|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
16-08-2023, 12:31 | #11 |
ford::average
Imię: Darek
Zarejestrowany: 04-07-2008
Skąd: Kraków / Tarnobrzeg
Model: Ford Focus MK2FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2009
Postów: 75
|
Odp: Tryb oszczędzania akumulatora
Wiem że wątek dość stary, ale to tak na przyszłość jak by ktoś szukał (bo bardzo podobny problem rozwiązywałem u kolegi). Tryb parkingowy kamerek jest główną przyczyną nie włączającego sie systemu Start-Stop, zwiększonego spalania auta (jesli wiekszosć do jazda miejska) oraz problemów z układem monitorowania napiecia (czyli może nie działać zdalne odpalanie i niektóre funkcje).
Kolega miał jakas lepszą kamerkę za 1700zł zestaw z Viofo Hardwire Kit ACC USB-C z funkcja trybu parkingowego, która ma ustawienia: 1) 11.8V 2) 12.0V 3) 12.2V 4) 12.4V Realnie na ustawieniu 4 rozładowywało do 12.3V co skutkowało tym że po otwarciu auta z pilota po nocy napiecie spadało do ~11.7V jak sie budziły wszystkie komponenty auta. Auto jadąc 2godziny nie było w stanie w 100% naładować akumulatora - i tak cykl sie powtarzał. Natomiast na w pełni naładowanym akumulatorze, jak tryb parkingowy kamery został wyłączony napiecie akumulatora po nocy 12.84V i po rozruchu i po 20~30minut jazdy prąd na kablu z alternatora znacząco spadal (pomiar cęgami wiec pewnie mało dokładnie). Ale kolega po miesiącu jazdy "bez trybu parkingowego" stwierdzil że auto mniej spala, skrzynia automatyczna troche lepiej sie zachowuje bezposrednio po zapaleniu, nie występuje migotanie oświetlenia wewnatrz auta bezpośrednio po zapaleniu. Więc obstawiam że tryb parkingowy kamery może mieć wiekszy wpływ na uszkadzanie kwasowego akumulatora niż sam system start-stop - bo jednak kwasiaki nie lubią stanu rozładowania, zwłaszcza zimą. Sory za odkopywanie starego wątku i za offtop. Ale nie kazdy zdaje sobie sprawę, że nawet "z dedykowaną" ładowarką która pilnuje, żebyśmy akumulatora nie rozładowali totalnie do zera to i tak co najwyżej zabezpieczamy sie tylko przed tym, że uda nam sie odpalić auto - ale nawet na ustawieniu najwyższego napięcia (tj12.4V) co noc rozładowujemy akumulator do napięcia minimalnego dla akumulatorów kwasowych jakie jest dopuszczalne podczas eksploatacji akumulatora aby jego żywotność była możliwie jak najdłuższa (kwasiaki lubią, potrzebują, zwłaszcza zimą jak najwikszego ładunku - to np zabezpiecza je przed zamarzaniem i uszkodzeniami.
__________________
Był: Ford Escort 1.8 16v Zetec 115KM , 1997r, 3d hatchback Był: Ford Mondeo MK3 2.0 TDCI 130KM , 2004r, 5d liftback Posiadam interfejs Ford Mini IDS VCM oraz VAG KKL (VIAKEN'a). |
16-08-2023, 13:28 | #12 |
ford::advanced
Imię: Karol
Zarejestrowany: 15-01-2017
Skąd: Gdańsk
Model: Ford Edge
Silnik: 2.0 Ecoboost
Rocznik: 2020
Postów: 283
|
Odp: Tryb oszczędzania akumulatora
Mam u Siebie ten hardware kit od kilku lat, korzystam z trybu parkingowego od samego praktycznie początku, ustawienie odcięcię na najwyższą wartość. Hardware kit zaczynał przygodę w Mondeo MK5 hybrid, potem w MK5 2.0 EB a obecnie siedzi w EDGE 2.0 EB 2020. w EDGE żadnych problemów z prądem, najdłuższa przerwa jaka była w aucie bez odpalania to tydzień, jak stał na parkingu lotniskowym, również brak jakichkolwiek problemów.
Może diabeł tkwi w szczegółach i ustawieniach samej kamery. Ja mam ustawiony tryb parkingowy tak, żeby można odczytać numer rejestracyjny, jest dźwięk, ale np. 2 minuty trybu zapisują około 70 MB, a 2 minuty w trybie jazdy zapisują ponad 350 MB, więc jak ktoś poszaleje z ustawieniami nagrywania w trybie parkingowym i poustawia wszystko na maksa, to i taka kamera ciągnie sporo więcej prądu i może drenować akumulator. Jednak dla Mnie tryb parkingowy jest bardzo ważny i przydatny, bo już raz uratował Mnie przed naprawianiem auta z własnej kieszeni, bo babeczka przerysowała mi auto na parkingu w galerii i odjechała, chociaż na filmie widać że wysiadła, zobaczyła co zrobiła i pojechała w siną dal. Ustalenie sprawcy na podstawie wizerunku, numerów rejestracyjnych, dokładnej daty i miejsca, trwało około 4 miesięcy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. |