|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-04-2006, 20:23 | #41 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-12-2005
Skąd: Stargard
Postów: 31
|
Ok. Cas odświeżyć temacik. :fcp2
Zrobiłem remont silnika oraz szcześliwie dotrwałem bez deptania do poprawnego dotarcia. Ponowne testy na przyspieszenie Gtechem :fcp1 . 0-100km/h PB+BLOS = 8.7s a było 9.03s 400m PB+BLOS = 16.7s było 17.05s ( 2 długości auta na mecie ) Jednak blos sprawuje sie doskonale ale mam jeszcze problem z vrisami ( nie bede sie rozwodził bo temat b. obszerny i trudny). W najbliższym czasie bedę przerabiał dolot i sprowadze stożka w miejsce gdzie bedzie zasysał zimne powietrze a nie jak do tej pory ciepłe prosto z nawiewu chłodnicy. Na bank sa przez to jakies straty. Dodatkowo chcę przeniesc blosa przed przepływke. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Jedynym problemem jest praca silnika na LPG. Jest b. słaby ( do 100km/h okolo 14 sek, na PB 8.7s) a wyregulowany został według przyjetego schematu czyli ANALIZATOR SPALIN. Mam parownik nie znanego przezemnie pochodzenia jednak gazole mowia że jest to parownik przeznaczony do wiekszych pojemnosci. Jednak znajac realia jest to jakis najtanszy parownik do wiekszych motorów. Moj parownik jest umieszczony pod aku czyli wąż z gazem idący do BLOSa ma około 50 cm długości. Chcę go też przeniesc blizej blosa i wtedy miał by około 15-20 cm długosci. W związku z tym mam kilka pytan: 1. Czy blos przed przepływka może znacząco zmienic prace silnika na LPG? 2. Czy długośc węża parownik - BLOS ma duże znaczenie? 3. Jaki był by sprawdzony i niedrogi parownik do mojego silnika ( 2.5 l KL, 163 PSy) 4. A może trzeba podpiłować troszke tą szczerbinke przez która idzie gaz z blosa? Bede wdzieczny za podjecie po raz drugi tematu przez kolegów :fcp1
__________________
Nie ważne czym się jezdzi, ważne jak się jezdzi |
09-04-2006, 20:34 | #42 | |
ford::average
Zarejestrowany: 10-09-2005
Skąd: Tarnów
Postów: 152
|
Cytat:
2. Ma znaczenie, powinien być jak najkrótszy 3. OMVL - popatrz na dział LPG na forum forda Scorpio: [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] 4. Odczep się od slita! Jak będziesz miał na 100% wszystko w porzadku z dolotem i innymi bebechami (w tym rurka dolotowa od zbiornika do parownika 8mm a nie cieńsza) to na hamowni możesz sobie próbować przeprofilowywać w tych zakresach gdzie masz za biednie. Uprzedzam lojalnie, że nowy gwizdek to koszt ca. 64 zł.
__________________
== ramy dadę ! ============================ maup == = http://forum.ford-scorpio.pl ======== http://www.blos.prv.pl === |
|
10-04-2006, 10:37 | #43 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Cytat:
Cytat:
|
||
10-04-2006, 17:56 | #44 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-12-2005
Skąd: Stargard
Postów: 31
|
Struna, a jak 1 i 2 ptk? :fcp1
__________________
Nie ważne czym się jezdzi, ważne jak się jezdzi |
11-04-2006, 15:54 | #45 |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
1. nie testowałem to nie będę dywagował Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. na mikserach sprawdzałem i da się wstawić pomiędzy przepławki a przepustnice miksery z bardzo pozytywnym skutkiem.
2. im krócej tym lepiej oczywiście. |
12-04-2006, 19:40 | #46 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-12-2005
Skąd: Stargard
Postów: 31
|
Bylem dzis u gazownikow. Powiedzieli że przewod zbiornik- blos to 8mm. Jednak mowia ze i tak zwezki sa po drodze 6mm ( łaczki jakies) . Moze tak byc? Nastepnie ustawiamy analizatorem blosa a mimo to idzie tak słabo na gazie ze tragedia. Raz mocniej ciagnie raz słabie ( zaleznie od obrotów). Co to moze byc? Przed remontem lepiej chodzil na gazie. Jak tak dalej pojdzie to bede zmuszony wrzucic mixer a blosa sprzedac :fcp8 . Jutro jade ponownie do nich. Wezme tez dokladne oznaczenie parownika - wtedy cos wiecej powiecie( gazownicy powiadaja że to według tabelki dobierany firmy LOVATO). Pozdr
__________________
Nie ważne czym się jezdzi, ważne jak się jezdzi |
13-04-2006, 08:40 | #47 | |
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Cytat:
PS, a skąd Ty jesteś ? jak blisko kraka to możemy się styknąć i bym Ci to obejrzał i coś może doradził. |
|
13-04-2006, 18:38 | #48 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-12-2005
Skąd: Stargard
Postów: 31
|
Jesli chodzi o parownik to podobno mam najwiekszy jaki jest z firmy LOVATO. Taki co ma moc od 140 do 200KW. Jest cos takiego? Gosc zarecza ze ten powinien dac rade z moim silnikiem, jednak dopiero dzis przyznal ze mam rurke parownik - zbiornik 6 mm i zasugerował zmian ena 8 mm. Może w koncu cos to pomoże.
Mam pytanko. Czy mają cnawet najlepszy parownik o mocy 300KW ( tak sobie wymyslam, hehe) to bez przewodu o średnicy 8mm i tak bedzie kicha? Jesli chodzi o podjechanie do Ciebie to z miłą chęcią. Jednak dopiero latem jak bede w cz-wie u rodzinki. Bo ja niestety z Gorzowa/Szczecina.
__________________
Nie ważne czym się jezdzi, ważne jak się jezdzi |
13-04-2006, 18:44 | #49 | ||
FORD|ZAWODOWIEC
Zarejestrowany: 03-10-2004
Skąd: Kraków/Skawina
Model: Volvo XC90
Silnik: 2.9 biTutbo
Rocznik: 2004
Postów: 6,092
|
Cytat:
Cytat:
|
||
14-04-2006, 14:50 | #50 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 04-12-2005
Skąd: Stargard
Postów: 31
|
Byłem dzis u gazownikow. Dowiedziałem sie dopiero dzis ze sa dwie regulacje na parowniku. Jedna z nich jest od regulacji przeplywu gazu ze zbiornika a druga ustawia cisnienie gazu. Jesli chodzi o pierwszy zawór to jest ustawiony na maxa, jednak drugi jest ustawiony tak jak ustawia sie go do mixera. Powiedzial mi ze jak odkrecil by go na maxa to nie chodzil by dobrze na mixerze. Czy on ma tez byc odkrecony na maxa? Druga sprawa to to że gość powiedzial iż to że wciskajac gaz do dechy silnik ma zamulenie to moze byc wina stożka. Ze za duzą powierzchnia zasysani. Możliwe to? Proponuje mi sprawdzenie tego przez przykrycie jakąć szmatka stożka. Jesli chodzi o przeniesienie blosa przed przepływke to mowi ze to moze sie okazac dobrym posunięciem. Dzis doszedł do mnie dolocik i tuż po swietach bede kombinował z blosem i parownikiem.
Dodano 15.04.06 Dziś przeniosłem blosa prezed przepływke. Teraz nawet bez regulacji autko chodzi całkiem inaczej :fcp1 . Mysle ze po regulacji bedzie jeszcze lepiej. Teraz po wcisnieciu gazu do dechy nie ma tak wielkich dławien ( ale jeszcze wystepują )i nie musze juz przelaczac na PB podczas wyprzedzania ( idzie lepiej niż za przepływką jednak trochę jeszcze za mało ). Jescze tylko przewod 8mm i parownik bliżej blosa. A ewentualnie na koniec zmiana parownika. [ Dodano: 2006-04-18, 15:40 ] Zajechałem dziś na CPN aby zalać LPG. Coś słabo mi na gazie smiga i pomyslełem że może się kończył. Wczoraj miałem wybuch i mówie sprawdze co pod maską. Zaglądam a tam stożek odłaczony od blosa. Podczas zakładnai stożka odłaczyłem pprzewód od przeplywki. Założyłem, zatankowałem, wsiadam i odpalam. Okazuje sie ze na PB nie chce chodzic ( tylko do 2000-2500obr i zdycha). Przełaczyłem na LPG i ruszyłem. Ja gaz w deche a on kołami mieli, i tak 1 i 2 bieg. Pomysłałem że na gaz sie nie przełaczył i coś szwankuje ( dlatego swieca sie kontrolki że niby jest na LPG). Przez całą trasę but jak na PB. Zajeżdzam do gazownikow, podnosimy maske a tam przewod od pzrepływki odłaczony :fcp2 . Po podłaczeniu przewodu znowu na LPG zmułki itp ale za to na PB jezdzi bdb. Obecnei wyregulowalismy LPG na wyłaczonej przeplywce i na LPG smiga aż piekni. Nawet na moim parowniku LOVATo i rurkach 6mm :fcp1 . Szok. Co prawda na PB nie jezdzi ale jak bede chcial poscigac sie na PB to sobie maske podniose i kabel podłacze, heheh. A zakres obrotow w jakich pracuje silnik przy wylaczonej przeplywce spokojnie wystarczy na przełączenie sie po nagrzaniu na LPG. Tak wiec tym sposobem rozwiązałem swój problem. Cieszę sie bardzo że mogłem liczyć na waszą pomoc. Ostatnim problemem jaki mam to fakt iż stożek nadal jest na wprost wiatraka z chłodnicy. Bardzo się nagrzewają przewody od LPG oraz sam stożek ( można sie popażyć). Zostaje mi tylko przeniesc parownik koło blosa a w miejsce parownika wstawić K&N :fcp1 . Wkrótce zdjęcia.
__________________
Nie ważne czym się jezdzi, ważne jak się jezdzi |