|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
22-03-2006, 20:55 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 23-06-2005
Skąd: Śląskie Pszów
Model: mondeo mk2 i mk3
Silnik: 1.8 i 2.0 PB
Rocznik: 2000 i 2005
Postów: 678
|
zawieszenie osiadanie jednej strony
Witam,
mam pytanie do innych czy komuś przytrafiło sie że jedna strona samochodu jest niżej zawieszona tak jakby siedziały amorki albo sprężyny? u mnie jest to po stronie kierowcy różnica między jedną a drugą stroną wynosi czasami nawet 2 cm na równej nawierzchni no i tu zagadka sprawność amortyzatorów wykonana w stacji przeglądów nie ASO wynosi przód 85% tył około 66% z tym że jak twierdzi gostek jest to normalne ponieważ tył jest dużo lżejszy i sie raczej z nim zgadzam. dodatkowo nie zawsze ten przechył jest podczas szybkiej jazdy i skręcie w prawo czasami czuć jakby uciekał -dawał nura w drugą stronę co to może być czy któraś sprężyna jest bardziej miękka czy amor mimo że sprawny i nie cieknie jest zły? :fcp20 no i jeszce jedno wymieniając kiedyś w essim amory zauważyłem że jeden nowy wyciska do góry a drugi po wciśnięciu zostawał bez zmian czy to dobrze czy źle?
__________________
były Fiesta 1,1 '89 , Escort 1,3 '96 , Fusion 1,4 '03 Mondeo MII 1,6 95KM 99r |
23-03-2006, 10:24 | #2 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Białystok
Postów: 237
|
przyczyna
tomek a ile ważysz,ja mam kumpla duży potężny chłop 120 kg taki typ wreslingowca to jak on siada obok mnie to samochód zaczyna ciągnąć strasznie w prawo ale to może być głupia przyczyna.
|
23-03-2006, 18:25 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 23-06-2005
Skąd: Śląskie Pszów
Model: mondeo mk2 i mk3
Silnik: 1.8 i 2.0 PB
Rocznik: 2000 i 2005
Postów: 678
|
no nie tyle ja nie waże tak około 75 kg czyli tyle co norma na jedno siedzenie
no i takie może trochę śmieszne pytanie co bardziej powinno podnosić podwozie sprężyna czy amorek?
__________________
były Fiesta 1,1 '89 , Escort 1,3 '96 , Fusion 1,4 '03 Mondeo MII 1,6 95KM 99r |
23-03-2006, 18:30 | #4 | |
ford::expert
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: Focus
Silnik: PNDD + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 3,510
|
Cytat:
Musisz poszperać w archiwum, bo ten problem był już poruszony odnośnie Fusiona, chociaż chyba bardzo dawno temu.
__________________
Tylko floty! |
|
24-03-2006, 19:27 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Białystok
Model: FORD PUMA
Silnik: 1,7
Rocznik: 2000
Postów: 42
|
Mam podebne zjawisko w swoim aucie od przebiegu ok 70 kkm, zaczeło sie bujanie tyłem, mocniejsze niz zwykle, na przegladzie po 80 kkm okazało się, ze jest b. duża róznica w tłumieniu tylnych amorków (na jednej osi) prawy 65% lewy 28% i takze jest zauwazalna różnica w wysokości. Krótko mówiąc siedzi amorek od strony kierowcy.
|
25-03-2006, 09:07 | #6 |
Postów: n/a
|
kwestia wyjasnienia:
Amortyzator słuzy tylko i wyłącznie do tłumienia drgań Na wysokość zaiweszenia ma wpływ spręzyna. Jesli jedna spręzyna zmieni swoja charakterystyke wzgledem drugiej, to bedzie taki efekt. |
25-03-2006, 11:55 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-02-2006
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4
Rocznik: 2004
Postów: 26
|
Wszyscy z uczestniczących w dyskusji mają rację ponieważ dziwne zachowanie się samochodu podczas skrętów to niewątpliwie kwestia amortyzatora (a właściwie jego obniżonej sprawności w stosunku do amortyzatora z drugiej strony pojazdu) natomiast za tzw "siadanie" zawieszenia w głównej mierze odpowiadają sprężyny lub ich nieprawidłowe osadzenie.
Co do testów sprawności amortyzatorow to byłbym ostrożny w ich interpretacji gdyż wystarczy, że testy są przeprowadzane w sposób nieprawidłowy (np. nierównomierne ciśnienie w oponach) i wynik jest wielce mylący. |
25-03-2006, 21:48 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 23-06-2005
Skąd: Śląskie Pszów
Model: mondeo mk2 i mk3
Silnik: 1.8 i 2.0 PB
Rocznik: 2000 i 2005
Postów: 678
|
Cytat:
i wnioskuje i czytam ze w moim przypadku wsytarczy chuyba wymiana sprężyn z tyłu a wtedy lewa przednia strona tez sie ten 1 cm podniesie
__________________
były Fiesta 1,1 '89 , Escort 1,3 '96 , Fusion 1,4 '03 Mondeo MII 1,6 95KM 99r |
|
26-03-2006, 17:44 | #9 |
ford::advanced
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Karczew
Model: SEAT Toledo III
Silnik: 1.9 TDi
Rocznik: 2008
Postów: 222
|
Czołem,
JEDREKT napisał: Mam podebne zjawisko w swoim aucie od przebiegu ok 70 kkm, zaczeło sie bujanie tyłem, mocniejsze niz zwykle, na przegladzie po 80 kkm okazało się, ze jest b. duża róznica w tłumieniu tylnych amorków (na jednej osi) prawy 65% lewy 28% i takze jest zauwazalna różnica w wysokości. Krótko mówiąc siedzi amorek od strony kierowcy. Właśnie wwymieniałem tylne amortyzatory po przebiegu 75000 i miałem dokładnie takie same tłumienia, z tym że słabsza była prawa strona. Dodatkowo zgnił prawy odbój :fcp11 , co objawiało sie paskudnymi stukami. To chyba jest standardowy przebieg amorków w polskich warunkach :fcp15
__________________
jokrzycho, FFu"100" 1.4 TDCi |
27-03-2006, 18:56 | #10 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Białystok
Model: FORD PUMA
Silnik: 1,7
Rocznik: 2000
Postów: 42
|
WITAM
Jokrzycho - tylko odbój czy takze podkładki czy tez inne elementy gumowe nadają się do wymiany? I tak z ciekawości jakie amorki załozyłeś - cena fordowskich po 400 za szt trochę mnie irytują. Jeżeli ktoś posiada opinie na temat zamienników - KYB, Monroe, Delphi w porównaniu z Motokraftem będę wdzięczny. Jędrek |