Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Transit
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 02-07-2023, 14:33   #1
dopelover
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-07-2021
Model: transit
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 21
Domyślnie Przyspieszacz kąta wtrysku

Mój Transit 80 KM stracił w ostatnim czasie sporo wigoru i podjazdy pod górki były dla niego i dla mnie sporym wyzwaniem. Wymieniłem filtr paliwa, założyłem nowa pompę paliwa, przepłukałem pompę wtryskowa i wtryskiwacze i jest dużo lepiej. Teraz żadna górka nie jest mu straszna. Zniknęło też kopcenie przy szybkim odpuszczeniu gazu.

Przy okazji tych zabiegów przyjrzałem się pracy przyspieszacza kąta wtrysku i zastanawia mnie czy przy nagrzanym silniku dźwignia przyspieszacza powinna opierać się na ograniczniku? U mnie są jakieś 2-3 mm luzu. Jest to widoczne na załączonym zdjęciu. Może ktoś wie jak to ma wyglądać? W manuału Haynesa nie znalazłem tej informacji. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Enviado desde mi RMX3081 mediante Tapatalk


Ostatnio edytowane przez dopelover ; 04-07-2023 o 12:49
dopelover jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 09-07-2023, 19:32   #2
dopelover
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-07-2021
Model: transit
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 21
Domyślnie Odp: Przyspieszacz kąta wtrysku

Przeczytałem sporo materiałów nt. pomp VE i odpowiedź znalazłem w instrukcji technicznej Boscha, gdzie widnieje tak informacja:

With the bowden cable not
pulled, the coil spring pushes the stop
lever up against the stop. Ball pin and
roller ring are in their initial position.

Więc odpowiedź na moje pytanie jest twierdząca. Przy rozgrzanym silniku dźwignia powinna opierać się o ogranicznik.

Enviado desde mi RMX3081 mediante Tapatalk
dopelover jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2023, 09:04   #3
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Przyspieszacz kąta wtrysku

Ta dźwignia powinna się opierać o ogranicznik. Ale ona ma niewielki początkowy ruch jałowy, który jeszcze nic nie powoduje. Łatwo to wyczuć - przy nagrzanym silniku spróbuj ja ręką przesunąć w stronę siłownika - jeżeli od razu drży, wibruje, to niedobrze, trzeba poluzować linkę. Jeżeli ma niewielki ruch jałowy i dopiero później zaczyna drżeć - to jest ok.

Tak w ogóle to widzę, że nie masz na końcu linki zabezpieczenia zwalniającego całkowicie napięcie linki. Takie zakończenie pozwala w okresie letnim na odłączenie urządzenia przyspieszającego wtrysk zimnego silnika i zwiększającego wolne obroty. Wtedy można także odłączyć zasilanie elektrosiłownika, zdejmując wtyk z jego pinu. Te silniki latem startują bardzo dobrze bez tego urządzenia i nie gasną na wolnych zmniejszonych wolnych, zresztą szybko się nagrzewają.
Ja taką końcówkę miałem fabrycznie założoną, ale faktycznie nieczęsto ją spotykałem w innych Transitach z pompą Boscha. To były jakby dwie tulejki na tej lince, stykające się ze sobą głębokimi nacięciami, dopiero za nimi linka była zablokowana śrubą. Przekręcenie jednej tulejki w stosunku do drugiej o 180 stopni, skracało ten zespól o odpowiedni dystans, powodując całkowite poluzowanie linki.
To był dobry patent, bo znacznie wydłużał życie siłownika, który jest niestety mało wytrzymały i drogi. Co najmniej przez pół roku eksploatacji nie musiał pracować...
__________________
Zgredzik

Ostatnio edytowane przez wojtekjanus ; 10-07-2023 o 09:06
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2023, 11:56   #4
dopelover
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-07-2021
Model: transit
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 21
Domyślnie Odp: Przyspieszacz kąta wtrysku

Dźwignia rzeczywiście ma niewielki skok jałowy. Na razie siłownik jest sprawny, choć może początkiem jego końca jest właśnie to, że siłownik nie luzuje już linki na tyle, by dźwignia oparła się o ogranicznik.

Z racji, że mieszkam teraz w Hiszpanii zastanawiam się czy nie pójść za twoja sugestia i zupełnie nie odpiąć siłownika. Może przedłuży mu to nieco żywot.

Enviado desde mi RMX3081 mediante Tapatalk
dopelover jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2023, 12:50   #5
wojtekjanus
FORD|AUTHORIZED
 
Avatar wojtekjanus
 
Imię: Wojciech
Zarejestrowany: 02-09-2008
Skąd: Warszawa
Model: Transit
Silnik: 2,0 TDCI
Rocznik: 2003
Postów: 13,993
Domyślnie Odp: Przyspieszacz kąta wtrysku

Kończący się siłownik ma raczej kłopot z przestawieniem się na "zimną" pozycję, niż odwrotnie.
__________________
Zgredzik
wojtekjanus jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 10-07-2023, 13:33   #6
dopelover
ford::beginner
 
Zarejestrowany: 15-07-2021
Model: transit
Silnik: 2.5 DI
Rocznik: 1993
Postów: 21
Domyślnie Odp: Przyspieszacz kąta wtrysku

Dobrze wiedzieć, że mój ma się jeszcze całkiem ok.

Enviado desde mi RMX3081 mediante Tapatalk
dopelover jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:37.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.