Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-02-2024, 07:27   #81
AdoKrycha007
ford::professional
 
Avatar AdoKrycha007
 
Imię: AdoKrycha007
Zarejestrowany: 07-04-2014
Skąd: Kraków
Model: Focus MK3 Kombi i Focus MK4 Kombi
Silnik: 1,6 Duratec 105 KM Euro 5 (MK3) i 1,5 EcoBoost 150 KM Euro 6 (MK4)
Rocznik: 05.2014 (MK3) i 09.2019 (MK4)
Postów: 1,527
Domyślnie Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost

nie, to nie jest dziwne.
milion tematów na forum oraz w artykułach motoryzacyjnych w internecie.
kupiłeś wadliwy fabrycznie silnik.

AdoKrycha007 jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2024, 13:08   #82
papkin44
ford::average
 
Zarejestrowany: 08-01-2013
Model: Ford Focus Mk2 Ti-VCT, 115 KM, LPG STAG
Silnik: 1.6 2005r.
Rocznik: 2006
Postów: 191
Domyślnie Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost

Pewnie uszczelka pod głowicą przepuszcza (w optymistycznym wariancie). Ciecz chłodząca trafia do cylindrów, stąd ubytki płynu. Mogą też być przedmuchy między cylindrami, co by tłumaczyło dźwięki bulgoczącej butelki (spaliny zasilają układ chłodzenia, pod ciśnieniem). Szmery pewnie dochodzą z nagrzewnicy.

Nadciśnienie w zbiorniczku zawsze powinno być przy nominalnej pracy. Gdy niebezpiecznie wzrośnie, ulotni się zaworem. Może być też tak, że ciśnienie jest duże, ale nie jest spowodowane temperaturą płynu. W takim przypadku powinno syczeć przy korku wlewu/bezpieczeństwa zbiornika wyrównawczego.
__________________
Nie jeżdżę na LPG.

Ostatnio edytowane przez papkin44 ; 25-02-2024 o 15:34
papkin44 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2024, 15:43   #83
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,635
Domyślnie Odp: ubywający płyn chłodniczy

A nie wpływają na to bulgotanie butelki fazy księżyca i ciśnienie atmosferyczne? A może wystarczy butelkę napełnić do pełna i nie będzie już bulgotała? Może warto by stworzyć kolejną „teorię Papkina, co rzeczywistość zagina”.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2024, 17:43   #84
Marcyś 1
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-02-2024
Skąd: Z- Góra
Model: Ford Fokus mk3
Silnik: 1.0 125km
Rocznik: 2013
Postów: 8
Domyślnie Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost

Błąd

Ostatnio edytowane przez Marcyś 1 ; 25-02-2024 o 20:03
Marcyś 1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2024, 18:19   #85
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
Domyślnie Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost

No pewnie, można też odrobinę cementu wsypać.
kln1920 jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2024, 18:41   #86
Marcyś 1
ford::amateur
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 25-02-2024
Skąd: Z- Góra
Model: Ford Fokus mk3
Silnik: 1.0 125km
Rocznik: 2013
Postów: 8
Domyślnie Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost

Błąd

Ostatnio edytowane przez Marcyś 1 ; 25-02-2024 o 20:03
Marcyś 1 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2024, 19:46   #87
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,635
Domyślnie Odp: ubywający płyn chłodniczy

Co testowałeś? Podaj proszę konkretne info.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-02-2024, 20:12   #88
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,532
Domyślnie Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost

Tak: ogólnie te silniki mają problemy z pękającym blokiem i stąd te problemy. Tylko, że wszystko zależy jak to się zrobi. UPG praktycznie nigdy nie jest przyczyną. Jednym będzie pobierał płyn dosyć szybko a innym pobierze pół litra od wymiany do wymiany oleju jak m.in mi od ponad 100kkm.

Więc nie panikowałbym i od razu nie remontował tylko jeśli nie można auta oddać lub jest to nieopłacalne to jeździł i obserwował. Można korek wymienić dla pewności ale to raczej nie on
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2024, 16:17   #89
Slawomir Partyka
ford::amateur
 
Imię: Slawek
Zarejestrowany: 22-05-2020
Skąd: Holandia
Model: S-max
Silnik: 1.5 ecoboost
Rocznik: 2016
Postów: 2
Domyślnie Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost

Na chwile obecna wiem tyle ze pierwsze podloczenie pod komputer zero błędów i normalna praca silnika . Pozniej zostal zrobiony test ciśnienia na cylindrach i okazało się że w jednym jest mniejsze od pozostałych. Po wkręceniu swiec itd i uruchomieniu auta pojawiła się nie rowna praca silnika a komputer pokazuje wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze . Tak ze nie ciekawie to widzę mam teraz nadzieje ze to bedzie tylko uszczelka .
Slawomir Partyka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-02-2024, 16:37   #90
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
Domyślnie Odp: Ubywający płyn chłodniczy 1.5 Ecoboost

Uszczelka raczej nie
kln1920 jest online   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:09.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.