Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 19-01-2006, 17:59   #1
misiekts
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-06-2004
Skąd: Szczecin
Postów: 74
Domyślnie Czy escorty sa normalnie takie slabe??

Witam!

Autko jak w profilu, escort 1.6 16V silnik ZETEC z '95 roku. Auto sprowadzone kilka lat temu z niemiec, jednak to troszke inna wersja: oprocz ABS, SRS, klimy posiada rowniez ogrzewana przednia syzbe, elektrycznie regulowane siedzenia. Moze to wazne jesli chodzi o moc silnika. Zagazowany jednopunktowym wtryskiem gazu do kolektora dolotowego.

I czego sie czepiam, no wiec:

Auto jakby nie bylo ma pojemnosc 1.6 i 16 zaworkow, ponoc 95 koni. Jednak nie czuc tej mocy wogole. Na gazie kompletnie jak dizel, na benzynie ciut lepiej ale i tak jako takie przyspieszenie jest dopiero od 2500obr. Czy to normalne?? Slyszalem ze to ciezkie auto strasznie (bardzo odczuwa sie dodatkowe osoby na tylniej kanapie). Jakie odczucia macie z tymi autami? Aha to sedan jest Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Pozdrowka!

P.S. Tak sobie mysle moze zdlawiony jakis czy co :>, ale wydaje mi sie ze jakies takie miekkie to auto strasznie.

__________________
Life is short - ride more !
misiekts jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2006, 18:12   #2
jagrall
ford::expert
 
Avatar jagrall
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
Domyślnie

ja miałem inny problem. co prawda mam sekwencję ale u ciebie może też byc coś podobnego. moje auto było słabe powyżej 3000rpm. pojechałem do gazownika i podniósł mi dawkę na wysokich obrotach. od tej pory wszystko ok. może masz za niską dawkę na niskich obrotach??? jedź do gazownika i niech ci sprawdzi (o ile coś takiego się reguluje w twojego typu instalce).
powodzenia
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein
Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci
jagrall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2006, 18:26   #3
misiekts
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-06-2004
Skąd: Szczecin
Postów: 74
Domyślnie

Regulacja ilosci gazu jest, juz byl regulowany. Ale chodzi o te ze i na benzynie taki slabawy, a napewno wszystko z silnikiem cacy. Takie podejzenie tylko mialem czy moze takie autka sie dlawi jakos jak motocykle np?
__________________
Life is short - ride more !
misiekts jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2006, 18:27   #4
BoogeMan
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-10-2004
Skąd: GNIEZNO
Postów: 57
Domyślnie

Escort 1.616V ma moc 90KM, fbrycznie przyśpiesza do setki w 11,7 s. Mój ciągnie najlepiej od 3000 ale idzie ładnie i również dobrze jak na benzynie idzie na gazie. Gaz mam najzwyklejszy czyli bez żadnych wtrysków. Mozliwe, że ma zbyt małą dawkę na gazie, jeżeli jest mułowaty lub ma problem natury tecnicznej(lambda??)Ogólnie to są silniki które lubia wysokie obroty.Żeby być pewnym, ze z autem jest wsio ok podepnij go pod komputer, wtedy będziesz pewien że wszystkie elementy mające wpływ na pracę silnika są sprawne.
__________________
"A jak spadną liście to będzie zajefajniście"
Essirarri 1600 16Valve 90.0 KM DarkBlue Metalic
BoogeMan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2006, 18:38   #5
misiekts
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-06-2004
Skąd: Szczecin
Postów: 74
Domyślnie

Pod kompa ciezko go bedzie wpiac - duze koszta.
Ale sprawdzalem go "testerkiem" i zadnych bledow nie wykryl, sprawdzalem tez testerem sondy i pracuje w normie, zadnego lewego powietrza, zadnych przedmuchow itp. Byc moze chodzi tu o obroty, zadko krece go powyzej 2 - 2.5 i tutaj porownuje go z innymi autami. Jak jade bez kobietki zdaza mi sie jezdzic po miescie na 3tys obr i od tego miejsca przyspiesza o niebo lepiej ale i tak to nie to jeszcze. Aha zauwazylem ze punkt mocy maksymalnej osiagany jest w okolicach 3500 - 4 tys, do 5 tys jedzie dalej nie chce, ale nie ma sensu krecic go do 5 tys bo nic to nie daje (zwlaszcza z ta smieszna jedynka fordowska Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) wiec 4500 i szybka zmiana sprzeglo na sekunde nawet krocej i tak po kolei, wtedy mozna cos zdzialac Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. To normalne objawy??

Aha vmax 170km/h wiecej za chiny nie pojdzie, tak samo na gazie jak i na benzynce (nawet v-power shella nie pomogl) jak to u was w tych autkach?
__________________
Life is short - ride more !
misiekts jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2006, 18:39   #6
BLUEORION
ford::average
 
Zarejestrowany: 26-11-2005
Skąd: Wrocław/KrZyKi
Postów: 152
Domyślnie

Sciagnij mixer z dolotu i przejedz sie na benzynie ze 2 dni to zobaczysz co to potrafi.
BLUEORION jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2006, 19:16   #7
misiekts
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-06-2004
Skąd: Szczecin
Postów: 74
Domyślnie

Hmm a co ma mikser do tego? Jak chce sobie normalnie pojezdzic to przelaczam na bezyne. Mysle ze odlaczenie miksera poza kupa roboty nic nie zmieni, a moze sie myle ?
Wlasnie przed chwilka sobie pojezdzilem chwilke przy okazji odbierania tesciowki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Troszke slisko ale daje rade. tak w sumie trzymajac na 3 i od tego momentu przyspieszajac jakos lepiej troszke :] ale to i tak jeszcze nie to. Ale chyba poprostu nie umialem essim jezdzic Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przyzwyczajenie z motocykla sie przyda zeby przed wyprzedzaniem zredukowac solidnie :]

Pozdrowka i dzieki za odzew! Czyli chyba raczej z nim wszystko ok Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Life is short - ride more !
misiekts jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2006, 19:28   #8
wrredusek
ford::professional
 
Avatar wrredusek
 
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Toruń
Model: KIA CEE'D
Silnik: 0,9 oraz 2.0 CRDi
Rocznik: 2010
Postów: 1,917
Domyślnie

Ja mam co prawda starszy model i to 105KM ale już dawno stwierdziłem, że zaczyna ciągnąć od 3000obr. Dawno nie sprawdzałem Vmax ale 3 lata temu rozpędziłem go powyżej 190km terach chyba już tyle nie poleci a napewno nie na gazie. Czym jeździłęś poprzednio, że masz odczucie że to muł? Ja pzrsiadłem się, ze starej skody i essi był dla mnie rakietą, teraz już się przyzwyczaiłem i przydałoby się jeszcze parę koni więcej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. pozdro
__________________
KIA CEE'D 2.0 CRDi Były:Mondeo 2.0 GHIA '98r.LPG czarne Kombi;Escort 1.6CLX '90r. czerw. liftback; Skoda 125L
wrredusek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2006, 20:06   #9
BoogeMan
ford::average
 
Zarejestrowany: 13-10-2004
Skąd: GNIEZNO
Postów: 57
Domyślnie

Mikser zwęża dolot powietrza jednocześnie pozbawiając odpowiedniej dawki powietrza, tym samym zmniejsza moc i osiagi autka.
__________________
"A jak spadną liście to będzie zajefajniście"
Essirarri 1600 16Valve 90.0 KM DarkBlue Metalic
BoogeMan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-01-2006, 20:26   #10
Slawko
 
Postów: n/a
Domyślnie

Cytat:
Napisał misiekts
Hmm a co ma mikser do tego? Jak chce sobie normalnie pojezdzic to przelaczam na bezyne. Mysle ze odlaczenie miksera poza kupa roboty nic nie zmieni, a moze sie myle
mylisz się, bo mikser zmniejsza srednice dolotu i niepozwala tlenowi dostać sie do cylindrów. zdejmij ten mikser to dopiero zobaczysz jak jedzie.

W kwestii zaczynania porzadnej pracy od 3000 obrotów to na 99% źle ustawiony rozrząd \zbyt duze wyprzedzenie wałka ssacego\ . Sam to przechodziłem az porzadnie ustawiłem rozrząd i u mnie silniczek pracuje w każdym zakresie obrotów cacy. Raz tak ustawiłem, że od 3000 obr na 3 i 4 zrywał przyczepność z podłozem (na suchym) tak rwał do przodu, ale niestety do 3000 muł a szczególnie tuz przed 3000 obrotów.

do misiekts, praca dla tego silnia w zakresie do 2500 obr to katorga i szybsze zurzycie, nie wspomne o meczarni dla Ciebie. No chyba, ze w niedziele do koscioła tylko nim jeździsz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Nie załuj mu i krec przynajmniej do 3500-4000 (ja biegi zmieniam w podanym przedziale a nie rzadko duzo później i aytko jeżdzi super). Nadmienie, ze kiedys próbowałem tak zmieniać ale nie mogłem sie przyzwyczaić do wachlowania wajhą, pozatym jak ustawiłem porzadnie sprzegło, to tylko obrotek informuje mnie, że przekroczyłem 4000 obr. A tak nic nie czuje. Kiedys to z zamknietymi oczami mogłem powiedzieć jakie obroty ma silnik w zakresie 2700-3300.

Natomist stwierdziłem, że rozrząd poprzejechaniu ok 500km od wymiany nalezy sprawdzić czy jest dobrze ustawiony i ewentualnie skorygować(chodzi głównie o wałek ssący)
  Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 16:20.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.