Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 07-11-2018, 10:35   #11
Maz
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 82
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Łańcuch rozrządu może? Posłuchaj, ktoś wstawiał kiedyś na forum czy dzwięk podobny. U mnie on się wyciągnął nawet mimo dobrego oleju, ten typ tak ma. Ile masz nalatane i czy pasek robiłeś?
Ma 200 tyś pasek wymieniony przy 150. Na początku też myślałem o łańcuchu Ale ponieważ podobno w cholerę z tym roboty postanowiłem jeździć i się nie przejmować. Nie jest bardzo głośne to brzeczenie w kabinie nie słychać ale po Art w gazecie raczej stawoalbym jak coś na to co jest tam opisane i co może się stać jak nie zrobię. Nie wiem może olej za zadki czy coś sprawa się jakby nasilila po znamię oleju z Total na Milersa jakieś 3 tyś km temu.

Maz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2018, 11:00   #12
klocolus
ford::professional
 
Avatar klocolus
 
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,535
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Ja obstawiam łańcuch, raczej się nie zerwie szybko ale będzie się hałas nasilał. Ja właśnie robię go u siebie po 278tys.
klocolus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2018, 18:55   #13
przydzial1973
ford::beginner
 
Imię: Wiesiek
Zarejestrowany: 29-05-2015
Skąd: Mielec
Model: FORD S MAX
Silnik: 2 TDCI
Rocznik: 2006
Postów: 36
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Cytat:
Napisał klocolus Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Ja u siebie zdjąłem, po 278tys. km krzyżak jest w stanie idealnym ledwo widać ślad na powierzchni, że pracował. Luz właściwie nie występuje. Także jak się nie oszczędza na oleju i wymienia w rozsądnych odstępach to jest wszystko ok ale jak się zmienia co 30tys. to takie jazdy zaczynają się powyżej 200-250tys.km.
Olej nie ma tu znaczenia czy był wymieniany co 5 tysiecy czy 30 tysiecy ,naped pompy realizowany jest przez krzyżak i płetwe wałka ,jedno wchodzi w drugie i sie kręci ,tarcia tam nie ma to nie cylinder i tłok.Trafiają sie walki z miękiego materiału i dlatego ta płetwa sie wyklepuje ,problem jest taki że wałek zaczyna być wciskany do pompy do srodka ,kazujac luzy i powodujac przycieranie pompy.Płetwa wyklepuje upłynnia sie lekko po skosie i dlatego krzyżak wciska walek do srodka.Jest to proces powolny jakość ropy też ma znaczenie,bo jak smarnosc słaba to pompa stawia opór ,płetwa i krzyżak są nadmiernie obciążone materiał poddaje sie i może dojsc do urwania płetwy
przydzial1973 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-11-2018, 19:31   #14
gucioj
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-11-2012
Model: Galaxy mk3
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 179
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

tutaj macie panowie filmik z wybitą pompą i niestety już i z wybitym wałkiem.odgłos zaczynał się od 2000 obr. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
gucioj jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 08-11-2018, 19:02   #15
Maz
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 20-10-2014
Skąd: Warszawa
Model: Mondeo mkIV
Silnik: 2,0 TDCi
Rocznik: 2007
Postów: 82
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Chyba podjade do ASO Forda na konsultację tego czegoś. Ciekawe ile takie osluchanie kosztuje. No tak to jest strzelanie w ciemno moze to a moze tamto. Dziwny dźwięk i dziś inny znawca stwierdził że to raczej nie to co w artykule bo i mnie to bardziej z przodu słychać. ASO wybada to wtedy dalej będę myślał.
Maz jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-11-2018, 18:41   #16
Baczas
 
Postów: n/a
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Mam podobny problem.

Nagle, bez jakichkolwiek wcześniejszych oznak, po chwilowym postoju na zapalonym silniku po 30 kilometrowej trasie zaczęło coś swiszczec. Początkowo byłem pewny że to coś związanego z turbina, bo dźwięk jest łudząco podobny tylko poprostu mocniejszy. Żona pojechała rano do mechanika który wykluczył turbinę i twierdzi że nie wie co to może być bo podejmowali paski i niby wszystko jest ok. Twierdzi że to może być coś z pompa wspomagania. Trochę mnie to dziwi bo świst nasila się że wzrostem obrotów. Miał ktoś podobny problem? Nie ukrywam że jestem dość mocno zdenerwowany ta sytuacja bo nie mam czasu żeby jeździć po mechanika h a do ASO mam ponad 50km.

Ostatnio edytowane przez Baczas ; 21-11-2018 o 18:43
  Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2023, 16:30   #17
robitak
ford::average
 
Zarejestrowany: 19-01-2011
Model: S-max
Silnik: 2.0TDCi 140 km
Rocznik: 2008
Postów: 78
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Witajcie,
widze, ze post z 2018 roku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Może ktoś zerknąć, czy ten post dotyczył podobnego dźwięku?


Wydaje mi się, że z pompa common rail, ale nie jestem pewny. Dotykałem ją i wydaje mi się być nadmiernie gorąca.

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Auto jeżdzi normalnie. Dźwięk przy dodawaniu gazu i przy zejsciu z obrotów.

Pozdrawiam

RObert
robitak jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 22-12-2023, 13:43   #18
Tomasz121
ford::average
 
Imię: Tomasz
Zarejestrowany: 06-07-2013
Skąd: Szczecin
Model: Mondeo Titanium mk4
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 157
Domyślnie Odp: Poważna usterka silników 2,0 TDCI

Cytat:
Napisał Pawel Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mam podobny problem.

Nagle, bez jakichkolwiek wcześniejszych oznak, po chwilowym postoju na zapalonym silniku po 30 kilometrowej trasie zaczęło coś swiszczec. Początkowo byłem pewny że to coś związanego z turbina, bo dźwięk jest łudząco podobny tylko poprostu mocniejszy. Żona pojechała rano do mechanika który wykluczył turbinę i twierdzi że nie wie co to może być bo podejmowali paski i niby wszystko jest ok. Twierdzi że to może być coś z pompa wspomagania. Trochę mnie to dziwi bo świst nasila się że wzrostem obrotów. Miał ktoś podobny problem? Nie ukrywam że jestem dość mocno zdenerwowany ta sytuacja bo nie mam czasu żeby jeździć po mechanika h a do ASO mam ponad 50km.


Sprawdź podczas pracy silnika i ruszając kierownicą czy ci się płyn od wspomaganie nie spienia w zbiorniczku - zapchany filterek wewnątrz zbiorniczka.
Tomasz121 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:56.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.