Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 06-09-2023, 15:09   #1
pieczki
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 12-09-2014
Model: Focus MK2 kombi FL
Silnik: 1.8 Benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 4
Domyślnie Korozja w miejscu, gdzie pokrywa tylnego zderzaka styka się z bocznym pan TSB 22-2010

Witam,
czy ktoś się orientuje czy była akcja serwisowa na klapę bagażnika w związku z rdzą pod blendą (chodzi o kombi FL)? W 2015 roku robiłem tą rdzę odpłatnie i pracownik ASO wspomniał o akcji serwisowej. Gdybym miał podbitą książkę serwisową przez poprzedniego właściciela (z Niemiec) z corocznymi przeglądami, to zrobiliby tą korozję przy uchwycie w ramach akcji serwisowej. Wtedy naprawa polegała na usunięciu korozji, pomalowaniu i podłożeniu folii zabezpieczającej pod blendą. W 2022 roku zostałem uderzony w tył i była klapa do wymiany. Założyli nową bez tej folii. W tym roku (po roku i 2 miesiącach) zauważyłem rdzę pod blendą. I potrzebuję nr akcji serwisowej związanej z korozją na tej klapie. Ford Polska twierdzi, że takiej akcji nie było. Zastanawia mnie, jaki cel miałoby wspominanie o tej akcji przez pracownika ASO (niestety już nie pracuje). Ford Polska wspominał również, że tego typu naklejki były stosowane przez ASO we wcześniejszych latach, natomiast od jakiegoś czasu nie są w ogóle naklejane.

Pozdrawiam
Piotr

pieczki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2023, 15:18   #2
rav 75
ford::professional
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,188
Domyślnie Odp: Akcja serwisowa na klapę bagażnika - rdza pod blendą

W związku że naklejki nie są naklejane a od naprawy minęło mniej niż dwa lata ( tyle z reguły wynosi gwarancja na usługę) proponuję udać się do warsztatu naprawiającego skodę i wnieść o powtórne lakierowanie klapy. Przyczyną może być złe dopasowanie blendy.
Gdyby byli mądrzejsi nakleiliby jakąkolwiek folię transparentną likwidując przy tym możliwą przyczynę korodowania.
Akcji serwisowej w Polsce nie było ale likwidowali w/w uszkodzenie poprzez lakierowanie i naklejanie wspomnianych przez Ciebie naklejek.
Cena tych naklejek to jakiś absurd bo mowa o kilkuset złotych, podobnie jak blenda.
Reasumując, skoro nie chcieli nic nakleić niech teraz poprawiają..
rav 75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2023, 15:53   #3
pieczki
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 12-09-2014
Model: Focus MK2 kombi FL
Silnik: 1.8 Benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 4
Domyślnie Odp: Akcja serwisowa na klapę bagażnika - rdza pod blendą

Po wykonaniu naprawy po szkodzie, dają 3-letnią gwarancję na wykonaną pracę, pod warunkiem że co 12 miesięcy robi się u nich płatne przeglądy (ja ich nie robiłem - uważam to za naciąganie i pozycję dominującą Ford Polska). W ASO twierdzą, że naprawa została wykonana poprawnie. A że auto cały czas pracuje, to i mogą elementy się ocierać i powstać korozja. I tego nie obejmie gwarancja. Miałbym płacić za przeglądy, a na końcu bym się dowiedział że gwarancja tego nie obejmuje.
pieczki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2023, 15:56   #4
arturek
FORD|ZAWODOWIEC
 
Avatar arturek
 
Zarejestrowany: 13-02-2004
Skąd: Kraków
Model: Focus mk4
Silnik: 1.5L EcoBoost /150KM
Rocznik: 2019
Postów: 7,527
Domyślnie Odp: Akcja serwisowa na klapę bagażnika - rdza pod blendą

Witam
chyba ktoś myli pojęcia lub stosuje skrót myślowy
- co innego akcja serwisowa
- co innego gwarancja perforacyjna

Żeby móc skorzystać z gwarancji perforacyjnej (korozja) - nalezy robic przeglądy blacharki w ASO, co roku i jest to wpisywane w książke przeglądów
Przegląd blacharki jest osobny = nie zależny od przeglądu mechanicznego

Jest procedura przywrócenia gwarancji perforacyjnej - robilem to

Zapytaj w najbliższym ASO

pozdrawiam
Arturek
__________________
------------------------------------------------------------------
INSTRUKCJE.pdf / nowy eTIS / chemia_Forda /
arturek jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2023, 16:06   #5
pieczki
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 12-09-2014
Model: Focus MK2 kombi FL
Silnik: 1.8 Benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 4
Domyślnie Odp: Akcja serwisowa na klapę bagażnika - rdza pod blendą

Taką informację o akcji serwisowej usłyszałem od pracownika ASO.

Zresztą jeśli chodzi o procedurę przywrócenia gwarancji perforacyjnej to jest za późno - rdza już jest.
pieczki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2023, 18:36   #6
rav 75
ford::professional
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,188
Domyślnie Odp: Korozja w miejscu, gdzie pokrywa tylnego zderzaka styka się z bocznym pan TSB 22

Pojęcie rdzy i perforacji...
Następstwem rdzy jest perforacja. W aso pracują ludzie którzy instruowani mają za zadanie jak najwięcej odbić potencjalnych zleceń gwarancyjnych zwłaszcza w temacie blacharskimi. To nie czasy Focusa mk1 gdzie na takie coś jak masz wymieniało się klapy. Jak kiedyś mi powiedział główny zawiadujący w temacie gwarancji w Ford polska: niech się cieszą że im gnije, nie mają aut z plastiku.
Dla mnie winowajcą jest serwis i od nich wymagałbym zlikwidowania wykwitów z powodu swojej partackiej roboty.
rav 75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 06-09-2023, 19:19   #7
pieczki
ford::amateur
 
Zarejestrowany: 12-09-2014
Model: Focus MK2 kombi FL
Silnik: 1.8 Benzyna
Rocznik: 2008
Postów: 4
Domyślnie Odp: Korozja w miejscu, gdzie pokrywa tylnego zderzaka styka się z bocznym pan TSB 22

ASO twierdzi, że zrobiło zgodnie z technologią.
ASO stwierdziło, że to wada producenta.
Poinformowałem o tym Ford Polska. Ford Polska po kontakcie z ASO, stwierdzili że ASO nie wykryło wady producenta. I takie odbijanie piłeczki.

Będę składał sprawę do Rzecznika Konsumentów o tą 3-letnią gwarancję.
ASO mnie poinformowało "zgłoszone przez Pana roszczenia gwarancyjne dotyczące wykonanych przez nas napraw - wygasły. Powodem jest odstąpienie przez Pana od wykonywania obowiązkowych przeglądów okresowych i przeglądów nadwozia pojazdu, co było warunkiem jej utrzymania zgodnie z przekazanym Panu certyfikatem gwarancji 3-letniej".

Czyli jak wspomniałem wcześniej, będąc poszkodowanym w kolizji, naprawiając w ASO miałbym płacić za przeglądy okresowe i przeglądy nadwozia pojazdu. Przecież przed kolizją nie musiałem tego robić, dlaczego po kolizji mam to robić?!
pieczki jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 07-09-2023, 04:22   #8
rav 75
ford::professional
 
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 16-03-2016
Skąd: uć
Model: ford focus 3 i pół
Silnik: spalinowy
Rocznik: 2017
Postów: 1,188
Domyślnie Odp: Korozja w miejscu, gdzie pokrywa tylnego zderzaka styka się z bocznym pan TSB 22

Innymi słowy, robią wszystko żeby tylko nie robić. Gwarancja perforacyjna a gwarancja na usługę to dwie zupełnie inne rzeczy. Zakładam że przed rozpoczęciem likwidacji szkody zostałeś uprzedzony w formie pisemnej że warunkiem gwarancji na usługę jest dokonywanie corocznych przeglądów blacharskich w ASO.

Dla potomnych, tak właśnie działa ASO. Co gorsza, nie tylko dział blacharsko- lakierniczy ale każdy. Masz flotę w sile 300 Fordów - zrobimy wszystko, masz samochód i chciałeś naprawić - martw się żeby nie zgnił. Byłem, widziałem. Szybko opuściłem ten pokład.
rav 75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:40.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.