Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 28-07-2023, 17:35   #1
plonky
ford::amateur
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-07-2023
Skąd: Łódź
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 2
Domyślnie 1.6 tdci 90 KM, tryb awaryjny brak błędów silnika

Witam, posiadam focusa mk2 2010r., który od niedawna zaczął wchodzić w tryb awaryjny. teraz ten tryb się załącza po przejechaniu ok 200-300m był podłączany pod 2 różne komputery i nic nie pokazują(brak jakichkolwiek błędów). Samochód nie wyświetla check-a nawet po odpięciu sond czy przepływomierza. po prostu zapala się tylko czerwony tryb z wykrzyknikiem i ogranicza obroty silnika. Wymieniłem wąż turbiny ponieważ był pęknięty, sprawdziłem układ podciśnienia wszystkie przewody szczelne. Profilaktycznie wymieniłem zawór podciśnienia na nowy. Wymieniłem również świece żarowe ponieważ 3 były uszkodzone. Samochód na postoju pracuje prawidłowo wkręca się na obroty, turbina się załącza i wszystko jest ok. a pod obciążeniem po chwili tryb awaryjny. Jutro wyjmę EGR i sprawdzę. Proszę o jakieś rady i ewentualnie o namiar na dobrego Speca w Łodzi.

plonky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 28-07-2023, 18:59   #2
cymjan
ford::average
 
Avatar cymjan
 
Imię: jan
Zarejestrowany: 12-02-2014
Model: focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 103
Domyślnie Odp: 1.6 tdci 90 KM, tryb awaryjny brak błędów silnika

Witaj a pomyślałeś o tym może już pompa wc siadła ,miałem kiedyś podobnie ,wolne obroty ok ,a jak depłem to od razu lampka,,moze łapie powietrze z filtra ,ja bym stawiał na pompe
a jaki przebieg . u mnie regeneracja pompy i od 2004 roku smiga .
powodzenia
cymjan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2023, 08:50   #3
plonky
ford::amateur
 
Imię: Bartek
Zarejestrowany: 26-07-2023
Skąd: Łódź
Model: Focus mk2
Silnik: 1.6 tdci
Rocznik: 2010
Postów: 2
Domyślnie Odp: 1.6 tdci 90 KM, tryb awaryjny brak błędów silnika

Pompa raczej odpada, dopóki nie wejdzie w tryb awaryjny wszystko działa normalnie, wkręca się na obroty aż miło. Zaraz będę sprawdzał ciśnienie doładowania bo czytałem że to też częsty problem przy tym silniku.
plonky jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2023, 17:56   #4
cymjan
ford::average
 
Avatar cymjan
 
Imię: jan
Zarejestrowany: 12-02-2014
Model: focus
Silnik: 1.8 TDCI
Rocznik: 2004
Postów: 103
Domyślnie Odp: 1.6 tdci 90 KM, tryb awaryjny brak błędów silnika

W moim focusie przed regeneracją pompy wc na postoju też wchodził na obroty ,ale jak
ruszyłem w trasę i depnąłem od razu zapalała się kontrolka ,a tak przy jezdzie do 80 -tki
szło jechać i nic więcej . a jaki masz przebieg ,a wtryski czasem nie leją bo przez to
traci sie ciśnienie .

Jan
cymjan jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 29-07-2023, 20:41   #5
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
Domyślnie Odp: 1.6 tdci 90 KM, tryb awaryjny brak błędów silnika

Cytat:
Napisał plonky Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
brak jakichkolwiek błędów
Coś jest namieszane bo jak jest tryb awaryjny no to musi być błąd. Inaczej można strzelać w ciemno.
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2023, 11:38   #6
DJP-dwr
ford::beginner
 
Imię: Dariusz
Zarejestrowany: 26-09-2022
Skąd: Jordanów Śląski
Model: Focus mk2 FL
Silnik: 1,6 TDCI
Rocznik: 2009
Postów: 14
Domyślnie Odp: 1.6 tdci 90 KM, tryb awaryjny brak błędów silnika

Podłączyć inny komputer, przeskanować wszystkie moduły - nie tylko silnik.
1,6 tdci raczej chętnie sypie błędami.
Filtry?
Bezpieczniki?
Parametry pracy silnika?
Bez błędów to na oślep szukanie.
DJP-dwr jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2023, 12:01   #7
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 552
Domyślnie Odp: 1.6 tdci 90 KM, tryb awaryjny brak błędów silnika

Co rozumiecie przez "tryb awaryjny". Brak mocy, czyli to, że "łapie muła"?
Cytat:
Napisał DJP-dwr Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Parametry pracy silnika?
Bez błędów to na oślep szukanie
Może nie w tym silniku, ale jedna z popularnych marek traciła ciąg przy uszkodzeniu przepływomierza, a DTC w tym przypadku nie był generowany. Tak więc jak kolega napisał parametry, które są czasem bardziej pomocne niż zarejestrowany DTC.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 01-08-2023, 12:13   #8
hindus
ford::expert
 
Avatar hindus
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 22-07-2014
Skąd: Wejherowo
Model: Focus MK2 FL
Silnik: 1.6 TDCI 90KM
Rocznik: 2008
Postów: 4,553
Domyślnie Odp: 1.6 tdci 90 KM, tryb awaryjny brak błędów silnika

@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
Cytat:
Napisał plonky Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
po prostu zapala się tylko czerwony tryb z wykrzyknikiem
hindus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-08-2023, 19:06   #9
thesperado
ford::specialist
 
Imię: Jarek
Zarejestrowany: 24-11-2014
Model: FF2, FF3, Fiesta mk7
Silnik: 1,6 Pb 101 KM, 1,6 Pb 125 KM, 1,25 Pb 82 KM
Rocznik: 2007,2011,2009
Postów: 552
Domyślnie Odp: 1.6 tdci 90 KM, tryb awaryjny brak błędów silnika

Nie mam TDCI, ale zapalenie się tzw. trybu z wykrzyknikiem w moim FF2 zawsze pozostawiało pamiątkę w postaci jakiegoś DTC.
Cytat:
Napisał plonky Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Samochód nie wyświetla check-a
I tu dochodzimy do tego, co te obie kontrolki tzn. "tryb" i "check" oznaczają i jaka jest różnica pomiędzy nimi? Może ktoś to wyjaśni i może tu tkwi jakaś wskazówka. Mam swoje doświadczenia, ale nie z Fordem w tej kwestii, więc nie będę robił tu zamieszania. Kolega trochę zainwestował czasu i pieniędzy i planuje dalsze dalsze inwestycje, a specjalnie punktu zaczepienia nie znalazł.
thesperado jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 15:19.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.