|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
04-08-2023, 06:15 | #1 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-04-2021
Skąd: Ełk
Model: Ford Kuga Mk1 Titanium
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 8
|
Egr ? Wtryskiwacze ? Dpf ?
Witam, mam problem z Ford'ek Kuga z 2009 r. 4x4 w wersji Titanium.
Problem powstał w pod koniec czerwca kiedy zaświeciła się lampka pomarańczowa lampka Cheack Engine. Zazwyczaj jeżdżę po mieście wiec z forum dowiedziałem się ze to DPF. Starając się go wypalić wyruszyłem w trasę - lecz niestety proces nie powiódł się. Po Kilku próbach udałem się do mechanika celem sprawdzenia o co chodzi. Mechanik powiedział ze trzeba wypalić DPF, wiec ja mu powiedziałem ze na trasie nie daje rady, spróbował wiec zrobić to komputerowo, pomimo wielu prób z różnych sprzętów diagnostycznych nie było możliwości zrobienia tego komputerowo wiec DPF został wyjęty i wyprany. Po zamontowaniu DPF na swoim miejsciu poziomu komputera załączono regeneracje dpf + adaptacja z powodzeniem. - Błąd znikł,po dwóch tygodniach w trasie przy około 130-140 km znowu pojawiła się ikonka "cheack engine" wiec myślałem że włączyła się procedura wypalania dpf ( po okolo 160 przejechanych km ). Po przejechaniu ponad 20-30 km pojawił się komuniukat "AWARIA SILNIKA" - auto zgasło. Nie szło go odpalić, pomimo że kręciło. Wiec Kuga pojechała laweta do domu. - Trwało to godzinę - po dostarczeniu auta pod domem odpaliło bez problemu ale nadal z pomarańczową ikonką i komunikatem AWARIA SILNIKA. Mechanik rozkłada ręce. Po kilku dniach zalałem "LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG CZYŚCI WTRYSKI" na bardzo małej ilosci paliwa - okolo 20 l. po przejechaniu 50 km komunikat "Awaria silnika" znikł. OBROTY NIE FALUJĄ, NIE ODCZUWAM BRAKU MOCY. brak mocy był jedynie przed praniem dpf" Wczoraj podłączyłem go do kompa i wyświetliło mi takowe błędy jak na zdjęciu. Ludzie mówią że trzeba wyciać dpf - ale przecież był prany Ludzie mówią ze to czujnik dpf - ale mechanik by raczej nie montował zepsutego? Ludzie mówią ze to wtryskiwacze - no ***WULGARYZM*** droga sprawa i tego sie obawiam. Ludzie mówią ze to wina EGR, zaślepić i zaprogramować. Wiec pytam was Ford'ziaży miał ktoś z was taki problem ? albo podobny ? co mam zrobić aby nie wrzucic kasy w błoto.? Ostatnio edytowane przez Speedo ; 04-08-2023 o 12:10 |
04-08-2023, 07:39 | #2 |
FCP member
Imię: Marek
Zarejestrowany: 18-01-2018
Skąd: Ostrava
Model: ka
Silnik: benzyna
Rocznik: 2021
Postów: 76
|
Odp: Egr ? Wtryskiwacze ? Dpf ?
Temat był szczegółowo opisany. Czujnik dpf (jest na obudowie aku) szczelność wężyków.
|
04-08-2023, 10:48 | #3 |
ford::beginner
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 29-04-2021
Skąd: Ełk
Model: Ford Kuga Mk1 Titanium
Silnik: 2.0
Rocznik: 2009
Postów: 8
|
Odp: Egr ? Wtryskiwacze ? Dpf ?
NIE CYTUJEMY CAŁYCH POSTÓW W ODPOWIEDZI, A ZWŁASZCZA GDY ZNAJDUJĄ SIĘ BEZPOŚREDNIO NAD TWOIM !!!!!
MOŻNA UŻYĆ JESZCZE FUNKCJI "CYT. SELEKTYWNY" (część tekstu zaznaczonego) jakich wężyków ? Ostatnio edytowane przez Speedo ; 04-08-2023 o 12:09 |
04-08-2023, 11:48 | #4 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,017
|
Odp: Egr ? Wtryskiwacze ? Dpf ?
Czujnika dpf.
|
04-08-2023, 12:14 | #5 |
Junior Moderator
Zarejestrowany: 09-09-2004
Skąd: lubuskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3,004
|
Odp: Egr ? Wtryskiwacze ? Dpf ?
1. jak nie odpala to odpinasz wtyczkę od czujnika na obudowie akumulatora i jedziesz - oszczędność na lawecie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
2. jak masz kompa i forscana to możesz sobie odczytać pid-y ciśnienia róznicowego i potwierdzić awarię czujnika 3. jak już potwierdzisz to nie kupuj najtańszego bo starczy na miesiąc, poniżej Delphi nie schodź 4. i tak się skończy wycięciem dpf |
05-08-2023, 18:22 | #6 |
ford::specialist
Zarejestrowany: 10-09-2009
Model: Focus Mk3 FL kombi
Silnik: 1.5 tdci 120KM
Rocznik: 2015
Postów: 689
|
Odp: Egr ? Wtryskiwacze ? Dpf ?
Jakiś problem elektryczny, błędów jest co nie miara. Tu potrzeba dobrego elektryka a nie "prania" filtra czy strzałów typu może wtryski.
__________________
Poprawne formy gramatyczne mają brzmienie: tylna szyba, nie tylnia. To auto a nie te auto. Nie polemizuję - niech Ci się wydaje, że masz rację |