|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
15-08-2023, 21:06 | #21 | |
Moderator
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 4,001
|
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak demontowalny
Cytat:
1 - kierunkowskaz lewy - niebieski 2 - tylna lampa p-mg. - czerwono/żółty 3 - masa - brązowa/biały 4 - kierunkowskaz prawy - niebiesko/czerwony 5 - lampa tylna pozycyjna prawa - pomarańczowy 6 - światła stopu - fioletowy 7 - lampa tylna pozycyjna lewa - pomarańczowo/biały a przy 13 pinowym gnieździe 1 - kierunkowskaz lewy - niebieski 2 - tylna lampa p-mg. - czerwono/żółty 3 - masa - brązowa/biały 4 - kierunkowskaz prawy - niebiesko/czerwony 5 - lampa tylna pozycyjna prawa - pomarańczowy 6 - światła stopu - fioletowy 7 - lampa tylna pozycyjna lewa - pomarańczowo/biały 8 - światło cofania - fioletowo/pomarańczowy 9 - doprowadzenie stałego "+" - czerwony 10 - przewód ładowania " +VE " ( akumulator w przyczepie ) - żółty 11 - masa do poz. 10 " +VE "- brązowo/biały 12 - wolny 13 - masa do poz. 9-12 - brązowy @eclipse - dając przejściówkę brak tylko świateł cofania , lecz one będą świeciły normalnie na aucie.
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP |
|
16-08-2023, 17:38 | #22 | |
ford::average
Imię: rbq
Zarejestrowany: 20-12-2008
Model: S-Max/Fiesta
Silnik: 2.0 TDCi /1.4 TDCi
Rocznik: 2010/2007
Postów: 108
|
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak demontowalny
Cytat:
Ja zrobiłem tak że kupiłem gniazdo z kablami (najlepiej aby było w wiązce 12 przewodów, koszt na allegro 105 pln). Poprowadziłem nowe kable w okolicę modułu haka i tam połączyłem z ori wiązką (7pin odciąłem) uzupełniając brakujące piny w oryginalnej wtyczce wchodzącej do modułu haka. Potem szybka rekonfiguracja forscanem i wszystko działa jak należy. |
|
16-08-2023, 19:57 | #23 | |
FCP member
Imię: Grzesiek
Zarejestrowany: 08-07-2014
Skąd: Warszawa
Model: Vectra B / S-Max II
Silnik: 2.2 DTI / 2.5 ale turbo nie ma
Rocznik: 2001
Postów: 281
|
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak demontowalny
Cytat:
__________________
Zaawansowany fanatyk Opla, delegatura w Fordzie Vectra Zender Sport - sportowy lecz powolny sadzomiot |
|
22-01-2024, 18:24 | #24 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-03-2018
Model: S-Max, S-Max Mk2 ST-Line
Silnik: 1.8tdci, 2.5 HEV
Rocznik: 2006, 2022
Postów: 83
|
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak demontowalny
Z sąsiedniego wątku o bagaznikach na hak wynika, że na 4 rowery w tym elektryk, jeśli kasa nie jest kluczową zmienną, to trzeba brać:
1. Thule 929 (jeśli brak składania nie przeszkadza) 2. Thule 926 (jeśli ma być składany) 3. Atera Strada DL (jeśli nie chcemy Thule). Czy są jeszcze inne (lepsze) opcje? Chciałbym 1-2 razy w roku machnąć jakieś 1500km w jedną stronę z 4 rowerami na haku, w tym jednym elektrycznym, z pełnym kufrem do którego parę razy każdorazowo trzeba zajrzeć przez tylną klapę, przez Niemcy (gdzie bez rowerów lecę w porywach 160-170). Do tego kilka mniejszych wypraw, które dla wyboru bagażnika pewnie są znacznie mniej istotne. |
22-01-2024, 21:01 | #25 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 23-02-2020
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 1.6 eb
Rocznik: 2012
Postów: 95
|
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak demontowalny
Nie mam na razie żadnego elektryka, jeżdżę z dwoma normalnymi góralami, jednym dziecięcym i chyba zaraz kupię drugiego 20" takiego samego dla młodszego syna. Myślę że z osprzętem który jeździł na rowerach to wychodzi jakieś 14+15+10+8 = 47 kg. Więc zgodnie ze specyfikacją bagażnika mam jeszcze 13 kg zapasu. Akurat mógłbym jeden zamienić na elektryka chyba.
Musisz sprawdzić: 1. Dopuszczalne obciążenie haka który posiadasz (niektóre mają 90 kg, niektóre 100 kg, ale widziałem i 80 kg), 2. Wybrać bagażnik, który ma maksymalny dopuszczalny przez producenta udźwig (mój 60 kg i to chyba był standard, przynajmniej w 2021), 3. Zsumować masę bagażnika i jego dopuszczalny załadunek i zobaczyć czy hak "wytrzyma". Wiadomo, na to wszystko producenci nałożyli swoje współczynniki bezpieczeństwa więc pewnie wytrzyma i dwa razy tyle przy 200 km/h, ale... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ja jechałem maks 150, rodzina 2+2, namioty, przyczepki, wyposażenie wakacyjne na 2 tygodnie, nawet stojak rowerowy serwisowy. Samochód przy tym wszystkim siada, bagażnik też. Jeździłem po dziurach w lesie i przytarłem tylko raz przy wjeżdżaniu do garażu podziemnego w bloku. Raczej nie masz się czego bać. Od 2021 zrobiłem najdłuższą trasę 500 km w ten sposób, ale co to za różnica 500 km, czy 1500? Do tego prawie co weekend w sezonie od 15 do 200 km. Na co warto według mnie zwrócić uwagę, to fakt, że opuszczenie takiego załadowanego bagażnika, żeby dostać się do kufra i potem podniesienie tego wcale nie jest takie łatwe. Szczególnie parę razy pod rząd Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Przy takiej konstrukcji jak mój Aguri Acrive Bike 4 kiedy ostatni rower, teoretycznie najlżejszy i najdelikatniejszy, jest przyczepiony do przedostatniego, to jak złapiesz za ramę i zaczniesz pchać z powrotem to można uszkodzić rower jak sądzę. Dlatego trzeba dobrze rozkładać siły np pchając za zamek ostatniego uchwytu, albo ramę roweru najbliżej klapy jeśli sięgasz. Była jakaś konstrukcja, która opuszczała się na zasadzie takich szyn zaokrąglonych, to jeździło. Było to dużo droższe niż Thule i chyba wygodniejsze w podnoszeniu i opuszczaniu. To chyba była Atera Strada DL 3. Ale nie sprawdzałem z rowerami. |
23-01-2024, 10:04 | #26 |
ford::average
Zarejestrowany: 25-03-2018
Model: S-Max, S-Max Mk2 ST-Line
Silnik: 1.8tdci, 2.5 HEV
Rocznik: 2006, 2022
Postów: 83
|
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak demontowalny
Hak to seryjny elektryczny rozkładaniec, wg instrukcji max nacisk to 90kg.
Ale po Twoim wpisie sprawdziłem jeszcze profilaktycznie wagę tego elektryka i tutaj spora niespodzianka - waży całe 34kg Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co oznacza, że z miejsca odpada Thule 926 (tam max waga roweru to 25kg) i Strada DL (23,5kg). Na placu boju zostają: Thule 929 Atera Strada Sport, Atera Evo 3+1 które dźwigną do 30kg na rower. Co i tak oznacza, że przekroczę limit na sztukę. No i raczej max 3 rowery, a i to na styk. Czyli czwarty do bagażnika albo na dach, ale kiszka Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ostatnio edytowane przez bombonik ; 23-01-2024 o 10:28 |
23-01-2024, 10:40 | #27 |
ford::average
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 23-02-2020
Skąd: Warszawa
Model: S-Max
Silnik: 1.6 eb
Rocznik: 2012
Postów: 95
|
Odp: Jaki bagażnik rowerowy na hak demontowalny
A ile waży bateria? Jeśli martwisz się o wagę, to może ją wyjąć i wozić w środku? Nigdy nie miałem czegoś takiego w rękach więc nie wiem czy to coś zmienia i ile jest z tym roboty. Obawiam się, że z wagą może być problem. Bagażniki chyba zawsze są na max 60 kg. Pewnie dlatego że standardowo haki mają obciążenie 90 kg (westfalia i boasl ma 100 kg), bagażnik to 20 kg albo lepiej i z rowerami zbliżamy się do granicy.
Pisałem już o tym kiedyś, że nie wiem czy bym się kolejny raz zdecydował na taką konstrukcję jak mam obecnie. Chodzi o to, że ustawienie rowerów musi być bardzo precyzyjne i dopasowane. To taki tetris. Przy czterech uchwyty muszą przykładowo przejść przez środek innego roweru. Miejsca na szerokość roweru jest bardzo mało. My z żoną mamy rowery w tym samym wymiarze i ustawione na tę samą wysokość. W efekcie haczyły nam się kierownice o siodełka. Najpierw obniżałem albo przekręcałem siodełka na bok, ale musiałem odkręcać błotniki. Teraz wyciągam siodełka z błotnikami, owijam workiem na śmieci i rzucam do bagażnika. Pedały też musisz ustawiać precyzyjnie. Generalnie tylko na reklamach wyjeżdżają z lasu hop rowery na górę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Z elektrykiem może być jeszcze gorzej ze względu na fikuśne ramy. Nie wiem czy są też szersze. Pewnie zależy jaki elektryk. Przykładowo widziałem modele Kross-a z zintegrowanym bagażnikiem. Gdy zamontowałem na jeden z rowerów bagażnik to musiałem paskiem napinającym odciągnąć przednie koło drugiego roweru żeby w niego nie tłukło. Podobnie kiedyś nie zauważyłem że hak od przyczepki rowerowej wrzyna się w przedni widelec żony (auć Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ). Rozwiązaniem tych problemów i mocowania elektryka może być konstrukcja jak Inter Pack New Spider. Taki pręt po środku wydaje się wytrzymalszy niż w klasycznych platformach. Widziałem też ludzi którzy wiązali do takich konstrukcji dodatkowo rowery pasami. Minusem Spidera na pewno jest mocowanie na kulę - strasznie niewygodne. Rozmawiałem kiedyś z jakimś sprzedawcą takich sprzętów na kempingu i powiedział mi że, zrezygnował z takiej oferty ze względu właśnie na brak wygody. Najlepiej by było załadować się z rowerami i podjechać do jakiegoś sprzedawcy. I przymierzyć. Tylko kto Ci pozwoli, chyba, że będą mieli na wystawie do czegoś przymocowany. Ja miałem nawet problem ze sprawdzeniem czy klapa się otwiera, bo w jednym sklepie twierdzili że w S-Max mk1 zahaczy. Okazało się że nie, ale dopiero w drugim sklepie gość mi go rozpakował i zamontował. |