|
Dołącz teraz!
|
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum! |
|
|
Narzędzia wątku | Przeszukaj ten temat |
25-05-2023, 16:30 | #231 |
ford::amateur
Imię: Wojtek
Zarejestrowany: 04-08-2013
Skąd: Lublin
Model: focus III ST
Silnik: 2.0 TDCi
Rocznik: 2016
Postów: 3
|
Odp: Mody dla Sync3 - "pudełko Damiana"
Witam,
pudełko podpięte i działa Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. wypalanie dpf pokazuje, po wypalaniu znak znika i LAST się zeruje. Wcześniej dpf obserwowałem przez Fdpf i tam ikonka robiła się czerwona dużo wcześniej (ok 450 stopni) jak przechodził w tryb wypalania. Ale to nie problem - kwestia przyzwyczajenia. Zauważyłem tylko, że pudełko nie działa przez rozgałęźnik OBD. Musi być wpięte bezpośrednio. Wcześniej miałem rozgałęźnik i podpięte OBD bluetooth do Fdpf a w razie co drugie złącze do forscana - działało albo jedno albo drugie, a teraz nawet podpięte samo pudełko pod rozgałęźnik nie pokazuje żadnych wartości... Kamerę na przód będę miał na dniach, przed instalacją wgram najnowszą wersję pudełka - teraz przy zamontowanej tylko tylnej podczas wywoływania obrazu raz działa raz nie, a czasami po dłuższej chwili obraz się pokazuje. |
27-05-2023, 19:56 | #232 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-02-2004
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford S-MAX MK2
Silnik: 2.0 Ecoblue Panther 150@190KM
Rocznik: 2018
Postów: 334
|
Odp: Mody dla Sync3 - "pudełko Damiana"
Dobry wieczór.
Dzisiaj w końcu nadszedł dzień, gdzie przy okazji kombinowania przy aucie (za pomocą rąk kolegi Roberta), wleciało do mojego S-maxa pudełko Damiana. Mod przesłany przez Tadeusza wgrany - zadziałało w zasadzie od razu. Jednakże, prosiłbym o rzucenie okiem na załączone zdjęcie. Od samego początku temperatura filtra pokazuje 1275* i nie zmienia się. W drodze do Zielonej Góry po przejechaniu jakichś 50km nagle wyskoczyła informacja o wypalaniu DPFa - co jak mniemam jest bzdurą zważywszy na PIDy Soot etc.. które wyglądają na działające prawidłowo. Przed chwilą, czyli jakieś 2h po powrocie do domu - zszedłem do auta, odpaliłem, wkręciłem go na obroty - Informacja na temat wypalania DPFa wyskoczyła ponownie. Dodatkowo po podpięciu pudełka występował problem ze zczytywaniem modułów UCDSem - po odłączeniu Pudełka - komunikacja była OK. Może to wina tego iż jest to Ecoblue a nie TDCi. Mam nadzieję, że pomożecie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam.
__________________
były: 2xMaluch (1977 i "Elegancik"), Ford Escort 1,4 CL 91', Rover 420 SDI 99' ,Ford Focus 1,6 TDCi '05, Ford S-MAX 2.0 TDCi 2009r, jest: Ford S-max 2.0 Ecoblue 150@190KM 2018 |
27-05-2023, 22:31 | #233 |
ford::advanced
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 06-10-2009
Skąd: WS/WI/WU
Model: S-max/QQJ11
Silnik: 2.0 TDCi 185KM/400Nm by Heko /DIG-T
Rocznik: 2009/2016
Postów: 464
|
Odp: Mody dla Sync3 - "pudełko Damiana"
U siebie na zimnym tez widziałem taka temperaturę.
|
27-05-2023, 23:27 | #234 |
FCP member
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 17-05-2006
Skąd: Warszawa
Model: Smax / Fusion Energy
Silnik: 2.0ecoblue / plug-in hybrid
Rocznik: 2019 / 2017
Postów: 5,158
|
Odp: Mody dla Sync3 - "pudełko Damiana"
Też widziałem taką temp w jednym ecoblue, w swoim mam starszą wersję modu i pokazuje prawidłową (prawdopodobnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) temp filtra
__________________
////// ZMIANA MOCY 1.6tdci 95->115 # 2.0 tdci 140->163 # 1.5/1.6eb 150->182 # Transit 2.2 tdci # diagnostyka # TEMPOMAT # Immobilizer/kluczyki # konfiguracja # spolszczenia # wszystkie modele Europa-USA ////// MAYYAK@GMAIL.COM |
27-05-2023, 23:36 | #235 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-02-2004
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford S-MAX MK2
Silnik: 2.0 Ecoblue Panther 150@190KM
Rocznik: 2018
Postów: 334
|
Odp: Mody dla Sync3 - "pudełko Damiana"
Ta temperatura niezmiennie wyświetla się od pierwszego uruchomienia się moda. Żadna zmienna nie ma na nią wpływu. Stoi na sztywno.
__________________
były: 2xMaluch (1977 i "Elegancik"), Ford Escort 1,4 CL 91', Rover 420 SDI 99' ,Ford Focus 1,6 TDCi '05, Ford S-MAX 2.0 TDCi 2009r, jest: Ford S-max 2.0 Ecoblue 150@190KM 2018 |
28-05-2023, 08:19 | #236 | |
ford::professional
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,206
|
Odp: Mody dla Sync3 - "pudełko Damiana"
Cytat:
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K "Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać." |
|
28-05-2023, 09:10 | #237 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-02-2004
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford S-MAX MK2
Silnik: 2.0 Ecoblue Panther 150@190KM
Rocznik: 2018
Postów: 334
|
Odp: Mody dla Sync3 - "pudełko Damiana"
Ale co "tak ma byc"? po podłączeniu pudełka Damiana, nie mogę korzystać z UCDSa? Bo ja o tym napisałem wyżej: po podpięciu PD zmniejsza się możliwość grzebania w modułach. Wątpię żeby to ograniczenie było intencją autora. No ale może się mylęGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
były: 2xMaluch (1977 i "Elegancik"), Ford Escort 1,4 CL 91', Rover 420 SDI 99' ,Ford Focus 1,6 TDCi '05, Ford S-MAX 2.0 TDCi 2009r, jest: Ford S-max 2.0 Ecoblue 150@190KM 2018 |
28-05-2023, 09:47 | #238 |
ford::professional
Imię: Andrzej
Zarejestrowany: 16-10-2010
Skąd: Białystok
Model: Focus MK3 Kombi Titanium
Silnik: 1,5 TDCI Duratorq 120 KM
Rocznik: 2016
Postów: 1,206
|
Odp: Mody dla Sync3 - "pudełko Damiana"
Źle zrozumiałem. Intencją było umożliwienie "grzebania" w modułach poprzez automatyczne wyłączanie się pudełka po podłączeniu jakiegokolwiek dodatkowego interfejsu.(aby pudełko nie zakłócało lub nie przekłamywało odczytów) U Ciebie coś jest "nie tak".
__________________
Pozdrawiam, Andrzej_K "Gdy choć co drugi z Twoich pomysłów wyda Ci się genialny... dopij wódkę i idź spać." Ostatnio edytowane przez Andrzej_K ; 28-05-2023 o 09:50 |
28-05-2023, 14:52 | #239 |
ford::advanced
Imię: Marcin
Zarejestrowany: 14-02-2004
Skąd: Zielona Góra
Model: Ford S-MAX MK2
Silnik: 2.0 Ecoblue Panther 150@190KM
Rocznik: 2018
Postów: 334
|
Odp: Mody dla Sync3 - "pudełko Damiana"
Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ewidentnie jest coś u mnie nie tak (szczerze powiedziawszy nawet liczyłem się z tą ewentualnością - wszak autorzy nie są w stanie przewidzieć wszystkiego w 100%) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Przed chwilą byłem na krótkiej przejażdżce i odkryłem że jak tapnę w ekran żeby wyłączyć okienko z danymi, to po 2 sekundach symbol DPFa też znika. Kolejne tapnięcie w ekran, mod się pokazuje, przez chwilę jest dobrze i następuje ponownie wywołanie ikony DPFa. Może powyższe zasugeruje coś autorom.
__________________
były: 2xMaluch (1977 i "Elegancik"), Ford Escort 1,4 CL 91', Rover 420 SDI 99' ,Ford Focus 1,6 TDCi '05, Ford S-MAX 2.0 TDCi 2009r, jest: Ford S-max 2.0 Ecoblue 150@190KM 2018 |
28-05-2023, 16:24 | #240 | ||
FCP member
Imię: Tadeusz
Zarejestrowany: 03-11-2011
Skąd: Katowice
Model: Mitsubishi Outlander PHEV, C-max Energi (USA) PHEV
Silnik: 2.4 PB, 2.0 PB wolnossące cykl Atkinsona - hybryda plug-in
Rocznik: 2019, 2016
Postów: 17,052
|
Odp: Mody dla Sync3 - "pudełko Damiana"
Cytat:
Cytat:
Już tłumaczę i objaśniam. "Pudełko" odczytuje dane do prezentacji bez ustanku odpytując po CAN PCM oraz BCM przy pomocy tzw. "pytania o PID". To powoduje, że na magistralach jest "spory ruch diagnostyczny" z tytułu samej obecności "pudełka". Nie stanowi to dokładnie żadnego problemu dla UCDSa, ale już dla FORScana i firmowych programów diagnostycznych Forda (IDS, FDRS) może potencjalnie stanowić problem. W przypadku programowania modułów - także dla UCDSa jest to jakiś tam problem. Staraliśmy się przed takimi problemami zabezpieczyć, rozpoznając na magistralach HS-CAN i MM-CAN/HS3-CAN wejście w stan programowania modułu. Po rozpoznaniu tego stanu, dane diagnostyczne nie miały być odczytywane. Tak było w dotychczasowych firmware "pudełka". Jednak samo "podłaczenie do auta" programu diagnostycznego typu FORScan czy IDS nie generuje sekwencji "wejścia w programowanie". Czyli jest tu potencjalny obszar konfliktów z "pudełkiem"... Tak więc okazało się, ze to nasze "zabezpieczenie" to może być za mało. Otóż słabszej jakości kable oraz cechy samego FORScana powodują, że bardzo często zawiesza się on z powodu transmisji danych generowanych przez "pudełko". Spowodowane jest to taką cechą FORScana, iż wysyła on zapytanie o PID i spodziewa się odpowiedzi dokładnie na to zapytanie. Jednak "pudełko" "wtrąca się" ze swoimi pytaniami i FORSCan otrzymuje "niespodziewaną odpowiedź". Oczywiście da się to wszystko obsłużyć w oprogramowaniu, ale autorzy najwyraźniej założyli, iż "tylko FORSCan jest podpięty do CAN" i nie obsługują takich sytuacji niestandardowych. Stąd sygnalizowane problemy z użyciem FORSCana. Czyli "to jego wina", no ale nie bardzo jest szansa by ktoś to naprawił... Czyli my musimy się za to "zabrać"... Generalnie z oryginalnym UCDSem nie ma takich problemów. Nie zaobserwowałem żadnych niespodziewanych zachowań przy podłączonym "pudełku". Aby "pójść na rękę FORScanowi" pryzgotowałem wersję 3 firmware "pudełka". Wersja 3 FW rozpoznaje charakterystyczną dla FORScana (oraz wszystkich firmowych programów diagnostycznych Forda) sekwencję uruchomienia połączenia z samochodem (rozpoczynającą się od "odpytywania" PCM) i jak tylko taką sekwencję podłaczania do auta rozpozna - natychmiast wyłącza "odpytywanie o dane" oraz wyłącza wizualizację na Sync3. Czyli przy łączeniu FORSCana z autem zauważymy natychmiast, że "okienko CANbus" zniknie. Do tego nie da się go "przywrócić" poprzez kliknięcie w logo stacji. Okienko CANbus powróci dopiero po wyłączeniu zapłonu, odczekaniu na "uśpienie się pudełka" (kilka pojedynczych minut pozostawania na wyłączonym zapłonie) i ponowne "wybudzenie pudełka" po włączeniu zapłonu. W takiej sytuacji (czyli po podłączeniu programu diagnostycznego, jego odłączeniu i wyłączeniu a następnie włączeniu zapłonu po kilku minutach) wizualizacja okienka CANbus pojawi się nawet wtedy, gdy przed tymi działaniami była "ręcznie" wyłączona. W tym kontekście ważna uwaga dla posiadaczy aut PHEV (plug-in hybrid) - C-max Energi i Fusion PHEV z USA. W czasie, gdy auto podpięte jest do ładowarki, "pudełko" nie przechodzi wcale w tryb uśpienia. Nawet przez całą noc wyłączonego zapłonu. Więc nie da się powtórnie włączyć wizualizacji danych CANbus po użyciu FORSCana z podłączonym kablem ładowania pojazdu. Az do czasu odłączenia kabla ładowania i odczekania chwili na wyłączonym zapłonie na "uśpienie się pudełka". Wszyscy otrzymają tak zmodyfikowany firmware pudełka - wersję FW 3. Jak wiadomo, poznać ją można będzie po ostatniej cyfrze w numerze seryjnym pudełka, widocznym na "oponie" danych TPMS. Dotychczas była tam cyfra "2", po wgraniu nowego FW ma się tam pojawić cyfra "3". Ponieważ proces kompilacji i wysyłania FW "pudełka" musi być zrobiony oddzielnie dla każdego Odbiorcy - proszę więc o zachowanie stosownej cierpliwości... BTW - jeśli ktoś "nie ma FORSCana, nie zamierza go używać bo nie ma żadnego kabla, nie oddaje auta do diagnostyki itp. itd.", to oczywiście może nie wgrywać tego nowego firmware... Co do kwestii temperatury DPF i związanej z tym ikony DPF - trwają działania diagnostyczne i o wyniku poinformuję oddzielnie.
__________________
------------------------------------------------------------------------------------------------ Nadal tu jestem - choć jeżdżę Mitsubishi Outlander PHEV 4x4 2019 224KM Ostatnio edytowane przez tedi_k ; 28-05-2023 o 16:39 |
||
|
|
|