|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-09-2005, 09:03 | #1 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
1,8D - słaby dopóki się nie nagrzeje.
Witam Szanownych Fordomaniaków!
Mam 1,8D... Problem: - po odpaleniu zimnego silnika jest on wyraźnie słabszy niż po nagrzaniu. Pierwsze 2-3km jazdy muszę dociskać gaz do oporu, żebym się jakoś sensownie bujał. Potem wszystko wraca do normy i pomykam 150km/h. Pytanie: czy poza regulatorem przyspieszonej prędkości obrotowej zimnego silnika (dźwignia na pompie połączona linką z ustrojstwem pod termostatem) jest jeszcze jakieś ssanko automatyczne or something? W serwisówce widziałem na pompie korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika....u mnie tego nie ma. Moze mam inną pompę? A może to norma w 1,8D? A może regulacja potrzebna? Kompresja dobra. Dzięki za wszelkie sugestie!
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
07-09-2005, 16:05 | #2 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 14-01-2005
Skąd: Opolskie, Nysa
Model: passat b5
Silnik: 1,9
Rocznik: 1999
Postów: 631
|
Nic raczej nie ma poza tym "ustrojstwem" jak napisałeś.
Jak dotąd nie widziałem diesla-forda bez tego korektora wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika więc może to to? A może mikstura opałowa zaczyna działać? Niech ktoś z kol. dieslowców sie wypowie bo może jest jakiś model pompy bez tego korektora ale wątpie. |
08-09-2005, 04:40 | #3 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 17-08-2005
Skąd: Bytom
Postów: 20
|
To normalne ze disel bez doladowania na zimnym silniku jest slabszy, nawet na silniku z doladowaniem da sie to odczuc. Tak to juz jest z ropniakami. Pozdrwaiam.
|
08-09-2005, 08:48 | #4 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Płock
Model: SEAT Cordoba mk2
Silnik: 1.9TDI ASV @140PS/320Nm
Rocznik: 2000
Postów: 418
|
Miksturka opałowo rzepakowa to nie przyczyna. Po sprowadzeniu autka z niemiec jeździłem miesiąc na ropce z Orlenu i było to samo. Prawdopodobnie mam rotacyjną pompę wtryskową Lucas Rotodiesel. To nowsze rozwiązanie nie posiadające korektora wyprzedzenia wtrysku.
Wczoraj zmieniłem olej z szeroko stosowanego w ciągnikach Orlen Selectol (chwilowo był z braku kasy) na Castrol GTX HighMilleage. Dziś rano okazało się, że autko zapaliło po jednym obrocie wału, podczas gdy przed wymianą po długim postoju robiło to po 2 sekundach kręcenia. Poza tym efekt zamulania przez pierwsze kilka min jazdy był znacznie mniejszy...hmmm... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
www.mdcs.elektroda.net - CAR-audio, elektroakustyka, wzmacniacze, kino domowe SEAT Cordoba FL Signo 1.9TDI (ASV 140PS/320Nm), 0-100@7,7s |
08-09-2005, 09:19 | #5 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-09-2004
Skąd: Września
Postów: 41
|
Poprostu na oleju i filtrach nie ma co zbytnio oszczędzać.
__________________
Polecam serwis fotograficzny http://www.obiektywni.pl/glowna/?lgp=stojex |