Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Focus
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 25-07-2023, 16:15   #31
cinek15c
ford::average
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-07-2019
Skąd: Marki
Model: Focus MK3, Focus MK3 FL
Silnik: 1.6 Ti-VCT 125KM, 2.0 TDCi 180KM
Rocznik: 2011, 2015
Postów: 89
Domyślnie Odp: Po wymianie silnika PSCM kierownica mocno skacze

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Kto pomoże zweryfikować pidy
SW_ANG_RATE
SW_ANG_VEL
Focus 2015 FL, 2.0 TDCi:
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]
[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

PIDy cały czas na 0.

cinek15c jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-07-2023, 16:21   #32
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Po wymianie silnika PSCM kierownica mocno skacze

Dziękuję, czyli SASM jest ok.
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2023, 07:43   #33
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Po wymianie silnika PSCM kierownica mocno skacze

Dzisiaj porównałem wskazania z innym samochodem podobnym rocznikowo.
Prawie wszystkie wskazania są identyczne.
Różnice to:
Kat skrętu SASM
u mnie zmienia sie +/- od punktu "0"
u kolegi cały czas 5557 st. i nie reaguje na ruch kierownicą(nie wnikam, jeździ)
VIN
u mnie odwrotnie
u kolegi prawidłowo

no i inna przekładnia
u mnie AV6T-xxxxxxxxx
u kolegi CV6T-xxxxxxx

Pozostałe parametry identyczne.

co ciekawe, po włączeniu stacyjki bez uruchamiania silnika wszystko idealnie, błędów brak
po odpaleniu silnika, dalej wszystko ok.

Dopiero w momencie dotknięcia kierownicy zaczyna telepać.

Ostatnio edytowane przez Slawko ; 26-07-2023 o 07:46
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2023, 14:22   #34
SRS
Moderator
 
Avatar SRS
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,992
Domyślnie Odp: Po wymianie silnika PSCM kierownica mocno skacze

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzisiaj porównałem wskazania z innym samochodem podobnym rocznikowo.
to ja może zamieszam kijem w tym mrowisku informacji bazując na vin-e który podałeś CG66622 przekładnia BV6C-3D070-AG zamontowana w fabryce i porównując go z CG79056 przekładnia BV6C-3D070-AG czyli auto z tego samego miesiąca produkcji wychodzi coś innego niż ty podajesz co do oprogramowania PSCM-a

Nr cz궛ci: BV6C-3C579-AF
Calibration level: BV6C-3C579-AF
Strategia: BV6T-14C217-AE
Kalibracja: BV6T-14C218-AE

i na początek sprawdził bym co ty założyłeś do tego auta bo przekładnia
AV6C-3D070-A... zamieniała się na AV6C-3D070-V... i następnie na HV61-3D070-V... i stosowana była - KOŁO ZĘBATE - STEROWAN.ZĘBN.I ZĘBAT (LHD, ALL 7 X 16" WHEELS, WSZYSTKIE SILNIKI 1,6 L SOHC DV6 LUB WSZYSTKIE Z KOŁAMI 6.5 X 16" LUB Z SILNIKAMI BENZYNOWYMI LUB WSZYSTKIE KOŁA 7.0 X 17")
BV6C-3D070-AG - zamienia sięna CV6C-3D070-A... i następnie na HV61-3D070-A... i stosowana była - KOŁO ZĘBATE - STEROWAN.ZĘBN.I ZĘBAT (1.6L ECOBOOST SCTI (150PS), WSZYSTKIE KOLA 17-CALOWE, LHD, WYPRODUKOWANO W FABR.W SAARLOUIS LUB ALL 7 X 16" WHEELS, SILNIKI BENZYNOWE 4-CYLINDROWE LUB WSZYSTKIE Z KOŁAMI 6.5 X 16" LUB WSZYSTKIE SILNIKI 1,6 L SOHC DV6)
chodź montowane w tym samym okresie lecz są inne

czyli przekładnia AV6C-.... nigdy nie zamieniała się na BV6C-.... i tutaj bym szukał przyczyny.
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA
ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP
SRS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2023, 14:34   #35
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Po wymianie silnika PSCM kierownica mocno skacze

Ha, też mi się nie zgadza, bo na przekładni, tej fabrycznej, co leży w garażu z której wziąłem silnik i była od nowości w tym samochodzie przed wymianą jest nalepka BV6C a w oprogramowaniu jest AV6C.
Teraz jest inna przekładnia, tylko nie wiem jaki numer i silnik z tej fabrycznej AV6C. Poprzedni silnik też był AV6C.
Czyli teraz jest przekładnia z dokładnie takim samym silnikiem który się spalił i działał.
Dzisiaj się trochę tym bawiłem i pomimo że tłucze ta kierownica nie ma żadnego błędu. Pokazuje wszystkie parametry.
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2023, 17:40   #36
SRS
Moderator
 
Avatar SRS
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,992
Domyślnie Odp: Po wymianie silnika PSCM kierownica mocno skacze

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Czyli teraz jest przekładnia z dokładnie takim samym silnikiem który się spalił i działał.
CG66622 - PSCM moduł sterujący układem wspomagania kierownicy BV6C-3C579-AF BV6C-3C579-AF BV6T-14C217-AE 14/03/2014 06:11 coś robiono w ASO
CG79056 - PSCM moduł sterujący układem wspomagania kierownicy BV6C-3C579-AF BV6C-3C579-AF BV6T-14C217-AE 19/04/2012 01:39 oprogramowanie z dnia produkcji

jednak z jakiegoś powodu te przekładnie nie zamieniają się , fizycznie mogą być takie same i posiadają takie same silniki lecz mogą mieć inne oprogramowanie i z tego powodu Ford nie przewiduje zamienności pomiędzy przekładnią AV6C a BV6C
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA
ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP
SRS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2023, 18:28   #37
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Po wymianie silnika PSCM kierownica mocno skacze

Czyli mam jeden wielki misz-masz.
Korpus jaki leży w garażu to BV6C-3D070-AG.
Wychodzi na to, że nie jest to przekładnia od tego samochodu.

Teraz mam korpus xxxx070xx. Więcej nie widzę ale jest cała nalepka tylko zasłonięta(deszcz pada i za ciemno już jest, ale przy najbliższej okazji sprawdzę)

Jak było do tej pory i działało:
Korpus xxxxx070xx
Silnik identyczny jak teraz po wymianie.

Jedyna różnica to taka, że uszkodzony silnik nie miał softu "calibration level" i sypał błędem U2100:00-0A nieukończona konfiguracja początkowa.

Teraz ten po wymianie ma identyczny soft plus Calibration level: AV6C-3C579-EA i nie sypie żadnymi błędami.

Gdzieś tu na forum wyczytałem jak ktoś kupował silnik to sprzedawca pytał czy lewy czy prawy(co by to nie znaczyło).
A czy ślimak na tym drążku wewnątrz nie jest czasem lewoskrętny lub prawoskrętny?

Jakby nie patrzył pewnie skończy się nie po mojej myśli :-(
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2023, 18:44   #38
SRS
Moderator
 
Avatar SRS
 
Imię: Robert
Zarejestrowany: 17-02-2004
Skąd: Lubelskie
Model: Fiesta
Silnik: 1.4L Duratec 16V PFI
Rocznik: 3/2012 / 4/2011
Postów: 3,992
Domyślnie Odp: Po wymianie silnika PSCM kierownica mocno skacze

Cytat:
Napisał Slawko Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Korpus jaki leży w garażu to BV6C-3D070-AG. Wychodzi na to, że nie jest to przekładnia od tego samochodu.
przeczytaj dokładnie jeszcze raz
Cytat:
bazując na vin-e który podałeś CG66622 przekładnia BV6C-3D070-AG zamontowana w fabryce
jeżeli to vin z twojego auta.
Cytat:
posiadają takie same silniki lecz mogą mieć inne oprogramowanie
tutaj wydaje mi się że jest problem.
__________________
IDS |Forscan| UCDS - Doposażanie | Programownie sterowników | IMMO // WSZYSTKIE MODELE EUROPA-USA
ZMIANA MOCY - MONTAŻ TEMPOMATU - SPOLSZCZENIA - NAWIGACJE - PRZERÓBKI LAMP
SRS jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 26-07-2023, 19:00   #39
Slawko
ford::professional
 
Avatar Slawko
 
Imię: Sławek
Zarejestrowany: 25-09-2012
Skąd: Warszawa
Model: Focus 3 kombi
Silnik: 1.6 TDCi DV6C
Rocznik: 2012
Postów: 1,361
Domyślnie Odp: Po wymianie silnika PSCM kierownica mocno skacze

Przepraszam, faktycznie. (Jak ja nienawidzę pracować na telefonie).
Tak to mój Vin.

Silnik który zdemontowalem z tej przekładni BV6C-3D070-AG wyglądał jakby nigdy nie był ruszany. Tylko ma inne oprogramowanie AV6C niż te które podałeś BV6C. Na dodatek nie gryzie się z obecnym softem reszty samochodu.


Muszę sprawdzić jaki mam dokładnie korpus teraz zamontowany.

Coś czuję, że dokładnie obejrzę tą co mam w garażu, zamontuję oryginalny silnik i wymienię całą przekładnię.
@[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] bardzo Ci dziękuję, zaczyna mi się rozjaśniaćGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Slawko jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.