Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 08-02-2006, 19:50   #61
szoker
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-06-2005
Skąd: Łódź
Model: ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 2000
Postów: 69
Domyślnie

Mam dokładnie to samo - kropka w kropkę a pomysłów na rozwiązanie już brak. Może pompa paliwa nie wydala - bo przy kręceniu po zgaszeniu jakby brakowało paliwa.

__________________
...rozum przychodzi z wiekiem - czasami to wieko trumny...
szoker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2006, 20:03   #62
mark
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 05-02-2006
Skąd: Czestochowa
Model: mondeo
Silnik: 2.0+LPG
Rocznik: 2001
Postów: 100
Domyślnie

Witam kolegów moje escorcik takze gasł duzo sie mowi o sadzie lambda a jeszcze wiecej o silniczku krokowym. Ja nic w tym kierunku nie robilem poprostu stwierdzilem ze ten typ tak ma. Przerabialem ten temat juz kilka lat temu. Poprostu przyzwyczilem sie ze odpalilem go szczegolnie w zimie poczekalem az zgasnie i za drugiem razem odpalalem i bylo wszystko w porzadku (no czasmi 3x trzeba bylo ) jezeli nie jestes nerwowy to sie przyzwyczaisz a jak nie to sproboj przeczyscic WD-40 silniczek krokowy wymien sonde lambda. i powinno byc wszystko wporzo. Pzdr
mark jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-02-2006, 21:06   #63
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

rsmiech

A czy sprawdzałeś czujnik temperatury cieczy chłodzącej? bo może być "kopnięty" i bedzie podawał błędne informacje do sterownika. Nie zaszkodzi zmierzyć ciśnienie paliwa na wtryskiwacze oraz czy nie leją.
Spróbuj zatankować lepszą benzynkę ( 98 )


Cytat:
Napisał szoker
Może pompa paliwa nie wydala - bo przy kręceniu po zgaszeniu jakby brakowało paliwa.
jak bedzie podawane za duzo paliwa to tez bedzie efekt jak by paliwa brakowało
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2006, 06:27   #64
rsmiech
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-10-2004
Postów: 16
Domyślnie

Czujnik termperatrury sprawdzałem. Jest w porządku, jego charakterystyka rezystancji jest zgodna z tym co piszą w książce, mierzyem dla 3 różnych temperatur cieczy chłodzącej. Czunik termperatury powietrza też działa OK. Co do ciśnienia paliwa to zmierzyłem ciśnieniomierzem do kół i też było tak jak w książce.

Paliwko 98 sprawdzę przy najbliższym tankowaniu.

Co do sondy lambda, to czy 2-3 muinuty (bo wtedy się to zdarza) to nie za mało, by jej wskazania były brane przez komputer pod uwagę?
Jeszcze raz ją sprawdzę.

Dzięki za rady.


Wielkie Sorry dla wszystkich za niecenzuralne słowo w moim poprzednim poście, przepraszam, więcej się to nie powtórzy.
rsmiech jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-02-2006, 22:32   #65
-waldi-
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar -waldi-
 
Zarejestrowany: 24-04-2005
Skąd: Oświęcim
Model: VB/RT/GIII
Silnik: 2.0/1,2/1.8
Rocznik: 97/95/93
Postów: 7,309
Domyślnie

sprawdz jeszcze bezpiecznik od grzałki sondy oraz czy ta grzałka jest sprawna
__________________
wozidła...
Vectra B 2,0 '97 - całkiem wygodne
Twingo 1,2 '95 - mały pomykacz
Golf III 1.8 GT '93 - bagażówka
Yamaha XV700

[Regulamin Forum] [Szukaj]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
http://img524.imageshack.us/img524/8421/emot2ok6.jpg
-waldi- jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 30-05-2006, 20:39   #66
le-mar
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-03-2006
Skąd: Zielona Góra
Model: Galaxy MK2 GHIA TIPTRONIC
Silnik: AUY 147 KM
Rocznik: 00-01
Postów: 535
Domyślnie

i jak czy komuś sie udało ???
__________________
sorry za literówki
GALAXY GHIA TDI AUY 110 kW
TIPTRONIC mrau
i oczywiscie ....
FORD ESCORT kombi 97 1,6 Z podtlenkiem lpg (sprzedany)
teraz T4 TDI
http://images.spritmonitor.de/335681.png
le-mar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2006, 14:12   #67
rrafinski
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 13-07-2006
Skąd: Bydgoszcz
Model: Escort MK7
Silnik: 1.6 16V Zetec 90KM
Rocznik: 1996
Postów: 3
Domyślnie

Cytat:
Napisał silver76
No właśnie, już chyba wszystko wiem!!!
Cytat:
Powinien sztywno i nie mieć żadnych luzów(powinien być szczelny).
Jak wczoraj odpaliłem zimny silnik, zdjąłem tę gumową rurkę z zaworka i zatkałem palcem, to silniczek malina!!!! chodzi rowniutko (mimo ze całkiem zimny) pięknie bez falowania!!! Wnioskuje wiec że tam ciągnie lewe powietrze, a więc Tomeq, masz tu chyba tez odpowiedz.
Po pierwsze, że nie szczelny zaworek mam, a po drugie jeszcze chyba zepsuty, bo dmuchałem w niego, to w obie strony puszcza swobodnie powietrze i jeszcze cos w nim luźno lata. Teraz musze kupic nowy i uszczelnić go w obudowie. Jakie da rezultaty, to dam znać.
Witam :fcp1 Niedawno nabyłem Escorta 1997 1.6 16V i od początku borykam się z tym problemem. Po przeczytaniu tego wątku sprawdziłem wg powyższego i dokładnie ten sam rezultat - jak zatkam gumową rurkę to silnik nagle zaczyna działać idealnie. Dzisiaj jadę do kumpla i sprawdzę jak wygląda i działa jego dobry zawór odpowietrzenia. Mój jest jakiś dziwnie luźny w środku - grzechotka.... Nowy obecnie około 100zł, ale myślę, że warto jeśli to choler... falowanie ma ustać..... :fcp5 Dodam, że jestem już po wymianie zaworu bocznikowego (300zł). Jeśli wymienię zawór odpowietrzenia i zadziała to napiszę, żeby potwierdzić domysły o jego winie.

Dodatkowo w sklepie nie da się od ręki dostać niestety więc trzeba zamówić - co za tym idzie nie mam możliwości porównania z nowym :fcp11. Przez telefon mi powiedzieli, że nie może puszczać w dwie strony i nie powinno być nic luźne.... Jestem pełen nadziei... :fcp1
__________________
Escort i ja - jak na razie udany związek
rrafinski jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2006, 14:31   #68
szoker
ford::average
 
Zarejestrowany: 21-06-2005
Skąd: Łódź
Model: ka
Silnik: 1,3
Rocznik: 2000
Postów: 69
Domyślnie

Witam.
Ja zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej wymieniłem (92 zł w ASO i tylko tam) i silnik dalej gaśnie (oczywiście zimą). Krokowca czyściłem, sonda wymieniona.
__________________
...rozum przychodzi z wiekiem - czasami to wieko trumny...
szoker jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-07-2006, 21:57   #69
KriSSo
ford::average
 
Zarejestrowany: 16-11-2004
Skąd: Szczecin
Postów: 179
Domyślnie

To ja też z pytankiem odnośnie zaworu odpowietrzenia skrzyni korbowej.

Escort mk7, 99', 1.6 16v ZETEC, przebieg 66.000 km, instalacja LPG IV generacji ELPIGAZ ELISA.

Ja z kolei borykam się z nieco większym problemem, niż tylko gaśnięcie na zimnym silniku. U mnie, po odpaleniu z rana obroty falują od 1200 do 400 (auto prawie gaśnie), albo w ogóle zgaśnie. Po ponownym odpaleniu dalej wariują obroty. Najgorsze jest, że nie ma możliwości wciśnięcia pedału przyspieszenia, bo wtedy nie wchodzi na obroty, tylko momentalnie zadławia silnik, dusi i słychać intensywne strzały w dolocie. Krótko pisząc - nie da rady absolutnie jechać. Trzeba postać, odczekać 10 minut, aż motor uzyska te 50*C i dopiero jechać. Gdy silnik jest ciepły, wszystko chodzi bez zarzutu. Na gazie również wszystko chodzi bez zarzutu.
Problem dotyczy tylko i wyłacznie silnika zimnego.
Walczę z problemem juz dobry rok, bez rezultatu. Zwiedziłem wszystkich możliwych mechaników w moim mieście, nikt nie był w stanie mi pomóc. Desperackim ruchem oddałem auto 3 dni temu do ASO. Wciąz tam stoi, próbują znaleźć problem, też bez rezultatu. Nie wiem, może jutro w końcu mi oddadzą auto.

Co zostało zrobione:
1. sprawdzona lambda - bez zarzutu
2. sprawdzona pompa paliwa - bez zarzutu
3. sprawdzona jakość paliwa - bez zarzutu
4. nowe świece i przeowdy WN - bez rezultatu
5. wymieniony czujnik temperatury do komputera - bez rezultatu
6. sprwadzona cewka zapłonowa - bez rezultatu
7. sprawdzony i czyszczony krokowiec - bez rezultatu
8. wlany do paliwa środek czyszczący wtryski - bez rezultatu
9 . demontaż i czyszczenie przepustnicy - bez rezultatu
10. sprawdzony czujnik zasysanego powietrza w dolocie - w normie
11. sprawdzony przepływomierz - w normie
12. wpięcie w komputer diagonstyczny - zero błędów.

Dziś rano zadzowniłem do ASO, co tam w sprawie mojego auta i usłszałem tylko w zasdzie jedno - "czy przed montażem gazu były problemy ? jeśli nie, to kiepską ma pan instalację. Chodzi o to, że nie idzie znaleźć żadnych błedów. Wszystkie elementy wydają się być prawidłowe. Ale problem niewątpliwie występuje. Spróbujemy jakoś odłączyć instalację gazową, lub spróbować ją w ogóle pominąć i wtedy sprawdzić pracę silnika".

A może to jednak kurdę to cholerne odpowietrzenie skrzyni korbowej ? Czy Ten układ odpowietrzania, może mieć wpływ własnie na skład mieszanki ? No bo rozumiem, że strzały w dolocie na PB są spowodowane złym doborem powietrza do paliwa ? Czy też ten układ odpowiada np TYLKO za gaśnięcie, a nie strzały i dławienie ?
__________________
Pozdrawiam,
KriSSo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 14-07-2006, 06:10   #70
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał KriSSo
Czy Ten układ odpowietrzania, może mieć wpływ własnie na skład mieszanki ?
tak.

I nie chodzi tu głównie o zaworek, tylko o szczelnosc tego układu.
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.