|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
29-03-2006, 12:49 | #1 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 25-02-2006
Postów: 2
|
gaz w 1.6 16v
Witam !
Mam pytanko do osób użytkujących Escorta 1.6 16v. Jak ten silnik sprawdza się na gazie, czy są jakieś większe problemy, czy może coś notorycznie sie psuje. Mogę kupić auto z takim silnikiem z gazem który przejechał na gazie 32 tys.km.rocznik 1993 Z góry dzięki za wszystkie sugestie. |
03-04-2006, 20:17 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 30-04-2004
Skąd: Mazowieckie
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: 2010
Postów: 536
|
To zależy jaka tam jest instalacja. Jeżeli I generacji to sobie daruj. A jeżeli II to musi być z komputerem i silniczkiem krokowym. No i oczywiście po takim przebiegu na gazie aż się prosi wymienić świece i ewentualnie przewody. Zobacz jak chodzi na gazie czy nie gaśnie i czy nie falują obroty.
__________________
Escort '95 1.6 16V z LPG II gen. tu już historia. Astra G 00' 1.6 8V z LPG II gen.. |
04-04-2006, 11:50 | #3 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Proponuję też taki test - przełączone na LPG, jakiś 2 lub 3 bieg, obroty około 1500 i gaz w podłogę (no może nie aż w podłogę, ale dynamicznie). Najlepiej parę prób. Może też być przy bardziej dynamicznym ruszaniu z jedynki. W takich przypadkach najczęściej występują "strzały". Jeśli silnik ładnie się zbiera i nie wykazuje tendencji do mułowatości to znaczy, że świece i przewody raczej są jeszcze ok.
|
05-04-2006, 10:38 | #4 | |
FCP member
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Mszczonów
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 163 KM Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 1,533
|
Cytat:
Jeśli instalacja jest poprawnie założona i wyregulowana oraz będzie odpowiednio eksploatowana (wspomniane już przewody, filtr, świece itp.), jak również i stan techniczny auta nie będzie rościł wielkich pretensji to nie ma możliwości, aby akurat były jakieś problemy. Równie dobrze można zadać to pytanie do każdego możliwego auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ewentualnych "strzałów" jeśli wystąpią nie masz się co obawiać ze względu na metalowy kolektor. Po prostu najlepiej przed zakupem sprawdzić stan techniczny auta + podjechać do dobrego (niekoniecznie taniego) gazownika na przegląd instalacji. I jak już hoses, napisał I generację to sobie podaruj. Co do sprawowania na gazie. No cóż, przy II generacji należy liczyć się ze spadkiem mocy (nieznacznym, ale jednak odczuwalnym), ale można to nadrobić podwyższonym spalaniem LPG Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (czyli kręcić go wyżej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Spalanie na takim silniku przy wyważonej regulacji - 9,5 - 11,5 l LPG/100 km (zależy od stylu jazdy, pory roku itp.). Ogólnie rzecz biorąc 1,6 16V dobre są do "gazowania" (a w przypadku gdy mają metalowy kolektor - to świat i ludzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Jak dla mnie mankamentem w przypadku hatchbacka jest zbyt mała pojemność standardowej butli w koło (ale nic to, w końcu stacji LPG teraz w bród). Ja przy instalacji jak w podpisie po 11 tys. km nie narzekam. A wręcz sobie chwalę (jako wcześniejszy przeciwnik montowania w swoim aucie LPG Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
__________________
Jest: Mondeo 2,5 V6 '02 Jatco sedan / Aygo '17 1.0 X-shift MMT Były: Escort '86 1,4 htb; Escort '92 1,6 16V htb; Mondeo 2.0 duratec '02 sedan; Mondeo '10 2.0 tdci 163 KM powershift sedan; Yaris '01 1.0 3d |
|
05-04-2006, 18:24 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
|
Ja potwierdzę, z tym, że przejechałem już ponad 50kkm
|