Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Cougar
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 27-03-2006, 08:31   #41
Tom303
ford::advanced
 
Avatar Tom303
 
Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Opole
Model: Cougar/Mondeo/S-max
Silnik: 2.5i/3.0i/2.0d
Rocznik: 1998/2005/2007
Postów: 283
Domyślnie

To nie zaden upgrade - tylko tryb serwisowy (na postoju) :fcp1 . Po jego wlaczeniu wskazowki dobijaja do konca, po czym wracaja. Opisywalem to juz w jakims poscie.
Co do predkosci to 240 daje sie wycisnac na prostej (autostradzie oczywiscie), najlepiej pustej, tylko ze do 220 przyspiesza jeszcze ochoczo, a potem juz mozolnie, ale jak jest okazja i mozna go tak troche potrzymac na gazie to sie rozpedzi ... :fcp4

:fcp7 Nie polecam probowac tego gdy na prawym pasie jedzie duzo samochodow - bo moim zdaniem cougar ma troche "slabe" hamulce (a przynajmniej nie wyczynowe) i wogole predkosc robi swoje (ja sprobowalem tylko 2, moze 3 razy) :fcp7

A co to jest ten magiczny przycisk i skad wziales te 6,3 sek. :fcp9 :fcp9
Czy masz na mysli nitro :fcp9
Zeby cougar tak szybko przyspieszal (bez zmiany skrzyni biegow na krotsze przelozenia) to musialby miec przynajmniej jakies 250 koni albo i wiecej :fcp15

A co do przyspieszania w mrozie to teoretycznie musialby miec troszke lepsze, bo zimniejsze powietrze (dlatego niektore auta maja intercoller) zawiera w tej samej jednostce objetosci wiecej czasteczek tlenu czyli ta sama masa (objetosc) powietrza moze stworzyc jeszcze bardziej bogatsza mieszanke paliwowa, a co zwiazku z tym idzie uzyskac wieksza moc. Czasem tez mialem wrazenie, ze przyspieszenia przy -20 stopniach bylo lepsze ale czy to bylo subiektywne ... nie weim :fcp1

__________________
Pozdrawiam

Tomek
Tom303 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2006, 10:28   #42
alfatech
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-07-2004
Skąd: Koło
Model: Mustang GT
Silnik: 4,6 V8
Rocznik: 2005
Postów: 488
Domyślnie

Cytat:
Napisał zorad
Acha, no i po przelaczeniu magicznego przycisku 0-100 km - w ok 6,3 sek.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
wow Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. a można wiedzieć co masz założone? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
samochody to nie wszystko
jest jeszcze piwsko
Tomek - Sęku - Koło
FORUM FORD COUGAR
FORUM FORD MUSTANG
alfatech jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2006, 22:16   #43
zorad
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-02-2006
Postów: 26
Domyślnie

Oczywiscie, ze chodzi o ilosc czasteczek 02 w danej objetosci. Tak sobie myslalem jak by tu ochlodzic to powietrze, bo roznica jest znaczna. Sa jakies zestawy "cold intake".
Sprobuj zmierzyc przyspieszenie w lecie przy 20 stopniach po postoju w korkach. Wg. mnie roznica jest istotna w porownaniu do osiagow na mrozie.

No a jesli chodzi o 6,3 sek. to wlasnie przy wtrysku podtlenku.
Nie mam przy sobie wykresu z hamowni, ale bylo to cos ok, MAX: 270 HP i ok 362 Nm. Tyle, ze charakterystyka przebiegu momentu niezbyt przyjemna. Mam film z przyspieszaniem 60-100 (ok 2,5 sek - normalnie ok 4 sek), ale niestety rozmiar to troszke ponad 1 MB i forum nie pozwala na dolaczenie pliku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

"Plik ma za duży rozmiar.
Maksymalny dozwolony rozmiar to: 200 KB" :fcp24

Ale powiem wam, ze zabawa jest naprawde niezla !
zorad jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2006, 23:48   #44
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

Cytat:
Napisał Tom303
Zeby cougar tak szybko przyspieszal (bez zmiany skrzyni biegow na krotsze przelozenia) to musialby miec przynajmniej jakies 250 koni albo i wiecej :fcp15

Tom303, tak dla przypomnienia (nie żebym się czepiał :fcp4 ) za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy,za prędkość max. moc
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2006, 08:12   #45
Tom303
ford::advanced
 
Avatar Tom303
 
Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Opole
Model: Cougar/Mondeo/S-max
Silnik: 2.5i/3.0i/2.0d
Rocznik: 1998/2005/2007
Postów: 283
Domyślnie

Cytat:
Napisał Assan

Tom303, tak dla przypomnienia (nie żebym się czepiał :fcp4 ) za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy,za prędkość max. moc
Ok, zgodze sie tylko ze moment i moc sa poniekad zalezne tzn jesli podniesiemy moc (podtlenek, turbo czy inne mechaniczne zmiany) to wzrosnie tez moment obotowy (lub odwrotnie tzn jesli podnosimy moment to tez moc wzrosnie).

PS: tak ja przypuszczalem, Twoj kotek Zorad musial miec min te 250 koni i odpowiednio wiecej momentu obr. zeby miec takie osiagi :fcp1
__________________
Pozdrawiam

Tomek
Tom303 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2006, 08:46   #46
zorad
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-02-2006
Postów: 26
Domyślnie

Jesli chodzi o moment i moc, to zasada jest taka :
Dokladnie, przyspieszamy momentem, a moc maksymalna to predkosc maksymalna.
Wielkoscia bezposrednia opisujaca parametry silnika jest wykres momentu w pelnym zakresie obrotow. Tak naprawde moc jest tylko i wylacznie wyliczna na podstawie momentu.

Jesli mamy duzy moment na niskich obrotach, ale maly na wysokich, to moc bedzie niska, ale samochod niezle przyspieszy na poczatku (diesel). Jesli moment jest duzy na wysokich obrotach, to samochod mozna nazwac sportowym (WRC), ma wtedy b. duza moc.
Sa tez silniki hondy itp, ktore maja bardzo wysokie obroty, ale nie zaduzy moment. To dzieki obrotom maja duza moc. Itp itd., mozna by mnozyc przypadki.

Teraz jeszcze 1 rzecz:

Mamy samochod ktory ma 100 km. Jesli podniesiemy mu moment w niskim zakresie obrotow, to moc raczej sie nie zmieni (bo w wysokich bedzie taki sam, a to wlasnie wysokich uzyskuje sie max mocy).

Jesli natomiast podniesiemy moment przy wysokich obrotach, to moc zwiekszy sie drastycznie.
zorad jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2006, 09:06   #47
Tom303
ford::advanced
 
Avatar Tom303
 
Zarejestrowany: 10-01-2006
Skąd: Opole
Model: Cougar/Mondeo/S-max
Silnik: 2.5i/3.0i/2.0d
Rocznik: 1998/2005/2007
Postów: 283
Domyślnie

No wlasnie ten moment .... :fcp11
W cougarze wystarczylo by mi juz te 280 Nm :fcp1
Jezdzilem juz BMW ktore mialo 700 Nm i mimo duzej wagi naprawde ciagnie juz od samego dolu (chyba biturbo)

Bo predkosc to jeszcze nie wszystko, te 170 koni wystarcza zeby sie rozbujac do 240 km/h (wedlug licznika) ale sam mialem do tego okazje tylko 2, moze 3 razy i mi wystarczy.

Za to na codzien potrzeba momentu (na miescie i w trasie) i mimo, ze przesiadlem sie z escorta 1,6 i na poczatku przezywalem euforie to teraz jednak stwierdzam ze momentu nigdy nie zaduzo, bo kurcze te dieselki troche podskakuja :fcp11 :fcp1
__________________
Pozdrawiam

Tomek
Tom303 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2006, 09:18   #48
alfatech
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 19-07-2004
Skąd: Koło
Model: Mustang GT
Silnik: 4,6 V8
Rocznik: 2005
Postów: 488
Domyślnie

Cytat:
Napisał Tom303
Za to na codzien potrzeba momentu (na miescie i w trasie) i mimo, ze przesiadlem sie z escorta 1,6 i na poczatku przezywalem euforie to teraz jednak stwierdzam ze momentu nigdy nie zaduzo, bo kurcze te dieselki troche podskakuja
no dokładnie tak jest mi V max styknął by na poziomie 200-220 km/h jest tak mało okazji do takiej prędkości a przyspieszenie mogło by być o 1-2 eski większe np hmm 6,8 lub 7,0 ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. i był bym hapy :fcp2 ale i tak nie jest źle

Pozdrowionka
Tomek
__________________
samochody to nie wszystko
jest jeszcze piwsko
Tomek - Sęku - Koło
FORUM FORD COUGAR
FORUM FORD MUSTANG
alfatech jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2006, 09:30   #49
zorad
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 26-02-2006
Postów: 26
Domyślnie

Tom303, powiadasz 280 Nm , hehe. (np. takie Audi 2.8 benzyna tyle ma).
Jak bys mial 280Nm, to bys mowil, ze 340Nm. Niestety, wszystko jest wzgledne.
Mniej najbardziej denerwuje, ze te nowe "zwykle" auta maja juz silniki po 200 km, a te diesle V6 to juz w ogole. Jak jeszcze wziac pod uwage to spalanie 6-7 L /100 km w miescie... Te 8,5 sek to juz prawie standard. Kurcze, cougar mial osiagi kilka lat temu, gdy inne GTi/GSi mialy po max 150 koni. Teraz taka sportowa Astra czy Leon maja ponad 200 KM Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Ostatnio nawet reklamuja SKODE z silnikiem 2.0 Turbo. I z czym to do ludzi...Dobrze, ze chociaz budy mamy "klasy" Audi TT i z designu wygladajace na max 3 letnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
zorad jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-03-2006, 22:19   #50
misiek
ford::professional
 
Avatar misiek
 
Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,976
Domyślnie

film mozesz wrzucic korzystajac z [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
misiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:36.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.