|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-08-2005, 18:49 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-08-2005
Skąd: Warszawa
Postów: 569
|
Oszczedna jazda Mondeo po mieście...prawda czy falsz?
Moi drodzy .... kiedys miałem okazje ogladac program w ktorym były pokazane zawody w oszczednej jeździe po mieście ... wygrał facet ...nie pamietam ile spalił ale zapamietałem jedno ze najbardziej ekonomiczna jazda to ok. 2 do 2.5 tyś obrotów... postanowiłem sprawdzic jak moje 200KM bedzie oszczednie jeździło na takich obrotach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ...
wyniki są nastepujące: 1)przed ekonomiczną jazdą - jazda dość dynamiczna, zmiana biegów przy 3-4 tyś spalanie od 10.5 do 11.5 w momencie częstrzego operowania drążkiem zmiany biegów. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. 2)test ekonomicznej jazdy - jazda spokojna, zmiana biegów miedzy 2 a max 3 tys obrotów, spalanie od 11 do prawie 13 litrów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. z całym szacunkiem dla zwyciężcy ekonominczej jazdy ...ale mi jest winien dobre pare litrów paliwa :twisted: Ciekawią mnie Wasze doświadczenia z ekonomiczną jazdą mondeo po mieście bez wzgledu na silnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam z ST 200 przesiadłem się na ST 220 - niech zyje ford :> |
17-08-2005, 19:12 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 16-07-2005
Skąd: Warszawa
Postów: 10
|
Na forum jest wątek dotyczący silnika 1.8 benzyna. Ostatnio kupiłem takie MKIII i na początku jeździłem zmieniając biegi na 2- 2.5 tys. Spalanie w W-wie 8.2 (głównie Białołęka - Centrum przez Grota). Na trasie do Mrągowa miałem 5.6. Nie wiem jak niektórzy mogą mieć spalanie na poziomie 12-14 litrów.
Właśnie wróciłem z Czech. Trasa, to głównie jazda po Prage (50-60 km/h), później autostrada (170 km/h), normalna droga 120 km/h, dużo gór i powrót w Polsce 140 km/h. Zmiana biegów tym razem robiłem przy 3,5 - 5 tys. Chciałem poświęcić trochę kasy i sprawdzić ile spali przy ostrej jeździe. I co? Liczyłem na dużo a tu tylko 6.2 litrów. Paliwo V-power z shella. Osobiście bardzo się cieszę, że mój jest oszczędny. Jak będę miał okazję, to opróźnię bagaźnik i spróbuję spalić jak najbardziej ekonomicznie. Ciekawe ile wtedy spali. Myśle, że w trasie to zejdę poniżej 5.0. |
18-08-2005, 09:14 | #3 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 09-08-2005
Skąd: Warszawa
Postów: 569
|
apejron ..ale to nie jest post o spalaniu przez silnik 1.8 tylko o jeździe ekonomicznej po miescie róznymi slinikami ... a jak chcesz sie przekonać jak to jest spalanie 12 czy 13 litrów ..to kup mondeo o pojemnosc 2,5 V6 i doświadczysz takie spalania w miescie :twisted: ...dzięki za twoją wypowiedz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam z ST 200 przesiadłem się na ST 220 - niech zyje ford :> |
18-08-2005, 09:35 | #4 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-12-2004
Skąd: Łódź
Postów: 120
|
Ja stwierdzam, że jak próbowałem jeździć ekonomicznie to palił mi więcej aniżeli przy mojej "normalnej" jeździe - czyli dość dynamicznej - wartości spalania nie będą tu miały większego znaczenia bo jeżdżę dieslem, ale przy "ekonomicznej" jeździe spalał mi ok 1 litra więcej !!! :twisted:
__________________
Mondeo Mk III 2,2 TDCI XI 2004r |
18-08-2005, 09:40 | #5 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 13-01-2005
Model: Mazda 6
Silnik: 2000
Rocznik: 2015
Postów: 834
|
Mysle ze spokojna jazda musi sie odbic na mniejszym zuzyciu paliwa. Tylko po pierwsze miasto miastu nie rowne a i ta sama trasa moze byc roznie odbirazna np. wiecej korkow czy wlaczona klima, swiatla. Nie wspominam ze paliwo czasem tez jest niby te samo ale jakos inne i auto innaczej pracuje.
__________________
Pozdr. ACE2 ----------------------------------------------------------------------------------- Ford .: Stworzony by cieszyć. Zaprojektowany by wq :. ----------------------------------------------------------------------------------- |
18-08-2005, 11:02 | #6 |
ford::average
Zarejestrowany: 24-03-2005
Model: KUGA II Titanium +
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2014
Postów: 107
|
Mój silniczek mniej pali przy delikatnej jeździe. I nie chodzi tu o trzymanie się ściśle określonych obrotów, a o płynną, delikatną jazdę. Głównie o sposób przyspieszania, o to, jak wciskam gaz po zmiane biegu, a nie przy jakich obrotach to zrobiłem. na trasie- im mniej turbo, tym mniej paliwa.
A'propos benzyniaków- w Eskorcie, w mieście mało jeździłem, więc się nie wypowiadam. W trasie- jeżeli trzymam się w granicah 2-2,5 tys. , delikatnie przyspieszam- 5l to max.
__________________
Mondeo 1.8 TD Kombi 1994r Escort Sedan 1.6 16v 1995r. Mondeo MK IV 2.0 TDCI 2008 |
18-08-2005, 11:22 | #7 |
ford::professional
Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,976
|
wazne by byc delikatnym dla pedalu gazu. Bez specjalnego pospiechu, nie deptac do konca a pwoli, ile trzeba.
Generalnie wiekszosc silnikow benzynowych ma optymalna ekonomiczna prace miedzy 2 a 3 czasem 3,5 tys obr. Troche dziwne wydaje sie by jezdzac na wyzszych obrotach mial spalac mniej, czy to perpetum mobile ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chyba nie. Raczej duze znaczenie ma wlasnie styl jazdy, nie wciskanie gazu w deche... itp. a tam apropo rekordow oszczednosci to chyba co roku odbywa sie wyscig na "kropelce paliwa". Chyba w stanach. |
18-08-2005, 12:14 | #8 |
ford::expert
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
|
ja jak jeżdżę normalnie tzn. zmiana biegów około 3 - 3,5 tys obr to mi pali średnio około 9-9,5, a jak się katuję i zmieniam biegi max przy 2,5tys obr. to mi spala.............. 9,5-10 litrów :-)))
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci |
18-08-2005, 12:45 | #9 |
ford::average
Imię: Waldek
Zarejestrowany: 30-07-2005
Skąd: Stargard Szcz.
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2003
Postów: 186
|
Nie ma czegoś takiego jak ekonomiczna jazda wszystkich aut w tym zakresie obrotów.Każdy silnik ma inną charakterystykę, Twój przy tych obrotach się ,,muli" i bierze więcej paliwa przez to.
|
18-08-2005, 12:58 | #10 |
ford::professional
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
|
wazne by byc delikatnym dla pedalu gazu.
zgadzam sie z tym w pełni-tu nie chodzi o to do jakich obrotów sie kreci silnik tylko jak to przebiega-mozna miec i 4 tys ale nie "raptownie"do dechy tylko stopniomo i na pewno spali mniej niz przy jezdize do 2,5 tyys ale z pedałem w podłodze do osiagniecia tych obrotów.
w moim przypadku tez potwierdzam ze próba oszcednej jazdy i kabinowanie jak tu wolniutko ruszyc i turlac sie na 4-5 biegi zakończyła sie wyzszym o ok 1-1,5litra spalaniu. nie polecam bo: 1-wieksze obciążenie dla silnika i układu napedowego i wieksze jego zuzycie 2-zuzycie i tak nie spada wniosek-przyspieszajmy po woli a nie z pedałem w podłodze bo i tak i tak z pedałem w podłodze od razu auto nam nie pomknie do przodu jak stzrała,a wrecz trzeba mu odpuscic troszke zeby sie nie zalewał a płynnie przyspieszał! powodzenia!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi |