Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 17-08-2005, 18:49   #1
artzly
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-08-2005
Skąd: Warszawa
Postów: 569
Domyślnie Oszczedna jazda Mondeo po mieście...prawda czy falsz?

Moi drodzy .... kiedys miałem okazje ogladac program w ktorym były pokazane zawody w oszczednej jeździe po mieście ... wygrał facet ...nie pamietam ile spalił ale zapamietałem jedno ze najbardziej ekonomiczna jazda to ok. 2 do 2.5 tyś obrotów... postanowiłem sprawdzic jak moje 200KM bedzie oszczednie jeździło na takich obrotach Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ...
wyniki są nastepujące:

1)przed ekonomiczną jazdą - jazda dość dynamiczna, zmiana biegów przy 3-4 tyś spalanie od 10.5 do 11.5 w momencie częstrzego operowania drążkiem zmiany biegów.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2)test ekonomicznej jazdy - jazda spokojna, zmiana biegów miedzy 2 a max 3 tys obrotów, spalanie od 11 do prawie 13 litrów Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

z całym szacunkiem dla zwyciężcy ekonominczej jazdy ...ale mi jest winien dobre pare litrów paliwa :twisted:

Ciekawią mnie Wasze doświadczenia z ekonomiczną jazdą mondeo po mieście bez wzgledu na silnik Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

__________________
Pozdrawiam
z ST 200 przesiadłem się na ST 220 - niech zyje ford :>
artzly jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-08-2005, 19:12   #2
Apejron
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 16-07-2005
Skąd: Warszawa
Postów: 10
Domyślnie

Na forum jest wątek dotyczący silnika 1.8 benzyna. Ostatnio kupiłem takie MKIII i na początku jeździłem zmieniając biegi na 2- 2.5 tys. Spalanie w W-wie 8.2 (głównie Białołęka - Centrum przez Grota). Na trasie do Mrągowa miałem 5.6. Nie wiem jak niektórzy mogą mieć spalanie na poziomie 12-14 litrów.
Właśnie wróciłem z Czech. Trasa, to głównie jazda po Prage (50-60 km/h), później autostrada (170 km/h), normalna droga 120 km/h, dużo gór i powrót w Polsce 140 km/h. Zmiana biegów tym razem robiłem przy 3,5 - 5 tys. Chciałem poświęcić trochę kasy i sprawdzić ile spali przy ostrej jeździe. I co? Liczyłem na dużo a tu tylko 6.2 litrów. Paliwo V-power z shella.

Osobiście bardzo się cieszę, że mój jest oszczędny. Jak będę miał okazję, to opróźnię bagaźnik i spróbuję spalić jak najbardziej ekonomicznie. Ciekawe ile wtedy spali. Myśle, że w trasie to zejdę poniżej 5.0.
Apejron jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2005, 09:14   #3
artzly
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 09-08-2005
Skąd: Warszawa
Postów: 569
Domyślnie

apejron ..ale to nie jest post o spalaniu przez silnik 1.8 tylko o jeździe ekonomicznej po miescie róznymi slinikami ... a jak chcesz sie przekonać jak to jest spalanie 12 czy 13 litrów ..to kup mondeo o pojemnosc 2,5 V6 i doświadczysz takie spalania w miescie :twisted: ...dzięki za twoją wypowiedz Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
Pozdrawiam
z ST 200 przesiadłem się na ST 220 - niech zyje ford :>
artzly jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2005, 09:35   #4
dzikus
ford::average
 
Zarejestrowany: 01-12-2004
Skąd: Łódź
Postów: 120
Domyślnie

Ja stwierdzam, że jak próbowałem jeździć ekonomicznie to palił mi więcej aniżeli przy mojej "normalnej" jeździe - czyli dość dynamicznej - wartości spalania nie będą tu miały większego znaczenia bo jeżdżę dieslem, ale przy "ekonomicznej" jeździe spalał mi ok 1 litra więcej !!! :twisted:
__________________
Mondeo Mk III 2,2 TDCI XI 2004r
dzikus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2005, 09:40   #5
ace2
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 13-01-2005
Model: Mazda 6
Silnik: 2000
Rocznik: 2015
Postów: 834
Domyślnie

Mysle ze spokojna jazda musi sie odbic na mniejszym zuzyciu paliwa. Tylko po pierwsze miasto miastu nie rowne a i ta sama trasa moze byc roznie odbirazna np. wiecej korkow czy wlaczona klima, swiatla. Nie wspominam ze paliwo czasem tez jest niby te samo ale jakos inne i auto innaczej pracuje.
__________________
Pozdr. ACE2

-----------------------------------------------------------------------------------
Ford .: Stworzony by cieszyć. Zaprojektowany by wq :.
-----------------------------------------------------------------------------------
ace2 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2005, 11:02   #6
Alo
ford::average
 
Zarejestrowany: 24-03-2005
Model: KUGA II Titanium +
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2014
Postów: 107
Domyślnie

Mój silniczek mniej pali przy delikatnej jeździe. I nie chodzi tu o trzymanie się ściśle określonych obrotów, a o płynną, delikatną jazdę. Głównie o sposób przyspieszania, o to, jak wciskam gaz po zmiane biegu, a nie przy jakich obrotach to zrobiłem. na trasie- im mniej turbo, tym mniej paliwa.


A'propos benzyniaków- w Eskorcie, w mieście mało jeździłem, więc się nie wypowiadam. W trasie- jeżeli trzymam się w granicah 2-2,5 tys. , delikatnie przyspieszam- 5l to max.
__________________
Mondeo 1.8 TD Kombi 1994r
Escort Sedan 1.6 16v 1995r.
Mondeo MK IV 2.0 TDCI 2008
Alo jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2005, 11:22   #7
misiek
ford::professional
 
Avatar misiek
 
Zarejestrowany: 25-06-2004
Skąd: Kraków
Model: fazer 1000, mondeo mk3 ghia
Silnik: 1.0, 2.0 TDCi
Rocznik: 2004, 2005
Postów: 1,976
Domyślnie

wazne by byc delikatnym dla pedalu gazu. Bez specjalnego pospiechu, nie deptac do konca a pwoli, ile trzeba.

Generalnie wiekszosc silnikow benzynowych ma optymalna ekonomiczna prace miedzy 2 a 3 czasem 3,5 tys obr.
Troche dziwne wydaje sie by jezdzac na wyzszych obrotach mial spalac mniej, czy to perpetum mobile ? Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Chyba nie.
Raczej duze znaczenie ma wlasnie styl jazdy, nie wciskanie gazu w deche... itp.

a tam apropo rekordow oszczednosci to chyba co roku odbywa sie wyscig na "kropelce paliwa". Chyba w stanach.
misiek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2005, 12:14   #8
jagrall
ford::expert
 
Avatar jagrall
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 28-05-2005
Skąd: Ruda Śląska
Model: Mondeo Mk IV
Silnik: 2,0 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 3,770
Domyślnie

ja jak jeżdżę normalnie tzn. zmiana biegów około 3 - 3,5 tys obr to mi pali średnio około 9-9,5, a jak się katuję i zmieniam biegi max przy 2,5tys obr. to mi spala.............. 9,5-10 litrów :-)))
__________________
"tylko dwie rzeczy są nieskończone. wszechświat i ludzka głupota. mam wątpliwości co do wszechświata" - Albert Einstein
Było: Mondeo MkII 1,8 + sekwencja, mkIII 2,2tdci
jagrall jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2005, 12:45   #9
waldor
ford::average
 
Imię: Waldek
Zarejestrowany: 30-07-2005
Skąd: Stargard Szcz.
Model: Mondeo mk3
Silnik: 2.0
Rocznik: 2003
Postów: 186
Domyślnie

Nie ma czegoś takiego jak ekonomiczna jazda wszystkich aut w tym zakresie obrotów.Każdy silnik ma inną charakterystykę, Twój przy tych obrotach się ,,muli" i bierze więcej paliwa przez to.
waldor jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 18-08-2005, 12:58   #10
adi
ford::professional
 
Zarejestrowany: 30-03-2005
Skąd: Łódź
Model: Mondeo mk4 Titanium X Combi,
Silnik: 2,0 tdci 143ps
Rocznik: 2010
Postów: 1,529
Domyślnie wazne by byc delikatnym dla pedalu gazu.

zgadzam sie z tym w pełni-tu nie chodzi o to do jakich obrotów sie kreci silnik tylko jak to przebiega-mozna miec i 4 tys ale nie "raptownie"do dechy tylko stopniomo i na pewno spali mniej niz przy jezdize do 2,5 tyys ale z pedałem w podłodze do osiagniecia tych obrotów.
w moim przypadku tez potwierdzam ze próba oszcednej jazdy i kabinowanie jak tu wolniutko ruszyc i turlac sie na 4-5 biegi zakończyła sie wyzszym o ok 1-1,5litra spalaniu.
nie polecam bo:
1-wieksze obciążenie dla silnika i układu napedowego i wieksze jego zuzycie
2-zuzycie i tak nie spada

wniosek-przyspieszajmy po woli a nie z pedałem w podłodze bo i tak i tak z pedałem w podłodze od razu auto nam nie pomknie do przodu jak stzrała,a wrecz trzeba mu odpuscic troszke zeby sie nie zalewał a płynnie przyspieszał!
powodzenia!
__________________
było mk1, mk3 teraz mk4- wszystko combi
adi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:05.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.