|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
01-07-2023, 17:10 | #1 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-05-2020
Skąd: Chmielno
Model: ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
komunikaty usterka silnika, konieczna obsługa skrzyni,ESP oraz check engine
Witam
Mam problem z moim samochodem jest to Ford Mondeo MK4 2.0 TDCi 140km automat 2008 rok . Jakiś czas temu samochód wszedł mi w tym awaryjny . Wyskoczyły komunikaty *Usterka silnika *Konieczna obsługa skrzyni *Check engine *ESP Mechanik zrobił kalibrację turbosprężarki, tydzień było okej , po tygodniu ta sama historia te same błędy (załączam zdjęcia błędów poniżej) 1 mechanik twierdzi że winny jest dpf w tych samochodach są wadliwe bo zamontowany jest dość daleko od turbiny i przez to nie może osiągać odpowiedniej temperatury spalin aby wypalić DPF , twierdzi że jest tak zapchany że turbosprężarka nie jest w stanie przepchnąć spalin przez niego i radzi wyprogramowanie go i opróżnienie. Inny mechanik twierdzi że winna jest turbosprężarka. Mieliście podobne przypadki albo macie jesteś inne propozycje co może być nie tak ? |
01-07-2023, 17:56 | #2 |
ford::average
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 15-03-2019
Model: Mondeo MK4 Titanium X/ Fusion
Silnik: 2.0 TDCI/ 1.4 TDCI
Rocznik: 2008/ 2002
Postów: 125
|
Odp: komunikaty usterka silnika, konieczna obsługa skrzyni,ESP oraz check engine
Miałem kiedyś ten sam problem i choinkę błędów po podłączeniu kompa i odczytaniu błędów. Naprawa kosztowała... 0 zł! Przyczyną okazały się nieszczelne połączenia przewodu podciśnienia idącego do turbiny umieszczonego z tyłu na rurze dolotu. W dwóch miejscach są tam gumowe odcinki i one były nieszczelne. Ewentualnie może być też zawór podciśnienia od turbo niesprawny, ale proponuję zacząć od wężyków..
|
01-07-2023, 18:17 | #3 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-05-2020
Skąd: Chmielno
Model: ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
Odp: komunikaty usterka silnika, konieczna obsługa skrzyni,ESP oraz check engine
Sprawdzę te podciśnienia, nawet jeżeli na pierwszy rzut oka będą wyglądały okej wymienię tę wężyki .
Chodź o zawór który jest umieszczony na turbinie czy mówisz o zaworze n75 ? Wiem że są 2 obok siebie można przepiąć wężyki z jednego do drugiego albo jak mogę sprawdzić czy jest w ogóle sprawny |
01-07-2023, 18:24 | #4 |
ford::average
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 15-03-2019
Model: Mondeo MK4 Titanium X/ Fusion
Silnik: 2.0 TDCI/ 1.4 TDCI
Rocznik: 2008/ 2002
Postów: 125
|
Odp: komunikaty usterka silnika, konieczna obsługa skrzyni,ESP oraz check engine
Zawory N75 można spróbować zamienić miejscami. Ale jak nie ma buczenia po zgaszeniu auta, to raczej powinny być sprawne... Ja usterkę odkryłem poprzez wpięcie strzykawki w wężyk, który idzie od zaworu N75 do turbo (jest to ten zawór zamontownay głębiej, a wężyk to wyjście z zaworu opisane OUT) i pompowalem. Jeżeli będzie szczelny to powinno być słychać ruchy sztangi od turbo, a jeżeli nie to będzie syczeć
|
01-07-2023, 19:10 | #5 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-05-2020
Skąd: Chmielno
Model: ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
Odp: komunikaty usterka silnika, konieczna obsługa skrzyni,ESP oraz check engine
Okej to tak zrobię , apropo tego buczenia to u mnie słychać po zgaszeniu auta takie charakterystyczne buczenie przez dosłownie kilka sekund. Zawór n75 od turbosprężarki to ten bliżej grodzi ,tak ?
|
01-07-2023, 19:18 | #6 |
ford::average
Imię: Rafal
Zarejestrowany: 15-03-2019
Model: Mondeo MK4 Titanium X/ Fusion
Silnik: 2.0 TDCI/ 1.4 TDCI
Rocznik: 2008/ 2002
Postów: 125
|
Odp: komunikaty usterka silnika, konieczna obsługa skrzyni,ESP oraz check engine
Tak, ten bliżej grodzi. Jeżeli buczy to najpierw podmiana, a jeżeli nie pomoże, to wymiana na nowe.
|
03-07-2023, 11:07 | #7 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-05-2020
Skąd: Chmielno
Model: ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
Odp: komunikaty usterka silnika, konieczna obsługa skrzyni,ESP oraz check engine
A więc tak wymieniłem tę wężyki od sterowania turbo , przeczyściłem zaworek na turbinie jest on od bodajże kopiowania turbo, zamienię jeszcze te zaworki składam wszystko i jadę się przejechać . Sprawdzałem też zakres pracy sztangi od zmiennej geometrii, wydaje mi się że zakres jest zbyt mały ale mogę się mylić, co o tym sądzisz ? Jest też wyczuwalny luz na sztandze .
|
03-07-2023, 22:11 | #8 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-05-2020
Skąd: Chmielno
Model: ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
Odp: komunikaty usterka silnika, konieczna obsługa skrzyni,ESP oraz check engine
Tomasz Szukalski zmieniłem tą wiązkę ale pojawił się teraz inny problem auto podczas jazdy gaśnie i potem ciężko odpala a jak już. Odpali to da się jechać powoli i znów gaśnie i odpali za 3-4 razem . Z tym że teraz zapalamsoe tylko konieczna obsługa skrzyni i ESP
|
04-07-2023, 09:43 | #9 |
Junior Moderator
Zarejestrowany: 09-09-2004
Skąd: lubuskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 TDCI
Rocznik: 2008
Postów: 3,003
|
Odp: komunikaty usterka silnika, konieczna obsługa skrzyni,ESP oraz check engine
a te zawory zamieniłeś miejscami? bo jak zamieniłeś to ten zepsuty od turbo jest teraz zepsutym od klapy gaszącej i stąd te objawy, ja u siebie w weekend eksperymentowałem i finalnie wyszło, że dopóki nie uzbiram 130 na nowy to lepiej mieć zepsuty od turbo a dobry od klapy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
04-07-2023, 10:41 | #10 |
ford::beginner
Imię: Rafał
Zarejestrowany: 25-05-2020
Skąd: Chmielno
Model: ford Mondeo MK4
Silnik: 2.0 tdci
Rocznik: 2008
Postów: 10
|
Odp: komunikaty usterka silnika, konieczna obsługa skrzyni,ESP oraz check engine
Tak zamieniłem je spowrotem miejscami , są na swoich miejscach i dalej odwala to samo . Może to czujnik położenia wału bo mam wrażenie jakby po rozgrzaniu ciężko odpalał i walił błędami . Można go jakoś zdiagnozować multimetrem na samochodzie bez demontażu? Za chwilę jadę do elektryka zobaczymy co powie .
|