Forum Ford Club Polska

Sprawdzanie Numeru VIN





Wróć   Forum Ford Club Polska > Forum Ogólne > Ford Garage > Ogólnie o motoryzacji
Rejestracja FAQ Kalendarz Dzisiejsze posty Szukaj

Dołącz teraz!
Zapraszamy do rejestracji!
Dołącz już teraz do największej społeczności miłośników Forda w Polsce. Zarejestruj się i uzyskaj pełen dostęp do wszystkich działów, tematów i opcji jakie oferuje forum!


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Przeszukaj ten temat
Stary 14-05-2023, 19:01   #8991
paoloWawa
ford::specialist
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Będzie bardzo długo, ale może ten post-recenzja będzie dla kogoś przydatny.

Jutro minie miesiąc od odbioru E-klasy, o dziwo na liczniku już 4500km więc ekspresowo poszło, mam już zatem dość dobrze wyrobioną opinię i mogę podzielić się moimi (subiektywnymi) spostrzeżeniami (nie wszystkimi, ale to chyba główne):

Plusy:

1) Silnik, silnik i jeszcze raz silnik. Jak już pisałem wyżej, nie odczuwam dyskomfortu jeśli chodzi o brak mocy, a porównuję do byłego zachipowanego 2.5T. Generalnie do 200km/h idzie sprawnie, rzeczywiście powyżej 200-210km/h jest lekka zadyszka (jechałem w 3 osoby i full bagaży), ale udało mi się osiągnąć vmax 240km/h i nie wymagało to jakiejś kosmicznie długiej prostej. Prowadzenie przy dużych prędkościach bardzo pewne, może w trybie sport jest trochę zbyt twarda kierownica. Generalnie jeżdżę cały czas na trybie komfort, tryb sport przydawał się w Alpach, auto trzyma wówczas wyższe obroty i lepiej przyspiesza się na wyjściu z wiraży. Ogólnie z pracy skrzyni biegów jestem bardzo zadowolony.

Spalanie w tym aucie jest nieprawdopodobne. Zatankowałem wczoraj do pełna w Austrii wracając z Włoch, następnie jechałem z max dozwolonymi prędkościami +5/10km/h (tj., o ile nie było niższych ograniczeń, to Austria 135km/h, Czechy 140km/h, z kolei Polska 160-170km/h, poza tym jeden odcinek około 90-100km "przez Niemcy" przejechałem na tempomacie non-stop 210km/h bo były trzy pasy, noc i pusto, raz osiągając vmax). Zatankowałem na S8 kilkadziesiąt kilometrów przed Warszawą, po przejechaniu ponad 1000km wyszło z kalkulatora 5,8l/100km. WOW.

2) Multibeamy. Nie jestem w stanie wyrazić swego zachwytu, to trzeba zobaczyć. Nieprawdopodobne jest jak daleko sięga wiązka, i jak widać dosłownie jak światła wycinają auta z przeciwka lub przed nami, a poza nimi wiązka świeci na kilkaset metrów. Jazda w nocy to właściwie jazda w dzień ale w godzinach nocnych. Nie mam porównania do innych ledów, co nie zmienia to faktu że Multibeamy są po prostu genialne.

3) Asystenci jazdy. Kiedyś bym powiedział że to zbędny gadżet, ale naprawdę są fajnym dodatkiem (aktywny tempomat i utrzymanie pasa ruchu i przejmowanie ograniczenia ze znaków drogowych - działają do 210km/h). Pod kątem mandatów auto jednak za późno zaczyna hamowanie, bo dopiero od znaku. Tylko w przypadku terenu zabudowanego robi tak, że hamuje na tyle wcześnie, by 50km/h mieć już na wysokości znaku. Dzięki tym asystentom jadąc 135km/h przez Austrię (a szczególnie jadąc 105km/h na odcinkach z ograniczeniem do 100km/h) mogłem momentami odpuścić sobie prowadzenie, auto jedzie samo, ci asystenci to swego rodzaju sposób na zabicie nudy i popisanie na WhatsAppie (tak, wiem, ale niech pierwszy rzuci kamieniem). Ale z legalnych rzeczy można spokojnie zjeść kanapkę, czy napić się coli. Mając tę świadomość jazda jest bardziej relaksująca. Sporadycznie, ale jednak zdarzyły się błędy w odczytywaniu obowiązującej prędkości.

4) Wyciszenie. Jest naprawdę świetne. Mam wrażenie, że poziom hałasu przy 210km/h jest niższy niż w Mondeo przy 160km/h. Przy "normalnych" prędkościach jest naprawdę cichutko. I to chyba właśnie to sprawiło (pkt 3 i 4), że po przejechaniu wczoraj 1300km i dojechaniu do domu w środku nocy właściwie to czułem się wypoczęty.

5) Zestaw kamer 360° - bardzo ułatwiają życie. Obraz jest doskonałej jakości, a tylna kamera jest wysuwana tylko w razie użycia, więc jest czysta. Czujniki są fajnie skalibrowane, pikają dźwiękiem ciągłym gdy auto/przeszkoda jest już naprawdę blisko. Parkowanie samoczynne rzeczywiście działa, wypróbowałem kilka razy z ciekawości, auto znajduje wolne miejsce postojowe, wybiera się czy ma zaparkować przodem czy tyłem (przy prostopadłych), i wystarczy wbić bieg (odpowiednio D/R) i samo parkuje i robi już wszystko za kierowcę. Jeśli zaparkowało samo, to może też samo wyjechać z miejsca postojowego. Gadżet, ale działa, choć nie korzystam a tylko sprawdzałem funkcjonalność.

6) Burmester - naprawdę bardzo dobre nagłośnienie, warte było dopłaty.

Minusy:

1) Przestronność - można by się spodziewać, że przy prawie 5m długości miejsca będzie więcej niż w Mondeo. W najlepszym wypadku jest go podobna ilość, a możliwe że nawet ciut mniej? Ja nie narzekam i mam bdb pozycję za kierownicą, zresztą do auta się przymierzaliśmy i testowaliśmy przez cały weekend przed złożeniem zamówienia, ale żona siadając za mną mówi że ma mniej miejsca niż w Mondeo (wprawdzie jej wymogi co do ilości miejsca są specyficzne jak na posturę, ale faktem jest że mówi że w MK4 miała więcej miejsca). Przy zamontowanym foteliku RWF na tylnej kanapie dwoje dorosłych też ma trochę mniej miejsca niż w Mondeo, winnym jest tu też tunel środkowy, tradycyjnie szeroki jak to w Mercedesie, no i o dziwo Mercedes jest 2cm węższy od Mondeo MK4. Jeśli komuś zależy na maksymalnej przestronności to chyba musi skierować się ku Superbowi, ja miałem inne priorytety i Skodę od razu odrzuciłem, a pewnie podobnie jak Superb przestronny Arteon odpadł ze względu na DSG.

Bagażnik jest naprawdę pojemny (540 litrów), ale trzeba nauczyć się go pakować i dobrze wykorzystać przestrzeń - to jednak sedan. Liftbacka czy kombi pakuje się znacznie łatwiej, a my jeszcze musimy zabierać ze sobą wózek dziecięcy więc to dodatkowe utrudnienie. Ale pakowanie przed drogą powrotną poszło mi już całkiem dobrze, kwestia więc wprawy i przyzwyczajenia.

2) Brak bagnetu do mierzenia poziomu oleju. Nie wymaga to komentarza.

Plusy dodatnie i plusy ujemne

1) Łączność - o ile BT działa zawsze bezproblemowo (i mogę bez problemu np. słuchać Spotify puszczonego z poziomu telefonu), o tyle z internetem bywa czasami problematycznie. Auto ma swój internet i na jego potrzeby on działa bez problemu, ale jeśli chciałbym puścić TuneIn albo Spotify z poziomu samochodu (wtedy jest lepsza i szersza możliwość obsługi tego niż gdy leci muzyka streamowana z telefonu), to muszę autu dostarczyć internet. Przez Wifi działa raz tak raz nie, raczej nie, za to działa przez Tethering BT, co niestety ma wpływ na prędkość transmisji. Oczywiście można przez Android Auto wszystko obsługiwać też, ale np. przy Spotify fabryczna aplikacja jest o niebo lepiej zintegrowana z MBUX i obsługą przyciskami z poziomu kierownicy. Poza tym jesli chodzi o tethering BT to problem jest taki, że mój telefon po jakimś czasie wyłącza Tethering (po kilku dniach zazwyczaj chyba?), więc muszę to ręcznie włączać i potem ponownie łączyć auto z internetem za pośrednictwem właśnie tethering BT. Zajmuje to króciutką chwilę, no ale gdyby tego nie było to byłoby lepiej. Raczej aktywuję pakiet internetowy do auta, wtedy wg handlowca powinno wszystko działać jak należy i auto będzie miało własny internet nie tylko do podstawowych funkcji ale i do rozrywki. Nie jest to drogie, a zaletą jest że nie ma dodatkowych opłat w roamingu, nawet w Szwajcarii, i można ten internet sobie udostępnić na komórkę. Z drugiej strony wczoraj w drodze powrotnej do Warszawy wszystko działało idealnie, jedyne przerwy w odsłuchu TuneIn czy Spotify były w momencie zmiany operatora komórkowego po przekroczeniu granicy, więc w sumie przez Tethering BT działa całkiem ok.

2) Powiązane z punktem 1 - my chyba jesteśmy rynkiem drugiej kategorii, bo nie wszystko działa tak fajnie jak np w Niemczech czy we Włoszech. We Włoszech nagminnie korzystałem z udostępniania autu wybranego celu podróży z poziomu komórki, czyli: wyszukałem sobie w wolnej chwili w google maps na komórce miejsca do którego mieliśmy jechać, i jednym kliknięciem wysyłałem to miejsce do apki Mercedesa, i samochód po odpaleniu odbierał udostępniony cel podróży i nawigacja prowadziła mnie na miejsce - genialne. W Polsce nie zadziałało mi to jeszcze ani razu niestety. Z kolei tzw Hej Mercedes i obsługa głosowa działa nawet całkiem dobrze (gdy jest online), tak jak i nawigacja: przykładowo, na komendę głosową prowadź do najbliższej Biedronki czy innego Lidla, nawigacja pokazuje listę sklepów wraz z odległościami do nich.

3) Układ klimatyzacji ma jedną cechę, która nie jest wadą a wręcz zaletą, ale w moich warunkach użytkowania tylko zimą będzie zbawieniem, ale latem będzie irytować. Chodzi o to, że chyba dzięki miękkiej hybrydzie i zmagazynowanej energii, mimo że to diesel, to grzeje dosłownie od razu po uruchomieniu. Zimą będzie to super sprawa, natomiast teraz latem irytuje ponieważ w garażu mam chłodno (kilkanaście stopni), odpalam samochód, na dworze jest 25 stopni, a z nawiewów po odpaleniu zaczyna lecieć całkiem ciepłe powietrze. Dopiero gdy wyjadę z garażu i auto zorientuje się ile tak naprawdę jest stopni na zewnątrz, to zaczyna chłodzić.

Poza konkursem, jako ciekawostka - trzy razy udało mi się zaobserwować wypalanie DPF, objawiało się mocno zwiększonym spalaniem (nawet 4 litry na setkę więcej niż normalne spalanie przy danej prędkości), podwyższonymi obrotami jałowymi (900 zamiast 600) i niedziałającym S/S (w 95% przypadków i tak nie korzystam, raz zapomniałem wyłączyć i akurat nie wyłączył się silnik i pojawiła się ikonka że system jest niedostępny - zobaczyłem podwyższone obroty jałowe i domyśliłem się, że trwa wypalanie). To konkretne akurat musiałem niestety przerwać, ale następnego dnia przy którymś odpaleniu znów się zaczęło, i się zakończyło sukcesem. Sam proces trwał kilkanaście do 20 kilometrów.

I ostatnia uwaga dotyczy S/S - z miękką hybrydą działa naprawdę płynnie, uruchamia silnik praktycznie niezauważalnie, choć i tak nie korzystam na razie.

Podsumowując - generalnie auto spełnia moje założenia w 100%. Oczywiście jak każde auto nie jest idealne, ma drobne mankamenty wskazane powyżej i pewnie jakieś jeszcze się ujawnią wraz z eksploatacją, ale z mojego punktu widzenia nie są one istotne i nie wpływają na bieżącą opinię o aucie. Czy kupiłbym jeszcze raz? Zdecydowanie tak.

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka

__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023)

Ostatnio edytowane przez paoloWawa ; 14-05-2023 o 21:39
paoloWawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2023, 13:51   #8992
kocur
ford::average
 
Avatar kocur
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 04-10-2013
Skąd: Kraków
Model: RAV4 Hybrid
Silnik: 2.5
Rocznik: 2023
Postów: 151
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Mega recenzja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A powiedz- nie chciałeś kombi? Wygląda równie dobrze co sedan no i bagażnik pojemny jak w modziaku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
MOMENT OF TERROR IS THE BEGINNING OF LIFE
kocur jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2023, 14:00   #8993
grzechu913
ford::specialist
 
Avatar grzechu913
 
Zarejestrowany: 28-12-2006
Model: Ford C-max Titanium
Silnik: 1.5 EB 150KM
Rocznik: 2018
Postów: 902
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Fajny opis auta,takie powinny być porównania . Sam myślę nad zmianą autka,ale nie wiem jeszcze na jakie konkretnie. Niestety nie ta półka cenowa .


Wysłane z mojego RMX3363 przy użyciu Tapatalka
grzechu913 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2023, 14:23   #8994
cattani75
ford::expert
 
Avatar cattani75
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK5 Titanium, Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 2.0 EB, 1.0 EB
Rocznik: 2016, 2019
Postów: 3,824
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał kocur Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

...kombi? ...bagażnik pojemny jak w modziaku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Oj, chyba spoooooro większy...
cattani75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 15-05-2023, 20:45   #8995
kocur
ford::average
 
Avatar kocur
 
Imię: Jacek
Zarejestrowany: 04-10-2013
Skąd: Kraków
Model: RAV4 Hybrid
Silnik: 2.5
Rocznik: 2023
Postów: 151
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Mieliśmy obaj MK4 - tam można było trumnę schować Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Ale nie przeczę (bo nie wiem) że E klasa w kombi ma jeszcze większy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
__________________
MOMENT OF TERROR IS THE BEGINNING OF LIFE
kocur jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2023, 06:40   #8996
cattani75
ford::expert
 
Avatar cattani75
 
Imię: Marek
Zarejestrowany: 15-09-2008
Skąd: Kraków
Model: Mondeo MK5 Titanium, Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 2.0 EB, 1.0 EB
Rocznik: 2016, 2019
Postów: 3,824
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Fakt - mk4 miał potężny bagażnik. Pomyślałem o mk5 - tu jest mniej miejsca.
Ale tak czy siak - E klasa to chyba największy bagażnik w tym rozmiarze aut (nie mówię o litrach z katalogu, gdzie niby passat ma jaskinię).
cattani75 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 16-05-2023, 07:46   #8997
paoloWawa
ford::specialist
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Cytat:
Napisał kocur Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Mega recenzja Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

A powiedz- nie chciałeś kombi? Wygląda równie dobrze co sedan no i bagażnik pojemny jak w modziaku Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.
Dzięki! Co do kombi - rzeczywiście byłoby to rozwiązanie bardziej praktyczne, żona też była za kombi, ale mnie osobiście nie przekonują i zdecydowanie wolę sedany, tym razem stanęło na moim i jest sedan Wyszedłem z założenia że wolę kilka razy do roku namęczyć się z pakowaniem niż cały rok patrzeć na auto, które nie do końca mi się podoba

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023)
paoloWawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2023, 20:19   #8998
paoloWawa
ford::specialist
 
Imię: Paweł
Zarejestrowany: 08-07-2013
Skąd: Warszawa
Model: Mercedes Klasa E
Silnik: 220d
Rocznik: 2023
Postów: 730
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

Byłem dziś na wymianie oleju w swojej gwieździe, przebieg około 4700km. Piszę o tym bo przewijał się tu jakiś czas temu wątek kosztów serwisu tzw. marek premium. Oczywiście byłem w ASO, ponadto na gwarancji odpuszczam sobie samodzielne kupowanie oleju więc wszystkie części były po stronie ASO. Zapłaciłem niecałe 1100zł za wymianę oleju z filtrem i korkiem spustowym. Myślałem że będzie drożej i jestem pozytywnie zaskoczony. Oczywiście patrząc na składowe na fakturze to na oleju pewnie mają kosmiczną przebitkę, ale cóż, w razie W nie chcę kopać się z koniem więc korzystam z oleju dostarczonego przez ASO. Otoczka była na dobrym poziomie, podejście do klienta bardzo dobre, poczekalnia w oczekiwaniu na auto z darmowymi butelkami wody i darmowym serwisem kawowym. Więc pierwszy serwis E klasa ma za sobą, chciałem przy niższym przebiegu zrobić tę pierwszą wymianę oleju ale przed wyjazdem do Włoch wpadło więcej kilometrów niż planowałem. Co nie zmienia faktu, że olej z fabryki jest już po dotarciu spuszczony

Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
__________________
Było:Ford Mondeo MK2 1.8 Zetec 1998r. (2012-2015); Ford Mondeo MK4 2.5T 2007r. chip 263KM 401Nm (2015-2023), Ford Focus MK1 1.8 Zetec 1999r. (2021-2023)
paoloWawa jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 19-05-2023, 21:35   #8999
piotrek305
ford::advanced
 
Imię: Piotrek
Zarejestrowany: 17-11-2015
Skąd: Warszawa Węgrów
Model: BMW 3GT 2020/ Fiesta Mk7 FL 2013
Silnik: 2.0i 184KM/1.2 82KM
Rocznik: 2020/2013
Postów: 323
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

i brawo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. sie dba sie ma. ja w BWM pierwszy olej zmieniłem po 2000km.
piotrek305 jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Stary 21-05-2023, 11:44   #9000
Woytas
ford::specialist
 
Zarejestrowany: 11-02-2004
Model: BMW seria 5 , było kiedyś Mondeo MK2,MK3,MK4,MK5
Silnik: różne TDCI
Rocznik: 2023
Postów: 876
Domyślnie Odp: Mondeo 2015 vs konkurencyjne auta

U mnie ostatecznie staneło na G30 520D xDrive w m-pakiecie , pierwsze 500 km spalanie 5,4l , zasięg 1200km przy prędkościach 120-130 , jakbyś ktoś poszukiwał zadbane mk5 szczegóły na priv
Woytas jest offline   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz



Zasady postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:48.


User Alert System provided by Advanced User Tagging (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2024 DragonByte Technologies Ltd.