Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > LPG
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 29-03-2006, 12:49   #1
kopys
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 25-02-2006
Postów: 2
Domyślnie gaz w 1.6 16v

Witam !
Mam pytanko do osób użytkujących Escorta 1.6 16v. Jak ten silnik sprawdza się na gazie, czy są jakieś większe problemy, czy może coś notorycznie sie psuje.
Mogę kupić auto z takim silnikiem z gazem który przejechał na gazie 32 tys.km.rocznik 1993
Z góry dzięki za wszystkie sugestie.

kopys jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-04-2006, 20:17   #2
hoses
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 30-04-2004
Skąd: Mazowieckie
Model: Fiesta
Silnik: 1.25
Rocznik: 2010
Postów: 536
Domyślnie

To zależy jaka tam jest instalacja. Jeżeli I generacji to sobie daruj. A jeżeli II to musi być z komputerem i silniczkiem krokowym. No i oczywiście po takim przebiegu na gazie aż się prosi wymienić świece i ewentualnie przewody. Zobacz jak chodzi na gazie czy nie gaśnie i czy nie falują obroty.
__________________
Escort '95 1.6 16V z LPG II gen. tu już historia.
Astra G 00' 1.6 8V z LPG II gen..
hoses jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 04-04-2006, 11:50   #3
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Proponuję też taki test - przełączone na LPG, jakiś 2 lub 3 bieg, obroty około 1500 i gaz w podłogę (no może nie aż w podłogę, ale dynamicznie). Najlepiej parę prób. Może też być przy bardziej dynamicznym ruszaniu z jedynki. W takich przypadkach najczęściej występują "strzały". Jeśli silnik ładnie się zbiera i nie wykazuje tendencji do mułowatości to znaczy, że świece i przewody raczej są jeszcze ok.
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2006, 10:38   #4
robal
FCP member
 
Avatar robal
 
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Mszczonów
Model: Mondeo
Silnik: TDCI 163 KM Powershift
Rocznik: 2010
Postów: 1,533
Domyślnie

Cytat:
Napisał kopys
Jak ten silnik sprawdza się na gazie, czy są jakieś większe problemy, czy może coś notorycznie sie psuje.
Trochę pytanie nie tenteges moim zdaniem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jeśli instalacja jest poprawnie założona i wyregulowana oraz będzie odpowiednio eksploatowana (wspomniane już przewody, filtr, świece itp.), jak również i stan techniczny auta nie będzie rościł wielkich pretensji to nie ma możliwości, aby akurat były jakieś problemy. Równie dobrze można zadać to pytanie do każdego możliwego auta Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ewentualnych "strzałów" jeśli wystąpią nie masz się co obawiać ze względu na metalowy kolektor.

Po prostu najlepiej przed zakupem sprawdzić stan techniczny auta + podjechać do dobrego (niekoniecznie taniego) gazownika na przegląd instalacji. I jak już hoses, napisał I generację to sobie podaruj.

Co do sprawowania na gazie. No cóż, przy II generacji należy liczyć się ze spadkiem mocy (nieznacznym, ale jednak odczuwalnym), ale można to nadrobić podwyższonym spalaniem LPG Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. (czyli kręcić go wyżej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Spalanie na takim silniku przy wyważonej regulacji - 9,5 - 11,5 l LPG/100 km (zależy od stylu jazdy, pory roku itp.).
Ogólnie rzecz biorąc 1,6 16V dobre są do "gazowania" (a w przypadku gdy mają metalowy kolektor - to świat i ludzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Jak dla mnie mankamentem w przypadku hatchbacka jest zbyt mała pojemność standardowej butli w koło (ale nic to, w końcu stacji LPG teraz w bród).

Ja przy instalacji jak w podpisie po 11 tys. km nie narzekam. A wręcz sobie chwalę (jako wcześniejszy przeciwnik montowania w swoim aucie LPG Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)
__________________
Jest: Mondeo 2,5 V6 '02 Jatco sedan / Aygo '17 1.0 X-shift MMT
Były: Escort '86 1,4 htb; Escort '92 1,6 16V htb; Mondeo 2.0 duratec '02 sedan; Mondeo '10 2.0 tdci 163 KM powershift sedan; Yaris '01 1.0 3d
robal jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-04-2006, 18:24   #5
llechu
ford::expert
 
Avatar llechu
 
Zarejestrowany: 08-10-2004
Skąd: Wawa i okolice
Model: Mondeo MKIII i Focus MK I
Silnik: TDCI 2.0 115KM i 1.6 16V
Rocznik: 2003 i 2004
Postów: 4,590
Domyślnie

Ja potwierdzę, z tym, że przejechałem już ponad 50kkm
llechu jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.