|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
09-08-2022, 07:06 | #21 | |
ford::average
Zarejestrowany: 22-07-2010
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Model: KUGA MK1
Silnik: 2.0 TDCi 140KM
Rocznik: 2010
Postów: 172
|
Odp: Częste wypalanie filtra DPF w lecie.
Cytat:
Ostatnio edytowane przez ellocco ; 09-08-2022 o 07:13 |
|
09-08-2022, 11:13 | #22 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-09-2018
Model: Kuga
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 17
|
Odp: Częste wypalanie filtra DPF w lecie.
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. dzięki za opinie, wpisy, komentarze, trochę mnie uspokoiliście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. to na razie nie będę tego czyścił, zobaczę jak będzie zimą . Swoją drogą, jak tak dobrze się z wami pisze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. , to może ktoś byłby w stanie mi powiedzieć , trochę z innej beczki czemu temp płynu chłodniczego - czyli ta wskazówka co jest na tablicy, skacze ? Wolno się dogrzewa, jak złapie środek czyli 90 stopni (co jak odczytuje z kompa to 80 stopni) to potrafi spaść nagle do 75 stopni ? Kolega w mondeo z tym samym silnikiem ma podobne odczyty temp, tylko mu nie spada ta temp jak mi.... ktos wie o co może chodzić ??? termostat wymieniłem na nowy, płyn chłodniczy też, czujki temp sa w termostacie, więc ja już kompletnie nie czaje co to moze być ?? :/ jedyne co jest innego u niego i u mnie, jak forscanem sprawdziłem to wartość napięcia czujnika temp płynu chłodzącego... ja mam 0,76V a on ma 2x wieksza wartośc ... może to to ? sorki że odpłynałem trochę od tematu głównego Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
05-10-2022, 17:29 | #23 |
ford::average
Zarejestrowany: 01-01-2008
Model: Mondeo MK2 MK3 MK4 obecnie Kuga MK2 Titanium
Silnik: 2.0 PB, 2.0 TDDI, teraz 2.0 TDCI
Rocznik: 2013
Postów: 114
|
Odp: Częste wypalanie filtra DPF w lecie.
Witam Panowie mam pytanko odnośnie dpf'a - niestety moje trasy to głównie miasto, chciałem zapytać o kondycję tego filtra. Staram się przynajmniej raz na miesiąc zrobić dłuższą trasę po autostradzie i dzisiaj sprawdzałem wartości po wypaleniu dpfa: LOAD spadł do 26% a SOOT do 3%, wypalanie dotychczas max do 300km. Zero błędów, procedura wypalania przebiega prawidłowo temp powyżej 600 stopni. Czy to są prawidłowe parametry, auto posiadam od 2 lat i nigdy LOAD nie spadł poniżej 25%
Dziękuję i pozdrawiam |
23-02-2023, 12:48 | #24 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 28-09-2018
Model: Kuga
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 17
|
Odp: Częste wypalanie filtra DPF w lecie.
Witam ponownie . Temat do znudzenia , dpf i jego wypalanie. Jakiś czas temu - z 2 mce - psikniety został preparat czyszczący bezpośrednio do dpf . Efekt okazał się nawet nawet bo dystans wypalania zwiększył się z 300 do 600 jak jeździłem codziennie , głównie poza miastem . Ale to co mnie totalnie zmartwiło to sytuacja że pojechałem w dłuższą trasę - 2x 330 km , i tam wypalanie zdążyło wskoczyć chyba ze 3 razy , co 150 km . O co tutaj chodzi ? Czy to definitywnie oznaki konieczności regeneracji filtra ? Czy zapchany filtr ma wpływ na zamulenie auta ? Bo zdaje mi się że ten egzemplarz to muł wybitny ...
|
15-09-2023, 08:03 | #25 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-04-2020
Model: Ford Kuga MK2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 12
|
Odp: Częste wypalanie filtra DPF w lecie.
Witam. Panowie, czy po zaślepieniu EGR trzeba coś grzebać w oprogramowaniu silnika czy nie. Ford KUGA MK2 2.0 TDCI, 2013 r.
Ostatnio edytowane przez Mario3131 ; 15-09-2023 o 08:16 |
15-09-2023, 19:45 | #26 | |
ford::amateur
Imię: MATEUSZ
Zarejestrowany: 26-08-2021
Skąd: KRAKÓW
Model: Kuga mk2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 1
|
Odp: Częste wypalanie filtra DPF w lecie.
Cytat:
U mnie w trasie wypala co około 100 km, Błędów brak temp ponad 600 przy wypalaniu. Ostatnio edytowane przez Matikrk ; 15-09-2023 o 19:48 |
|
19-09-2023, 07:14 | #27 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 12-04-2020
Model: Ford Kuga MK2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2013
Postów: 12
|
Odp: Częste wypalanie filtra DPF w lecie.
Witam. Panowie, czy po zaślepieniu EGR trzeba coś grzebać w oprogramowaniu silnika czy nie. Ford KUGA MK2 2.0 TDCI, 2013 r.
|
20-09-2023, 17:21 | #28 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-04-2012
Model: KUGA II
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2014
Postów: 21
|
Odp: Częste wypalanie filtra DPF w lecie.
Jeżeli EGR nie wywala błędów nie trzeba go wyprogramować. Zaślepiasz i jeździsz.
|
26-12-2023, 09:58 | #29 |
ford::beginner
Imię: Przemysław
Zarejestrowany: 04-09-2019
Skąd: Białystok/Swarzędz
Model: Kuga MK2
Silnik: 2.0 tdci 140>>>163
Rocznik: 2014
Postów: 19
|
Odp: Częste wypalanie filtra DPF w lecie.
Witam, u mnie na częste wypalanie pomogła wymiana akumulatora, ale od początku.
Wypalanie miałem co 200 km, odczyty z aplikacji Fdpf były bardzo dziwne, DPF SOOT % podczas jazdy autostradą rosło około 1% na 10 km, a potem nagły skok z 13% na 50% i następnie przez kilkadziesiąt kilometrów przyrastało 1% na 10km i potem kolejny gwałtowny przyrost na 70% i po około 200km kolejne wypalanie, czasem wypalał się już po 150 km. Na dzień dzisiejszy mam już przejechane 540km od ostatniego wypalania, a jedyne co zrobiłem to wymieniłem akumulator. Nie była to szybka wymiana, bo auto stało kilka godzin bez akumulatora. Sam teraz nie wiem co o tym myśleć, akumulator okazała się jeszcze dobry tylko niedoładowany. Czy długi postój bez prądu coś zresetował i wypalanie wróciło do normy? |
01-01-2024, 16:15 | #30 |
ford::beginner
Zarejestrowany: 15-04-2012
Model: KUGA II
Silnik: 2.0 TDCI 140KM
Rocznik: 2014
Postów: 21
|
Odp: Częste wypalanie filtra DPF w lecie.
Mało prawdopodobne żeby wymiana akumulatora wpłynęła na częstotliwość wypalania DPF aczkolwiek kiedyś szukając rozwiązania problemu trafiłem na informację że komuś pomogła wymiana wypalonej żarówki od doświetlania zakrętów. Jedyne co mi przychodzi na myśl to grudzień, ochłodzenie się powietrza na zewnątrz. Miałem identycznie od grudnia do kwietnia wypalał mi się co 600 - 900 km. Jak na wiosnę powróci częste wypalanie wymieniaj przepływomierz.
|