|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-10-2005, 07:52 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-06-2004
Skąd: Kotlina Klodzka
Model: MK3
Silnik: TDCI 115KM
Rocznik: 2004
Postów: 887
|
Zabkowanie opon z tylu
Bylem na wymianie opon na zimowe. Wulkanizator stwierdzil, ze opony zuzywaja sie nie prawidlowo tzn. tworza sie takie regularne karby niektorzy nazywaja to zabkowaniem.
Wiem i to tez majster stwierdzil ze przyczyna sa zuzyte amortyzatory. Szkoda mi nowych zimowek wiec postanowilem poswiecic 16zl i sprawdzic amory bo auto mam na gwarancji a w razie reklamacji dobrze jest sie podeprzec danymi a nie opowiesciami o zabkowaniu. Majster od urzadzenia badajacego stwierdzil ze amory sa w normie choc nie idealne 60 i 55 procent. Moje wiec pytanie czy istnieje jakas inna przyczyna takiego zuzycia opon. Cisnienie bylo prawidlowe w kolach.
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=Xz_ig3xJqow -mondeo MK3 http://www.youtube.com/watch?v=rSZFpTWwzaw -focus MK1 |
02-11-2005, 17:45 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 30-06-2005
Skąd: Łomża
Postów: 41
|
ruszanie z piskiem opon
__________________
Pozdrawiam Marko |
02-11-2005, 18:24 | #3 |
ford::average
Zarejestrowany: 20-06-2005
Skąd: Podkarpackie
Postów: 130
|
Wartosci zużycia amorków świadczą ,że ząbkowanie opon wynika z ich stanu. Na takich amortyzatorach mozna jeździć ale trzeba się liczyć z wczesniejszym zajeżdżeniem opon Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
02-11-2005, 21:20 | #4 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-08-2005
Skąd: Podlaskie
Postów: 34
|
Witam już było na forum to jest normalne dla kombi jeśli jeździsz na pusto , pozostaje tylko przekładanie opon co 10 kkm
|
03-11-2005, 07:32 | #5 |
ford::professional
Zarejestrowany: 25-02-2004
Model: mk5 mk3 mkI
Silnik: 2,0, V6 1,8
Rocznik: 15,04 95
Postów: 1,328
|
miałem tak w innym aucie i były to amory ja mam też kombi i nic mi nie ząbkuje i jeżdżę często pusty
|
03-11-2005, 08:42 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-06-2004
Skąd: Kotlina Klodzka
Model: MK3
Silnik: TDCI 115KM
Rocznik: 2004
Postów: 887
|
Tez mialem poprzednio kombi MKI i choc amorow nie wymienialem a przejechalem 250 tys to opony zuzywaly sie normalnie. Teraz mam przebieg 40tys i widac zabkowanie. Mysle, ze kombi, kobmi nie rowne. Coz zostaje obserwacja zachowania opon i przekladki przod-tyl w przypadku zabkowania. W marcu ( konczy sie gwarancja) sprawdze amory i jesli ich zuzycie bedzie ponizej normy wymienie. Dziwne to zuzycie amortyzatorow bo smigam glownie po drogach niemieckich i auta zbytnim bagazem nie obciazam. Czyzby zla jakosc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ?
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=Xz_ig3xJqow -mondeo MK3 http://www.youtube.com/watch?v=rSZFpTWwzaw -focus MK1 |
11-11-2005, 12:47 | #7 |
ford::amateur
Zarejestrowany: 11-11-2005
Postów: 2
|
Ja ma nowego Mondeo po 10 tys przebiegu i w czasie zmiany na zimówki fachowiec powiedział ze tył jest wyząbkowany. Ale u mnie było "bicie" kól od samego wyjazdu z salonu- opony pirelli 6000- ciśnienie i wyważenie było ok, ale amortyzatory też chyba nie były powodem.....
|
11-11-2005, 13:16 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-06-2004
Skąd: Gdańsk
Postów: 327
|
Gdzieś kiedyś w jakiejś gazecie czytałem ( za cholere nie mogę sobie przypomnieć jakiej ), że samochód wyposażony w wielowachaczowe zawieszenie z tyłu często borykają się z problemem ząbkowania opon ( pokazane to było na Vektrze ) mówili, że nie jest to powodowane przez amortyzatory, tylko wynika to z konstrukcji zawieszenia. Nie wiem na ile to prawda. Nie pamiętam najważniejszego, czyli wytłumaczenia czym to jest spowodowane, a było to całkiem ładnie opisane.
Pozdrawiam.
__________________
Mondeo 2,0 TDCi 5-Tronic Ghia Executive Platinum 11/2003r. Opel Frontera 2,2 16V Sport 1999R |
11-11-2005, 14:59 | #9 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 08-06-2004
Skąd: Kotlina Klodzka
Model: MK3
Silnik: TDCI 115KM
Rocznik: 2004
Postów: 887
|
Rozmawialem z mechanikiem i powiedzial, ze nie ma szans aby moje amory do marca zeszly ponizej dopuszczelengo zuzycia. Amoryzatory zuzywaja sie bardzo szybko na poczatku a potem potrafia trzymac przez pare lat powyzej minimum.
Byc moze jest przyczyna to co pisal moj imiennik z wyzszym numerem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) Czy ktos jeszcze mial ten problem w MK III kombi ?
__________________
http://www.youtube.com/watch?v=Xz_ig3xJqow -mondeo MK3 http://www.youtube.com/watch?v=rSZFpTWwzaw -focus MK1 |
11-11-2005, 16:58 | #10 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 05-06-2004
Skąd: Gdańsk
Postów: 327
|
Ja z kolei mam problem z tym, że denerwują mnie gumy stabilizatora Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Miałem je wszystkie cztery wymieniane przy przebiegu 38tys.km.(gwarancja) teraz mam 48tys.km. i znowu dają znac o sobie. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Poniedziałek = serwis (gwarancja kończy się 24 listopada)
__________________
Mondeo 2,0 TDCi 5-Tronic Ghia Executive Platinum 11/2003r. Opel Frontera 2,2 16V Sport 1999R |