Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Samochody > Ford Mondeo
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Komunikaty

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 12-10-2022, 07:59   #71
offieczka
ford::average
 
Imię: DOM
Zarejestrowany: 01-03-2019
Skąd: Tarnów
Model: S-MAX MK2 BiT 2** KM
Silnik: diesel
Rocznik: 2016
Postów: 77
Domyślnie Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju

poczytaj moje posty w smaxie

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

offieczka jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 25-10-2022, 18:54   #72
aqw
ford::amateur
 
Imię: Stefan
Zarejestrowany: 23-07-2012
Skąd: Sieradz
Model: MONDEO
Silnik: 2.0
Rocznik: 2016
Postów: 1
Domyślnie Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju

Witam wszystkich.
Poczytałem trochę co tu piszecie i każdy pewnie ma trochę racji .. Ja opiszę jak to u mnie wyglądało i co finalnie pomogło..
Zaczęło się przy przebiegu ok 150tys. przyspieszanie, prędkość magiczna ok 160km/h i bum.. żółty klucz strata mocy. Po zjechaniu na pobocze i uruchomieniu silnika ponownie, klucz zgasł samochód jedzie normalnie. Forscan standardowo pokazał błąd P06DD.
Zjawisko pojawiało się z różną częstotliwością i upierdliwością a że poczytałem o tym trochę to nie panikowałem i sprawę nieco olałem.
Przy wymianie oleju wspomniałem mechanikowi o przypadłości samochodu i jako, że znał temat zaproponował czyszczenie słynnego zaworka.. Faktycznie po wymianie oleju był spokój na jakieś 4-5 tys. km ale problem niestety wrócił.. postanowiłem przejeździć z tym do kolejnej wymiany oleju i wymienić ten zawór. W międzyczasie znajomy zaproponował mi płukankę silnika przed wymianą oleju. Tak też mechanikowi kazałem zrobić płukankę i kolejny raz porządnie wymyć zaworek.. no i Eureka! Problem się skończył. Od tego czasu przejechałem już 14tyś na oleju i ani razu żółtego kluczyka na desce nie było.. i oby jak najdłużej. A że 200km/h na liczniku też bywało więc sprawdzone na 100%. Myślę, że to swoistego rodzaju kontrola jakości układu smarowania, została zaimplementowana w komputery naszych Fordziaków i drobne odstępstwo od założonych, zapewne zbyt rygorystycznie parametrów, robi takie efekty. Oczywiście nie zakładam że wszystkim to pomoże ale myślę że warto spróbować. Koszt płukanki to dodatkowe 40zł przy wymianie oleju więc warto próbować.
Pozdrawiam wszystkich.
aqw jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 27-10-2022, 20:29   #73
morfiuszaq
ford::beginner
 
Imię: Leszek
Zarejestrowany: 24-08-2019
Skąd: śląskie
Model: S-Max
Silnik: 2.0 Diesel
Rocznik: 2016
Postów: 18
Domyślnie Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju

Ja, zapomniałem o problemie.
morfiuszaq jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 20-12-2022, 22:07   #74
Small2000
ford::beginner
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 07-02-2016
Skąd: Kwidzyn
Model: Mondeo MK5
Silnik: 2.0 TDCi (150KM)
Rocznik: 2015
Postów: 27
Domyślnie Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju

U mnie od wymiany czujnika nie pojawił się już więcej błąd P6DD. Ale pojawiły się inne problemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Small2000 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 02-06-2023, 22:17   #75
spokolos
ford::average
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2015
Skąd: Bytom,Zabrze,Katowice,Gliwice
Model: MONDEO MK V
Silnik: Diesel 2.0 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 56
Domyślnie Błąd P06DD, Grzanie się silnika elektrozawór oleju i nagły wzrost temp. silnika

Witajcie.
Mondeo Mk 5 2.0 diesel 180KM automat, przebieg 193kkm.
Ostatnio wyskoczył mi błąd P06DD auto zamuliło.
Wymieniłem dzisiaj elektrozawór ciśnienia oleju(wykręcie i wkręcenie nowego, rzadnych adaptacji itp.) pogoniłem autostrada ok 160km/h
I komunikat że za wysoka temp silnika ok 120st.
Zatrzymałem auto, wychodziło się. I ponowna jazda.
Z obserwacji wyszło że przy nagłym przyspieszaniu (but w podłogę) temp wzrasta do ok 110/115st
Wymieniłem tylko elektrozawór i nagle zaczął się grzać??
Wątpię że zbieg okoliczności
Klima caly czas chłodziła. Górny przewód chłodnicy gorący. Wiatrak się uruchamia. .
Gdy gwałtownie przyspieszałem to od ok 140km/h wzrost temp do 110 st, żeby dosłownie po ok 30s temp zeszła do ok 97st.
Gwałtowne przyspieszenie wzrost, delikatna jazda do 120km/h temp w normie.
O co kaman?

Ostatnio edytowane przez spokolos ; 02-06-2023 o 22:23
spokolos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2023, 09:13   #76
kln1920
ford::expert
 
Avatar kln1920
 
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 16-10-2017
Skąd: Świętochłowice
Model: Focus MK3.5/Clio IV PH2
Silnik: 2.0 TDCI 180KM/0.9 TCe 90KM
Rocznik: 2016/2020
Postów: 2,015
Domyślnie Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju

Temperatura rośnie na wskazówce czy sprawdzasz interfejsem? Rozrząd robiłeś już? Może pompa wody już się poddaje
kln1920 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2023, 11:21   #77
spokolos
ford::average
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2015
Skąd: Bytom,Zabrze,Katowice,Gliwice
Model: MONDEO MK V
Silnik: Diesel 2.0 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 56
Domyślnie Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju

Cytat:
Napisał kln1920 Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Temperatura rośnie na wskazówce czy sprawdzasz interfejsem? Rozrząd robiłeś już? Może pompa wody już się poddaje
TAK -Temperatura rośnie na wskazówce jak i na kompie.
TAK - rozrząd kompletny wymieniany raptem ok 20kkm temu
Po zatrzymaniu auta górny wąż od chłodnicy gorący
Wiatrak też się kręcił
Przy zbiorniczku płynu chłodzącego sucho, nie wywaliło płynu
Pod autem sucho

Zauważyłem że na wskazówce zaczyna rosnąć gdy komputer pokazuje od 110st.
Za 1x gdy go butowalem do 170km/h wyskoczył nawet komunikat bodajże że "temperatura za wysoka silnika" i auto nie miało przyspieszenia, tak jakby celowo zostało spowolnione aby mogło się schłodzić. Ale nie wiem jaka była temp bo wtedy nie miałem pojęcia że wogóle jakiś problem się pojawi.
Zatrzymałem się i zczytalem kod błędu
P0217 - stan nadmiernej temperatury płynu chłodzącego

Tylko dziwi mnie dlaczego fakt że jeszcze 2dni temu było ok, wczoraj wymieniłem elektrozawor ciśnienia oleju bo dzień kilka dni temu wyskoczył błąd a wiem że on pada i dla świętego spokoju wymieniłem go. I po wymianie odrazu wjechałem na test elektrozaworu i tu kupa i inny problem.
Fakt też taki że na co dzień nie jeżdżę autostrada i nie butuje go powyżej 130km bo nie mam gdzie. Ale wciskam gaz do dechy przy wyprzedzaniu ale do prędkości bardziej 110km/h.

Dzisiaj zerknę jeszcze na stan oleju czy aby nie ubyło przy wymianie elektrozaworu (kapka wyciekła, ale miałem do niemal max więc wątpię. Zerknę również na zimno na stan płynu chłodzącego, chociaż był wcześniej w normie)
Nawet przeszło mi przez głowę że jak wymieniałem elektrozawór to jak spłynęło może z 60ml oleju ale nie odkręcałem korka od oleju (tak jak przy wymianie oleju) to może ten brak co spłynął wcześniej teraz jest jakby mniej i się dzieje to się dzieje.
Nawet już myślałem że jak nowy elektrozawór czyli bardziej czystszy i ma lepszy przepływ oleju to i więcej go "sprawdza, podaję czy co tam robi" i przez to zaczyna tak się dziać?
Szukam normalnego rozwiązania...
spokolos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2023, 11:55   #78
zmulim
FCP member
 
Avatar zmulim
 
Imię: Piotr
Zarejestrowany: 23-08-2014
Model: Focus
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 2,637
Domyślnie Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju

A żaluzja chłodnicy jest Ok?

Elektrozawór o którym piszesz, steruje pompą oleju o zmiennym wydatku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
zmulim jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 03-06-2023, 12:12   #79
spokolos
ford::average
 
Imię: Łukasz
Zarejestrowany: 20-07-2015
Skąd: Bytom,Zabrze,Katowice,Gliwice
Model: MONDEO MK V
Silnik: Diesel 2.0 180KM
Rocznik: 2016
Postów: 56
Domyślnie Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju

Cytat:
Napisał zmulim Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
A żaluzja chłodnicy jest Ok?

Elektrozawór o którym piszesz, steruje pompą oleju o zmiennym wydatku.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Elektrozawór wymieniłem dlatego że miałem błąd o wiem że padają więc go wymieniłem.

Wyczytałem że żaluzja się ZAMYKA podczas prędkości autostradowych więc jakby była otwarta to temp tymbardziej nie powinna wzrastać...?? Dobrze myślę.. Czy masz coś innego innego na myśli?

Ewentualnie jak ja sprawdzić? Wizualnie jak to ma wyglądać?
ps. nie mam forscana itp. Tylko interfejs USB najprostszy program Car Scan. Także mam z deka ograniczenie...
spokolos jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 13-06-2023, 15:41   #80
sikor_nh
ford::average
 
Avatar sikor_nh
 
Zarejestrowany: 09-05-2012
Skąd: KRAKÓW
Model: MONDEO MK V
Silnik: 2.0TDCI 180
Rocznik: 2015
Postów: 54
Domyślnie Odp: Bląd P06DD - co z ciśnieniem oleju

Witam. Miał ktoś taka sytuację że po wymianie tego elektrozaworu cisnienia oleju błąd p06dd dalej wracał... wymiana nic nie dała . Mondeo mk5 2.0tdci
Co jeszcze mógłbym sprawdzić?
sikor_nh jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:46.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.