. Przepalony olej to ogromne obciążenie dla środowiska - pamiętajcie o tym wymieniając samemu oliwkę.


Co do wymiany to rozgrzej silnik do temperatury pracy, wyłącz silnik, odkrec korek , niech sobie oliwa zleci (mozesz poczekać nawet troche czasu ), zakręć korek, odkręć filtr, wkrec nowy (mozesz go częściowo zalać świeżym olejem), wlej olej ponad połowe na bagnecie. Odpal silnik, poczkej chwilkę (ale krótką) zeby zgasła kontrolka cisnienia. Zgaś motor , poczekaj az olej spłynie do miski, sprawdz stan i ewentualnie uzupełnij do połowy bagnetu. I tyle :fcp14
__________________



w115 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2006, 16:36   #5
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
Domyślnie

Ja tylko dorzucęuwagę z mojej strony:
Cytat:
Napisał w115
mozesz go częściowo zalać świeżym olejem
Koniecznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD
[Regulamin Forum] [Sklep forumowy]
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-07-2006, 20:44   #6
maniek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Białystok
Postów: 237
Domyślnie praca własna

zgadzam się ze Skolmi ja też lubie duzo rzeczy robić sam zwłaszcza przy samochodzie, ale i nie tylko i nie wazna jest kasa którą można zaoszczędzić a satysfakcja z własnej pracy,że potrafi się cos zrobić innego niż praca którą się wykonuje na codzień A TYCH CO WYLEWAJĄ OLEJ, ŚMIECĄ ,PSĘUDO TURYSTÓW ZA TE SETKI BUTELEK PET WALAJĄCE SIĘ NAD RZEKAMI :fcp27
maniek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2006, 07:31   #7
Yotez
ford::specialist
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 02-08-2004
Skąd: Sanok / Podkarpackie
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2004
Postów: 516
Domyślnie

Zgadza się, zrobienie czegoś samemu może dać dużo frajdy, zwłaszcza gdy ma się smykałkę do mechanikowania i nie koniecznie trzeba być z wykształcenia mechanikiem. Oczywiście nie wszystko można zrobić samemu bez odpowiedniego przeszkolenia, ale z elementarnymi rzeczami powinien poradzić sobie prawie każdy średnio rozgarnięty człowiek :fcp3 . Często można zaoszczędzić trochę kasiorki, zamontować to co się chce a nie to co mają, no i ta satysfakcja! :fcp2
Jeśli mimo tak wielu zalet zrobienia czegoś samemu, nadal ktoś nie wie jak do tego się zabrać, to wtedy faktycznie lepiej pojechać z autem do zakładu/mechanika, bo można więcej zepsuć niż naprawić, a w przypadku oleju, jest to dosyć niebezpieczne dla silnika (uszkodzenie gwintu filtra, korka spustowego, przelanie oleju, itp.) Mimo tego mnie się udało, znajomy mechanik udostępnił garaż + narzędzia + maszynę na olej a resztę powoli i pod okiem mechanika (co przyczyniło się do powstania porady) zrobiłem sam, więc na pewno można.
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Powodzenia
__________________
If Thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
Yotez jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2006, 07:27   #8
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał karex
Ja tylko dorzucęuwagę z mojej strony:
Cytat:
Napisał w115
mozesz go częściowo zalać świeżym olejem
Koniecznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
dlaczego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja nigdy nie zalewam i nie widziałem aby ktos tak robił. Jedynie co, to posmarować uszczelke olejem.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2006, 09:31   #9
karex
ford::expert
 
Avatar karex
 
Zarejestrowany: 15-01-2005
Skąd: łódzkie
Model: Mondeo Mk3 i Mk4 oczywiście kombi
Silnik: 2,0 TDCi 130 na 151KM i DW10C 140KM
Rocznik: 2005.02 oraz 2012.05
Postów: 2,806
Domyślnie

Cytat:
Napisał Slawko
dlaczego
A czy czasem nie jest taka kolej obiegu oleju:
smok filtr pompa i wal oraz inne elementy?
Pamiętajmy o tym, że w tym czasie wal oraz walki rozrządu caly czas pracują.
Mnie tam nauczono, że zalewa się ponieważ przez chwilę wal i pompa idą na powietrzu.
Dlatego też wlaśnie dziwi mnie nie raz jak ktoś coś pisze o wymianie oleju, że potem odpalić i czekać jak zgaśnie kontrolka. Nigdy w zyciu tak nie mialem. W kazdym aucie już przy kręceniu gasla tak jak zawsze (poza pf126p Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ), bo po prostu jest olej w filtrze i pompa od razu daje ciśnienie.
A wbrew pozorom nawet krótka chwila pracy bez oleju to ogromne zużycie panewek i innych części.

Dlatego też ja nigdy nie zaprzestanę zalewać filtra. Nawet w Zetecu, gdzie mam ciężkie dojście.
__________________
Pozdrawiam
Było
Mondeo Mk2 1997 1,8+BLOS i Mondeo Mk2 1997 1,8 TD
[Regulamin Forum] [Sklep forumowy]
karex jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2006, 10:54   #10
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał karex
smok filtr pompa i wal oraz inne elementy?
troche inaczej, chyba tak jest:
smok, pompa i dopiero filtr
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:03.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.