|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
27-10-2023, 19:28 | #21 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Dziwne odgłosy z silnika, po wymianie…sprzęgła
Nie musisz zrzucać paska ani demontować koła - wystarczy skręcić koła maksymalnie w prawo, położyć się na ziemi i śrubokrętem podważać bieżnię. Chyba, że masz kanał...
Koło zamachowe dwumasowe stuka zupełnie inaczej - coś jakby duża metalowa puszka wypełniona ciężkimi detalami tocząca się po ziemi. I czuć poprzez fotel te uderzenia i wibracje - zupełnie nieregularne - na całym nadwoziu. Początkowo po wciśnięciu sprzęgła hałasy cichną. Na uzębieniu rozrusznika widać opiłki, także potrafią zebrać się na czujniku położenia wału korbowego. Opiłki pochodzą ze startych łbów śrub mocujących koło do wału, o które uderza dwumasa.
__________________
Zgredzik |
28-10-2023, 13:53 | #22 |
ford::average
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 29-08-2022
Model: Ford Transit Euroline
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2004
Postów: 75
|
Odp: Dziwne odgłosy z silnika, po wymianie…sprzęgła
Sprawdziłem dziś tak na szybko. Wydaję mi się, że chyba za dużo tego luzu… Które koła są w miarę sprawdzone? Febi, Corteco, Gates?
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ostatnio edytowane przez Oleqq ; 28-10-2023 o 15:15 |
29-10-2023, 08:46 | #23 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Dziwne odgłosy z silnika, po wymianie…sprzęgła
Koło pasowe nie jest tanie, więc jeżeli masz już podejrzenie co do niego bez demontowania, to może wpierw zdejmij je, zobacz, czy rzeczywiście guma w kole rozwulkanizowała się i dopiero wtedy kup nowe.
FEBI to na pewno dobra niemiecka firma. Corteco to jeden z największych dostawców części OEM-owych dla producentów aut, więc raczej pewna zaufania. To samo jeżeli chodzi o Gates. Produkty tych trzech firm na pewno są dobrej jakości.
__________________
Zgredzik |
30-10-2023, 18:17 | #24 |
ford::average
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 29-08-2022
Model: Ford Transit Euroline
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2004
Postów: 75
|
Odp: Dziwne odgłosy z silnika, po wymianie…sprzęgła
Dawno z taką nadzieją, nie rzuciłem się pod auto. Zdjąłem pasek, zdjąłem koło. Jak stukało tak stuka. Wyczerpałem już chyba wszystkie pomysły. Pozostało tylko coś w silniku, ale nie mam zamiaru nawet szukać.
|
31-10-2023, 08:19 | #25 | |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Dziwne odgłosy z silnika, po wymianie…sprzęgła
Cytat:
Diagnoza wtedy już była prosta - obróciła się panewka korbowodowa. Silnik do wymiany.
__________________
Zgredzik Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 31-10-2023 o 08:22 |
|
31-10-2023, 08:57 | #26 | |
ford::average
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 29-08-2022
Model: Ford Transit Euroline
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2004
Postów: 75
|
Odp: Dziwne odgłosy z silnika, po wymianie…sprzęgła
Cytat:
|
|
03-11-2023, 17:01 | #27 |
ford::average
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 29-08-2022
Model: Ford Transit Euroline
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2004
Postów: 75
|
Odp: Dziwne odgłosy z silnika, po wymianie…sprzęgła
Tak sobie, jeszcze myślę, że to może gdzieś powietrze w układzie i wtryski klepią. Jak podpiąłem bańkę bezpośrednio na pompę to na powrotnym wężyku pojawiły się takie mikro bąbelki powietrza. Czy to normalne? Powrotne były nowe, zamieniłem na stare oryginał. Tak samo. Odpala od strzała, jeździ normalnie. Ostatnia sprawa. Czy jak postoi powiedzmy przez noc, to normalne, że schodzi paliwo z filtra i muszę wlać ok 200ml, żeby było pod korek?
|
03-11-2023, 18:20 | #28 |
FORD|AUTHORIZED
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
|
Odp: Dziwne odgłosy z silnika, po wymianie…sprzęgła
Wg mnie cały układ zasilania od zbiornika do pompy pracuje na podciśnieniu, więc musi być szczelny, aby nie zasysał powietrza. A jeżeli jest szczelny, to na postoju paliwo nie powinno się cofać do zbiornika.
Niezależnie od tego - skoro tak często zdejmujesz filtr sprawdzając czy jest w nim paliwo, to czy jego uszczelka to wytrzymuje? Spróbuj może oczyścić powierzchnię uchwytu filtra w miejscu przylegania uszczelki (rozpuszczalnikiem nitro).
__________________
Zgredzik |
03-11-2023, 18:58 | #29 | |
ford::average
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 29-08-2022
Model: Ford Transit Euroline
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2004
Postów: 75
|
Odp: Dziwne odgłosy z silnika, po wymianie…sprzęgła
Cytat:
|
|
09-11-2023, 16:05 | #30 |
ford::average
Imię: Krystian
Zarejestrowany: 29-08-2022
Model: Ford Transit Euroline
Silnik: 2.0 Tdci
Rocznik: 2004
Postów: 75
|
Odp: Dziwne odgłosy z silnika, po wymianie…sprzęgła
Poszukiwań ciąg dalszy... Dzisiaj postanowiłem zrobić próbę przelewową. Odpiąłem przelewy, zaślepiłem plastikami z testera, odpaliłem silnik i...paliwo pod sporym ciśnieniem wróciło przelewami. Co jak co, ale tak nie powinno być, pytanie gdzie jest problem? Sprawdziłem trójnik (zawór Venturi) na pompie, gdzie wąż od przelewów wchodzi, łączy się króćcem na pompie i wraca na filtr. Czy ten zawór posiada jakiś zaworek zwrotny, tak, że paliwo z wężyka przelewów może tylko spłynąć w dół, ale nie może już wrócić do góry? U mnie w który otwór bym nie dmuchnął, to powietrze idzie pozostałymi dwoma. Co tu poszło nie tak? Jak rozumiem, paliwo w pompie jest "wysyłane" na wtryski, a nadmiar właśnie na zawór Venturi i wraca na filtr. Czy w pompie jest jakiś zawór, który się popsuł i powoduje, że paliwo pod dużym ciśnieniem wraca na przelewy? Czy to może jednak zawór SCV (ciśnienie w układzie na jałowym stabilne 230bar). Ten zawór ma 2 oringi, może któryś strzelił i paliwo idzie tam gdzie nie powinno? Najważniejsze, czy to może powodować "klepanie"? W moim przypadku wtrysk dostaje paliwo zarówno z zasilania jak i powrotu i nie ma jak usunąć nadmiaru powietrza?
Edit. Chyba, że to zawór ograniczający ciśnienie w pompie, który jest wkręcany właśnie blisko zaworu Venturiego? Ostatnio edytowane przez Oleqq ; 09-11-2023 o 17:13 |