|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
07-10-2023, 08:21 | #71 |
ford::specialist
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 16-02-2009
Skąd: Ostrowiec Św.
Model: Focus Active X MkIV/Fiesta Mk8
Silnik: 1.0 Ecoboost/1.0 Ecoboost
Rocznik: 2022/2022
Postów: 540
|
Odp: drgania karoserii powyżej 130km/h
Cześć wszystkim. Dołączam do tematu. Tydzień temu odebrany Focus Active X, 1.0 155 KM, automat. Powyżęj 130 drży karoseria. Wczoraj byłem na wyważaniu opon w ASO, niewiele pomogło. Jeden z panów stwierdził, że 18 cali i 3 cylindrowy silnik nie będą idealnie gładko pracować, drugi pan, że opony się muszą ułożyć, bo auto długo stało. Czy udało Wam się dojść ostatecznie powodów drżeń w okolicy 130 km/h?
|
07-10-2023, 09:06 | #72 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
Odp: drgania karoserii powyżej 130km/h
Po pierwsze, zmień serwis, bo obydwaj ludzie, którymi rozmawiałeś to albo klauny bez pojęcia, albo kłamcy w żywe oczy.
Po drugie - nie, do tej pory nikomu nie udało się rozwiązać tego telepania. U mnie (jak i u paru innych osób) zostały wymienione kompletne półosie i to złagodziło trochę drgania, ale uwalone półosie to na pewno nie była przyczyna, tylko skutek właściwego problemu. I jeszcze raz: Ford jako firma doskonale zdaje sobie sprawę, że problem istnieje. Natomiast nie ma albo wiedzy, albo chęci, żeby go rozwiązać. Nie zdziwiłbym się, gdyby to była jakaś wada konstrukcyjna typu niekompletne zgrzewy gdzieś na karoserii. |
07-10-2023, 11:22 | #73 |
ford::expert
Zarejestrowany: 23-01-2019
Skąd: B-stok
Model: Focus MK2
Silnik: 1.6 Ti-VCT
Rocznik: 12.2007 (modelowy 2008)
Postów: 2,621
|
Odp: drgania karoserii powyżej 130km/h
Obejrzyjcie m4k z cadillaciem. Od razu wada istotna i odstąpienie od umowy.
__________________
Ti-VCT: 115 KM -> 122 KM -> 128 KM -> ~135 KM Przepustnica 45 mm -> 52 mm Większy filtr oleju |
07-10-2023, 13:17 | #74 | |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK4
Silnik: 150km EcoBoost
Rocznik: 2018
Postów: 428
|
Odp: drgania karoserii powyżej 130km/h
Cytat:
Pisujemy tu i tam o tym "fenomenie". Powtórzę, wedłóg mnie to amortyzatory i/lub miękko osadzony silnik. Wszystko musi być tip-top to drgań nie ma. Ciężki silnik to i cały przód będzie mocniej się telepał. To moje trzecie amortyzatory. Miałem zwykłe, potem STline ze sprężynami od STline i było to samo. Nie kwestia zużycia amortyzatorów tylko ich pracy. Niewątpliwie jest to wada konstrukcyjna, ale Fordowi to możemy skoczyć. Pierwsze EcoBoosty padały ja muchy i co, i g.!
__________________
§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§2 3§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§ 23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23 §23§23§23§23§23§23§23§23§2 |
|
08-10-2023, 13:18 | #75 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
Odp: drgania karoserii powyżej 130km/h
Cytat:
Te drgania nie pochodzą z opon, nie są praktycznie w ogóle odczuwalne na kierownicy. No i dlaczego wymiana półosi miałaby pomóc na drgania pochodzące od kół? Ostatnio edytowane przez bidżej ; 08-10-2023 o 13:21 |
|
08-10-2023, 13:55 | #76 | |
ford::advanced
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 04-01-2019
Skąd: Wrocław
Model: Focus MK4
Silnik: 150km EcoBoost
Rocznik: 2018
Postów: 428
|
Odp: drgania karoserii powyżej 130km/h
Cytat:
Czytałeś moje posty i moją teorię na ten temat. Winne są amortyzatory które mają strefę martwą i dla małych amplitud słabo tłumią. To by wyjaśniało dlaczego Diesel2.0/A8 najbardziej cierpi, bo jest najcięższy a to wpływa znacząco na rezonans masy i sprężyny. Obniża się częstotliwość jeśli rośnie masa, ale różnica w masie nie jest tak duża, żeby u jednych to było 100 a u innych 160km/h. Stąd zakres na jaki ludzie narzekają. U mnie było równo 136km/h. Teorię o amortyzatorach popiera też fakt, że są osoby u których tego nie było a teraz jest - zużycie amortyzatorów to pogorszenie ich tłumienia.
__________________
§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§2 3§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§ 23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23§23 §23§23§23§23§23§23§23§23§2 Ostatnio edytowane przez michałek ; 08-10-2023 o 13:58 |
|
08-10-2023, 13:58 | #77 | |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
Odp: drgania karoserii powyżej 130km/h
...no może.
Cytat:
|
|
08-10-2023, 15:18 | #78 |
ford::advanced
Zarejestrowany: 10-07-2015
Skąd: Kraków
Model: Mazda 3
Silnik: 2.0 Skyactiv-G 150 KM
Rocznik: 2022
Postów: 312
|
Odp: drgania karoserii powyżej 130km/h
To każdy Focus ma te drgania, czy tylko "szczęściarze"?
|
08-10-2023, 17:04 | #79 |
ford::professional
Zarejestrowany: 01-08-2006
Skąd: Stuttgart
Model: Focus MK4
Silnik: 2.0 EcoBlue + A8
Rocznik: 2018
Postów: 1,419
|
Odp: drgania karoserii powyżej 130km/h
tylko niektórzy.
|
18-10-2023, 14:42 | #80 |
ford::beginner
Imię: Igor
Zarejestrowany: 16-01-2023
Skąd: PL
Model: Focus MK4 kombi
Silnik: 1.5 Eco Blue
Rocznik: 2020
Postów: 11
|
Odp: drgania karoserii powyżej 130km/h
Cześć Kolego.
U mnie, po naprawdę grubych przebojach i łącznie 4msc pobytu w dwóch serwisach Ford w Warszawie, odmówiono mi naprawy auta, Inżynier z Forda stwierdził że taka jest cecha samochodu i jest GIT. Mówiąc krótko skandal. W tej chwili jestem na etapie rozmów z rzeczoznawcą, zbiorę opinie itd i temat idzie do sądu. Zrobiłem w stosunku do Forda wszystko co w mojej mocy, niestety odwrócili głowę i udają, że jest super. Ford wymienił mi w sumie sprzęgło, dwumasę, prawą półoś. Nic to nie dało. Chociaż oni uważają inaczej oczywiście Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |
|
Tagi |
przeguby , wibracje |
|
|