Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Escort
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 05-10-2005, 17:15   #1
Sprocket
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-04-2005
Skąd: Szczecin
Postów: 161
Domyślnie Wymiana tarcz , ponowne drgania

Hejka
Miałem straszne drgania kierownicy przy hamowaniu , wymieniłem klocki i tarcze i wszystko działało rewelacyjnie. Teraz po 3 miesiącach użytkowania zauważyłęm że przy wytracaniu prędkości w okolicach 40 km/h zaczyna pojawiać się zjawisko drgania , delikatne ale boję się że z czasm ponownie będzie rzucało przy hamowaniu autem jak jasna cholera. Moje pytania
1. CO jest powodem tego że znowu zaczyna się wszystko telepać. Klocki i tarcze nie były oryginalne lecz zamienniki czy to ma jakiś wpływ
2./ Czy powodem może być zły płyn hamulcowy
3. Czy powodem może być wyrobione zawiezenie lub niewyważone koła bądź źle ustawiona zbieżność
Pozdrawiam

Sprocket jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2005, 17:29   #2
ALLka
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-10-2005
Skąd: LUBIN
Postów: 69
Domyślnie

1 to ze byly to zamienniki moze miec wplyw, poniewaz material z ktorego zostaly wykonane klocki/ tarcze moze miec "uposledzona" odpornosc na temp, scieranie polecam ATE powerdisc sprawdzone a uzeralam sie z tym samym problemem co Ty
2 hmmmmmm plyn tez moze miec wplyw ale polecilabym Ci wymienic przewody elastyczne no i ten nieszczesny plyn Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
3. to bym sprawdzila jako pierwsze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.)) szczegolnie wywazenie kol, cisnienie potem zawiecha. zle ustawiona zbieznosc raczej nie powinna miec wiekszego w plywu na drgania w czasie hamowania Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

PS zmierz grubosc tarcz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.


pozdrawiam Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.))
ALLka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2005, 20:00   #3
Sprocket
ford::average
 
Zarejestrowany: 04-04-2005
Skąd: Szczecin
Postów: 161
Domyślnie

Cytat:
PS zmierz grubosc tarcz
jeszcze jedna bardzo ważna informacja. Od pół roku jeżdżę z krzywą ośką napędu (tą dłuższą) nie czuję różnicy podczas jazdy ale to może mieć jakiś wpływ?
Sprocket jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2005, 21:11   #4
TOMEK07
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 23-06-2005
Skąd: Śląskie Pszów
Model: mondeo mk2 i mk3
Silnik: 1.8 i 2.0 PB
Rocznik: 2000 i 2005
Postów: 678
Domyślnie

ja poszykałbym przyczyny w zbieżności lub wyważeniu kół z doważaniem kół na samochodzie było juz na forum,
oczywiście przy okazji możesz sparwadzić stan układu hamulcowego jednak wydaje mi się że to raczej coś ze zbieżnością wybite końcówki drążka kierownicy
są to raczej czynności proste do sprawdzenia a które mogą wiele pomóc Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
były Fiesta 1,1 '89 , Escort 1,3 '96 , Fusion 1,4 '03
Mondeo MII 1,6 95KM 99r
TOMEK07 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2005, 21:41   #5
Assan
ford::expert
 
Avatar Assan
 
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
Domyślnie

Cytat:
Od pół roku jeżdżę z krzywą ośką napędu (tą dłuższą) nie czuję różnicy podczas jazdy ale to może mieć jakiś wpływ?
Ma i to wielki.A dlaczego tak długo z krzywą jeżdzisz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Te niby delikatne bicia półośki są niezdrowe,przykład to to co napisałeś

Cytat:
Napisał Sprocket
prędkości w okolicach 40 km/h zaczyna pojawiać się zjawisko drgania
czyli przy określonej prędkości,daj tą półośkę do prostowania albo wymień i zobacz co będzie,moim zdaniem drgania znikną.
Jak byś bliżej mnie mieszkał to bym Ci tą półoś dał w prezencie bo mam taką i mi nie potrzebna,chyba że pocztą Ci wyślę(jak da radę).Na PW możemy się dogadać
Assan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 05-10-2005, 22:32   #6
goral
ford::advanced
 
Avatar goral
 
Zarejestrowany: 31-01-2004
Skąd: Małopolska
Model: Mondeo MKII
Silnik: 1.6 16V + LPG STAG300
Rocznik: 1997
Postów: 283
Domyślnie

Ja tez mialem drgania podczas hamowania, wymienilem na oryginalne tarcze - 2 miesiace ok i znowu to samo. Dalem je do przetoczenia - miesiac byl spokoj i znowu. Problem lezal nieco glebiej i drozej :x . Tarcze krzywily sie od pokrzywionych piast, dopiero od ich wymiany jest spokoj i zero drgan.
__________________
Pozdrawiam.

Uwaga! Administratorzy forum nie udzielają porad technicznych przez PW!
goral jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-10-2005, 07:58   #7
wiem
ford::average
 
Zarejestrowany: 02-05-2005
Skąd: Gdynia
Model: Focus
Silnik: 1,8 Tddi endura
Rocznik: 1999
Postów: 157
Domyślnie

Moim zdaniem twój problem jest związany z dwiema sprawami:
1.krzywa półośka
2.prawie na pewno masz zdeformowane opony lub felgi
Przpomnij sobie może wpadłeś w jakąś dziurę albo odbiłeś się od krawężnika przy skręcaniu.Proponowałbym żebyś przełożył opony z przodu na tył , będzie można odrazu
stwierdzić czy to opony.Powodzenia Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrówka Wiesiek
wiem jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-10-2005, 05:58   #8
putbill
ford::average
 
Imię: Hubert
Zarejestrowany: 20-07-2005
Skąd: Gdynia
Model: Fiesta
Silnik: 1.4 tdci
Rocznik: 2011
Postów: 101
Domyślnie

Zacznij od najprostszych i najtańszych metod tj wyważ koła napompuj je zgodnie z zaleceniami i sprawdź, potem sprawdź w warsztacie luzy w zawieszeniu wszystkie punkty, potem luzy na łożysku piasty, jak to nie pomoże sprawdź tarczę czy nie są przegrzane i klocki bo jak nie oryginalne i zdarzyło się Ci ostro przychamować mogły się przegrzać i kicha napewno klocki do wymiany. (czy jak dojeżdżasz do skrzyżowania i hamujesz i w momencie jak auto stanie czujesz lekkie cofnięcie samochodu do tyłu tak jak byś wjechał w garby poprzeczne w asfalcie wystane latem w upały przez auta to takie jest wrażenie) jak tak to napewno klocki do wymiany ja kiedyś tak miałem. No i na końcu możesz doszukiwać się ośki ale jak to jest tylko przy hamowaniu to ja raczej wątpie w ośkę.
putbill jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2007, 21:09   #9
bosek
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 11-06-2007
Postów: 1
Domyślnie drgania kierownicy przy hamowaniu

goral, goral, witam. z tego co widzę miałeś ten sam problem z którym ja się teraz borykam. Rzucało mi kierownicą podczas hamowania. Z biegiem czasu coraz bardziej i przy mniejszych prędkościach. Zakupiłem nowe tarcze i klocki. Po ich wymianie jazda jak marzenie. Ale radość trwała krótko. Po przejechaniu około 1000km problem powrócił. Znów telepie i szlak mnie trafia. Zdjąłem tarcze wyczyściłem na błysk wyczyściłem piasty łącznie z wybiciem szpilek złożyłem i kicha - telepie dalej. Byłem na stacji diagnostycznej - wszystko w porządku. Pojechałem do serwisu forda - według nich też wszystko OK. Mówią żeby zmienić tarcze. Ale dopiero co je zmieniałem. Zastanawiam sie nad wymiana piast. Może to dopomoże. Tylko pytanie: czy przy zmianie piast trzeba wymieniać też łożyska w kołach? I czy po wymianie piast trzeba będzie też wymienić tarcze i klocki? :fcp13
bosek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 11-06-2007, 22:46   #10
chester
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-06-2007
Skąd: W-wa - 3miasto
Postów: 38
Domyślnie

Ja bym powiedzial "ten typ tak ma". Czasem go napadnie i mam efekt mlota pneumatycznego hamujac z jakichs 160 do 50 kmph, czasem z kolei nic. Zauwazylem, ze im cieplejsze hamulce, tym gorzej. Wymiana tarcz, klockow itp. nie pomagala, serwisy twierdza, ze wsio jest ok.
Moze z tym po prostu trzeba umiec zyc...? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Jarek
__________________
* Escort Bolero2 2000 1.6-16V Turnier
* Mondeo VIVA 2004 2.0 TDCi Turnier
chester jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:32.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.