Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fusion
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 15-05-2006, 11:18   #1
MIRON
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-04-2005
Model: FX SILVER
Silnik: 1,4 BENZYNA
Rocznik: 2004
Postów: 88
Domyślnie Obrotomierz -zle funkcjonowanie

1.
Od samego poczatku wskazania obrotomierza w trasie nie spadaja ponizej 1000/min na biegu jalowym , w miescie potrafi wskazywac prawidlowo 800/min na biegu jalowym.
Serwis twierdzi ,ze to drobne przeklamania obrotomierza a silnik chodzi prawidlowo.
2.
Rurka z gumy -podcisnienie z klawiatury dochodzaca do filtra powietrza jest przy filtrze lekko zaolejona .
3
Pecherzyki na lakierze w dolnej czesci drzwi kierowcy - chyba rdza , poprzednio nie bylo.

Czy ktos z forum i nie tylko ma lub mial podobne przypadlosci i jak sobie z nimi poradzil?

MIRON jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2006, 12:48   #2
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

wejdz w testy zegarów i porównaj wskazania cyfrowe z analogowymi. Musza sie pokrywać.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2006, 04:44   #3
MIRON
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-04-2005
Model: FX SILVER
Silnik: 1,4 BENZYNA
Rocznik: 2004
Postów: 88
Domyślnie

Z tego co wiem tryb testowy jest przy wylaczonym silniku , chyba ze sie myle , dzis sprawdze.
Przypuszczam ,ze piszesz o tzw. Tryb Testu Wlasnego - polega on na przytrzymaniu przycisku kasowania licznika dziennego i przekreceniu stacyjki na pozycje II. Jezeli istnieje inny test to prosze o informacje.
Dziekuje.
MIRON jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-05-2006, 05:39   #4
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał MIRON
Tryb Testu Wlasnego - polega on na przytrzymaniu przycisku kasowania licznika dziennego i przekreceniu stacyjki na pozycje II. Jezeli istnieje inny test to prosze o informacje.
tak, dokładnie o tym pisze.
Działa to tez przy uruchomionym silniku.
Musisz wcisnąc ten przycisk i trzymać dotad az odpalisz silnik, a puscić dopiero jak juz silnik chodzi i pojawi sie napis "test" (lub inny, bo nie wiem co w fusionie sie pojawia).
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-06-2006, 10:18   #5
Yotez
ford::specialist
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 02-08-2004
Skąd: Sanok / Podkarpackie
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 16v
Rocznik: 2004
Postów: 516
Domyślnie

Ad. 1 Zrob tak jak pisze Slawko, poza tym zawsze można pokusić się o wgranie nowego programu. Ważne jest tylko aby było to program nie tylko w miarę najnowszy, ale i sprawdzony. Kiedy ja miałem problemy z obrotomierzem (obroty podczas jazdy lubiły czasem spaść do zera, mimo iż silnik nadal pracował) wgrano mi wtedy najnowszy nie sprawdzony soft do Fusion’a (06-02-2006) po czym problemy zniknęły, auto jakby dostało nowe życie – lepiej przyspieszało itp. – niestety kosztem paliwa – 13,5 l w jeździe miejskiej. Problem rozwiązało wgranie softu minimalnie starszego, ale sprawdzonego.

Ad. 2 Sprawdź poziom oleju, może jest go za dużo i „zwraca” Dodatkowo można pokusić się o rozbiórkę obudowy filtra powietrza i obejrzenie „gąbki” ewentualne przemycie jej w benzynie wg opisu: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ad. 3 Podobna sprawa była u mnie, z tym że z jednej strony drzwi był to fabrycznie zamalowany silikon, a z drugiej strony - początki korozji – koniecznie to zgłoś
__________________
If Thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee
Yotez jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-06-2006, 23:20   #6
Michal_BB
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 03-01-2005
Skąd: Bielsko-Biała
Model: Ford Fusion
Silnik: 1,4 16V + LPG
Rocznik: 2003
Postów: 42
Domyślnie Re: Obrotomierz -zle funkcjonowanie

Cytat:
Napisał MIRON
wskazania obrotomierza w trasie nie spadaja ponizej 1000/min na biegu jalowym , w miescie potrafi wskazywac prawidlowo 800/min na biegu jalowym
Ja słyszałem że to nie kwestia złych wskazań zegarów lecz konstrukcji sprzęgła. Na trasie na biegu jałowym jedziesz i nawet przy wysprzęglonej skrzyni coś tam się jednak przenosi na silnik, stąd to 1000. Natomiast jak stoisz, np. w mieście na światłach, wtedy masz normalne obroty jałowe, czyli ok. 750 - 800.
__________________
Pozdrawiam,
Michał
Michal_BB jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-06-2006, 23:36   #7
gawleek
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-04-2005
Skąd: Warszawa
Model: fusion
Silnik: 1.4 benz.
Rocznik: 2004
Postów: 76
Domyślnie

Wolne obroty podczas toczenia samochodu ("jazda na luzie") są podniesione do 1000-1200 obrotów - to normalne i to dobrze słychać, że silnik chodzi szybciej. Bez paniki.

Po całkowitym zatrzymaniu spadają do 800. Zrób test na zjeździe, np. do podziemniego garażu supermarketu: wjedź na zjazd, zatrzymaj auto, daj luz, puść sprzęgło, masz 800 obrotów; potem puść hamulec - zaraz będzie 1000 obrotów.

Włącz klimę (jak masz) - zaraz będzie 1200 :-)

U mnie nawet bez klimy potrafi na toczeniu przytrzymać wolne 1300, spadają do 800 dopiero 2 sekundy po zatrzymaniu auta. Na początku się niepokoiłem, ale teraz spoczko.

Gaw
gawleek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-07-2006, 07:32   #8
MIRON
ford::average
 
Zarejestrowany: 29-04-2005
Model: FX SILVER
Silnik: 1,4 BENZYNA
Rocznik: 2004
Postów: 88
Domyślnie

4 lipca wgrano mi nowy soft do kompa , nie ma roznicy. Faktycznie po zatrzymaniu sie samochodu obroty czesciej spadaja do nominalnych.
MIRON jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:07.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.