|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
05-04-2006, 12:34 | #11 |
ford::average
Imię: Sylwek
Zarejestrowany: 26-12-2005
Skąd: Bydg-Fordon
Model: S-max
Silnik: 2.0
Rocznik: 2008
Postów: 181
|
Moj kopciuszek jeździ lux, ma 170tys km. Zbiera sie bardzo ładnie na kazdym biegu. Jechałem nim 180km/h i jeszzcze mial luz pod pedalem. W miescie w zime palil ok 7,5-8l. W trasie przy 140km/h pali 6-6,5l. A przy spokojnej jeździe wierzcie lub nie, nie zalezy mi pali 5l czasami mniej przy jezdzie do 100km/h i delikatnym obchodzeniu sie z pedałem gazu. Na pusty zbiornik zalalem za 25zl czyli ok 7,5l i przejechalem 160km, czyli rachunek prosty. W zime nie mialem problemow z odpalaniem. Dla spokoju wymienilem wszystkie swiece. Dziwi mnie jak ktos mowi ze ten samochodzik nie ma przyspieszenia. Przy wyprzedzaniu na trasie 1,8 benzynka nie ma szans. Sprawdzalem to!!! Moze tylko mój czarny dymek powąchać. Jedyne co mnie martwi to lekki wyciek na łączeniu skrzyni i silnika. Bede musial wymienic uszczelniacz na wale i troche kasy poleci.
|
05-04-2006, 14:04 | #12 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-08-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1,8TD
Postów: 22
|
dorzuce swoje 3 grosze
co do porownania to tak POrownuje 2 autka jakimi mialem przyjemnosc jezdzic - VW Caddy 1,9TD oraz moj Mundek 1,8TD autka o porownywalnym przebiegu ok 200tys - Caddy mlodszy 3 lata VW na 100% mniej pali! wydaje mi sie ze osiagi kolegow co do spalania MONDEO ponizej 6l/100km to jakies SF. Moj kombi pali srednio 8l, a jesli jest to caly czas autostrada to i 9 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum., nigdy nie mialem zuzycia ponizej 7l. W porownaniu 6 letnie caddy na porownywalnym silniku 1,9 TD spalal mi 6,5 litra srednio, silnik VW byl o niebo milszy jesli chodzi o osiagi jak i o estetyke pracy. Co do problemow wyniklych w trakcie eksploatacji to coz tu juz deklasacja FORDA przez VW-ena. VW bez zarzutu do 200tys wymiany filtrow i plynow w terminie i zapominales o silniku. Mundek niestety caly czas cos wychodzi albo alternator (lozyska), pompa hamulcowa, albo cos furgocze zaraz po rozruchu (podejzewam pompe wody), bierze olej (10W40 jakies 2l/15tys km) czego nie moge powiedziec o silniku VW. Przytaczam te przyklady wylacznie po to by potwierdzic moje odczucie ze silnik jak i elementy uzyte przez VW sa trwalsze i mniej awaryjne. Nastepna sprawa to instalacja elektryczna w VW stycznosc z nia mialem tylko gdy potrzebowalem wymienic zarowke, w mondeo caly czas niespodzianki... jak nie kontaktujace laczowki to topiace sie izolacje przewodow, ajk i uszkodzenia impulsatora pompy wtryskowej. Lubie swojego Mundka, ale niestety nie moge powiedziec, żeby on odwdzieczal sie tym samym. Dla bezpieczenstwa odradzam znajomym zakup FORDA zeby nie stworzyc sobie nieprzyjaciol a sam cierpliwie znosze kaprysy mojego ukochanego kombiaka. pozdrawiam |
05-04-2006, 21:56 | #13 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-08-2004
Skąd: wawa / klodzko
Postów: 192
|
spali ponizej 6l/100km przy jezdzie "a la kapelusz"... mi przy 120km/h nie wezmie wiecej, niz 6,5 - 7l/100km... sprawdzone wielokrotnie na trasie katowickiej... ale za to w wawie ostatnio 9 polyka... a vw passat 1.9TDI /czerwone I/ ponoc w 7 sie zmiesci - w co oczywiscie nie wierze... nie ma cudow - 1,5 tonowe auto w jezdzie po miescie takim jak wawa nie wezmie mniej niz 8.... to moja teoria i nikomu, kto mowi, ze auto o wadze 1,5 tony w cyklu miejskim spali mniej nie wierze...
|
05-04-2006, 23:23 | #14 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 22-08-2005
Skąd: Kraków
Model: Mondeo Mk2
Silnik: 1,8TD
Postów: 22
|
Cytat:
pozdrawiam |
|
14-05-2006, 12:35 | #15 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 22-12-2005
Postów: 8
|
Hej! Przejechalem sie wczoraj Mondeo 1,8TD 1997r kolezanki i zadziwila mnie jego mulowatosc:/ Po pierwsze skrzynia biegow jakos dziwnie chodzila... tak ma byc? Po drugie prawie nie zauwazylem dzialania turbo(nie slychac go tez)- przy kazdych obrotach. Duzo jezdze Roverem 220SDI (105KM) i tam turbina daje naprawde duzo i to juz od 1,5k RPM i ladnie sie to zbiera. W mondeo jakos tak zmulalo... moze to dlatego ze tylko 90KM w kombi? Ktos wyjasni, czy ten typ tak ma czy to jakis felerGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.? A moze to tylko dlatego ze na codzien jezdze moim mb w124 e320...
|
14-05-2006, 13:02 | #16 | |
ford::specialist
Imię: Krzysiek
Zarejestrowany: 15-08-2004
Skąd: Podlaskie
Model: Focus MK1
Silnik: 1.8 TDDI
Rocznik: 2001
Postów: 899
|
Cytat:
Nie zgodze się z Tobą. Jechaliśmy nie tak dawno z kolegą na dwa mondeo na ryby Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jego 1,8 TD 1996 combi a mój 1,8 16V BP 1998r i powiem Wam, że TD niema najnmniejszych szans z 1,8 16V. Poprostu jak się ścigaliśmy (4 rano pusta droga) to widać, że on się starał dusić bo na czarno ostro z rury dymek leciał ale ja po przekroczeniu 3,5 tys rpm robiłem z nim co chciałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Może np przy rozpędzaniu na 5 biegu z prędkości 60 km/h do 100 TD okaże się elastyczniejsze niż 16 V w benzynce. Ale jeśl ichodzi już o dynamiczną jazdę to TD nie ma najmniejszych szans. Na trzecim biegu w 1,8 benzyna ładnie ciągnie od 60 km/h do prawie 140 a TD niestety...... Ogólnie nie miałem najmniejszych problemów z przegonieniu Mondka TD. Więc nie zgadzam się, że te same 1,8 w TD z 90 KM może pomiatać silnikiem 1,8 16V 115 KM gdyż to sprawdziłem na własnej skórze. W MK I jest jakaś duża i bardzo cienka kierownica z "płaską" puduszką powietrzną. Oraz chodzi zupełnie inaczej skrzynia biegów. Albo mechanizm drążka był zapieczony albo skrzynia w TD tak ma chodzić - ciężko chodzi sam lewarek i nawet sprawdzenie czy jest "luz" odbywa się ze spory oporem. To takie rżóżnice jakie zauważyłem wewnątrz mk I Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Drugi Ford tym razem z przymusu Klasa sama w sobie ---> oooo |
|
14-05-2006, 22:38 | #17 |
Zablokowany
Zarejestrowany: 15-02-2006
Skąd: Złotów
Model: fs
Silnik: 1998
Rocznik: 95
Postów: 6,528
|
bajki i to mocne ze Td pozamiata 1.8 16v jedynie ze jest bardzo chore.
Znajomy ma mk1 w Td i sobie chwali to autko ,sam mowi ze dynamika rewelacji nie robi ale spalanie i kultura pracy stoja na ladnym poziomie , tylko mowi ze trzeba dbac i pilnowac zeby wszystko na czas bylo robione. |
14-05-2007, 22:35 | #18 |
ford::average
Zarejestrowany: 08-04-2007
Skąd: Żary
Postów: 82
|
Witam! Tak czytam wasze opinie na temat tego silnika i az niedowierzam :fcp15 Albo wy albo wasi znajomi macie jakies zajechane i zamulone diesle albo ja mam jakas super strzale... W trasie spala przy 120km/h nie wiecej niz 5l/100km a przy 180 max 7l/100km. Turbina zalacza sie od 2100obr/min i ciagnie pieknie na kazdym biegu!! v max 195km/h. Silnik nie awaryjny, jedynie to wymiana oleju, paskow itd. Skrzynia dziala bez zarzutow (biegi wchodza baardzo lekko) sprzeglo pracuje miekko. Rowniutka praca silnika. Jedyny mankament to ze slabo pali(wydaje mi sie ze to wina swiec). Pozdrawiam i zycze zakupu ZADBANEGO mundka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
15-05-2007, 08:55 | #19 |
ford::advanced
Imię: Konrad
Zarejestrowany: 24-01-2007
Skąd: mieszkam w Warszawie, pochodzę z Łęcznej
Model: Mondeo Titanium
Silnik: 2.0 TDCI 143PS
Rocznik: 2008
Postów: 390
|
Hello
Ja nie narzekam na mojego mundka ale jeszcze poniżej 7 litrów mi nie zszedł ze spalaniem - fakt że jeżdże raczej po Wa-wie i wiadomo, że tu się więcej stoi nie jeździ. Jeżeli chodzu o przyspieszenie to jest ok oczywiście musi mieć okolice 2 tys obrotów. Co do prędkości to 180 km/h jechałem i jeszcze coś by poleciał ale nie było gdzie.
__________________
Witam po przerwie - Kondzio - Ford Fiesta Senso Plus 1,25 16V 2007 - Ford Mondeo mk4 kombi Titanium 2.0 TDCI 2008 |
28-05-2007, 23:30 | #20 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-10-2005
Skąd: Sląsk
Postów: 37
|
rakieta to nie jest ale chopa z wozem przescignie :fcp4 powaznie to silnik na trase i to do 120max do tego kombi pali o 0,5l więcej, za to jest pakowny ,tani w zakupie i utrzymaniu a i jeszcze wygooodny ,no to coś dla mnie :fcp18 stanowczo odradzam niecierpliwym młodym scigantom bo se niepojedą a nabędą frustracji a i wrzodów -i co ze pali koło 7l ,to wszystko nic , bo dałem za niego 30%tego co kolega dał za tego co pali 4,5l-skoda octavia-a jak padnie kupie drugiego-stary diesel nie jest żły dla gości po 40 :fcp1
|