|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
14-02-2006, 10:13 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-01-2006
Postów: 20
|
Głośna praca silnika TDCI
Mam problem z głośną pracą silnika w Mondeo TDCI.Porównywałem z inymi autami TDCI i stwierdzam gloś :( niejszy metaliczny stukot wydobywający się z silnika.Na zimnym silniku odgłosy podobne do pracy starego typu Diesli.Czy ktoś ma lub miał podobny problem z TDCI?
|
14-02-2006, 13:01 | #2 |
ford::average
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 11-05-2005
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo 2.2 mk3
Silnik: 2.2 tdci
Rocznik: 2005
Postów: 184
|
Witaj,
Czy jesteś na 100% pewny, że jest to TDCI ? Jeżeli autko jest z 2001 tak jak masz wpisane w profilu to najprawdopodobnie jest to TDDI a nie TDCI bo dopiero w grudniu 2001 pojawiły się pierwsze TDCI i jest ich bardzo niewiele. Z tego co wiem to TDDI pracują głośniej niz TDCI więc mogłoby to tłumaczyć różnicę.
__________________
Pozdrawiam Bartek :-) |
14-02-2006, 15:24 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-01-2006
Postów: 20
|
Na 100% TDCI,autko z Grudnia
|
14-02-2006, 15:52 | #4 |
ford::specialist
Imię: MARCIN
Zarejestrowany: 16-08-2004
Skąd: PRUSZKÓW
Model: FIESTA MK4
Silnik: 1.3 PB
Rocznik: 1997
Postów: 571
|
Na zimnym silniku jest to objaw normalny i ma się wrażenie że wszytsko klekocze. Nie przejmuj się tym i jeździj dalej spokojnie.
__________________
Mondeo MKIII 2.0 tdci130KM Uniden 520xl + Midland Ml - 145 |
14-02-2006, 17:57 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 04-02-2006
Skąd: Neuss- Olesno
Model: Ford S-Max
Silnik: 2,0 Tdci 140 Km
Rocznik: 2007
Postów: 588
|
Hej ,ja tez zauwarzylem u siebie taki sam problem ale tylko wtedy gdy silnik jest zimny.Ja mam Mondeo tez z rocznika 2001,z tym ze z sierpnia, mam przejechane 113 TKM.Sam nie potrafie rozroznic czy jest to TDDI czy TDCI,wiem ze ob silniki byly rownolege produkowane i z taka sama moca (moj motor ma 115 KM)z tym ze jedne byly oznaczane TDDI a drugie TDCI.Roznica niby nie duza,ale nie potrafie dokladnie okreslic gdze mam moj silnik sklasyfikowac.
Ale mimo wszystko jestem zadowolony i z osiagow i ze spalania. Ja sie ta glosna praca silnika zbytnio nie przejalem,wiem ze Dieselki tak maja,wiec tez jezdze dalej spokojnie ,albo sie juz przyzwyczailem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Pozdrawiam. |
17-02-2006, 00:59 | #6 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 11-03-2004
Skąd: Bydgoszcz
Postów: 46
|
TDDI był silnikiem z mechaniczną, rozdzielaczową (a więc i klekocącą) pompą wtryskową i podejrzewam (głowicy i tłoków nie widziałem) także z komorą wirową (tak jak 1.8 ), TDCI to Common Rail a więc w pełni elektroniczne sterowanie wtryskiem bezpośrednim z komorą spalania w tłoku. Z zasady działania wynika że wtrysk bezpośredni jest zawsze głośniejszy od komory wirowej z tym że teraz stosowana ostatnia jego generacja z wielowtryskiem (elektronika i specjalne wtryskiwacze min. FIAT, BMW czy Mercedes) powoduje min. zmniejszenia hałasu szczególnie na biegu jałowym - mój ideł w tym względzie to silnik BMW 330D. Dobrze na wyciszenie wpływa też liczba cylindrów - 4 gary to jak na diesla pracującego na biegu jałowym trochę za mało, przyjemnie czwórke słychać dopiero od 2500 obr.min - a właściwie już nie słychać !. Może w końcu i Ford zrobi kiedyś V6 ?, acha warto dla porównania posłuchać np. pracującą na biegu jałowym trzycylindrową Fabię - chociaż z drugiej strony ten traktorek malutko pali.
Jeżeli dźwięk twojego TDDI jest faktycznie głośniejszy i bardziej metaliczny od innych to możesz mieć za wczesny wtrysk paliwa lub uszkodzone wtryskiwacze. |
17-02-2006, 07:45 | #7 |
ford::average
Zarejestrowany: 16-10-2004
Skąd: Rzeszów
Model: Mondeo
Silnik: 20 TDCI 130
Rocznik: 2006
Postów: 64
|
czołem
3 grosze dopisze... TDDI nie ma komory wirowej !! to 16 zaworowy silnik z bezpośrednim wtryskiem , z pompa sterowaną elektronicznie.Silnik jest identyczny z TDCI a różnią się tylko sposobem i osprzętem wtrysku. ( nawet cisnienie wtrysku jest podobne- wysokie) , Jeżeli nie macie oznaczeń na plastiku osłaniającym silnik , to najprościej popatrzeć na pokrywę zaworów , jeżeli jest nad nią szyna CR z odchodzącymi od niej rurkami do wtryskiwaczy to jest to TDCI ,( szyna to walec długości 25 cm z żeliwa- nie sposób tego nie widzieć) jeżeli natomiast rurki od wtrysków wędrują na tył silnika do ustrojstwa powiedzmy kwadratowego - pompy - mamy TDDI. Różnica w pracy obu silników jest ........ BARDZO SŁYSZALNA :-) Chałas pracy silnika jest spowodowany mniej dokładnym systemem wtrysku , przy pomocy pompy.CR ma kilka wtrysków w jednym i powoduje miękką pracę diesla. |
17-02-2006, 07:46 | #8 | |
ford::average
Zarejestrowany: 05-10-2005
Postów: 114
|
Cytat:
|
|
17-02-2006, 09:04 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 27-01-2006
Postów: 20
|
Ale ja pytam o głośniejszą prace silnika TDCI- 130KM,a nie jaki rodzaj silinka
|
18-02-2006, 12:55 | #10 | ||
ford::professional
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: W-wa
Postów: 1,487
|
Cytat:
TDDi ma wtrysk bezpośredni (zresztą dwustopniowy), realizowany przez elektronicznie sterowaną promieniową pompę wtryskową z serii VP... Identyczny oprzęt stosowany jest np. przez VAG w ciągle jeszcze sprzedawanych silnikach TDi (oczywiście mowa o modelach bez pompowtryskiwaczy). Cytat:
Jeśli jednak twierdzisz, że posiadasz model TDCi i po porównaniu z innymi TDCi uważasz, że silnik Twojego auta pracuje wyraźnie głośniej - przyczyn może być wiele, począwszy od tak błachych, jak inne oleje silnikowe w obu silnikach, poprzez inne wersje softu (różne wersje softu miały np. różnie "poustawiane" Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. sterowanie kątem wtrysku, co przekłada się m.in. na odgłos pracy silnika). Może być to także oczywiście jakaś awaria, np. źle pracujące (lejące) wtryskiwacze - ale nie da się tego określić bez dokładnej diagnostyki...
__________________
Mondeo MkIII 2.0 TDDi sedan Ghia ... moja przygoda z Fordem już się skończyła... jednak miło wspominam wspólne chwile z moim Mondkiem i 120.000 km, które wspólnie przemierzyliśmy... |
||