|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
31-01-2023, 18:55 | #171 |
ford::amateur
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 27-01-2013
Skąd: Gliwice
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2015
Postów: 9
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Generalnie udało mi się temat z błędem P1102 rozwiązać. Na forum już wcześniej opisywałem co zrobiłem w celu znalezienia przyczyny wystąpienia tego, ale to wszystko nic nie pomogło i niejako się z tym pogodziłem. W planie było zrobienie chipa i przy okazji chciałem, aby ten błąd P1102 "wyrzucić z ramki błędów. Na przestrzeni czerwca / lipca ubiegłego roku wyskoczył mi jeszcze inny problem związany z czujnikiem tlenu przed katalizatorem (błąd P2237). Na forach jako tako mało kto pisał o takim problemie w tym modelu, więc kupiłem używaną sondę. Po wymianie dalej ten sam błąd... Następnie kupiłem nową sondę i dalej to samo... Wiec w dalszej kolejności padło na sprawdzenie wtyczki i wiązki ok. 10-20cm od tej wtyczki w poszukiwaniu jakiś uszkodzeń. Generalnie wszystko ok. Co ciekawe, czasem ten błąd samoczynnie znikał, po czym powracał na dłużej. Same skasowanie błędu nic nie dawało, bo kontrolka się zaświecała po przejechaniu 30 - 50 km. P1102 co jakiś czas też się pojawiał. Gdzieś z początkiem sierpnia zeszłego roku zabrałem się za kompletne sprawdzenie wiązki silnika, począwszy od wtyczki do czujnika tlenu aż do wtyczki komputera, oraz kolejnej wtyczki, która wchodzi aż do skrzynki z przekaźnikami obok akumulatora. Z wiązki ściągnąłem wszystkie taśmy i peszle, aby sprawdzić centymetr po centymetrze każdy z przewodów do tego czujnika. Nie znalazłem żadnych uszkodzeń, załamań, czegokolwiek, co mogłoby być podejrzane. Co jednak mnie zastanowiło, to wygląd pinów na komputerze. Wszystkie były bardzo matowe, nawet bym powiedział, że z jakimś nalotem. Każdy z tych pinów mechanicznie wyczyściłem małym śrubokrętem i popsikałem preparatem do czyszczenia styków. Także popsikałem tym preparatem dwie wtyczki, które idą do kompa i jedną, która wchodzi do skrzynki bezpieczników. Po zmontowaniu wszystkiego musiałem wykasować błędy, gdyż mimo odpiętego aku się pojawiły. Po tym wszystkim jak do tej pory żaden z tych błędów nie wrócił, a co więcej, zauważyłem, że silnik trochę jakoś inaczej pracuje. Szczególnie w przedziale 3-4,5 tys. obrotów. Wcześniej był jakoś ospały, a teraz jest zauważalna różnica. Ja stawiam na to, że powodem tych błędów mogły być "pośniedziałe" piny na kompie.
|
15-02-2023, 17:58 | #172 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 02-07-2019
Skąd: Międzyrzecz
Model: FOCUS MK3 FL
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2017
Postów: 14
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Witam. Mam identyczny problem z ciśnieniem doładowania co kolega
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
. Te same wartości nie doładowania - 2.27 czasem max 2.35. Czy ktoś ma pomysł jak sprawdzić ta gruszkę czy to nie jest ona jakos winna? Mam taki trop, bo oglądałem film Pana Przemysława Stępnia o zmianie parametru ABS po zmianie mocy 150 na 180 na początku filmu mówi o tym że "coś" może blokować gruszkę. Napisałem zapytanie w komentarzu tego filmu ale bez odpowiedzi. Myślę że jest to powiązane z naszym problemem. Zobaczcie 1:24
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Po słowach Pana Przemka sugeruje ze właśnie ta gruszka może "coś blokuję". Jak to zdiagnozować? |
15-02-2023, 18:16 | #173 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,641
|
Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Wiesz u Przemka „coś” co blokuje gruszkę, to może być wszystko, dokładnie wszystko co zasłyszy, wymyśli i puści w eter. Ważne żeby leciały lajki jak coś „włancza”, albo bierze „to” i przyczepia do „tego tam”, z „tymi tymi przy tym”… Nie traktowałbym gościa jako wyrocznię… Tym bardziej jeśli wskazuje się na czujnik kopiowania turbo i nie wie się za bardzo co on robi i do czego służy… Zęby zgryzłem na tym błędzie i tyle analiz co przeprowadziłem, części, które wymieniłem, to chyba niewielu zrobiło… Koniec końców błędu nie mam już od dawien dawna ale turbo ładuje sobie nadal nie na „pełną moc”. Czy gruszka pracuje źle? Absolutnie nie. Czy „coś” ją zacina? Również nie. Korespondowałem z paroma osobami, które nawet turbo podmieniały i to samo.
Co możesz samodzielnie sprawdzić to parametr boost zadany i oczekiwany. Jeśli się pokrywają to wg mnie ciężko czegokolwiek szukać przy turbinie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Ostatnio edytowane przez zmulim ; 15-02-2023 o 18:18 |
15-02-2023, 20:27 | #174 |
ford::beginner
Imię: Krzysztof
Zarejestrowany: 02-07-2019
Skąd: Międzyrzecz
Model: FOCUS MK3 FL
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2017
Postów: 14
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
No tak Pan Przemek to faktycznie taki mechanik-rzemieslnik heh (nie oceniam). Właśnie patrząc na posty wstecz to wiem że faktycznie zrobiłeś rozpoznanie tematu wszechstrinne mój pomysł na dodanie trochę boosta to może zrobić stage 1 chip i może dostrojona mapa pomoże tutaj? Wcześniej myślałem też że soft. Ale skoro mówisz że wgrywałeś na nowo i nic to może chip hmmm?
|
15-04-2023, 19:41 | #175 |
ford::beginner
Imię: Irek
Zarejestrowany: 06-04-2013
Skąd: Gdańsk
Model: MK5 / Transit Connect 2021
Silnik: 2.0 TDCi / 1.5 ECOBLUE
Rocznik: 2015 / 2021
Postów: 16
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Może komuś to pomoże z innego forum . Ktos twierdzi ze to wina luźnego rozrządu. Do zweryfikowania.
|
16-04-2023, 10:09 | #176 | |
ford::amateur
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 16-07-2022
Skąd: Polska
Model: KUGA MK2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 9
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Cytat:
|
|
16-04-2023, 11:27 | #177 | |
ford::amateur
Imię: Dominik
Zarejestrowany: 16-07-2022
Skąd: Polska
Model: KUGA MK2
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2015
Postów: 9
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Cytat:
|
|
10-06-2023, 23:56 | #178 | |
ford::professional
Imię: Karol
Zarejestrowany: 29-08-2013
Skąd: w-wa
Model: mondeo MK4 / MK5
Silnik: 1.6 eb ~210KM / 2.0 tdci 215KM
Rocznik: 2014 / 2017
Postów: 1,536
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Cytat:
Otóż trop padł na pompę podciśnienia (widzę że też mierzyłeś i Twoja wyszła jakby słabsza od innej). Kilka razy miałem jakby też słabsze wspomaganie hamowania. Z gruszką kombinowałem to nie to. Po rozebraniu pompy wyglądała w środku jak szlifowana diaxem po całej obudowie od środka, rysy jak na tuleji cylindra po jeździe bez oleju aż do zatarcia. Właśnie wymieniłem na nową, jutro będę testował. Przebieg 260k. Również egr_err wskazywał po depnieciu gazu czasami 0% a czasami 99.2% więc obawiałem się że egr mi popuszczał spalin, wyczyściłem wszystko i zrobiłem adaptację, wcześniej było dużo sadzy ale grzybek i klapka bez zarzutu, elektronika również. Może ta klapka sterowana podciśnieniem też nie pracowała prawidłowo bo podciśnienia brakowało? Jutro porównam z tym co było. Co do Twojego auta i problemu z niskim doładowaniem pisałeś, że mieszkasz na dużej wysokości, jakiej? Może sterownik to jakby sobie zapamiętał i aby nie doprowadzić do zbyt dużego doładowania ogranicza doładowanie? Jeśli takie jest również zadane to raczej na pewno sterownik jakieś dane z czujników, które mu "nie pasują" albo nauczył się czegoś w przeszłości. EGT na poszczególnych czujnikach, ciśnienie na DPF (nie tylko zapełnienie) sprawdzone? Zerknij też na zmiany EGT u siebie w porównaniu najlepiej do identycznego focusa (w innej budzie test może być trochę przekłamany), czy przypadkiem dużo szybciej nie rośnie niż w podobnym (PCM może brać to pod uwagę)? Z tego co widzę ciśnienie i przepływ też się w miarę pokrywają czyli sprzętowo wygląda prawidłowo. Zwróć uwagę dane praktycznie wszystkich czujników oraz ich zmianę jak depniesz i jak możesz porównaj z innym dw10f. Manual czy automat? Może jeśli automat to wchodzą jakieś limitery od skrzyni? Odnośnie przełaczenia 150-180KM i jak mówisz lepszych osiągów na "mapie" 150km to jest na to proste wytłumaczenie. To nie są de facto różne mapy silników. Domyślna jest ta 180km, 150km i 120km to jedynie limity momentu obrotowego czyli wszystko chodzi tak samo poza odjęciem "gazu" gdy moment obrotowy przy danych obrotach przekroczy zadaną wartość. Także jeśli auto nie rozwijało 150km to zmiana mapy 150-180km nie powinna wpływać na nic bo silnik nie wchodzi w rejon, gdzie ma zadane ująć "gazu" Ostatnio edytowane przez klocolus ; 11-06-2023 o 00:01 |
|
12-06-2023, 08:21 | #179 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,641
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Hej Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Tak, u mnie nadal wygląda to tak jak wygląda, ale auto jeździ, odpycha się całkiem nieźle i błędami mi nie sypie od tamtego czasu. Sprawdzałem pompę vacum, i faktycznie odczyt był minimalnie słabszy niż w innej Foce, którą porównywaliśmy z kolegą, ale ta różnica jest tak nieznaczna, że wg mnie nie można stwierdzić iż to stanowi przyczynę - hamulce działają idealnie, nigdy nie odczuwałem niedostatku wspomagania. Poza tym nawet jeśli vacum minimalnie słabsze to wg mnie i tak zbudowało by zadane podciśnienie dla gruszki turbo, tyle że może o tą sekundę, dwie wolniej... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Co do EGR, to jest on dość zmyślnie skonstruowany i ta część sterowana podciśnieniem o której piszesz ma za zadanie otwierać bądź zamykać kierowniczkę spalin, kierującą je na chłodnicę spalin. Dzięki temu EGR pilnuje sobie temperatury spalin. Wiadomo im chłodniejsze, tym więcej może ich wrzucić do dolotu. Jak wiesz, cały EGR u mnie to nówka sztuka, i to również nie było to. Mieszkam na wysokości około 1000m.n.p.m. Profilaktycznie robiłem reset PCM i wszystkiego czego mógłby się ewentualnie "nauczyć". EGT na czujnikach są ok, zachowują się poprawnie, ciśnienie różnicowe na DPF również bardzo dobrze, DPF drożny, wypala się ładnie, nie ma się czego przyczepić Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Czy te wartości EGT rosną jakoś za szybko albo w jakiś niebezpieczny pułap, który PCM by wycinał i stąd zmniejszenie boosta (bo jak się domyślam, to masz pewnie na myśli), nie sądzę. Nie raz go mocno przegonię na krętej górskiej drodze i EGT łapią raptem nieco powyżej 400-450 stopni. Więc bez jakiegoś wow ani ogromnego skoku. Skrzynię mam manualną więc nie ma mowy o limiterze itp. Fakt faktem fajnie byłoby walnąć jakiegoś loga dynamicznego z dwóch tych samych Fok, na tym samym odcinku trasy i wszystko porównać, niestety jest to dla mnie dość problematyczne, bo najbliższy kolega to jakieś 100km ode mnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W drodze kolejny członek rodziny a córka totalnie nie pozwala na jakieś większe dłubanie przy aucie. Wstyd mówić, że nawet nie wiem kiedy go znów woskiem śmignę Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Odnośnie zmiany "Mapy", tak jak mówisz, chodzi o inny limit momentu, a dokładniej turbo i jego zmienna geometria nieco dłużej "ciągną" przy opcji 180KM, oraz nieco więcej paliwa dodają wtryski. Ostatnio edytowane przez zmulim ; 12-06-2023 o 08:25 |
03-08-2023, 19:35 | #180 |
ford::beginner
Imię: Mateusz
Zarejestrowany: 25-03-2023
Skąd: Wrocław
Model: Ford C-Max MK2
Silnik: 2.0 TDCi 150KM (T7DB)
Rocznik: 2015
Postów: 27
|
Odp: Błąd P1102 podczas jazdy, diagnoza
Witajcie Panowie, niestety mnie tez dopadł błąd P1102 (plus P02FA i P003A, ale te tylko podczas startu silnika - zupełnie bez wpływu na pracę silnika). Generalnie silnik pracuje równo dobrze się zbiera itd. Ale już dwa razy dojazd do śwaiteł i w okolicach 1500rpm - błąd. Po wył/sł silnik - brak błędu.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] - czy po wymianie filtra, węży i elekrtor zaworu zauważyłęś jakieś zmiany wartości w któymś PIDzie? U mnie z butem w podłodze mam nawet 2,6 bara czasami (150km oruginalne), przepływy nawet [o 155g/s na MAF. Wyczyszczony MAF/MAP ( w weekend wyczyszczę przepustnicę bo sądząc po wyglądzie MAPa sporo tam syfu) - brak zmiany w ich PIDach. Zastanowił mnie jeden z wpisów kolegów o przyuczaniu wtrysków w czasie hamowania silnikiem - może trop wtrysków też ma sens? Pytanie, czy ten proces adaptowania się wtrysków odbywa się całyczas wraz ze zmieniającymi się warunkami pracy silnika (np. wymiana filtra zmienia opory przepływu powietrza) tylże , że po resecie odbywa się na ostro, a później już małymi skokami? I jeszcze jedna rzecz przyszła mi do głowy - o ile nic mi w wątku nie umknęło to @[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] jako jedyny zrobił jedną rzecz - zdjął na długi czas klemy z aku - czy samo to nie mogło zresetować jakiś 'śmieci' wiszących w pamięci PCM? Prszyło mi to do głowy po tym jak dzisiaj odłączyłem aku w moim starym Opelku coby polutować w nim uszkodzone kabelki i ... wiszący na jego kompie jakiś błą, z kórym naswet ludzie ASO nie wiedzieli co zrobić ... nie chce wrócić. Ostatnio edytowane przez BalROCK ; 03-08-2023 o 20:33 |