|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
26-04-2006, 17:41 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
|
Straszne wstrząsy
Auto się trzęsie – może to nawet zbyt delikatnie powiedziane tak napier****, że nie idzie wysiedzieć. W szczególności prawa lewa strona samochodu. Drgania są najbardziej wyczuwalne (widoczne) na kierownicy. Wraz ze wzrostem obrotów drgania maleją, jednak nie znikają całkowicie. Podczas ruszania strasznie trzęsą się przednie koła a silnik sprawia wrażenie jakby miał za chwilę wyskoczyć z ram. Czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie to niema to żadnej różnicy.
Wszystkie poduszki są ok. Wymontowałem nawet tłumik drgań w przedniej poduszce, ale nic to nie zmieniło. Tuleje i sworznie wahaczy świeżo po wymianie. Rozrząd też (trzy razy sprawdzałem ok.). Ciśnienie na pompie, wtryskach, cylindrach też jest dobre. Mam zamiar teraz zajrzeć do sprzęgła a raczej do koła zamachowego, bo domyślam się, że tam może być przyczyna. Jeśli mieliście podobną przygodę z autkiem to proszę o podpowiedzi. I jestem ciekaw czy w moim essim koło zamachowe jest standardowe czy też podwójne? [ Dodano: 2006-04-30, 09:35 ] Więc zajrzałem do sprzęgła i okazało się, że łożysko dociska tylko trzy sprężyny na docisku, bo reszta była już zjechana, tarcza prawie przy nitach, więc wymieniłem komplet. Uszczelniacz też pocił mi się przy wale korbowym – wymieniłem. Złożyłem silnik i myślałem, że będzie teraz ok. a tu du...... Nie powiem drgania trochę zmniejszyły się, ale nie jest to, to, co powinno być :fcp11
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-) |
08-05-2006, 18:31 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-02-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Ambiente
Silnik: 1.4
Rocznik: 1999
Postów: 368
|
u mnie drży prawa strona i troche kierownica na wolnych obrotach
czasem mocniej a raz słabiej ten typ tak ma :fcp9 poduszki ok sprzegło od miesiąca nowe nie powiem jak sie te wibracje czasem ... nie wiadomo czemu mocne robią to oszaleć można
__________________
była Fiesta 1.1 84 był Escort 1,6 EFI 91 Escort 1,8D 95 jest Focus 1,4 00 będzie ... FORD |
08-05-2006, 19:00 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
|
Ten typ tak niema. U mnie zaczęło się od delikatnych drgać a teraz tak napierdziela, że aż wstyd tym jeździć. Jednej tylko rzeczy się dopatrzyłem, że koło pośrednie na rozrządzie nadaje się do wymiany, bo już się odzywa, ale wątpię, aby w tym tkwił problem. Obstawiam pompę, ale się zastanawiam czy czasami nie lepiej kupić drugi silnik, bo jadąc z pompę do fachowca to niestety, ale trzeba się liczyć, że około 600zł trzeba będzie utopić.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-) |
08-05-2006, 23:01 | #4 |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 27-01-2006
Skąd: Kielce
Model: Ford Kuga Mk1
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 184
|
a powiedz co robiłeś przy silniku ostatnio i czy po tych modernizacjach zaczęło trzepać, czy tak jakoś nagle?
|
09-05-2006, 17:27 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
|
Ostatnio to wymieniałem:
- tuleje wahaczy i sworznie, - jeden przegub, - uszczelniacz na lewym zewnętrznym przegubie, - pasek rozrządu, - tylne gumy na belce, - końcówki drążków kierowniczych, - tarcza, docisk, łożysko, - poduszki, - termostat, - jedną świecę. Bardzo możliwe, że coś pominąłem zanim za cokolwiek się zabrałem to te drgania już były. I tak jak mówię zaczęły brać się z nikąd i tak powoli narastały aż doszło do takiego momentu, że już ciężko jest wytrzymać.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-) |
10-05-2006, 08:27 | #6 |
ford::average
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 27-01-2006
Skąd: Kielce
Model: Ford Kuga Mk1
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2009
Postów: 184
|
wszystkie drgania z silnika na karoserię przenoszą poduszki. Jeżeli poduszki masz wszystkie ok to musisz mieć bardzo nierówną pracę silnika bo nie ma innej możliwości. albo jedno albo drugie. Ja obstawiam poduszki sprawdź wszystkie trzy może faktycznie któraś jest oberwana a na pierwszy rzut oka nie widac uszkodzenia. Jeszcze jedno czy podczas jazdy cały czas są drgania i czy nie słychac metalicznych stuków.
A dokładnie z której strony najbardzie trzepie bo "w szczególności prawa lewa strona" mi nic nie mówi |
10-05-2006, 12:45 | #7 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
|
Powiem tak przy 1100 obrotów drgania przestają być odczuwalne. Poduszki odpadają, bo jak wcześniej napisałem od strony skrzyni obie wymieniłem na nowe a przy rozrządzie jest druga ze szrotu i bez zmian. Mam podejrzenia, co do pierwszego cylindra od strony rozrządu. Muszę pojechać chyba jeszcze raz na sprawdzenie ciśnienia i wtrysków. Bo nie mam już gdzie szukać usterki. Jest tylko jeszcze jedna możliwość a mianowicie tłumik drgań na kole wałka korbowego. W jakiejś instrukcji to wyczytałem.
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-) |
14-05-2006, 11:18 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-02-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Ambiente
Silnik: 1.4
Rocznik: 1999
Postów: 368
|
u mnie problem trzęsienia sie prawej strony wynika z wybitej poduszki amortyzatora
przez co jest tam większy luz i na wolnych obrotach drgania się przenoszą właśnie na tę stronę
__________________
była Fiesta 1.1 84 był Escort 1,6 EFI 91 Escort 1,8D 95 jest Focus 1,4 00 będzie ... FORD |
22-05-2006, 17:26 | #9 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 07-01-2006
Skąd: Olsztyn
Postów: 345
|
Możesz troszkę bardziej opisać te wibracje. Czy były wyczuwane na kierownicy? Gdzie najbardziej trzęsło?
__________________
Martwisz się, że ja nie mam pieniędzy? Nie martw się też kiedyś nie będziesz miał! :-) |
26-05-2006, 14:39 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-02-2006
Skąd: Gdańsk
Model: Focus Ambiente
Silnik: 1.4
Rocznik: 1999
Postów: 368
|
u mnie trzesie się lusterko doslownie nic wiecej z prawej strony
i są drgania kierownicy nie są to jakies straszne wibracje kierownica drży w dloniach jak jej nie trzymasz to widac drgania tak o amplitudzie okolo 5 mm bardziej mnie te lusterko wnerwia bo trzęsie się jak glupie ale tam jest jakis luz w tym przegubie co sie lusterko sklada na bok i tr linki do ustawiania tez są luzne więc jest problem z regulacją i prawe drzwi są jakos inaczej ustawione troche glębiej od pozostalych i piszczą zawiasy w czasie jazdy a jak sie otwiera i zamyka to nie mysle ze moj eskorcik byl walniety w te drzwi a nawet na 99% i tu moze byc przyczyna
__________________
była Fiesta 1.1 84 był Escort 1,6 EFI 91 Escort 1,8D 95 jest Focus 1,4 00 będzie ... FORD |