Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Fusion
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 22-03-2006, 20:55   #1
TOMEK07
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 23-06-2005
Skąd: Śląskie Pszów
Model: mondeo mk2 i mk3
Silnik: 1.8 i 2.0 PB
Rocznik: 2000 i 2005
Postów: 678
Domyślnie zawieszenie osiadanie jednej strony

Witam,
mam pytanie do innych czy komuś przytrafiło sie że jedna strona samochodu jest niżej zawieszona tak jakby siedziały amorki albo sprężyny?
u mnie jest to po stronie kierowcy różnica między jedną a drugą stroną wynosi czasami nawet 2 cm na równej nawierzchni no i tu zagadka
sprawność amortyzatorów wykonana w stacji przeglądów nie ASO wynosi przód 85% tył około 66% z tym że jak twierdzi gostek jest to normalne ponieważ tył jest dużo lżejszy i sie raczej z nim zgadzam.
dodatkowo nie zawsze ten przechył jest podczas szybkiej jazdy i skręcie w prawo czasami czuć jakby uciekał -dawał nura w drugą stronę
co to może być czy któraś sprężyna jest bardziej miękka czy amor mimo że sprawny i nie cieknie jest zły? :fcp20
no i jeszce jedno wymieniając kiedyś w essim amory zauważyłem że jeden nowy wyciska do góry a drugi po wciśnięciu zostawał bez zmian czy to dobrze czy źle?

__________________
były Fiesta 1,1 '89 , Escort 1,3 '96 , Fusion 1,4 '03
Mondeo MII 1,6 95KM 99r
TOMEK07 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2006, 10:24   #2
maniek
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Białystok
Postów: 237
Domyślnie przyczyna

tomek a ile ważysz,ja mam kumpla duży potężny chłop 120 kg taki typ wreslingowca to jak on siada obok mnie to samochód zaczyna ciągnąć strasznie w prawo ale to może być głupia przyczyna.
maniek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2006, 18:25   #3
TOMEK07
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 23-06-2005
Skąd: Śląskie Pszów
Model: mondeo mk2 i mk3
Silnik: 1.8 i 2.0 PB
Rocznik: 2000 i 2005
Postów: 678
Domyślnie

no nie tyle ja nie waże tak około 75 kg czyli tyle co norma na jedno siedzenie
no i takie może trochę śmieszne pytanie co bardziej powinno podnosić podwozie sprężyna czy amorek?
__________________
były Fiesta 1,1 '89 , Escort 1,3 '96 , Fusion 1,4 '03
Mondeo MII 1,6 95KM 99r
TOMEK07 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 23-03-2006, 18:30   #4
Skolmi
ford::expert
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: Focus
Silnik: PNDD + LPG
Rocznik: 2018
Postów: 3,510
Domyślnie

Cytat:
Napisał TOMEK07
no i takie może trochę śmieszne pytanie co bardziej powinno podnosić podwozie sprężyna czy amorek?
Sprężyna.

Musisz poszperać w archiwum, bo ten problem był już poruszony odnośnie Fusiona, chociaż chyba bardzo dawno temu.
__________________
Tylko floty!
Skolmi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 24-03-2006, 19:27   #5
JEDREKT
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Białystok
Model: FORD PUMA
Silnik: 1,7
Rocznik: 2000
Postów: 42
Domyślnie

Mam podebne zjawisko w swoim aucie od przebiegu ok 70 kkm, zaczeło sie bujanie tyłem, mocniejsze niz zwykle, na przegladzie po 80 kkm okazało się, ze jest b. duża róznica w tłumieniu tylnych amorków (na jednej osi) prawy 65% lewy 28% i takze jest zauwazalna różnica w wysokości. Krótko mówiąc siedzi amorek od strony kierowcy.
JEDREKT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2006, 09:07   #6
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

kwestia wyjasnienia:
Amortyzator słuzy tylko i wyłącznie do tłumienia drgań

Na wysokość zaiweszenia ma wpływ spręzyna.

Jesli jedna spręzyna zmieni swoja charakterystyke wzgledem drugiej, to bedzie taki efekt.
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2006, 11:55   #7
echor
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 10-02-2006
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4
Rocznik: 2004
Postów: 26
Domyślnie

Wszyscy z uczestniczących w dyskusji mają rację ponieważ dziwne zachowanie się samochodu podczas skrętów to niewątpliwie kwestia amortyzatora (a właściwie jego obniżonej sprawności w stosunku do amortyzatora z drugiej strony pojazdu) natomiast za tzw "siadanie" zawieszenia w głównej mierze odpowiadają sprężyny lub ich nieprawidłowe osadzenie.

Co do testów sprawności amortyzatorow to byłbym ostrożny w ich interpretacji gdyż wystarczy, że testy są przeprowadzane w sposób nieprawidłowy (np. nierównomierne ciśnienie w oponach) i wynik jest wielce mylący.
echor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-03-2006, 21:48   #8
TOMEK07
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 23-06-2005
Skąd: Śląskie Pszów
Model: mondeo mk2 i mk3
Silnik: 1.8 i 2.0 PB
Rocznik: 2000 i 2005
Postów: 678
Domyślnie

Cytat:
Napisał echor
Wszyscy z uczestniczących w dyskusji mają rację ponieważ dziwne zachowanie się samochodu podczas skrętów to niewątpliwie kwestia amortyzatora (a właściwie jego obniżonej sprawności w stosunku do amortyzatora z drugiej strony pojazdu) natomiast za tzw "siadanie" zawieszenia w głównej mierze odpowiadają sprężyny lub ich nieprawidłowe osadzenie.

Co do testów sprawności amortyzatorow to byłbym ostrożny w ich interpretacji gdyż wystarczy, że testy są przeprowadzane w sposób nieprawidłowy (np. nierównomierne ciśnienie w oponach) i wynik jest wielce mylący.
w moim przypadku ciśnienie sprawdzam na stacji z automatycznym licznikiem przy każdym tankowaniu lub gdy jadę na stacje
i wnioskuje i czytam ze w moim przypadku wsytarczy chuyba wymiana sprężyn z tyłu a wtedy lewa przednia strona tez sie ten 1 cm podniesie
__________________
były Fiesta 1,1 '89 , Escort 1,3 '96 , Fusion 1,4 '03
Mondeo MII 1,6 95KM 99r
TOMEK07 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-03-2006, 17:44   #9
jokrzycho
ford::advanced
 
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 21-09-2004
Skąd: Karczew
Model: SEAT Toledo III
Silnik: 1.9 TDi
Rocznik: 2008
Postów: 222
Domyślnie

Czołem,
JEDREKT napisał:
Mam podebne zjawisko w swoim aucie od przebiegu ok 70 kkm, zaczeło sie bujanie tyłem, mocniejsze niz zwykle, na przegladzie po 80 kkm okazało się, ze jest b. duża róznica w tłumieniu tylnych amorków (na jednej osi) prawy 65% lewy 28% i takze jest zauwazalna różnica w wysokości. Krótko mówiąc siedzi amorek od strony kierowcy.
Właśnie wwymieniałem tylne amortyzatory po przebiegu 75000 i miałem dokładnie takie same tłumienia, z tym że słabsza była prawa strona. Dodatkowo zgnił prawy odbój :fcp11 , co objawiało sie paskudnymi stukami. To chyba jest standardowy przebieg amorków w polskich warunkach :fcp15
__________________
jokrzycho, FFu"100" 1.4 TDCi
jokrzycho jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-03-2006, 18:56   #10
JEDREKT
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Białystok
Model: FORD PUMA
Silnik: 1,7
Rocznik: 2000
Postów: 42
Domyślnie

WITAM
Jokrzycho - tylko odbój czy takze podkładki czy tez inne elementy gumowe nadają się do wymiany?
I tak z ciekawości jakie amorki załozyłeś - cena fordowskich po 400 za szt trochę mnie irytują.
Jeżeli ktoś posiada opinie na temat zamienników - KYB, Monroe, Delphi w porównaniu z Motokraftem będę wdzięczny.

Jędrek
JEDREKT jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 11:25.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.