Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 20-09-2023, 20:23   #21
wolfwolf
ford::amateur
 
Imię: Witalis
Zarejestrowany: 20-01-2016
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Focus
Silnik: 1,6 90km
Rocznik: 2009
Postów: 1
Domyślnie Odp: Zablokowana kierownica i stacyjka

Może jest zablokowana tzw. KOSTKA do której dochodzą wszystkie przewody w stacyjce. Zablokowana kostka nie pozwala obrócić kluczem w stacyjce. Zablokowana jest wtedy stacyjka i kierownica. Należy wymontować stacyjkę i wymienić kostkę. Kostka to drobiazg ORI kosztuje 100 złotych.

wolfwolf jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2023, 20:53   #22
bobot48
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-04-2015
Model: Ford Focus MK2 Kombi
Silnik: 1,6 Benzyna 74kW
Rocznik: 2007
Postów: 65
Domyślnie Odp: Zablokowana kierownica i stacyjka

Cytat:
Napisał Antej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Wyjąć bębenek, włożyć drugi.
Jeszcze raz zapytam. Mówiąc bębenek masz na myśli wkładkę czy ten bębenek to jest wogole inna częścią. Możesz powiedzieć jak krok po kroku Ty byś
to ogarną?
bobot48 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-09-2023, 21:45   #23
Antej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,542
Domyślnie Odp: Zablokowana kierownica i stacyjka

Cytat:
Napisał wolfwolf Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Należy wymontować stacyjkę i wymienić kostkę.
I znów bzdura.
Kostkę mozna zdemontować bez demontażu stacyjki.


Co do tłumaczenia "jak" zdjąć zabezpieczenia antykradzieżowe.
Nie jesteśmy na forum dla domorosłych włamywaczy.

Dla pragnących "poćwiczyć wychodzenie z błędu", polecam zakup
Np tego
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

Ostatnio edytowane przez Antej ; 20-09-2023 o 21:48
Antej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2023, 06:51   #24
bobot48
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-04-2015
Model: Ford Focus MK2 Kombi
Silnik: 1,6 Benzyna 74kW
Rocznik: 2007
Postów: 65
Domyślnie Odp: Zablokowana kierownica i stacyjka

To co dałeś w linku to jest cały komplet stacyjki jak rozumiem. W skład tego wchodzi kluczyk cała obudowa stacyjki, wkładka w której siedzi kluczyk i kostka na końcu zgadza się?
bobot48 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2023, 07:14   #25
Antej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,542
Domyślnie Odp: Zablokowana kierownica i stacyjka

Tak, całość jest przykręcona do kolumny kierownicy.
Antej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2023, 07:16   #26
smietana
ford::advanced
 
Zarejestrowany: 12-06-2019
Model: C-Max
Silnik: 1.6 16V Benzyna
Rocznik: 2005
Postów: 260
Domyślnie Odp: Zablokowana kierownica i stacyjka

Moim zdaniem zdecydowane i mocne szarpniecia kierownica i kluczykiem by pomogly.
smietana jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2023, 07:36   #27
bobot48
ford::average
 
Zarejestrowany: 07-04-2015
Model: Ford Focus MK2 Kombi
Silnik: 1,6 Benzyna 74kW
Rocznik: 2007
Postów: 65
Domyślnie Odp: Zablokowana kierownica i stacyjka

Uwierz mi nie idzie nic.
Dzwoniłem dzisiaj do sklepu z częściami i chyba nie dostane nowej stacyjki. Zostaje mi tylko teraz albo całą używkę z kluczykiem kupić lub wymienić sam wkład z kluczykiem i później tylko zamienić groty w kluczykach.
bobot48 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2023, 07:40   #28
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 550
Domyślnie Odp: Zablokowana kierownica i stacyjka

Cytat:
Napisał Antej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Demontaż bębenka jest tylko w jedej pozycji kluczyka i nie trzeba dotykać kierownicy.
Tylko kolega może tej pozycji nie ustawić jak ma zablokowany wkład/bębenek jak wynika z wpisów. Także uważam, że obejdzie się bez wymiany i wystarczy naprawa, gdyż sam to doświadczyłem, ale u mnie po manewrach kluczykiem w stacyjce dało się uruchomić samochód, a co za tym idzie dojechać do fachowca, a ten miał możliwość ustawienie kluczyka w pozycję, w której to draństwo wyszło, zrobił swoją robotę na poczekaniu w krócej niż godzina i póki nie ma problemów. Kłopot w tym jak dostarczyć stacyjkę z samochodem do speca, bo być może w miejscu, gdzie stoi pojazd mobilne usługi w tym zakresie są trudno dostępne. Z tego powodu proponowałem dostarczenie samej kolumny ze stacyjką po wcześniejszym dogadaniu się, a o metodzie "mocno inwazyjnej" wspomniałem wskazując jednocześnie jej wady
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2023, 07:52   #29
Antej
FORD|ZAWODOWIEC
 
Zarejestrowany: 15-08-2014
Model: exKa/Fusx2/Foc
Silnik: Brak informacji
Rocznik: Brak informacji
Postów: 7,542
Domyślnie Odp: Zablokowana kierownica i stacyjka

Cytat:
Napisał thesperado Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
metodzie "mocno inwazyjnej" wspomniałem wskazując jednocześnie jej wady
Cytat:
Napisał thesperado Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
mocno inwazyjny ale to koszta, immo, dwa kluczyki
I co do tego ma immo?

Zupełnie nic.

Przy wyrwaniu całej kol.kier.? Zupełnie nic.
Przy wymianie wkładki? Zupełnie nic.

Kolega doradza w dziedzinie o której nie ma pojęcia i tylko wprowadza zamieszanie.

Wyrywanie całej kolumny kierownicy nie ma w ogóle sensu.
Tak jak i kilka innych "grubych" robót, trzeba skupić się na samej wkładce, a to czysto mechaniczna część.

Ostatnio edytowane przez Antej ; 21-09-2023 o 07:57
Antej jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-09-2023, 08:43   #30
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 550
Domyślnie Odp: Zablokowana kierownica i stacyjka

Może i nie mam pojęcia, choć mnie ten problem dopadł i został rozwiązany, ale masz sposób na wyjęcie wkładki bez ustawienia kluczyka w odpowiedniej pozycji "domowym sposobem", bo jak rozumiem kluczyka w stacyjce obrócić nie można i problem nie leży w tym, że układ kierowniczy jest "napięty"? Zapewne by mu to pomogło, a sam także bym skorzystał w przyszłości, bo wiem że takie rzeczy się zdarzają. Wyjmie sobie wkładkę, a dalej to już z górki, fakt sprawa czysto mechaniczna. Za to jak zechce wymienić całą stacyjkę, mniejsza o powód sytuacja nieco ulegnie zmianie.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:59.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.