|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
21-09-2005, 08:56 | #1 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-06-2005
Postów: 17
|
Pulsujące światła i podwyższenie auta
Mam takie dwa pytania:
1. Od jakiegoś czasu na luzie przy pracującym silniku wszystkie światła mi pulsują w rytm pracy silnika - światła przednie, tylne, oświetlenie wskaźników, zegarek... Co to może być? 2. Czy istnieje możliwość podwyższenia samochodu o parę centymetrów?? Te Escorty to są coś strasznie niskie i na progach zwalniających czasami szoruję podwoziem o próg...
__________________
Nie znam się na samochodach, więc przepraszam za naiwne i głupie pytania ;-) |
21-09-2005, 09:02 | #2 | |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-01-2005
Skąd: Mazury
Model: S-Max
Silnik: ON
Rocznik: 2007
Postów: 467
|
Re: Pulsujące światła i podwyższenie auta
Cytat:
2. Chyba jedyne co mozna zrobic to zalozyc wyzsze twardsze sprezyny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Essi Mk 7 CLX `97 Kombi Raven - Red Pepper Essi Mk4 1.3 CL `87 był, ale juz nie ma |
|
21-09-2005, 09:17 | #3 | |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-06-2005
Postów: 17
|
Re: Pulsujące światła i podwyższenie auta
Cytat:
__________________
Nie znam się na samochodach, więc przepraszam za naiwne i głupie pytania ;-) |
|
21-09-2005, 09:33 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-08-2005
Skąd: Warszawa
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 DuraTec
Rocznik: 2008
Postów: 259
|
Moim skromnym zdaniem, może być coś z prostownikiem lub regulatorem napięcia w alternatorze. Ale to tylko sugestia. Chociaż bardziej prawdopodobnie to akumulator. Podłącz od kogoś na klamry akumulator i zobaczysz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A—Magneti Marelli A 127/55, B —Magneti Marelli A 127/70, C —Bosch, D —Mitsubishi 1 —nakrętka, 2 — podkładka, 3 — koło pasowe, 4—wentylator, 5—tulejka odległościowa, 6 — obudowa przednia, 7—łożysko kulkowe, 8—wirnik, 9—wpust, 10—obudowa tylna, 11 —prostownik, 12 i 13—szczotki, szczotkotrzymacz i regulator napięcia, 14—pokrywa, 15—stojan "Uwaga. Podczas sprawdzania parametrów elektrycznych alternatora, zwłaszcza obwodu prostownika, stosowane przyrządy nie powinny mieć napięcia wyższego niż 14 V, gdyż grozi to uszkodzeniem elementów półprzewodnikowych. Diody prostownicze są wrażliwe na podwyższoną temperaturę. Dlatego też podczas ich wymiany lutowanie należy wykonać szybko i za pomocą lutownicy o małej mocy."
__________________
"Nic nie ma w życiu bardziej pewnego jak zmiany" |
21-09-2005, 09:54 | #5 |
ford::expert
Zarejestrowany: 14-03-2005
Skąd: Uurainen (Fin)
Model: Focus , Suzuki DL 650 V-Strom
Silnik: 1,6 , 650
Rocznik: 1999 , 2005
Postów: 3,325
|
|
21-09-2005, 12:05 | #6 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 06-08-2005
Skąd: Warszawa
Model: Ford Fusion
Silnik: 1.4 DuraTec
Rocznik: 2008
Postów: 259
|
Więc może wystarczy odłączyć przewody od alternatora i przeczyścić. Może nie łączy bo zaśniedziały
__________________
"Nic nie ma w życiu bardziej pewnego jak zmiany" |
21-09-2005, 18:41 | #7 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 10-08-2005
Skąd: Kraków
Postów: 17
|
Witam,
być może jedno pytanie wiążę się z drugim. Miałem podobne objawy, oprocz tego kontrolka od ładowania żarzyła sie minimalnie (widać było tylko w nocy z wył. światłami). Okazało się że przytarłem gdzieś spodem i naruszyłem alternator. W wyniku tego szczotki nie chodziły po bieżni zacierało sie łożysko i ładowanie nie było takie jak powinno. Naprawa kosztowała mnie koło 110 PLN. |
21-09-2005, 19:41 | #8 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 20-11-2004
Skąd: Łódź
Model: ESCORT
Silnik: 1,6 16V ZETEC
Rocznik: 1995
Postów: 204
|
Dosyć istotne są tam wskazówki odnośnie słabego połączenia elektrycznego. Osobiście spotkałem się z takim samym problemem kiedyś w mojej SKODZIE.
1) Miałem bardzo długo problem z ładowaniem akumulatora i okazało się, że trzeba było poprawić masę z karoserią. 2) Kontrolki migały (zresztą wszystko, łącznie ze światłami) i przypuszczam, że winą były wytarte nadmiernie pierścienie na wirniku alteratora (oglądałem je, zmierzyłem i miałem poniżej dopuszczalnego minimum). Tutaj jednak pewności nie mam.
__________________
FORD ESCORT 3D 95' + lpg II gen. |
26-09-2005, 13:39 | #9 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 20-06-2005
Postów: 17
|
Byłem u elektromechanika i co wykazał: akumulator ładuje się 14V stabilnie, ale ampery skaczą jak oszalałe w górę i w dół. Stwierdził, że może jest zużyty alternator, albo uszkodzony stabilizator napięcia, albo... jeszcze coś innego ;-) W każdym razie jeździć się da bez problemu. Da się to samemu naprawić?
__________________
Nie znam się na samochodach, więc przepraszam za naiwne i głupie pytania ;-) |
02-02-2009, 19:57 | #10 |
ford::average
Zarejestrowany: 14-07-2008
Skąd: łódzkie
Model: mondeo
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2011
Postów: 113
|
Re: Pulsujące światła i podwyższenie auta
witam! miałem dokładnie to o czym opisałeś w 1szym poście (pozatym żadne kotrolki nie świeciły na czerwono) - aku na klemach był OK, wymiana regulatora na alternatorze załątwiła sprwę 4ever
__________________
"In complete darkness we are all the same, it is only our knowledge and wisdom that separates us, don't let your eyes deceive you" |