Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-07-2006, 07:38   #1
szibel
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-11-2005
Skąd: Zabrze
Model: x-type
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 106
Domyślnie Duże spalanie w TDDI

Czy jest sens jechać na diagnostykę silnika w przypadku spalania w TDDI między 8 a 10 litrów (trasa-miasto po 50%)???
Czy komputer może pokazać coś ciekawego?

Mam wymienione wszystkie filtry i oleje.
Auto wyciąga licznikowo 200 km/h (podobno w przypadku nieszczelności w dolocie auto powinno być mułowate).

szibel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2006, 11:16   #2
Slavol
ford::beginner
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 28-10-2005
Model: Ford KA - żony ;0)
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Postów: 25
Domyślnie

witaj,
z moich obserwacji wynika:
1. Zależy jak jeździsz - u mnie też tak było (liczone z tankowania) dopóki nie "złapałem" odpowiedniego traktowania pedału gazu w dieslu
2. Mój komputer oszukuje na średnim spalaniu (innego nie ma w kompie :fcp27) i zawyża zużycie paliwa o 0.8-1l na 100km - sprawdziłem to wielokrotnie ale z tego co się orientuję są nowe softy do wgrania - nie wiem tylko czy dla tego rocznika coś da się zmienić.
3. Nie wiem co pomoże Ci diagnostyka silnika - wymieniłeś co trzeba, auto dynamiczne... może coś Ci wykryją ale to uważam raczej w odpowiedzi na Twoją potrzebę :fcp2 .

Policz dokładnie ile zużywa paliwa tankując na tej samej stacji z tego samego dystrybutora - rozrzut 8-10l jest dość duży - w trasie może wziąc 9-10l jak bedziesz go piłował a w mieście takiie spalanie to nic nowego (klima, korki, niskie biegi itp).

Jeżeli auto zachowuje się poprawnie - to pewnie komputer nie wykaże nic ciekawego - tak uważam.
Sprawdź spalanie inną metodą niż komputerek w aucie i porównaj - jak sie okaże że faktycznie w trasie masz 8-9l to możesz się zacząc martwić.

pozdrawiam
Slavol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2006, 12:50   #3
szibel
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-11-2005
Skąd: Zabrze
Model: x-type
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 106
Domyślnie

Mam nadzieję że mój też zawyża. Powiedz mi jeszcze jak jest z przebiegiem, który można jeszcze przejechać? Czy zmienia się on w zależności od średniego spalania?
szibel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2006, 13:01   #4
destroyerr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
Domyślnie

szibel, obliczany jest ze średniego spalania.
__________________
Pozdrawiam
______________
Moje autko
Nakarm głodne dziecko!
Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód.
destroyerr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2006, 13:01   #5
Slavol
ford::beginner
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 28-10-2005
Model: Ford KA - żony ;0)
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Postów: 25
Domyślnie

Cytat:
Napisał szibel
Mam nadzieję że mój też zawyża. Powiedz mi jeszcze jak jest z przebiegiem, który można jeszcze przejechać? Czy zmienia się on w zależności od średniego spalania?
Zależy oczywiście - szczerze powiedziawszy nie "wyjeżdżałem" paliwa do zera - lepiej tak nie robić - rezerwa zawsze się zapala jak na komputerze masz 80km a zaczyna piszczeć jak jest 40km.
Wyliczenie ile km zostało jeszcze do końca jest na podstawie spalania średniego i się zmienia. Ostatnio testowałem na autostradzie - 400km autostrady (średnio 140-160) plus ok. 100km miasto Wrocław :fcp1 i na stacji przy "moim" dystrybutorze z wyliczeń spalił 7,8l a wg. komputera średnia wyniosła 8,6l/100km

Jedna rada - naprawdę najlepiej tankuj najpóxniej jak rezerwa się zaświeci - w paliwie takie syfy czasem pływają że szkoda auta.
Slavol jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-07-2006, 21:49   #6
Skurek
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-09-2004
Skąd: Piotrkow
Postów: 53
Domyślnie

oj, ja na średnim wskazaniu kompa poniżej 9 nie schodzę...
Ale po zalaniu do pełna i obliczeniu "ręcznie" najmniej mi wyszedł 7,2 najwięcej 8,1 (ale to pałowanie do 200 po trasie).
Ogólnie mam włączoną temp. na kompterku i się nie stresuję :fcp2
A co do jazdy to po miescie najlepiej trzymać ok. 2000 obrotów, wtedy spalanie wychodzi najlepiej. turbinka rozpędzona, przyspiesza ok i sie nie muli.
wczesniej probowałem trzymać obroty od 1200-2000, ale wyszło zdecydowanie gorzej.
__________________
the truth is out there...
Skurek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2006, 08:14   #7
LordMar
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 20-06-2006
Skąd: Kraków
Postów: 40
Domyślnie

nie wiem jak tddi ale moim zdaniem powinno sie jezdzic tak 1.8-3krpm wtedy jest najlepiej poza tym same rpm to nie wszystko - wazne jak szybko sie zmieniaja. Ggdzies w instrukcji obslugi samochodu wyczytalem ze przekroczenie 3/4 obrotow moze skutkowac wzrostem zuzycia o 50% :fcp7 U mnie komp pokazuje jakies 0.2 mniej niz łyka (czyli jest pozytywnie nastawiony do spalania :fcp12 ) ale srednio nie wiecej niz jakies 7l (ostatnio mialem dluga trase pod obciazeniem z boxem na dachu + klims non stop, predkosci raczej ekonomiczne i staralem sie uzywac 6-stego nigu tak kolo 100kmh, zeszlo do 6.4 na kompie przy plynnej jezdzie. Jak jezdzilem po autostradzie (tak jakies 50%) predkosci 130-160 to komp pokazywal 6.6 pusty 6.7 4 (pelnowymiarowe) osoby plus bagaz (umiarkowany) i bez boxa oczywiscie. Szwagier mial wczesniej BMW benzyne to jak na sie przesiadl to mu palil 10 (tdci130) ale go pilowal niemilosiernie. Innym razem jak pojechal w dluga trase (polska) i przy spokojnej jezdzie podobno ( :fcp7 ) przejechal mu 950km na baku. Nie wiem czy to jest mozliwe ale u mnie komp najwiecej pokazywal jakies 840 ze jest do przejechania ja zarankowalem ostatnio do pelna. Najlepiej sprawdzic takujac do pelna i jadac okreslony dystans i tankujac ponownie do pelna - taknowalbym do pierwszego ociecia dystrybutora ale nie wiem czy to jest tez takie miarodajne - mysle ze w miare ...
LordMar jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2006, 09:31   #8
szibel
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-11-2005
Skąd: Zabrze
Model: x-type
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 106
Domyślnie

Mi niestety spalanie wg kalkulatora wyszło 8,7 litra (trasa-miasta). Czyli albo mam jednak coś zepsute albo ciulato jeżdżę. Co może mieć wpływ na spalanie oprócz filtrów i pękniętych rurek? Podejrzewam że jeszcze wtryski?, egr?, kompresja?
Ma ktoś doświadczenie z jazdy na oponach 225/40R18? ile może to zwiększyć spalanie????

I powiedźcie mi jeszcze przy jakich obrotach najlepiej zmieniać biegi?
Do tej pory usiłuje w mieście nie przekraczać 2000 obr. i często zdarza mi się, że powoli rozpędzam się od 1200 obr do 1800 i zmieniam bieg na wyższy. Jest ekonomiczniejszy sposób jazdy tym autem?
szibel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2006, 09:35   #9
destroyerr
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 21-04-2006
Skąd: Bełchatów
Postów: 646
Domyślnie

Opony napewno znacząco wpłynęły na wzrost spalania ... 1 cal wyższa to może być nawet 1 litr (w przypadku benzyny)
Co do obrotów, patrz co napisał Skurek:
Cytat:
A co do jazdy to po miescie najlepiej trzymać ok. 2000 obrotów, wtedy spalanie wychodzi najlepiej. turbinka rozpędzona, przyspiesza ok i sie nie muli.
wczesniej probowałem trzymać obroty od 1200-2000, ale wyszło zdecydowanie gorzej.
Dalej LordMar:
Cytat:
ie wiem jak tddi ale moim zdaniem powinno sie jezdzic tak 1.8-3krpm wtedy jest najlepiej poza tym same rpm to nie wszystko - wazne jak szybko sie zmieniaja. Ggdzies w instrukcji obslugi samochodu wyczytalem ze przekroczenie 3/4 obrotow moze skutkowac wzrostem zuzycia o 50% :fcp7
Czytaj uważnie :fcp7 :fcp16
__________________
Pozdrawiam
______________
Moje autko
Nakarm głodne dziecko!
Sprzedam do Mk2: grill oryginał, cały, kompletny; halogeny przeciwmgielne w zderzak, oprawki na halogeny, zaślepke zderzaka pod hak, reflektor przód.
destroyerr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2006, 10:02   #10
szibel
ford::average
 
Zarejestrowany: 17-11-2005
Skąd: Zabrze
Model: x-type
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2004
Postów: 106
Domyślnie

ok.
Czyli rozumie że trzymać około 2000 obr tzn. zmieniać biegi przy około 2300?

Co do opon to powiem szczerze że nie widzę za bardzo wpływu wysokości felg na spalanie (jeżeli się myle to mnie poprawcie), co innego szerokość.
szibel jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:08.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.