|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-11-2005, 16:54 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2004
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi 131 KM
Rocznik: 2005
Postów: 537
|
Po wizycie na hamowni...wykres
Wreszcie po uszczelnieniu dolotu w silniczku (rurki dolotowe, weze i najwaznijesze kolektor dolotowy) wybralem sie na hamownie aby spr czy autko trzyma serie i czy warto wreszcie przejsc do czynow czyli chipowac Mundka...
wyniki okazaly sie bardzo interesujace... seria okazala sie taka: Moc: 125,2 KM Moment: 305Nm czyli dobre dane wyjsciowe do podkrecania Mundka....ogolnie jestem zadowolony Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))
__________________
Mk III '05 131/6 TDCi GHIA LCD Alpine Edition- black panther metalic |
21-11-2005, 20:23 | #2 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: W-wa
Postów: 1,487
|
Re: Po wizycie na hamowni
Cytat:
Szczerze mówiac - aż tak dobre, że zastanawiam się czy aby hamownia była dobrze skalibrowana Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. A może kupiłeś już autko po lekkiej modyfikacji softu? W każdym razie, jesli faktycznie Twój TDDi ma takie fabryczne osiągi - to jest na pierwszym miejscu w mojej prywatnej statystyce dla fabrycznego softu Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mondeo MkIII 2.0 TDDi sedan Ghia ... moja przygoda z Fordem już się skończyła... jednak miło wspominam wspólne chwile z moim Mondkiem i 120.000 km, które wspólnie przemierzyliśmy... |
|
21-11-2005, 21:38 | #3 | ||
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2004
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi 131 KM
Rocznik: 2005
Postów: 537
|
Re: Po wizycie na hamowni
Cytat:
robione bylo na takiej hamowni [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] pomiar robiony przy temp 13st, na paliwie BP Ultimate (co wg mnie nie ma wplywu na pomiar), przebieg momentu i mocy bardzo plynny bez dolkow itd... sam nie wiem co o tym myslec i jak na razie bez weryfikacji gdzies indziej tzreba uznac te wyniki za poprawne...
__________________
Mk III '05 131/6 TDCi GHIA LCD Alpine Edition- black panther metalic |
||
22-11-2005, 06:08 | #4 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
,Pajlot, teraz to bedziesz miał pytań: Co to za kolektor i czy bedzie pasować? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
22-11-2005, 12:51 | #5 | ||
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2004
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi 131 KM
Rocznik: 2005
Postów: 537
|
Cytat:
[ Dodano: 2005-11-22, 16:12 ] dodatkowo zamieszczam wykresik: Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Mk III '05 131/6 TDCi GHIA LCD Alpine Edition- black panther metalic |
||
22-11-2005, 17:05 | #6 |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 28-10-2005
Model: Ford KA - żony ;0)
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Postów: 25
|
Pajlot - jaki jest koszt takiego badania ?
Może się skusze ... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
22-11-2005, 17:10 | #7 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 28-12-2004
Skąd: Inowrocław
Model: Mondeo Mk III
Silnik: 2.0 TDCi 131 KM
Rocznik: 2005
Postów: 537
|
placilem 80 zeta u Swiatka.....zapewne mopzna taniej ale tu w mojej okolicy nie ma konkurencji tak wiec tyle to kosztuje....w czasie tzw DynoDay maja po 50 zl ale nigdy nie wiem kiedy te dni sa....
__________________
Mk III '05 131/6 TDCi GHIA LCD Alpine Edition- black panther metalic |
22-11-2005, 17:26 | #8 | |
ford::beginner
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 28-10-2005
Model: Ford KA - żony ;0)
Silnik: 1,2
Rocznik: 2014
Postów: 25
|
Cytat:
:065: muszę ty obadać albo może ktoś z wrocka juz sprawdził albo co lepsze może coś polecić ... |
|
22-11-2005, 19:15 | #9 | |
ford::average
Zarejestrowany: 20-09-2005
Skąd: Wrocław
Postów: 199
|
Cytat:
__________________
Pozdrawiam Jerzyk MKI 1,6 16v Uniden 520 PRO XL + AT 71 MAGNUM |
|
22-11-2005, 20:24 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 11-02-2004
Skąd: W-wa
Postów: 1,487
|
Pajlot, szczerze mówiąc - to trochę dziwny jest ten Twój wykres Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja chyba zweryfikowałbym go na jakiejś innej hamowni... Co w nim jest dziwnego? Otóż moment obrotowy przy 2000 obr./min. według wykresu wynosi tylko ok. 225 Nm, a powinien być bliski maksymalnemu momentowi osiąganemu przez silnik... No i z powyższym wiąże się druga, najdziwniejsza sprawa... Otóż według tej hamowni wykres momentu obrotowego praktycznie nie ma żadnego zakresu, w którym jego przebieg byłby w miarę "płaski". Jest ostry wzrost momentu, garb i znowu mocny zjazd w dół... Prawidłowy wykres momentu powinien chociaż przez ok. 500 obr. być w miarę >spłaszczony<. Wykres przebiegu mocy jest już lepszy (chociaż nie jest zbyt gładki, no ale w tym momencie jest to nieco mniej istotne). Dla porównania wklejam swój wykres - przy czym należy zwrócić uwagę na skalę poziomą na obu wykresach, aby w sposób wiarygodny móc porównać oba przebiegi. Otóż u mnie skala pozioma (obrotów silnika) jest bardziej rozciągnięta, więc i wykresy są jakby bardziej rozciągnięte w poziomie. Ponadto mój wykres zawiera zarówno przebiegi sprzed, jak i po modyfikacji - więc do ewentualnego porównania należy wziąść "słabszy" przebieg momentu i "słabszy" przebieg mocy (przebiegi momentów znajdują się w górnej części wykresu, zaś mocy w dolnej).
__________________
Mondeo MkIII 2.0 TDDi sedan Ghia ... moja przygoda z Fordem już się skończyła... jednak miło wspominam wspólne chwile z moim Mondkiem i 120.000 km, które wspólnie przemierzyliśmy... |