|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
17-02-2005, 16:00 | #1 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
|
Telepie mi silnikiem na wolnych obrotach pomocy koszmar !!
Witam na wolnych obrotach silnikiem tak jakby rzucało, jak by chciał wyskoczyc. Gdy sie rozgrzeje nierówno chodzi obroty raz w gore raz w dół jakby chciał zgasnąć. Wymienione przewody i swiece oraz filtr powietrza. Co to moze byc za przyczyna ? Dzieje sie tak zarówno na benzynie jak i na LPG. Gdy wyciagne korek wlewu oleju przy pracujacym silniku na LPG to dmucha powietrze i czuc jakby spaloną benzyne. Nie mam pojecia czy tak powinno byc czy nie. Już nie mam sił. Proszę o pomoc ewentualnie sugestie.
Zapomniałem dodać, iż troche cięzko wkreca sie na obroty to znaczy wciskam pedał gazu i dopiero po jakis 3 sekundach moge mieć max obroty. Przeszkadza to zwłaszcza przy ruszaniu.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca |
17-02-2005, 18:41 | #2 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 19-12-2004
Skąd: warszawa
Postów: 41
|
co do drżenia to skontroluj poduszki
ja miałem tak samo i pomogło co do pozostałych to nie mam pojęcia ;(
__________________
beżowy ford eskort MkIII turnier 1.1L 1981 |
17-02-2005, 21:01 | #3 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 29-08-2004
Skąd: Legnica
Model: Ford Focus Mk2, Kombi
Silnik: 1.8 TDCi
Rocznik: 2008
Postów: 252
|
Sprawdź połączenia przewodów podciśnieniowych, a głównie zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej i jego okolice.
__________________
Mondeo 1.8 16V Ghia hatchback + LPG |
17-02-2005, 22:27 | #4 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
|
Ja mam u siebie " zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej " ?? Nie moge sie od nikogo dowiedziec, jezeli gdzies on u mnie jest to kto mi powie kto bo ja za zadne skarby nie mam pojecia. Pomóżcie prosze.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca |
18-02-2005, 09:38 | #5 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 19-05-2004
Skąd: Wrocław
Postów: 272
|
a czy u Ciebie jest silnik krokowy? jesli tak to podejrzewam ze jest wadliwy - ja mialem cos takiego i walczylem z tym przez prawie rok - silnika krokowego nie podejrzewalem bo byl wymieniony w ASO - ale pewnego dnia padl kompletnie i znowu musialem go wymienic i okazalo sie ze po zalozeniu nowego problem ustal - wniosek jest taki ze ten przedtem zalozowy w ASO mimo ze byl nowy to byl wadliwy (do czego ASO nie chcialo sie przyznac - tzn chcieli mnie naciagnac na diagnostyke aby mi pokazac ze to cos innego...)
objawy byly takie same jak opisujesz - zmienialy sie obroty na biegu jalowym i geberalnie byly za wolne - powodowalo to nawet to ze bieg wsteczny wlaczal sie ze zgrzytem i zdziwilem sie ze po wymianie tego krokowca wsteczny wlacza sie normalnie a tak apropos - mam taka swoja teorie i nie wiem na ile jest prawdziwa (moze to zbieg okolicznosci) ale wydaje mi sie ze podowem powstawiania wad w krokowcach moga byc przebicia na przewodach - obydwa krokowce padly wtedy gdy pojawily sie przebicia na kablach i swiecach - nie sadze aby od efektow elektrycznych - w nich w srodku jest jakas membrana i byc moze przy takim niekontrolowanym spalaniu w silniku cos sie dziwnego z nimi dzieje acha - zanim wezmiesz sie za cokolwiek to polecam wyczyszczenie przepustnicy - u mnie byla taka warstwa brudu ktora tez mogla powodowac niedomykanie sie jej - bo same zmiany obrotow powoduje tzw "falszywe" powietrze |
18-02-2005, 21:33 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
|
Jest tylko jedna sprawa co do silnika krokowego jak podejrze go w czasie pracy silnika to widac ze sie wysuwa i wsuwa regulujac przepustnice w takim razie nie moze byc wadliwy.
Wie ktoś może gdzie miesci sie zawór odcinający podawanie paliwa na wtrysk i jak on wygląda, gdyż mam LPG i zdaje mi sie, iż dopływ paliwa nie jest do konca odcinany przy przełaczeniu na LPG.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca |
19-02-2005, 07:52 | #7 |
Postów: n/a
|
slyboots, doczytałem się że przyczyną Twoich problemów mogą być złe połączenia elektryczne ( zawilgocone) . Sprawdź też podłaczenie sondy oraz ją samą, możliwe że jest padnięta. Dodatkowo woda dostaje się do wiązek przy przegrodzie
|
19-02-2005, 10:48 | #8 | |
ford::specialist
Zarejestrowany: 23-08-2004
Skąd: Strzegom-DS
Postów: 519
|
Cytat:
wiec slyboots, autko do cieplego miejsca na 24h i miernik do lapki podazajac w kierunku sondy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
19-02-2005, 12:43 | #9 | |
Postów: n/a
|
Cytat:
|
|
19-02-2005, 16:40 | #10 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-03-2004
Skąd: Włocławek
Model: Focus C-Max Gold
Silnik: 2.0L Duratorq-TDCi (136PS) - DW10
Rocznik: 11.05.2004
Postów: 775
|
Jeżeli sonda jest uszkodzona to na LPG nie powinna mieć wpływu gdyż nie mam komputerka sterujacego LPG. Gdy by była uszkodzona czy to mozliwe aby była również winna dużego spalania benzyny gdyż 2 tygodnie temu wymieniałem swiece a teraz gdy wykreciłem i sprawdziłem to były czarne. Odpalam tyle co na rozruch 2 x dziennie i z 50m jazdy a pali jak smok 5 litrów starcza na miesiac czasem miej.
__________________
Focus C-Max 2.0 TDCI - 2004' Machine Silver Metalik Sufit jednego człowieka to podłoga innego. Raj głupca to piekło mędrca |