|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
12-10-2022, 07:59 | #71 |
ford::average
Imię: DOM
Zarejestrowany: 01-03-2019
Skąd: Tarnów
Model: S-MAX MK2 BiT 2** KM
Silnik: diesel
Rocznik: 2016
Postów: 77
|
Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju
|
25-10-2022, 18:54 | #72 |
ford::amateur
Imię: Stefan
Zarejestrowany: 23-07-2012
Skąd: Sieradz
Model: MONDEO
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 1
|
Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju
Witam wszystkich.
Poczytałem trochę co tu piszecie i każdy pewnie ma trochę racji .. Ja opiszę jak to u mnie wyglądało i co finalnie pomogło.. Zaczęło się przy przebiegu ok 150tys. przyspieszanie, prędkość magiczna ok 160km/h i bum.. żółty klucz strata mocy. Po zjechaniu na pobocze i uruchomieniu silnika ponownie, klucz zgasł samochód jedzie normalnie. Forscan standardowo pokazał błąd P06DD. Zjawisko pojawiało się z różną częstotliwością i upierdliwością a że poczytałem o tym trochę to nie panikowałem i sprawę nieco olałem. Przy wymianie oleju wspomniałem mechanikowi o przypadłości samochodu i jako, że znał temat zaproponował czyszczenie słynnego zaworka.. Faktycznie po wymianie oleju był spokój na jakieś 4-5 tys. km ale problem niestety wrócił.. postanowiłem przejeździć z tym do kolejnej wymiany oleju i wymienić ten zawór. W międzyczasie znajomy zaproponował mi płukankę silnika przed wymianą oleju. Tak też mechanikowi kazałem zrobić płukankę i kolejny raz porządnie wymyć zaworek.. no i Eureka! Problem się skończył. Od tego czasu przejechałem już 14tyś na oleju i ani razu żółtego kluczyka na desce nie było.. i oby jak najdłużej. A że 200km/h na liczniku też bywało więc sprawdzone na 100%. Myślę, że to swoistego rodzaju kontrola jakości układu smarowania, została zaimplementowana w komputery naszych Fordziaków i drobne odstępstwo od założonych, zapewne zbyt rygorystycznie parametrów, robi takie efekty. Oczywiście nie zakładam że wszystkim to pomoże ale myślę że warto spróbować. Koszt płukanki to dodatkowe 40zł przy wymianie oleju więc warto próbować. Pozdrawiam wszystkich. |
27-10-2022, 20:29 | #73 |
ford::beginner
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 24-08-2019
Skąd: śląskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2016
Postów: 18
|
Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju
Ja, zapomniałem o problemie.
|
20-12-2022, 22:07 | #74 |
ford::beginner
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 07-02-2016
Skąd: Kwidzyn
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi (150KM)
Rocznik: 2015
Postów: 27
|
Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju
U mnie od wymiany czujnika nie pojawił się już więcej błąd P6DD. Ale pojawiły się inne problemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
|
02-06-2023, 22:17 | #75 |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2015
Skąd: Bytom,Zabrze,Katowice,Gliwice
Model: MONDEO MK V
Silnik: Diesel 2.0 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 56
|
Błąd P06DD, Grzanie się silnika elektrozawór oleju i nagły wzrost temp. silnika
Witajcie.
Mondeo Mk 5 2.0 diesel 180KM automat, przebieg 193kkm. Ostatnio wyskoczył mi błąd P06DD auto zamuliło. Wymieniłem dzisiaj elektrozawór ciśnienia oleju(wykręcie i wkręcenie nowego, rzadnych adaptacji itp.) pogoniłem autostrada ok 160km/h I komunikat że za wysoka temp silnika ok 120st. Zatrzymałem auto, wychodziło się. I ponowna jazda. Z obserwacji wyszło że przy nagłym przyspieszaniu (but w podłogę) temp wzrasta do ok 110/115st Wymieniłem tylko elektrozawór i nagle zaczął się grzać?? Wątpię że zbieg okoliczności Klima caly czas chłodziła. Górny przewód chłodnicy gorący. Wiatrak się uruchamia. . Gdy gwałtownie przyspieszałem to od ok 140km/h wzrost temp do 110 st, żeby dosłownie po ok 30s temp zeszła do ok 97st. Gwałtowne przyspieszenie wzrost, delikatna jazda do 120km/h temp w normie. O co kaman? Ostatnio edytowane przez spokolos ; 02-06-2023 o 22:23 |
03-06-2023, 09:13 | #76 |
ford::expert
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
|
Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju
Temperatura rośnie na wskazówce czy sprawdzasz interfejsem? Rozrząd robiłeś już? Może pompa wody już się poddaje
|
03-06-2023, 11:21 | #77 | |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2015
Skąd: Bytom,Zabrze,Katowice,Gliwice
Model: MONDEO MK V
Silnik: Diesel 2.0 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 56
|
Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju
Cytat:
TAK - rozrząd kompletny wymieniany raptem ok 20kkm temu Po zatrzymaniu auta górny wąż od chłodnicy gorący Wiatrak też się kręcił Przy zbiorniczku płynu chłodzącego sucho, nie wywaliło płynu Pod autem sucho Zauważyłem że na wskazówce zaczyna rosnąć gdy komputer pokazuje od 110st. Za 1x gdy go butowalem do 170km/h wyskoczył nawet komunikat bodajże że "temperatura za wysoka silnika" i auto nie miało przyspieszenia, tak jakby celowo zostało spowolnione aby mogło się schłodzić. Ale nie wiem jaka była temp bo wtedy nie miałem pojęcia że wogóle jakiś problem się pojawi. Zatrzymałem się i zczytalem kod błędu P0217 - stan nadmiernej temperatury płynu chłodzącego Tylko dziwi mnie dlaczego fakt że jeszcze 2dni temu było ok, wczoraj wymieniłem elektrozawor ciśnienia oleju bo dzień kilka dni temu wyskoczył błąd a wiem że on pada i dla świętego spokoju wymieniłem go. I po wymianie odrazu wjechałem na test elektrozaworu i tu kupa i inny problem. Fakt też taki że na co dzień nie jeżdżę autostrada i nie butuje go powyżej 130km bo nie mam gdzie. Ale wciskam gaz do dechy przy wyprzedzaniu ale do prędkości bardziej 110km/h. Dzisiaj zerknę jeszcze na stan oleju czy aby nie ubyło przy wymianie elektrozaworu (kapka wyciekła, ale miałem do niemal max więc wątpię. Zerknę również na zimno na stan płynu chłodzącego, chociaż był wcześniej w normie) Nawet przeszło mi przez głowę że jak wymieniałem elektrozawór to jak spłynęło może z 60ml oleju ale nie odkręcałem korka od oleju (tak jak przy wymianie oleju) to może ten brak co spłynął wcześniej teraz jest jakby mniej i się dzieje to się dzieje. Nawet już myślałem że jak nowy elektrozawór czyli bardziej czystszy i ma lepszy przepływ oleju to i więcej go "sprawdza, podaję czy co tam robi" i przez to zaczyna tak się dziać? Szukam normalnego rozwiązania... |
|
03-06-2023, 11:55 | #78 |
FCP member
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,637
|
Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju
A żaluzja chłodnicy jest Ok?
Elektrozawór o którym piszesz, steruje pompą oleju o zmiennym wydatku. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
03-06-2023, 12:12 | #79 | |
ford::average
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2015
Skąd: Bytom,Zabrze,Katowice,Gliwice
Model: MONDEO MK V
Silnik: Diesel 2.0 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 56
|
Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju
Cytat:
Wyczytałem że żaluzja się ZAMYKA podczas prędkości autostradowych więc jakby była otwarta to temp tymbardziej nie powinna wzrastać...?? Dobrze myślę.. Czy masz coś innego innego na myśli? Ewentualnie jak ja sprawdzić? Wizualnie jak to ma wyglądać? ps. nie mam forscana itp. Tylko interfejs USB najprostszy program Car Scan. Także mam z deka ograniczenie... |
|
13-06-2023, 15:41 | #80 |
ford::average
Zarejestrowany: 09-05-2012
Skąd: KRAKÓW
Model: MONDEO MK V
Silnik: 2.0TDCI 180
Rocznik: 2015
Postów: 54
|
Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju
Witam. Miał ktoś taka sytuację że po wymianie tego elektrozaworu cisnienia oleju błąd p06dd dalej wracał... wymiana nic nie dała . Mondeo mk5 2.0tdci
Co jeszcze mógłbym sprawdzić? |