Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford C-MAX
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-10-2022, 10:58   #1
smietana
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 260
Domyślnie PCM P0118 - A1 Wysoka wartośc sygnału wejściowego obwodu czujnika ECT

Witam od dłuzszego czasu powracają mi 2 błędy nawet po skasowaniu za jakis czas wraca
PCM P0118 - A1 Wysoka wartośc sygnału wejściowego obwodu czujnika ECT

Ford Focus C-Max 1.6 Benzyna 100KM nie gazowany.
Czasem wskazówka przy temp na desce pokazuję tak jakby silnik nie był zagrzany a wentylator wyje w niebogłosy. Zgaszę auto, zapalę i pokazuję juz około 90 wskaźnik.
Inne objawy które występowały wcześniej to spadek mocy znaczny, jakby nie miał siły na każdym biegu, głośniejszy silnik, często na postoju w korku po dłuższej jeździe lub dynamicznej trzęsie autem, Wczoraj dodatkowo po uruchominiu szalały obroty a silnik tak jakby pracował nie na wszytskie cylindry, chociaż tego w DTC nie ma. Najbardziej mnie martwi ten brak mocy i to potrzęsywanie na jałowym biegu. Nie zawsze jest, ale jest.Parę razy było czuć jakby spalony olej lub wahę w środku, chociaż mogę być już przewrażliwiony.
Może luz zaworowy, lejący wtrysk?
Poniżej zrzut z DTC z Forscana
Załączone Obrazki
Typ Pliku: jpg 0110_1.jpg (89.7 KB, 15 wyświetleń)


Ostatnio edytowane przez SRS ; 02-12-2023 o 20:33
smietana jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-10-2022, 15:33   #2
smietana
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 260
Domyślnie Odp: Czy trzeba adaptować czujnik temperatury cieczy chłodzącej?

Cytat:
Napisał priwer Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Właśnie miałem napisać że moja gafa. Miałem włączoną klimatyzacje. Po wyłączeniu wentylator się wyłącza. Dzięki. Problem a właściwie jego brak rozwiązany.
A co ma czujnik plynu chlodzacego silnik do klimatyzacji? Skoro jest blad to wylaczenie klimateonika czy wlaczenie nie ma nic tu do rzeczy.
smietana jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-12-2023, 18:38   #3
Demsog
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-12-2023
Model: Focus C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 2
Domyślnie P0118 C-max 1.6 benz

Witam, mam trochę dziwny przypadek w c-max 1.6 zwróciłem uwagę że auto zaczęło wiecej palić benzyny i kiepsko się podnosi wskazówka od temp silnika po przejechaniu 15 km dochodzi od 60 do 75*+/- wystarczy że na chwilę wyłączę grzanie to od razu wskakuje na 90* i tak trzyma, dodam że poza tym nic się nie dzieje żadnych falowań obrotów, problemów z odpaleniem itp nawet check engine się nie zaświecił. Z ciekawości podpielem kompa wyskoczył mi błąd p0118, zorientowałem się że ten błąd jest od ect. Pytanie czy będzie to winny ten czujnik czy szukać gdzieś indziej? nie jestem pewien bo objawów uszkodzonego ect jest o wiele więcej niż ten mój z zużyciem paliwa.
Demsog jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-12-2023, 14:46   #4
smietana
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 260
Domyślnie Odp: PCM P0118 - A1 Wysoka wartośc sygnału wejściowego obwodu czujnika ECT

Spadek z ~90 na nizsze temp jest nirma jesli dopiero dobije ta temp(krotki przebieg etc) ale pozniej to lipa. U mnie pomogła wymina czujnika. Na wyzsze spalanie ma wplyw zarowno czujnik bo silnik a raczej sterownik dobiera zle parametry, ale takze warunki atmosferyczne, wiadomo, ze zima bedzie wiecej palil, bo raz ze nizsza temp a dwa sniegi i wieksze korki w miescie.
smietana jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-12-2023, 13:43   #5
Demsog
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 02-12-2023
Model: Focus C-max
Silnik: 1.6
Rocznik: 2004
Postów: 2
Domyślnie Odp: PCM P0118 - A1 Wysoka wartośc sygnału wejściowego obwodu czujnika ECT

No właśnie problem miałem taki, że nie dobijał do 90* a czujnik raczej działa poprawnie bo nie świrował w sensie nie pokazywał raz większej temp raz mniejszej ani też żaden z objawów uszkodzonego czujnika nie pasował mi pod jego nie działanie. Wymieniłem termostat zalałem nowym płynem po przejechaniu 15km dobija już do 90* i spalanie też się unormowało więc raczej problem miałem w termostacie. Zobaczymy czy coś będzie dalej się działo wtedy poleci czuj ik na wymianę
Demsog jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:47.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.