Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 24-03-2016, 21:28   #11
Granshi
ford::beginner
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 21-03-2016
Skąd: Kraków
Model: Ford Mondeo mk3 Ghia
Silnik: 1.8 SCi
Rocznik: 2003
Postów: 32
Domyślnie Odp: 1.8 SCi Za Dużo oleju jest rzadki i pachnie benzyną

ja dziękuję dieselą z przebiegiem 180tys + Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Byłem w Krakowie i z powrotem zrobiłem 55 km i się nie zapaliła , a dziś rano do sklepu pojechałem nawet się nie zagrzał może 2km i się zapaliła nawet na zgaszonym silniku i stacyjce pozycji zapłon .

Granshi jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2024, 11:16   #12
seth27
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 11-07-2017
Skąd: Ostr
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie 1.8 SCI Paliwo w oleju

Witam,
Wczoraj wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów w moim Mondeo MK3 1.8 SCI. Po ściągnięciu pokrywy bardzo było czuć benzynę, po sprawdzeniu stanu oleju okazało się, że się podniósł i to znacznie na miarce około 1 cm powyżej max (olej wymieniany 10 miesięcy temu, więc za chwile i tak chce wymieniać).
Podejrzenie pada na pompę paliwa lub wtryski, które leją. Miał ktoś z tym do czynienia i wie gdzie szukać?
seth27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-01-2024, 13:55   #13
Alares
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-06-2021
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 23
Domyślnie Odp: 1.8 SCi Za Dużo oleju jest rzadki i pachnie benzyną

Ja mam inną propozycję.
Jak kupiłeś auto niedawno i zaobserwowałeś takie problemy, że poziom oleju się podnosi i czuć benzynę nic w nim nie kombinuj tylko oddaj je do komisu.
Zaczniesz kombinować cokolwiek przy silniku i z automatu będzie to Twoja wina i nie uznają Ci zwrotu.
Jak kupiłeś auto w komisie masz prawie 100% szans na odzyskanie kasy jednak poczytaj o tym dokładnie.

Paliwo trafia wyłącznie przez wtryski do cylindrów więc do oleju może dostawać się w mojej ocenie przez zużyte pierścienie.
To może być grubszy temat czytaj - remont silnika.
Alares jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2024, 00:40   #14
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: 1.8 SCI Paliwo w oleju

Cytat:
Napisał Alares Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Paliwo trafia wyłącznie przez wtryski do cylindrów więc do oleju może dostawać się w mojej ocenie przez zużyte pierścienie.
To może być grubszy temat czytaj - remont silnika.
Cytat:
Napisał seth27 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Miał ktoś z tym do czynienia i wie gdzie szukać?
Jeśli wtryskiwacz leje to i przez dobre pierścienie dostanie się do oleju. Aby pierścienie były przyczyną przedostawania się to musiało by ich tam praktycznie nie być i auto pożerało by litr oleju na 100 czy 200km. Ogólnie w bezpośrednim wtrysku często dostaje się benzyna do oleju, ma się tylko jej dostawać tam odpowiednio niedużo aby nie miało to wpływu. Z ecoboosta olej po zmianie też delikatnie ma zapach benzyny a u niektórych nawet mocniej.

Najprawdopodobniej uszkodzone wtrysk(i) lejące ale może być też coś z adaptacjami kompa, że podaje za dużo paliwa (szczególnie na zimnym silniku). Jeździsz dużo na zimnym? Jeśli tak może się to okazać całkiem normalne (dopuszczalne w takich warunkach jeszcze zimą) szczególnie w tak starej generacji bezpośredniego wtrysku. Ile zrobiłeś na tym oleju?
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-01-2024, 09:50   #15
seth27
ford::amateur
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 11-07-2017
Skąd: Ostr
Model: Mondeo MK4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 6
Domyślnie Odp: 1.8 SCi Za Dużo oleju jest rzadki i pachnie benzyną

Witam.
Na tym oleju zrobiłem coś około 6-7tyś km. Nie ukrywam, że służy mi on głównie do dojazdu do pracy czyli jakieś 4km w jedną stronne no i czasem po mieście parę kilometrów. Na dłuższą trasę biorę zawsze drugie Mondeo MK4 2.0 TDCI, ponieważ spalanie w tym 1.8 SCI jest masakryczne. Ostatnio miałem 16.3 l na 100 km. Specjalnie pojechałem na stacje zatankowałem do pełna i po równych 100 km znowu zatankowałem do pełna....

Czyli co radzicie? Wymienić olej i zobaczyć czy sytuacja się powtórzy, czy jednak szukać kogoś kto może sprawdzić mi kondycję wtrysków?
seth27 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2024, 15:15   #16
Alares
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 01-06-2021
Model: Mondeo
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 23
Domyślnie Odp: 1.8 SCi Za Dużo oleju jest rzadki i pachnie benzyną

Hej,

Zerknij na grafikę.
Pierścień zgarniający może być jeszcze w miarę dlatego nie bierze oleju.
Natomiast pierścienie kompresyjne mogą przepuszczać benzynę.
Oczywiście objawiałoby się to także spadkiem kompresji na silniku.

Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Alares jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-01-2024, 15:50   #17
tomao
ford::professional
 
Imię: Tomek
Zarejestrowany: 01-08-2022
Skąd: Płock
Model: focus mk3/mondeo mk5
Silnik: 1.6 EB/2.0 DW10F
Rocznik: 2011/2018
Postów: 1,882
Domyślnie Odp: 1.8 SCi Za Dużo oleju jest rzadki i pachnie benzyną

Ale pierścienie nie są od zgarniania benzyny ze ścianek cylindra, bo jej tam przede wszystkim nie powinno być w formie skroplonej być.

Ostatnio edytowane przez tomao ; 16-01-2024 o 15:53
tomao jest online   Odpowiedź z Cytatem
Stary 17-01-2024, 22:58   #18
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: 1.8 SCi Za Dużo oleju jest rzadki i pachnie benzyną

Cytat:
Napisał seth27 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ostatnio miałem 16.3 l na 100 km. Specjalnie pojechałem na stacje zatankowałem do pełna i po równych 100 km znowu zatankowałem do pełna....
O ile pomiar jest prawidłowy (stacje lubią różnie sobie odbijać) to na pewno coś jest z układem wtryskowym, te silniki powinny palić mniej niż 2.0 duratec jeśli są sprawne. Komputer jakie pokazuje wskazanie? Znaczny rozjazd między realnym a tym na komputerze jeszcze bardziej wskazuje na wtryski (bo spalanie oblicza na podstawie przewidywanej dawki wtrysku a nie realnej z uszkodzonego lejącego).

Jeszcze czujnik temperatury albo termostat. Ogrzewanie działa? pokazuje dogrzany silnik po zrobieniu powiedzmy teraz 5-8km albo wcześniej? Ewentualnie jakieś inne czujniki ale to trzeba by w komp spojrzeć.

Niemniej jednak na 99% albo wtrysk(i) podają za dużo paliwa bo są uszkodzone albo podają za dużo paliwa bo komputer z jakiegoś powodu (awarii) je tak wysterowuje, najprawdopodobniej awarii czujników lub realnej zbyt niskiej temperatury silnika. Wtryski mogą albo po prostu za dużo przepuszczać na ms pracy albo kropelkują i jest nieprawidłowe rozpylenie.

Wykręć świece zobacz czy są równego koloru i nalotu, jak gdzieś jeden konkretny wtrysk leje to będzie znacznie różnić sie od reszty świec. Możesz też zrobic zdjęcia i ty wstawić wraz z nr cylindra. Ewentualnie sondę szerokopasmową w wydech i można jechać.

Cytat:
Napisał Alares Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Natomiast pierścienie kompresyjne mogą przepuszczać benzynę.
Oczywiście objawiałoby się to także spadkiem kompresji na silniku.
Każde pierścienie przepuszczą benzynę jeśli leje się z wtryskiwacza w znacznym nadmiarze. Pierścienie nie mają nic do tego. Jakby to były pierścienie to przy takim wzroście spalania tylko przez nie musiałby palić litr oleju na 100 albo i więcej wiec autor na pewno zauważyłby ten drobny fakt konieczności dolewki co 100-200-300km i lampę alladyna od za niskiego poziomu. Wbrew pozorom w takiej skrajnej sytuacji kompresja mogła by wzrosnąć przez odkładający się nagar w komorze spalania. Np. 2.0 duratec ze spalaniem oleju litr na 200-300km i sprawną górą ma kompresję 16-17 bar czyli powyżej fabrycznej pewnie przez 1-2mm nagaru na tłoku.

Remont silnika (a raczej wymiana bo remont jest nieopłacalny na 100%) to będzie jak autor będzie jeździł z uszkodzonym(i) wtrysk(ami) przez długi czas.

Ostatnio edytowane przez klocolus ; 17-01-2024 o 23:07
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:24.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.